نکاتی جهت خرید یک ویلای که باید رعایت کنیم؟

dell ghatar.com ۲۹ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۸

در این مقاله ما سعی داریم در مورد ویلا و سوالاتی که در هنگام خرید ویلا ذهن شما را درگیر میکند وکسانی که دغدغه خرید یک ویلای مطمئن را دارن برطرف کنیم و شما بتوانید با توجه به اطلاعات موجود در این مقاله به اکثر سوالات موجود در ذهن خود پاسخ دهید.

خرید ویلا

از نظر شما ویلا چیست؟

خرید و فروش این خانه های زیبا چگونه صورت میگیرد؟

اکثر افراد وقتی اسم ویلا را میشنوند خانه های روستایی در دل طبیعت و دور از شلوغی شهر به ذهنشان میرسد، که دارای کیفیت های خاص مورد علاقه هر فرد می باشندساخت ویلا ابتدا از معماری غربی به وجود آمد و وارد معماری جهانی گردید.

خرید ویلا از سالیان دور در مناطق خوش آب و هوا مرسوم بوده ولی در این چند سال پیشرفت چشمگیری داشته، برخی افراد برای خوشگذرانی چند روزه اقدام به اجاره ی ویلا میکنند، برخی هم به خرید ویلا روی آورده اند .

در مناطق خوش آب و هوا درامد بسیاری افراد از خرید و فروش ویلا میباشد و تحقیقات از افزایش چشمگیر بنگاه های املاک در ای مناطق خوش آب و هوا نشان میدهد که به دلیل سود بسیار خرید و فروش ویلا در این مناطق خوش آب و هوا افراد زیادی به این شغل روی آورده اند.

https://gillim.ir/property-type/villa/

نکاتی جهت خرید یک ویلای که باید رعایت کنیم:

برای خرید یک ویلا باید یک سری نکات که در ادامه به آنها میپردازیم باید رعایت کنیم، تا که بتوانیم خریدی مطابق با سلیقه خود و همچنین در بحث سرمایه گذاری و همچنین نکاتی که باید رعایت کنیم تا در بحث خرید ویلا گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار نگردیم.

اولین نکته در خرید ویلا که باید خریدار توجه داشته باشد که ویلا کاملا به صورت قانونی ساخته شده باشد و پایان کار داشته باشد، ویلایی که به صورت غیرقانونی ساخته شده باشد انشعاب آب و برق به آن تعلق نمیگیرد و دارای پایان کار نمی باشند، همچنین امروزه با توجه به اینکه خرید و فروش ویلاهایی که به صورت غیره قانونی ساخته شده اند وجود دارند که برخی افراد اقدام به خرید و فروش این ویلاها با قیمت پایین تری نسبت به ویلاهایی که قانونی ساخته شده اند می کنند این افراد به این امید که بتوانند بعدا پایان کار بگیرند اقدام به ساخت و خرید و فروش این ویلاها می کنند، در صورتی که خیلی از آنها بعدا دچار مشکلات زیادی شده و باعث از بین رفتن سرمایه خود مشود پس این نکته را در ابتدا حتما مورد توجه قرار دهدید.

نکته دوم که ما باید توجه داشته باشیم راهنمایی و مشاوره ازه فعالان حرفه ای و معتبر یا از مشاورین املاک قابل اعتماد فعال در منطقه ای  که قصد خرید داریم کمک بگیریم و با تحقیق از این افراد به سمت خرید یک ویلای مطمئن قدم برداریم.

نکته سوم که باید قبل از خرید ویلا به آن دقت کنیم این است که آیا بودجه ای که ما در دست داریم براید خرید یک ویلا و هزینه های نگهداری آن کافی می باشد یا خیر، خیلی از خریداران فکر هزینه های نگهداری ویلا را نمیکنند و با توجه به پول نقدی که دارند اقدام به خرید میکنند و بعدا دچار هزینه های اضافی نگهداری ویلا میشوند و از پس هزینه ها بر نمی آیند چرا که در رابطه با این موضوع تحقیق نکرده اند به عنوان مثال میتوان به ویلاهای ساحلی اشاره کرد که این ویلا ها با توجه به رطوبتی که در نواحی ساحلی متحمل میشوند هزینه نگهداری بالایی در صورت تعمیر خواهند داشت که میتوان به هزینه های دکوراسیون های داخلی در صورت تعمیر و سیتم تهویه مناسب در این ویلاها به خاطر شرجی بودن هوا در برخی ماه های سال اشاره کرد بنابراین در خرید ویلا این گزینه را مورد توجه ویژه قرار دهید.

ویلا های دوبلکس

انواع ویلا:

برای خرید ویلا انواع مختلفی ویلا در سراسر کشورو مناطق خوش آب و هوا  وجود دارند، هر ویلا با توجه به شرایط جغرافیایی و معماری آن شهر ساخته شده است، با توجه به موقعیت مکانی و آب و هوا در مناطق مختلف کشور ویلاها به انواع متفاوتی تقسیم میگردنند.

ویلاهای ساحلی

ویلا های جنگلی

ویلاهای شهرکی

ویلاهای مستقل

ویلا های دوبلکس

ویلاهای ترییلکس و …

برای خرید ویلا در شمال باید این نکته را توجه داشته باشید که ویلا را برای سکونت داِئم میخواهید یا برای روزهای تعطیل و تفریحات ، همچنین باید دقت داشته باشین که برخی از این ویلاها در مناطقی ساخته میشوند که دسترسی یا حتی انتن دهی موبایل و اینترنت کم است بنابراین اگر ویلا را برای کار و اشتغال زایی می خواهید حتما این نکته را توجه کنید.و اگر ویلا را برای تفریح و اوقات فراغت میخواهید باید به منظره و چشم انداز روبروی آن توجه کنید ویلاهای جنگلی و ویلاهای ساحلی بهترین مکان و انتخاب از بین ویلاها خواهند بود. و اگر قصد خرید ویلا برای سرمایه گذاری را دارید ویلاهای شهری بهترین انتخاب میتوانند باشند چرا که گردش پذیری بیشتری دارند، که حتی با اجاره دادن این نوع ویلاها سودآوری خوبی دارند. درصورتی که ویلا را جهت انجام جشن ها و مراسمات متفاوت میخواهید خریداری کنید باید ویلایی با فضا و مساحت بزرگتری را برای خرید انتخاب کنید در هر صورت نیاز شما مهمترین عامل در خرید یک ویلا مطابق یا خواسته خود می باشد .

در اینجا ما به ویلاهای جنگلی و ساحلی با توجه به اینکه در صدر پرطرفدارترین نوع ویلاها هستند و تفاوت های آنها خواهیم پرداخت:

ویلاهای جنگلی: یکی از ویلاهایی که ما در اینجا به آن اشاره میکنیم ویلاهای جنگلی است که همانطور که از اسم آن پیداست در مناطق جنگلی و سر سبز و مناطق کوهپایه ای ساخته می شوند . این نوع ویلاها علاوه بر داشتن منظره بکر و زمین های مناسب جهت باغبانی همچنین آرامش خوبی که دارند و نسبت به سایر ویلاها از وسعت بیشتری برخوردارند دارای یک سری معایب بوده که میتوان به مهترین آن که دسترسی سخت تری به شهردارند اشاره کرد و از دیگر معایب آن میتوان به مسیرهای ارتباطی در فضول سرد بارشی اشاره کرد که مسیرهای ارتباطی را با مشکل دچار میکنند. با توجه به معایب و مزایای گفته شده در ارتباط با خرید یک ویلای جنگلی باید گفت که نمیتوان منکرطفداران زیاد این نوع ویلاها شد و روزبه روز طفداران این نوع ویلاها بیشتر خواهند شد و خریدارن بسیاری دارنمد.

ویلا های ساحلی : آین ویلا ها که در نزدیکی خط ساحل ساخته شده اند و فاصله کمی با دریا دارند دارای چشم انداز بسیار زیبایی هستند و همواره دیدن دریا و شنیدن صدای امواج آرامش خاصی به انسان تزیریق میکنند و همین مساله این ویلا ها را جزوء ویلاهای پرطرفدار قرار داده و خریداران بسیاری دارند . از دیگر مزایای این ویلا ها دسترسی بهتر و آسان انها و نزدیکی به جاده اصلی میباشد. و از مهمترین معایب این نوع ویلاها میتوان به رطوبت بالای آن و شرجی بودن هوا در برخی از ماه های سال و قیمت بالای این نوع ویلاها و همچنین هزینه نگهداری بالای آنها و حاصلخیزی کمتر زمین آنها برای کسانی که به باغبانی علاقه دارند میتوان اشاره کرد . ویلاهای ساحلی از پرطرفداراترین نوع ویلاها در کشور ما به حساب می آیند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx