دوربین مداربسته

dell ghatar.com ۲۰ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۰

دوربین مداربسته یکی از مهم ترین تجهیزات نظارتی و امنیتی است که وجود آن تقریبا در اکثر مکان ها ضروری بوده و موجب ساده تر شدن نظارت بر محیط می شود. همانطور که میدانید قرن ۲۱ را قرن پیشرفت تکنولوژی میدانند و در عصری زندگی میکنیم که زندگی بشریت روز به روز بیشتر به سوی مکانیکه شدن می رود.

دوربین مداربسته یکی از مهم ترین تجهیزات نظارتی و امنیتی است که وجود آن تقریبا در اکثر مکان ها ضروری بوده و موجب ساده تر شدن نظارت بر محیط می شود. همانطور که میدانید قرن ۲۱ را قرن پیشرفت تکنولوژی میدانند و در عصری زندگی میکنیم که زندگی بشریت روز به روز بیشتر به سوی مکانیکه شدن می رود.  حضور دوربین مداربسته خیلی از دغدغه های بشر امروزی را از بین می برد. به طور مثال مادران شاغل دیگر نگران مناسب بودن رفتار پرستار با کودکانشان نیستند و به سادگی از محل کارشان می توانند با کنترل دوربین مدار بسته خود از صحت این موضوع مطلع شوند و یا یک کارفرما میتواند در هر نقطه ای که هست بر کیفیت کار کارمندان خود نظارت داشته باشد. اما سوالی که پیش می آید این است که تمام دوربین مداربسته هایی که در یک محیط مورد استفاده قرار میگیرد شبیه به هم هستند؟ اجازه دهید موضوع را کمی برایتان باز کنم  به طور مثال یک مادر از صبح که از خواب بیدار میشود عموما مجبور است کودک خود را با پرستارش تنها گذاشته و به محل کارش رود اگر کارفرما باشد شاید لازم باشد در روز ساعاتی محل کارش را ترک کرده و به جلساتی رود بدیهی است برای کنترل و نظارت به محل کار و کودکش نیاز مند دوربین مداربسته است. دوربین ها انواع مختلفی دارند. به طور مثال دوربین مداربسته  مورد استفاده در کارخانه های صنعتی با دوربینی که بر سر چهار راه ها برای کنترل ترافیک استفاده می شود تفاوت های بسیار زیادی دارند. در این مقاله ما قصد داریم تا انواع و اقسام دوربین ها را بر اساس شکل ظاهری، بررسی کنیم تا بتوانید بهترین دوربین مداربسته را برای هر محیطی که میخواهید تهیه کنید.

دوربین مدار بسته را بر مبناهای بسیاری دسته بندی میکنند و به انواع مدل ها تقسیم میکنند مثلا بر اساس تکنولوژی ساختشان و یا بر اساس امکانات و ویژگی هایی که دارند به طور مثال دوربین هاای تحت شبکه در یک دسته اند و دوربین های آنالوگ در یک دسته دیگر. اما یکی از اساسی ترین دسته بندی های دوربین مداربسته طبقه بندی دوربین بر اساس شکل ظاهری آن است. انواع دوربین ها بر اساس شکل ظاهری آنها عبارتند از:

  1. دوربین مـداربسته دام
  2. دوربین بولت
  3. دوربین اسپیددام
  4. دوربین لامپی
  5. دوربین کیوب
  6. و…

است. هر کدام از این دوربین ها بخاطر ظاهر فیزیکیشان کاربری خاصی دارند و مناسب محیط خاصی هستند  مثلا دوربین های کیوب ظاهری کوچک و فانتزی دارند و بیبی کم به حساب می آیند لذا برای کنترل کارمندان یک شرکت به هیچ وجه مناسب نیستند این در حالی است که دوربین های اسپیددام بسیار قوی، بزرگ و تیز بین بود و برای کنترل ترافیک و چهار راه ها مناسب اند.  در ادامه به برسی هر یک از انواع، اشکال متفاوت دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.  اما پیش از آن اجازه دهید کمی راجع به تعمیر دوربین مداربسته باهم صحبت کنیم.

تعمیر دوربین مداربسته

معمولا دوربین های مداربسته نیز مانند سایر تجهیزات برقی خراب شده و نیازمند تعمیر می شوند اما بهتر است قبل از خرید دوربین مداربسته خود نکاتی را در نظر بگیرید تا خرید بهینه تری داشته و احتمال تعمیر دوربین مداربسته خود را به خصوص در سالهای اولیه خرید خود کاهش دید در ادامه لیستی از این اقدامات را برایتان شرح خواهیم داد.

۱- از نمایندگی های رسمی خرید کنید(نمایندگی داهوا)

۲- قبل از خرید مشاوره بگیرید

۳- بدانید برای چه محیطی دوربین میخواهید و آن را هنگام خرید لحاظ کنید مثلا دوربینی که برای باغ خود میگیرید حتما باید در مقابل گرد  وغبار و یا قطرات آب مقاوم باشد.

۴-از برند های معتبر خرید کنید.

۱- مدار بسته دوربین بولت

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت بخاطر شکل ظاهری که دارد این چنین نام گذاری شده است، چرا که BULLET در لغت انگلیسی به معنای گلوله است و علت این نام گذاری استوانه ای شکل بودن دوربین بولت است. از این دوربین ها معمولا  در محیط های خارجی و فضای آزاد مانند باغ های شخصی و یا حیاط های بزرگ استفاده میشود. اکثر مدل های دوربین مداربسته بالت از استاندارد IP66 و IP67 پشتیبانی کرده و این به آن معنا است که در مقابل شرایط جوی نامساعد، مقاوم هستند. بهترین محل برای نصب این دوربین ها بر روی دیوار است. اما در زیر سقف نیز قابل نصب هستند. نصب دوربین مداربسته بولت بسیار آسان بوده و نسبت به سایر دوربین های مـداربسته از پیچیدگی کمتری برخوردار است. برند های مطرح بسیاری از جمله داهوا، هایلوک، هایکویژن و… اقدام به تولید دوربین بولت می کنند.

۲- دوربـین مداربسته دام

دوربین دام که به انگلیسی DOME نوشته میشود نام خود را از شکل ظاهری اش الهام گرفته است. لغت دام در زبان انگلیسی به معنای گنبد است و دلیل این نام گذاری گنبدی شکل بودن این دوربین مداربسته است. دوربین دام، بیش تر در محیط های داخلی استفاده می شود چرا که شکل ظاهری آن به گونه ای است که نصب این دوربین را بر روی سقف و یا کنج دیوار ساده تر کرده است و در این مکان ها بدون اندکی سختی نصب میشود. البته این دوربین ها، اکثرا ضد ضربه و ضد آب هستند که همین امر موجب میشود تا بتوان از این دوربین مداربسته در فضا های بیرونی نیز استفاده کرد. در حال حاضر، شرکت های مطرح جهانی در زمینه تولید و توزیع و تولید انوع سیستم های تظارتی، از جمله هایک ویژن و داهوا، به منظور ارائه ی خدمات بهتر به کاربران و افزایش تنوع محصولات ، دوربین مداربسته دام را تولید میکنند.

۳- دوربین لامپی

دوربـین مداربسته لامپی

دوربین لامپی یکی  از پرطرفدارترین انواع دوربین مداربسته است که شباهت زیادی به یک لامپ معمولی دارد و افراد غیر متخص معمولا فرق این دوربین را با یک لامپ معمولی متوجه نمی شوند. دوربین مداربسته لامپی برای نصب به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و به همان سر پیچ لامپ های معمولی وصل میشود. این دوربین ها که زادیه دید ۳۶۰ درجه دارند بیشتر کاربرد جاسوسی داشته و به عنوان دوربین مداربسته جاسوسی از آن استفاده میشود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx