تجربه زندگی در سنگاپور

dell ghatar.com ۱۶ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۵۸

زندگی در سنگاپور چگونه است؟

برای اغلب مردم، نقل‌مکان به سنگاپور یک فرصت فوق‌العاده است. این کشور فرصت‌های فرهنگی شگفت‌انگیزی، از تجربه‌های غذاخوری باورنکردنی گرفته تا زمین‌های گلف در سطح جهانی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. برای دیگران، سنگاپور در درجه اول فرصتی برای صعود از نردبان شغلی است.

گرچه اخذ ویزای سنگاپور در نگاه اول ممکن است مشکل به نظر برسد اما اگر با یک کارگزار مستقیم ویزا اقدام کنید، در سریعترین زمان ممکن ویزای شما آماده میشود و میتوانید سفری توریستی با نگاه زندگی در سنگاپور داشته باشید و خودتان از نزدیک با این کشور و شرایطش آشنا شوید.

زندگی در سنگاپور
زندگی در سنگاپور

بدون توجه به دلایل مهاجرت شما، ما در این مقاله از تجربه زندگی در سنگاپور و هر آنچه را که باید در مورد مزایا و معایب زندگی در سنگاپور بدانید در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مزایا و معایب زندگی در سنگاپور

مانند مهاجرت به هر شهر بزرگی، زندگی در سنگاپور مزایا و معایب زیادی دارد.

مزایای زندگی در سنگاپور

فرودگاه چانگی یک مرکز حمل‌ونقل برای آسیا است که به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی باقیمت‌های نسبتاً ارزان سفر کنید.

سنگاپور شهری مدرن و کارآمد ر برای زندگی راحت است. زیرساخت‌های خوب، مدارس و سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن را به مکانی دلپذیر برای اقامت مهاجران در هر سنی تبدیل کرده است.

سیستم مالیاتی در سنگاپور بسیار پایین است، این یعنی اگرچه سنگاپور کشور گرانی برای زندگی است، اما بسیاری از مهاجران به‌راحتی می‌توان کیفیت زندگی بالایی را تجربه کنند.

مشکلات زندگی در سنگاپور

 تجربه زندگی در سنگاپور
تجربه زندگی در سنگاپور

خرید و اجاره ملک در سنگاپور بسیار گران است. همچنین خرید انواع خاصی ازملک دشوار است مگر اینکه شهروند سنگاپور یا مقیم دائمی آن باشید.

سنگاپور فصول چندان مشخصی ندارد. سازگاری با هوای گرم و مرطوبی که در تمام طول سال وجود دارد برای مهاجران دشوار است.

ویزای کار به شغل شما گره‌خورده است. اگر شغل خود را از دست بدهید و مجوز استخدام شما لغو شود، ۳۰ روز فرصت دارید تا شغل جدیدی پیدا کنید یا کشور را ترک کنید.

شماره‌های اضطراری در سنگاپور

  • پلیس ۹۹۹
  • اس ام اس پلیس (در صورت عدم امکان تماس) ۷۱۹۹۹
  • خط تلفن پلیس ۱۸۰۰ ۲۵۵ ۰۰۰۰
  • آتش‌نشانی ۹۹۵
  • آمبولانس (عمومی) ۹۹۵
  • آمبولانس غیر اورژانسی (عمومی) ۱۷۷۷
  • گاز شهری (نشت و اختلال) ۱۸۰۰ ۷۵۲ ۱۸۰

فرودگاه‌های اصلی سنگاپور

سنگاپور دو فرودگاه عمومی به نام‌های changi (سین) و seletar (xsp) دارد. چانگی، در شرق کشور، معروف‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های حمل‌ونقل در آسیا است. بیش از ۱۰۰ خط هوایی خارج از چانگی کار می‌کنند و به ۳۸۰ شهر در ۱۰۰ کشور خدمات می‌دهد. از مرکز شهر از طریق تاکسی، اتوبوس عمومی، قطار و ماشین به‌راحتی قابل‌دسترسی است.

فرهنگ و آداب اجتماعی در سنگاپور

سنگاپور به دلیل ترکیبی از فرهنگ‌های متنوع، مقصدی فوق‌العاده محبوب برای مهاجران است. جمعیت این کشور حدود ۷۴ درصد قومی چینی، ۱۳ درصد قومی مالایی و ۹ درصد نژاد هندی است. این باعث می‌شود طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و مذاهب جنوب و شرق آسیا در سطح ملی وجود داشته باشند.

مؤدب بودن

هدف سنگاپور این است که جامعه‌ای شایسته‌سالار باشد، جایی که سخت‌کوشی شمارا به اوج می‌رساند. سنگاپوری‌ها برای مؤدب ماندن به ارتباطات غیرمستقیم بسیار متکی هستند که شامل زبان بدن، عبارات و لحن صدا و همچنین گوش دادن از نزدیک به دیگران می‌شود.

  • بلند صحبت کردن می‌تواند به‌عنوان بی‌ادبی تلقی شود. افراد ممکن است از پاسخ دادن به یک سؤال با نه اجتناب کنند. اگر کسی تردید دارد یا به نظر می‌رسد پاسخی غیرمستقیم به شما می‌دهد، ممکن است سعی کند پیشنهاد شمارا بدون توهین به شما رد کند.
  • اشاره کردن فقط با انگشت اشاره بی‌ادبانه است. از تمام دست یا سرخود برای اشاره استفاده کنید.
  • دست زدن به سر کسی بی‌احترامی است
  • درآوردن کفش‌های خود هنگام ورود به منزل شخصی محترمانه است.

دین

سنگاپور یک کشور معنوی است. اسلام، بودیسم، مسیحیت، هندوئیسم، سیکیسم و ​​تائوئیسم همه در این کشور نمایندگی دارند. آداب‌ورسوم مختلف فرهنگی و آداب مذهبی باید رعایت شود. به‌عنوان‌مثال، زنان مسلمان مالایی ممکن است نخواهند هنگام احوالپرسی باکسی دست بدهند. بهترین راه برای احترام گذاشتن به اعتقادات مذهبی و فرهنگی دیگران این است که به آن‌ها اجازه دهیم ابتدا خودشان را معرفی کنند و درزمینهٔ فضای شخصی از او پیروی کنند.

لباس روزمره

لباس‌های غربی در سنگاپور رایج است. لباس‌های غیررسمی در تعطیلات آخر هفته، به‌خصوص در گرمای تابستان ترجیح داده می‌شود. لباس پوشیدن خارج از حد معمول توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

داشتن هم‌زمان چتر و عینک آفتابی معمول است. چون آب‌وهوا می‌تواند به‌سرعت تغییر کند و یک چتر هم در برابر آفتاب و هم در برابر باران از شما محافظت می‌کند.

غذا خوردن

معمولاً باید اجازه دهید میزبان غذاها را انتخاب کند. به‌عنوان‌مثال، مردم مالایی عمدتاً مسلمان هستند. این یعنی آن‌ها غذای حلال را در وعده غذایی سرو می‌کنند و هیچ الکلی مصرف نمی‌شود. شما نباید الکل را به‌عنوان هدیه به یک خانواده مسلمان مالایی بدهید. در مقابل، یک خانواده چینی احتمالاً از چاپستیک استفاده می‌کند و الکل مصرف می‌شود.

(اگر در مورد آداب فرهنگی غذاخوری شک دارید، می‌توانید مؤدبانه سؤالات خود را از میزبان خود بپرسید.)

پذیرش lgbt

در حال حاضر در سنگاپور همجنسگرایی برای مردان غیرقانونی است. این مجازات تا دو سال حبس دارد. این قانون شامل زنان نمی‌شود.

رانندگی در سنگاپور

قوانین رانندگی در سنگاپور
قوانین رانندگی در سنگاپور

رانندگی در سنگاپور ساده است. اگر نیاز به یادگیری رانندگی دارید، می‌توانید گواهینامه رانندگی سنگاپور را همان‌طور که در کشور خود انجام می‌دهید، با قبولی در آزمون تئوری و عملی دریافت کنید. برای قبولی در آزمون تئوری پایه رانندگی و آزمون عملی رانندگی باید بالای ۱۸ سال و مقیم دائم باشید.

اگر در حال نقل‌مکان به سنگاپور هستید، باید گواهینامه کشور خود را به گواهینامه رانندگی سنگاپوری تبدیل کنید. تعویض گواهینامه آسان است.

برای تبدیل مجوز خود به موارد زیر نیاز دارید:

– حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

– کارت کار معتبر داشته باشید.

– شرکت در آزمون تئوری رانندگی در سنگاپور، برای تبدیل مجوز خود در مدت یک سال پس از انتقال به سنگاپور

(ساکنان دائم سنگاپور باید ظرف سه ماه پس از اخذ اقامت برای تبدیل مجوز خود اقدام کنند.)

مهاجران باید برای تعویض گواهینامه خود به مرکز آزمون رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی محلی خود مراجعه کنند.

مدارک زیر لازم است:

اصل و فتوکپی پاسپورت و مدارک اقامت شما

اصل و فتوکپی گواهینامه رانندگی معتبر خارجی شما

عکس پاسپورتی که در سه ماه گذشته با پس‌زمینه سفید مات گرفته‌شده است.

گواهی شما برای قبولی در آزمون تئوری رانندگی پایه سنگاپور

ترجمه گواهینامه رانندگی شما (اگر به زبان انگلیسی نباشد).

قوانین رانندگی در سنگاپور

سن قانونی رانندگی ۱۸ سال است. رانندگان باید کمربند ایمنی ببندند و در سمت چپ رانندگی کنند. توجه داشته باشید که محدودیت سرعت استاندارد در سنگاپور ۵۰ کیلومتر در ساعت (۳۱ مایل در ساعت) در جاده‌های معمولی و ۷۰-۹۰ کیلومتر در ساعت (۴۳-۵۵ مایل در ساعت) در بزرگراه‌ها (بزرگراه) است.

شما هم‌چنین باید:

از صندلی کودک برای افراد با قد زیر ۱٫۳۵ متر استفاده کنید.

چراغ‌های جلو را بین ساعت ۱۹:۰۰ تا ۰۷:۰۰ روشن کنید.

از علائم دایره‌ای اجباری قرمز یا آبی پیروی کنید.

به ترافیک از سمت راست در تقاطع‌های کنترل نشده راه بدهید.

حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور

حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور گسترده است و تمام مناطق شهر را پوشش می‌دهد. درواقع، توصیه می‌شود از وسایل نقلیه عمومی تهویه مطبوع استفاده کنید زیرا پیاده‌روی در اطراف، به‌خصوص در ماه‌های مرطوب تابستان، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx