نرم افزار مدیریت استراتژیک و معجزه‌ی آن در شرکت‌ها و سازمان‌ها

dell ghatar.com ۲۳ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۳

قبل از آنکه به اهمیت و مزایای استفاده از نرم افزار‌ مدیریت استراتژیک برای انواع کسب‌وکار‌ها بپردازیم لازم است کمی درباره اهمیت اجرای استراتژی صحبت کنیم.

نرم افزار مدیریت استراتژیک

همه شرکت‌ها اهداف بلندمدت بلندی دارند که می خواهند به آنها دست یابند. اما اگر یک شرکت هیچ استراتژی تعیین‌شده‌ای نداشته باشد یا اگر یک کسب‌وکار در ترکیب این استراتژی‌ها با مشکل مواجه شود، ممکن است این رویاها از واقعیت دور باشند.

شرکت ها باید انواع مختلف اجرای استراتژی را بدانند تا بتوانند بهترین راهبردی را که آنها را به اهدافشان می رساند انتخاب کنند. به همین ترتیب، آنها همچنین باید یک فرهنگ انطباقی و یادگیری برای ایجاد مکانیسم‌ها و رویه‌هایی ایجاد کنند که بتواند با چشم‌انداز سریع در حال تحول کسب‌وکار کنار بیاید و در مواجهه با ضرورت انعطاف‌پذیر شود.

بررسی‌ها در طی دو دهه گذشته نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد علت شکست استراتژی‌ها در مرحله جاری سازی بوده است و در صورت عدم جاری سازی استراتژی‌ها، برنامه‌ریزی استراتژیک در حد یک بازی فکری نسبتا جذاب کاهش خواهد یافت چرا که استراتژی بدون اجرا شدن قادر به تغییر وضع سازمان نیست.

یکی از ابزار‌های راهبردی جهت رسیدن به اهداف استراتژیک ، استفاده از نرم افزار‌  مدیریت استراتژیک است.  نرم‌افزار استراتژیک به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تعیین اهداف و اولویت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، استراتژی‌ها را بسازند و پرورش دهند. با یک پلت فرم قدرتمند، شرکت ها می توانند مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده و پیشرفت خود را ارزیابی کنند.از ساخت استراتژی ها تا اجرای آنها، نرم افزار از فرآیند اجرای یکپارچه استراتژی محافظت می کند  که در ادامه به مزایای اتفاده از نرم افزار ‌ها به صورت تیتر وار میپردازیم:

  • عملی سازی طرح استراتژی
  • ایجاد دیدگاه خوب نسبت به وضعیت طرح‌ها و ابتکارات استراتژیک
  • پر کردن خلاء فضای بین برنامه ریزی استراتژی و جاری سازی آن
  • تقویت مسئولیت پذیری در سازمان
  • ایجاد یکپلرچگی در امر استراتژی

شرکت مهندسین مشاوره رسا با اتکا به تجارب گسترده در صنایع بالغ و صنایع واسط و محیط‌های استارتاپی و دانش بنیان به مدلی جامع متناسب با فرهنگ سازمان‌های داخلی که تلفیقی از مدل‌های مطرح در سطح دنیا است دست پیداکرده است که نتایج رضایت بخشی از پیاده سازی آن در سازمان‌ها حاصل شده است .با توجه به نتایج بدست آمده شرکت مهندسین مشاوره رسا است که این مدل بومی شده را به صورت نرم افزاری جامع تولید کرده است. نرم افزارکاوش ویژن رسا در تمامی مراحل برنامه ریزی استراتژیک در سازمان یاری‌گر شما خواهد بود و تمامی اطلاعت را مستند و با وجود قابلیت‌های خود برنامه‌ریزی را برای سازمان شما ساده تر خواهد کرد . نرم افزار مدیریت استراتژیک کاوش ویژن یک سیستم منعطف و جامع است که در آن به مفاهیم مانند اهداف استراتژیک، ایجاد همراهی استراتژیک بین برنامه‌های مختلف سازمان و پروژه‌ها توجه شده است . نرم افزار مدیریت استراتژیک کاوش ویژن کمک می‌کند تا سازمان شما در مسیر کسب موفقیت در مراحل مختلف برنامه‌ریزی استراتژیک، تدوین، ارزیابی استراتژی‌ها ،جاری سازی قراربگیرد. با توجه به نگرش جدید نسخه سیستم مدیریت کیفیت iso 9001  براساس برنامه‌ریزی استراتژیک و ارزیابی ریسک، نیاز به پیاده سازی و برنامه‌ریزی و به روزرسانی استراتژی‌ها، نگرش‌ها و اهداف در سازمان‌ها اجتناب ناپذیر شده است. گام اول در مدیریت استراتژیک موفقیت در تدوین یک استراتژی کارآمد برای سازمان است. اما زمانی مزیت مفیدی برای سازمان به ارمغان می‌آورد که این استراتژی‌ها درسازمان به اجرا درآمده، اهداف کوتاه مدت و حتی فعالیت‌های روزمره سازمان را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

امکانات نرم افزار مدیریت استراتژیک کاوش ویژن

امکانات نرم افزار مدیریت استراتژیک کاوش ویژن

با توجه به تغییرات محیطی که شتاب زیادی به خود گرفته است و تصمیمات سازمانی که پچیده شده‌اند، نیاز است برنامه‌ای جامع برای مواجهه با این‌گونه مسائل درنظر گرفته شود. مدیریت استراتژیک فرآیند نظام مند و مستمر است که با تکیه بر ذهنی پویا، آینده‌نگر به اعضای سازمان کمک می‌کند تا در تعیین اهداف برای آینده، بهتر تصمیم گیری کنند و نیز نحوه رسیدن به این اهداف را مشخص کنند. نرم افزار کاوش ویژن، به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای نوآور و خلاق در سازمان خود عمل کنید و آن را با ابتکار عمل تحت کنترل درآورده و کسب و کار خود را مدیریت کنید.

مزایای نرم افزار مدیریت استراتژیک  رسا

  • کاهش زمان تصمیم سازی در سازمان
  • ایجاد نگاه سریع و استراتژیک برای کاهش خطا تصمیم سازی
  • کاهش هزینه های اجرا
  • مستند و یکپارچه سازی اطلاعات

 
مشاوره سازمان
تیم مشاوره رسا با عارضه‌یابی و بررسی سازمان‌های بزرگ و متوسط که به بلوغ لازم برای تدوین، اجرا و نظارت استراتژی در سازمان‌شان رسیده باشند اما تجربه‌ای در زمینه برنامه‌ریزی استراتژیک ندارند یا تجربه اندکی داشته‌اند آنان را در پیدا کردن جایگاه خود یاری کرده و راهکارهای پیشنهادی جهت تهیه نقشه کامل استراتژی را ارائه می‌کند.

مدیریت استراتژیک شرکت مهندسین مشاور رسا

برنامه ریزی استراتژیک
نرم افزار مدیریت استراتژیک شرکت مهندسین مشاور رسا با پیوند دادن برنامه‌ها، فعالیت‌های سازمان و اهداف ، به برنامه‌های سازمان جهت می‌دهد و به کمک شما می‌ایند تا با استفاده از رویکرد سیستمی و با کمک ابزارهای مدیریت استراتژی و عملیات، استراتژی را به عملیات پیوند دهید.
 
اجرای استراتژی ها
اجرای استراتژی بخش مهمی در فرآیند مدیریت استراتژیک می‌باشد. سیستم مدیریت استراتژیک شرکت مهندسین مشاور رسا با ثبت داده‌های ناشی از عملکرد و نتایج و بروزرسانی شده ، روزانه وضعیت‌ها را بررسی می‌کند.
 
ارزیابی استراتژیک
پس از جاری‌سازی برنامه استراتژیک در سازمان و برای آگاهی از اثر بخشی برنامه‌ها و حدود دستیابی به اهداف، ارزیابی شرکت رسا با ارزیابی برنامه‌ریزی استراتژیک میزان تحقق اهداف براساس گزارشات، جداول و نمودار ارائه می‌شود.

منبع: گروه مهندسین مشاور رسا

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx