روش‌های مهاجرت به دبی و اخذ ویزای امارات

dell ghatar.com ۱۸ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۲

کشور امارات یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه خاورمیانه است که شرایط و امکانات فوق‌العاده‌ای را برای ساکنین خود تامین می‌کند. با ما همراه باشید تا روش‌های اخذ ویزای امارات و مهاجرت به دبی را با هم مرور کنیم.

اقامت کاری دبی

کشور امارات که همسایه جنوبی ایران محسوب می‌شود، کشوری بسیار مترقی است که شهرهای زیبا و پیشرفته‌ای دارد. یکی از زیباترین شهرهای امارات که در جهان نیز شهرت زیادی پیدا کرده، شهر دبی است. هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای تماشای زیبایی‌های دبی به این شهر سفر می‌کنند. اما عده‌ای نیز به دنبال مهاجرت به دبی و کشور امارات هستند تا از شرایط اقتصادی باثبات و امکانات منحصربه‌فرد این کشور بهره‌مند شوند. امارات هم مانند هر کشور دیگری، یک سری روش‌های مشخص را برای مهاجران در نظر گرفته که از طریق آنها می‌توانند ویزای امارات را دریافت کنند و در این کشور مشغول به کار یا تحصیل شوند. راه‌های متعددی برای اخذ ویزای امارات و مهاجرت به دبی وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

ویزای کاری امارات؛ چطور اقامت کاری دبی را به‌دست آوریم؟

امارات یکی از کشورهای ثروتمند جهان محسوب می‌شود و بازار کار پررونقی دارد. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی مهاجرت کاری به این کشور هستند. همه افراد خارجی برای اینکه بتوانند در کشور امارات مشغول به فعالیت شوند، باید ویزای دبی دریافت نمایند. دریافت ویزای کاری هم مراحل خاص خودش را دارد. همه افراد متقاضی، باید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اماراتی داشته باشند. این کارفرما باید به دولت امارات درخواست جذب فرد را به عنوان یک نیروی کار خارجی بدهد. مدت اعتبار ویزای کاری امارات با توجه به شغل و شرایط کار، برای هر فرد متفاوت است؛ اما در حالت کلی این ویزا به‌صورت موقت صادر می‌شود و قابلیت تمدید شدن دارد.

دولت امارات در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بزرگ دنیا را به این کشور جذب کند. به همین دلیل نرخ اشتغال‌زایی در امارات رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و درصد بیکاری در آن در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد. بنابراین عجیب نیست که تقاضا برای مهاجرت کاری به امارات بسیار بالا باشد.

ویزای اقامت کاری دبی معمولا بین یک تا ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت که این مدت به نوع شغل و همچنین وضعیت فرد متقاضی بستگی دارد. پس از اتمام مدت ویزا، فرد می‌تواند مدارک لازم را ارائه دهد و ویزای خود را تمدید نماید. باید بدانید که از طریق ویزای کار نمی‌توان اقامت دائم کشور امارات را به‌دست آورد، اما تا زمانی که مهارت و حرفه شما مورد نیاز کارفرما و کشور امارات باشد، می‌توانید اقامت خود را در این کشور تمدید نمایید.

ویزای تحصیلی امارات؛ برای مهاجرت تحصیلی به دبی چه کار کنیم؟

در سال‌های اخیر، تحصیل کردن در امارات و شهر دبی، متقاضیان زیادی در بین دانشجویان خارجی، مخصوصا دانشجویان آسیایی پیدا کرده است. دولت امارات همان سیاستی را که در مورد جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای اقتصاد این کشور در پیش گرفت، در حوزه آموزش و پرورش نیز به کار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی در کشور امارات و شهر دبی شعبه دارند.

مدت زمان ویزای تحصیلی امارات به نوع رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. معمولا پس از پایان دوران اقامت تحصیلی دبی، اعتبار ویزا نیز به اتمام می‌رسد و افراد باشد کشور امارات را به مقصد کشور خودشان ترک کنند. اما بسیاری از دانشجویان هستند که پس از اتمام دوره تحصیل، برای دریافت ویزای کاری اقدام می‌کنند و در امارات مشغول به کار می‌شوند.

اقامت تحصیلی دبی

دانشجویان خارجی هیچ الزامی به یادگیری زبان عربی که زبان رسمی کشور امارات است ندارند و می‌توانند با یادگیری انگلیسی، به تحصیل در این کشور بپردازند. تحصیل در دبی در مقطع کارشناسی یا همان لیسانس بین ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد.

ویزای سرمایه گذاری امارات؛ روش‌های سرمایه گذاری در دبی

سرمایه‌گذاری در کشور امارات نه‌تنها می‌تواند امکان اقامت در این کشور را برای افراد فراهم کند، بلکه با توجه به امکانات و شرایط ویژه‌ای که امارات و شهر دبی دارند، این سرمایه‌گذاری با سود زیادی نیز همراه خواهد بود. سرمایه‌گذاری در دبی روش‌های مختلفی دارد که یکی از آنها خرید ملک است. با خرید یک ملک در شهر دبی می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز به این شهر ببرید و در آنجا اقامت داشته باشید. برای خرید ملک در شهر دبی باید حداقل مبلغ یک میلیون درهم هزینه نمایید و در این صورت به مدت سه سال اجازه اقامت در کشور امارات به شما اعطاء می‌شود. همچنین اگر برای خرید ملک حداقل مبلغ ۵ یا ۱۰ میلیون درهم پرداخت کنید، اقامت ۵ یا ۱۰ ساله نیز به شما داده می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های رایج برای سرمایه‌گذاری در امارات، ثبت شرکت دبی است. نوع شرکت و همچنین نوع مجوزی که برای فعالیت آن صادر می‌شود، تعیین کننده هزینه‌های لازم برای ثبت شرکت خواهد بود. در حالت کلی برای ثبت شرکت در دبی باید بین ۳۰ تا ۷۰ هزار درهم هزینه کنید.

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

یک فرد خارجی در صورتی که با یک فرد تبعه امارات ازدواج کند می‌تواند به این کشور مهاجرت نماید. اما در این زمینه یک سری شرایط وجود دارند که باید رعایت شوند. برای مثال اگر یک مرد خارجی بخواهد با زن اماراتی ازدواج کند، باید تمکن مالی لازم برای برآورده کردن نیازهای زندگی را داشته باشد. افراد خارجی پس از گذشت سه سال از ازدواج‌شان با یک فرد اماراتی، می‌توانند برای دریافت اقامت دائمی امارات اقدام نمایند که البته این کار هم پروسه خاص خودش را دارد. در ضمن اگر ازدواج آنها به پایان برسد و تصمیم به طلاق بگیرند، اقامت فرد خارجی بلافاصله باطل می‌شود.

مهاجرت با خرید ملک در دبی

با خرید آپارتمان دبی شما می‌توانید یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید. خرید ملک در دبی همچنین شما و افراد خانواده‌تان را واجد شرایط دریافت اقامت موقت امارات خواهد کرد. کشور امارات متحده عربی در سال‌های گذشته تبدیل به قطب اقتصادی منطقه شده و رشد بسیار بالایی داشته است. یکی از زمینه‌هایی که سرمایه‌گذاران خارجی را جذب خود کرده، املاک و مستغلات در این کشور است. شاید همه شما شهر دبی و کشور امارات را با ساختمان‌های مدرن و بلندش به یاد آورید. این کشور در داشتن بهترین و مدرن‌ترین ساختمان‌ها در دنیا زبانزد است. شرکت‌های ساختمانی فعال در کشور امارات استانداردهای بین‌المللی را به‌خوبی مدنظر قرار می‌دهند. در کنار سودآور بودن خرید ملک در این کشور، باید بدانید که با حداقل سرمایه یک‌ میلیون درهم، شما می‌توانید از این طریق اقامت موقت امارات را برای خود و خانواده‌تان اخذ کنید.

ثبت شرکت دبی

کلام آخر

در این مقاله روش‌های مختلف برای مهاجرت به دبی و اخذ ویزای امارات را معرفی کردیم. تمام افراد متقاضی مهاجرت به امارات، ابتدا باید روش مورد نظر خود را انتخاب کنند و سپس با اطلاع کامل از قوانین و سایر موارد، برای این کار اقدام نمایند. به دلیل وجود برخی پیچیدگی‌ها در پرونده‌های مهاجرتی، توصیه می‌شود که از وکیل خبره و آگاه برای رسیدگی به پرونده مهاجرت خود کمک بگیرید. گروه مهاجرتی PathWayVisasPersian با داشتن کادری مجرب از وکلای متخصص و باتجربه آماده است مشاوره و راهنمایی لازم را به تمام متقاضیان مهاجرت به دبی، اخذ گلدن ویزای پرتغال و پاسپورت دومینیکا ارائه نماید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx