درمان عفونت گوش در کودکان و ضرورت مراجعه به متخصص اطفال

dell ghatar.com ۱۸ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۷

عفونت گوش در کودکان یک بیماری عفونی است که بر اثر باکتری و یا ویروس ایجاد می شود. این نوع عفونت ممکن است پس از چند روز و بدون هیچ درمانی بهبود یابد.

چنانچه عفونت ادامه یابد و در صورت نیاز به مصرف آنتی بیوتیک، باید از متخصص اطفال و یا متخصص گوش حلق و بینی برای درمان کمک گرفته شود. برخی از بیماری ها نظیر  سرماخوردگی، آلرژی، آنفولانزا، اوریون و سرخک می توانند منجر به عفونت گوش در کودکان شوند. از دیگر علل این بیماری می توان عفونت گلو و دندان ها، عفونت سینوس ها، تورم آدنوئید و اختلال در عملکرد شیپور استاش را نام برد.

متخصص اطفال
پزشک متخصص اطفال

آشنایی با علائم و نشانه های عفونت گوش در کودکان
متخصص گوش حلق و بینی کودکان با معاینه بالینی، مجرا و کانال گوش و پرده صماخ (رنگ و موقعیت) را بررسی می کند. همچنین پزشک متخصص به فشار و وجود مایع در گوش میانی توجه می کند. عفونت گوش علائم مختلفی دارد و تنها وجود یک نشانه نمی تواند دلیل محکمی برای این بیماری باشد. از مهم ترین نشانه های عفونت گوش در کودکان می توان به درد گوش، تب، احساس پُری گوش، کاهش شنوایی و خروج مایع از گوش اشاره کرد. شنوایی سنجی در شیراز و سایر شهرهای ایران را در پی جو بیابید.کودکان در سنین پایین تر می توانند علائم دیگری نظیر بی اشتهایی، حالت تهوع، استفراغ، بی خوابی، مشکل در تعادل، بی قراری و گریه شدید را داشته باشند. در صورت مشاهده این علائم کودک باید به طور دقیق توسط متخصص اطفال معاینه شود. از انواع عفونت گوش می توان اوتیت حاد، مزمن، مکرر و چرکی را نام برد. متخصص اطفال در شیراز ، تهران و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو بیابید.

متخصص گوش حلق و بینی
در صورت مشاهده اولین نشانه های عفونت گوش به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه شود.

انتخاب روش درمانی مناسب توسط متخصص اطفال
پزشک متخصص اطفال، پس از تشخیص نوع عفونت گوش، درمان مناسبی را با توجه به سن و شرایط جسمانی کودک به کار می برد. تجویز آنتی بیوتیک (به صورت خوراکی و یا قطره گوش)، داروهای مسکن و ضد التهاب از رایج ترین روش ها برای درمان عفونت گوش در کودکان به شمار می آیند. در بسیاری از موارد، پزشک متخصص گوش حلق و بینی، کمپرس گرم و کمپرس سرد را برای تسکین و کاهش درد توصیه می کند. متخصص گوش حلق و بینی در شیراز ، تهران و سایر شهرهای ایران را در پی چو بیابید.

سایت پی جو یکی از سایت های مرجع در زمینه معرفی بهترین پزشکان متخصص اطفال و متخصص گوش حلق و بینی است. سایت پی جو اطلاعات کاملی از بهترین پزشکان متخصص در شیراز و سایر شهرهای ایران در اختیار مراجعان قرار می دهد. سایت پی جو یک پل ارتباطی میان پزشکان برتر و بیماران است. این سایت با معرفی پزشکان حاذق، به بیماران کمک می کند تا بهترین انتخاب را در درمان داشته باشند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx