دستگاه سی ان سی چیست؟ آشنایی با انواع دستگاه CNC

dell ghatar.com ۱۷ آبان ۱۴۰۱ یک دیدگاه ۴۴

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی زیادی درست شده اند که بوسیله آنها میتوان انواع مختلف سنگ، چوب و فلزهای سخت را برش و به شکل های مختلفی در آورد.

دستگاه برش سی ان سی یکی از ماشین آلات صنعتی می باشد که کاربرد زیادی در کارخانجات صنعتی برای برش و حکاکی بر روی انواع مختلف سنگ، چوب و فلزهای سخت دارد.

دستگاه سی ان سی

 برنا ابزار یکی از کمپانی های پیشتاز در طراحی، تولید و فروش انواع مختلف تجهیزات و ماشین آلات صنعتی میباشد که سالها در این کار تجربه و تخصص لازم دارد. این شرکت با بهره گیری از کارمندان متخصص و با تجربه و همچنین دستگاهای اتوماتیک مدرن اقدام به ساخت و طراحی سیستم های اتوماسیون صنعتی از جمله انواع دستگاه برش سی ان سی میکند. برای خرید این نوع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی میتوانید به سایت شرک  برنا ابزار مراجعه کنید.

دستگاه سی ان سی چیست؟

دستگاه برش CNC

شرکت برنا ابزار اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران میباشد که دارای انواع مختلف دستگاهای برش میباشد که عبارتند از:

  •  CNC چوب
  •  CNC سنگ
  •  CNC شیشه 
  •  CNC واترجت
  • CNC هواگاز پلاسما

CNC چوب

دستگاه CNC چوب یک ابزار اقتصادی و همه کاره برای کارگاها و کارخانجات صنعتی است. این دستگاه مجهز به چهار هد است که دو تا از هد های پرقدرت آن معمولاً از ایتالیا وارد می شود و برای برش فلزهای سخت کاربرد دارد و سایر هد های آن معمولی کم مصرف برای مهر زنی می باشد.

این دستگاه  دارای بدنه ای مقاوم است. این نوع دستگاهدر دمای بالا، با تغییر شکل کوچک، چقرمگی خوب، استحکام بالا، بسیار قوی و چقرمگی بالا تعدیل می شود.

 

دستگاه CNC چوب مجهز به موتورهای وارداتی، چرخ دنده های با دقت بالا و موتورهای رک وارداتی است تا باعث عملکرد روان دستگاه، با نویز کم، سرعت بالا و دقت موقعیت یابی بالا شود.

به منظور اطمینان از عدم وجود گرد و غبار در طول پردازش و برای اطمینان از یک محیط عملیاتی تمیز، ما باید به طور کلی از یک سیستم خلاء قدرتمند استفاده  کنیم.

دستگاه CNC چوب دارای سیستم هوشمند تزریق روغن میباشد. این می تواند به طور خودکار روغن را با توجه به زمان تنظیم شده تزریق کند تا از روانکاری راهنمای پیچ اطمینان حاصل شود و عمر مفید دستگاه افزایش یابد.

دستگاه CNC سنگ

دستگاه CNC سنگ می تواند به طور خودکار نیازهای پردازش را از طریق تنظیمات برنامه نویسی بدون دخالت دستی بیش از حد انجام دهد.  چندین اسپیندل می توانند به طور همزمان کار کنند، که کارایی پردازش را بهبود می بخشد.

این نوع دستگاه CNC  فرآیندی معمولاً مجهز به میز خلاء با جذب کامل است (می توان آن را با توجه به نیاز شما انتخاب و سفارشی کرد). پمپ خلاء می تواند اجسام پردازشی با اندازه ها و مواد مختلف را برش و به آنها شکل دهد، که کارایی و ایمنی کار را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

دستگاه برش CNC سنگ

یکی دیگر از مزیت های خوب دستگاه CNC سنگ این است که دارای سیستم کنترل هوشمند، طراحی رابط کنترل انسانی میباشد،  اپراتورها برای کار با این دستگاه فقط به آموزش کمی نیاز دارند.

دارای حافظه هوشمندی است، یعنی در صورت قطع برق در حین پردازش، پس از روشن شدن برق، دستگاه CNC   فرآیند برش و حکاکی را به روند قبلی ادامه می دهد.

مزایای استفاده از CNC چوب و CNC سنگ

۱- بالا رفتن دقت در تولید

ماشینکاری CNC دقت بیشتری را در تولید فراهم می کند و در عین حال ضایعات مواد خام را کاهش می دهد. در صورت استفاده از نرم افزار صحیح و برنامه ریزی دقیق دستگاه ها، می توانند محصولاتی بدون خطا و ضایعات تولید کنند.

۲- ایمنی بالا

برخلاف ماشین های دستی، ماشین های CNC برای استفاده بسیار ایمن تر هستند. اپراتور با قطعات متحرک دستگاه تداخلی ندارد زیرا دستگاه خودکار است. تعامل اپراتور با مواد حداقل است و ایمنی بیشتری را کاگران کارگاه تضمین می کند.

۳- باعث صرفه جویی در زمان می شود

یکی از بزرگترین مزیت های دستگاه های برش CNC توانایی آنها در کارکرد ۲۴ ساعته بدون وقفه است. آنها می توانند به طور خودکار ابزارهای مناسب را برای هر مرحله تولید تغییر دهند. آنها می توانند به طور همزمان روی چندین هاب کار کنند که باعث صرفه جویی در زمان می شود. با نگهداری کافی از قطعات و نرم افزار، دستگاه می تواند به طور مداوم برای یک روز افزایش تولید کار کند. فرآیند خودکار باعث صرفه جویی در زمان می شود زیرا نیازی به کارگران دستی نیست. با استفاده از این دستگاه عواملی مانند خستگی و وقفه در کار نیز کاهش میابند.

۴- کمتر شدن نیروی کار

استفاده از ماشین های برش CNC باعث میشود که به کارکنان کمتری نیاز داشته باشید، که همین باعث صرفه جویی در هزینه های عملیاتی میشود. نیروی انسانی کمتر کیفیت تولید را به خطر نمی اندازد. اپراتورهای مورد نیاز برای کار با ماشین ها به مهارت های زیادی نیاز ندارند. اپراتورها به اندازه کار با ماشین های دستی به آموزش نیاز ندارند. برای تطبیق تغییرات مورد نیاز در فرآیند تولید، آموزش کارکنان برای مجموعه مهارت های جدید مورد نیاز در ماشین های دستی با به روز رسانی های نرم افزاری برای ماشین های CNC جایگزین شده است.

دستگاه های سی ان سی یک راه عالی برای افزایش کارایی و کیفیت محصولات هستند. آنها منجر به کاهش هزینه های سربار و در نتیجه افزایش سودآوری از طریق تولید سریعتر محصولات با کیفیت بالاتر می شوند.

CNC واتر جت

cnc واتر جت یا  کاتر جت آب که به نام واترجت نیز شناخته می‌شود، ابزاری صنعتی است که قادر به برش انواع مواد با استفاده از آب بسیار پرفشار یا مخلوطی از آب و ماده ساینده است.  این دستگاه با استفاده از مخلوط آب و مواد ساینده به برش مواد سخت مانند فلز، سنگ یا شیشه میپردازد. همچنین از cnc واتر جت برای برش مواد نرم تر مانند چوب یا لاستیک استفاده می شود.

ازcnc واتر جت اغلب برای برش و ساخت قطعات ماشین استفاده می شود. همچنین از این دستگاه در صنایع مختلف از جمله معدن و هوافضا برای برش، شکل دهی و ریمینگ استفاده میکنند.

یکی از مزایای مهم دستگاه cnc واتر جت ، توانایی برش مواد بدون تداخل با ساختار ذاتی آن است، زیرا هیچ منطقه متاثر از حرارت (HAZ) وجود ندارد.
به حداقل رساندن اثرات گرما به فلزات اجازه می دهد تا بدون تاب برداشتن، تأثیر بر مزاج یا تغییر خواص ذاتی برش داده شوند. با این دستگاه میتوان انواع مختلف اشکل مختلف همچون گوشه های تیز، اریب، سوراخ  و اشکال با حداقل شعاع داخلی را بر روی قطعه مورد نظر انجام داد.

این دستگاه همچنین قادر به ایجاد برش های پیچیده در مواد هستند. با نرم افزارهای تخصصی و سرهای ماشینکاری سه بعدی می توان اشکال پیچیده تولید کرد.

سطح یا عرض برش را می توان با تعویض قطعات در نازل و همچنین تغییر نوع و اندازه ساینده تنظیم کرد. برش‌های ساینده معمولی دارای حاشیه‌ای در محدوده ۰٫۰۴ تا ۰٫۰۵ اینچ (۱٫۰-۱٫۳ میلی‌متر) هستند، اما می‌توانند به اندازه ۰٫۰۲ اینچ (۰٫۵۱ میلی‌متر) باریک باشند.
برش های غیر ساینده معمولاً ۰٫۰۰۷ تا ۰٫۰۱۳ اینچ (۰٫۱۸-۰٫۳۳ میلی متر) هستند، اما می توانند به اندازه ۰٫۰۰۳ اینچ (۰٫۰۷۶ میلی متر) باشند که تقریباً به اندازه موی انسان است.

cnc واتر جت قادر به دستیابی به دقت تا ۰٫۰۰۵ اینچ (۰٫۱۳ میلی‌متر) و تکرارپذیری تا ۰٫۰۰۱ اینچ (۰٫۰۲۵ میلی‌متر) هستند.

با توجه به لبه نسبتاً باریک آن، برش با این دستگاه می تواند مقدار مواد ضایعات تولید شده را کاهش دهد، زیرا اجازه می دهد تا قطعات برش نخورده نسبت به روش های برش سنتی نزدیک تر به هم قرار گیرند.
cnc واتر جت تقریباً ۰٫۵ تا ۱ گال آمریکا (۱٫۹-۳٫۸ لیتر) در دقیقه (بسته به اندازه دهانه سر برش) مصرف می کنند و آب را می توان با استفاده از یک سیستم حلقه بسته بازیافت کرد.
یکی از مزیت های خوب این دستگاه این است که ذرات گرد و غبار، دود و آلاینده‌های کمتری را تولید می‌کند، که قرار گرفتن اپراتور در معرض مواد خطرناک را کاهش می‌دهند.

CNC برش راسته بر

دستگاه cnc برش راسته بر نوعی دیگر از ماشین های برش میباشد که از یک موتوری با گشتاور بالا ساخته شده است. استفاده از این دستگاه راه حلی بهینه برای برش الگوهای پیچیده و ساده بر روی انواع مواد مختلف میباشد.
cnc  برش راسته بر قابل تنظیم سفارشی سازی نیز میباشد. از مزیت های خوب این دستگاه میتوان به تنظیم کردن قدرت، اندازه، ضربه و سرعت بالای آن در فرایند تولید اشاره کرد.

  •  طراحی شده برای کاهش اصطکاک و اعوجاج مواد، بدون توجه به تعداد لایه های مواد مختلف
  • ساخته شده از مواد با کیفیت برتر که باعث دوام و طول عمر آن میشود
  • موتور به گونه ای طراحی و ساخته شده است که گرما را به طور موثر از اپراتور دور کند
  • طراحی شده برای برش الگوها و همچنین خطوط مستقیم در مواد با ضخامت های چندگانه
  • محفظه موتور دارای یک سیستم روغن کاری تک مخزن است که نیاز به روغن کاری را در طول شیفت کاری حذف می کند.
  • تیز کن خودکار با یک لمس برای تیز نگه داشتن تیغ
  • ماشین‌ها در هشت ارتفاع مختلف (۵ اینچ – ۱۳ اینچ / ۱۲٫۷ سانتی‌متر – ۳۳ سانتی‌متر) موجود هستند که برای کاربردهای مختلف برش طراحی شده‌اند. هرچه دستگاه پایین تر باشد، مانور دادن آن آسان تر است.

CNC شیشه

دستگاه برش تمام اتوماتیک cnc شیشه نوعی دیگر از دستگاه های مختلف برش تولید شده شرکت برنا ابزار میباشد که قابلیت برش شیشه با ضخامت های مختلف را در انواع طرح های پیچیده دارد. از ویژگی های خوب cnc شیشه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت برش شیشه های سخت به اشکال مختلف دایره ای، هندسی، منحنی و (Shape Cutting) میباشد
  • از طریق کامپیوتر میتوان سرعت برش دستگاه را تنظیم کرد
  • قابلیت تنظیم فشار سر برش بر اساس نوع شیشه و ضخامت آن
  • میتوان انواع مختلف شیشه با ضخامت های بالا  را روی تخته برش با فشار هوا جابجا کرد
  • برای کم کردن ضایعات در هنگام برش شیشه میتوان از طریق نرم افزار تراز بصورت  خودکار این کار را انجام دهد
  • میتوان  شیشه پنوماتیک را بر روی سطح برش منتقل کرد
  • برای بیشتر شدن سرعت و سهولت میتوان دمنده پدال پا را فعال کرد.

CNC هواگاز پلاسما

دستگاه های هواگاز پلاسما یا برش CNC هواگاز، برای برش فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها جایگزین روش های دستی قدیمی شده اند و باعث می شوند تا خطرات این کار به مراتب کمتر شود و همچنین کار با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

دستگاه برش CNC هواگاز پلاسما

میزان برش دستگاه های سی ان سی هواگاز، بین ۱ میلی متر تا ۳۰ میلی متر می باشد. همچنین با بهره گیری از یونیت های پلاسمایی می توان این مقدار را کمتر و حتی تا ۳ برابر بیشتر کرد. قیمت دستگاه های هواگاز پلاسما به نسبت تکنولوژی مورد استفاده در آنها و سرعت عمل، با یکدیگر متفاوت است.جهت اطلاع از قیمت دستگاه هواگاز و یا خرید اقساطی این مدل دستگاه با مجموعه برنا ابزار bornaabzars.com در ارتباط باشید.

خرید اقساطی دستگاه برش CNC

اگر شما هم در فعالیت خود نیازمند به تجهیزات و ماشین آلات صنعتی از جمله ماشین های برش هستید، میتوانید از آفر خوبی که فروشگاه برنا ابزار برای هموطنان و مشتریان محترم خود در نظر گرفته است نهایت استفاده را ببرید.
پیشنهاد فروشگاه این است که شما برای خرید دستگاه مورد نظر لازم به پرداخت همه مبلغ آن نیستید، بلکه میتوانید تنها با پرداخت ۵۰٪ درصد از مبلغ کل دستگاه و مابقی آنرا در طی پنج فقره چک بدون سود خریداری کنید. برای خرید دستگاه مد نظر میتوانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان قسمت فروش ما آخرین اطلاعات در مورد نحوه فروش و نحوه ارسال دستگاه های خریداری شده را به شما میدهند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت دستگاه های برش CNC و خرید قسطی دستگاه سی ان سی با شرایط اقساط آسان، با مجموعه برنا ابزار bornaabzars.com در تماس باشید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx