آشنایی با ارز دیجیتال او ام جی نتورک

dell ghatar.com ۲۸ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۴

همانطور که می‌دانید تا پیش از ادغام اتریوم که یک انقلاب در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود، این شبکه از مشکلات مقیاس‌پذیری رنج می‌برد. برای حل این مشکل، شبکه “OMG” یا “اومیسه گو” (OmiseGo) توسط یک تیم با تجربه ایجاد شد.

ارز دیجیتال او ام جی نتورک

در واقع این شبکه به عنوان یک پروتکل مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای شبکه اتریوم محسوب می‌شود. اهداف اصلی او ام جی نتورک، افزایش ظرفیت تراکنش‌ها و نیز کاهش هزینه آن‌ها (کاهش نرخ گس) است. علاوه بر این‌ها، از تضمین‌های امنیتی لایه زیرین هم استفاده می‌کند. در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم که ارز دیجیتال OMG چیست؟ همچنین از ماهیت شبکه، اهداف، کاربردها و رقبای آن صحبت خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شبکه OMG

OMG، یک اکوسیستم بلاکچین بوده که بر پایه اتریوم ایجاد شده است. این شبکه، روش‌های مختلفی را برای کسب سود در اختیار دارندگان ارز دیجیتال قرار می‌دهد. برای معرفی OMG Network، می‌توان از آن با عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، تأمین کننده نقدینگی و همچنین یک شبکه پیام‌رسانی یاد کرد. اما شهرت ویژه ارز دیجیتال OMG چیست؟ در واقع چیزی که این شبکه را در بین کاربران ارز دیجیتال محبوب کرده است، داشتن ابزارهای مالی و تجارت دیجیتال است. این ابزارها در شبکه OMG به گونه‌ای با هم کار می‌کنند که برای انتقال دارایی‌های رمز ارز، احتیاجی به صرافی ارز دیجیتال نیست. بسیاری از تحلیلگران از همان ابتدای شروع به کار این شبکه، از آن به عنوان یک پروژه منحصربه‌فرد یاد کردند.

پیشینه شبکه OMG Network

از همان ابتدا، اخبار شرکت امیسه به دلیل همکاری با دو نفر از افراد مشهور حوزه کریپتو یعنی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و گوین وود (Gavin Wood) بسیار اهمیت داشت. پروژه امیسه‌گو به عنوان پروژه خروجی این شرکت در ابتدای شروع کار، از سوی بانک مرکزی تایلند و وزارت این کشور مورد تایید قرار گرفت.

اعضای امیسه‌گو در پاسخ به این سوال که هدف اصلی ارز دیجیتال OMG چیست، اعلام کردند که با اجرای این ارز دیجیتال قرار است کارمزدهای هنگفت تراکنش‌ها را کاهش دهند.

اعضای تیم شبکه OMG

یکی از نقاط مثبت شبکه OMG، تیم بسیار حرفه‌ای و با تجربه آن است. توسعه دهنده اصلی این پروژه کسی نیست جز، جوزف پوون (Joseph Poon). وی شهرت خود را مدیون توسعه شبکه لایتنینگ و پلاسما است. جالب است بدانید که هرکدام از این شبکه‌ها نقش مهمی در تحول بازار ارز دیجیتال دارند. تلاش‌های جوزف پوون، این شبکه را بسیار ارتقا داده است.

شبکه OMG Network

در حال حاضر، تیمی متشکل از ۵۰ کارمند متخصص برای شبکه OMG در سراسر دنیا کار می‌کنند. OMG یکی از شرکت‌های زیرمجموعه “SYNQA” در کشور تایلند است که هم اکنون توسط “وانسا چاتیکاوانیچ” (Vansa Chatikavanij) مدیریت می‌شود. وی تا پیش از این، رئیس بخش تحقیق و توسعه در شرکت هواوی بود. در کنار این تیم با تجربه، “کاسیما ترن پی‌پی‌چای” (Kasima Tharnpipitchai) به عنوان مهندس مشاور و همچنین مدیر ارشد فناوری OMG فعالیت می‌کند.

مزایای OMG

شبکه OMG، پرداخت‌های ارز دیجیتال در شبکه بلاکچین را بهبود بخشیده است. کاربران OMG، از کارمزدهای پایین، انجام سریع تراکنش‌ها و پرداخت‌های نقدی راحت، لذت می‌برند. در ماه ژوئن ۲۰۲۲، او ام جی نتورک، راه حل تازه‌ای برای مقیاس بندی معرفی کرد که با کمک آن، سرعت تراکنش‌ها در پلتفرم‌های پرداخت بین‌المللی مثل “Visa” بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین اعضای این شبکه اعلام کرده‌اند که OMG برای منطقه خاصی از دنیا نیست و تمام کشورها می‌توانند از خدمات انتقال دارایی ارز دیجیتال این شبکه استفاده کنند.

از طرفی شبکه او ام جی نتورک، تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را تسهیل کرده است. به کمک این شبکه کاربران می‌توانند بدون نیاز به افتتاح حساب بانکی یا استفاده از کارت‌های اعتباری، دارایی خود را تبادل کنند. انتقال دارایی ارز دیجیتال از طریق شبکه او ام جی بسیار کم هزینه است. اما دیگر مزیت‌های ارز دیجیتال OMG چیست؟

یکی دیگر از مزیت‌های شبکه OMG، حمایت شرکت‌ها و افراد برجسته در بازار است. هم اکنون مجموعه‌های مالی همچون Shinhan، SMBC و… از این پروژه حمایت می‌کنند.

اهداف و نقشه راه ارز دیجیتال OMG

همانطور که می‌دانید بسیاری از تلاش‌ها در بازار ارز دیجیتال با هدف تغییر در فرهنگ پرداخت‌های مالی انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند جهان را از فرایندهای مالی قدیمی به روش‌های نوین و پرداخت‌های ارز دیجیتال هدایت کنند. امیسه گو نیز در همین راستا فعالیت می‌کند.

این شرکت تلاش می‌کند تا کاربران بدون نیاز به بانک‌ها و صرافی‌ها، خدمات مالی را دریافت کنند. OMG در نظر دارد، شبکه خود را در سراسر دنیا گسترش دهد. این برنامه توسعه قرار است روی کشورهای با اقتصاد ضعیف‌تر متمرکز شود. برای مثال تایلند و برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا، از جمله اهداف جغرافیایی شبکه او ام جی هستند. بنابراین آینده او ام جی نتورک (OMG) بر اساس داده‌های بازار، بسیار روشن به نظر می‌رسد.

https://wallex.ir/blog/what-is-omg/

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx