راهنمای حکم شرعی کرم پودر

dell ghatar.com ۳۰ آبان ۱۴۰۱ یک دیدگاه ۴۶۰

همیشه استفاده از محصولات آرایشی مختلف، به زیباتر شدن چهره خانم‌ها کمک کرده است. همچنین برخی از خانم‌های محجبه، برای پوشش جای جوش یا قرمزی صورت، از کرم پودرهای گوناگون استفاده می‌کنند. اما بهتر است که از حکم شرعی کرم پودر مطلع باشند.

راهنمای حکم شرعی کرم پودر

هنگام انجام تکالیف شرعی، وجود برخی محصولات آرایشی روی صورت، می‌تواند حکم‌های مختلفی داشته باشند. بنابراین، خانم‌های محجبه می‌توانند قبل از استفاده این محصولات، به کمک مراجع تقلید از حکم شرعی آن‌ها آگاه باشند تا با اطمینان خاطر از آن‌ها استفاده نمایند.

استفاده از محصولات آرایشی مانند کرم پودر یا ریمل نیز ممکن است برای انجام تکالیف شرعی مانند وضو و نماز درست نباشد. برای مثال از نظر مراجع تقلید استفاده از لاک ناخن یا ناخن مصنوعی در حین انجام وضو یا غسل جایز نیست و باید آن را از روی سطح ناخن‌ها پاک کنید.

حکم شرعی کرم پودر چیست

در واقع برای این که مطمئن شوید وجود برخی از لوازم آرایشی مختلف روی صورت به هنگام وضو چه حکمی دارد، باید ببینید که نظر مراجع تقلید درباره چنین مسائلی چیست. حکم کرم پودر برای وضو می‌تواند از دیدگاه هر یک از آن‌ها متفاوت باشد.

در دین اسلام آرایش خانم‌ها برای مجالسی که در آن نامحرم حضور داشته باشد، حرام است. اما از نظر کارشناسان مسائل فقهی، وجود کرم‌هایی مانند کرم ضد آفتاب یا انواع آبرسان و مرطوب کننده‌ها برای انجام واجبات دینی مشکلی ندارد؛ چرا که این محصولات جذب پوست می‌شوند.

حکم شرعی کرم پودر چیست؟

ممکن است برای شما هم این سؤال به وجود آید که حکم شرعی کرم پودر برای وضو یا غسل چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که از نظر مراجع تقلید، یکی از شرایط مهم برای درست بودن وضو و غسل، نبود مانع میان پوست و آب است.

در واقع روی هیچ یک از قسمت‌های بدن برای وضو مانند گردی صورت، دست‌ها، پاها و مسح سر و همچنین برای غسل نیز نباید چیزی روی پوست وجود داشته باشد تا مانع از رسیدن آب به این قسمت‌ها شود. به عبارت دیگر آب باید بدون هیچ سدی، به تمامی قسمت‌های بدن برسد.

کرم‌های آرایشی انواع بسیار متنوعی دارند و شامل محصولاتی مانند کرم سفید کننده، کرم ضد آفتاب رنگی یا بی‌رنگ و انواع پنکک‌ها می‌شوند. هر یک از این محصولات بافت‌های مختلفی دارند که ممکن است روی پوست لایه ایجاد کنند یا جذب آن شوند.

حکم شرعی انواع کرم پودر

برخی از کارشناسان احکام دینی، با تقسیم‌بندی کرم‌ها به دو نوع لایه‌دار و بدون لایه، درباره استفاده از آن‌ها نظرشان را مطرح کردند. استفاده از کرم‌های لایه‌دار مانند کرم پودر‌های با پوشش بالا می‌تواند مانعی روی پوست ایجاد کند و وضو با آن درست نیست.

بنابراین درباره حکم وضو با کرم پودر می‌توان گفت که استفاده از کرم‌هایی که باعث ایجاد لایه‌ای روی پوست می‌شوند، می‌تواند وضو و غسل را باطل کند. در واقع ایجاد چربی ناشی از استفاده برخی از این محصولات، مانع رسیدن آب به سطح پوست می‌شود.

خانم‌های محجبه بهتر است قبل از انجام احکام شرعی مانند غسل و وضو، آرایش خود را کاملاً پاک کنند. با توجه به قیمت میسلار واتر ، این محصول می‌تواند بهترین گزینه برای تمیز کردن صورت از هرگونه محصولات آرایشی باشد و برای انواع پوست مناسب خواهد بود.

حکم شرعی محصولات آرایشی چشم

علاوه بر آن برخی از مراجع تقلید بر این باورند که محصولات آرایشی مانند ریمل، مداد ابرو و رژ لب مثل حکم شرعی کرم پودر برای وضو ، می‌تواند مانعی برای انجام غسل و وضو باشند. بنابراین، خانم‌ها باید آن‌ها را قبل از انجام واجبات شرعی برطرف کنند. چرا که وجود این لوازم آرایشی باعث ایجاد لایه می‌شود.

همچنین استفاده از لوازم آرایشی برای چشم مانند مداد چشم و سرمه، اگر در داخل آن باشند، مشکلی ندارد. اما اگر مانند ریمل بیرون چشم باشند، باید قبل وضو به کمک آرایش پاک‌کن مخصوص آن را تمیز کنید و سپس وضو بگیرید.

حکم شرعی کرم‌های مرطوب کننده

حکم کرم‌های مرطوب کننده با حکم وضو با کرم پودر متفاوت است. از نظر کارشناسان فقهی مرطوب کننده‌ها مانعی برای وضو ایجاد نمی‌کنند. اما اگر پس از وضو از آن استفاده کنید، باید قسمتی از پیشانی که در سجده روی مهر قرار می‌گیرد را پاک نمایید.

در واقع حکم شرعی برای انواع کرم پودر هنگام وضو، به نوع کرمی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. همچنین خانم‌هایی که پوست چرب دارند، بیشتر مستعد ایجاد چربی روی پوست صورت خود هستند. بنابراین حتماً باید میکاپ خود را قبل از وضو پاک کنند.

حکم کرم پودر برای وضو

با خرید کرم پودر از اینجا می‌توانید پوستی یکدست داشته باشید و آرایش خود را تکمیل کنید. اما برای وضو و خواندن نماز، باید آن را از روی پوستتان پاک کنید. در واقع حکم کرم پودر برای وضو این است که نباید چیزی روی پوست شما باشد تا مانع از رسیدن آب شود.

اگر با آرایش وضو بگیرید، وجود لایه روی پوست نمی‌گذارد تا آب به پوست برسد و در نتیجه وضو صحیح نبوده و نماز نیز صحیح نیست. در صورتی که از کرم‌های معمولی استفاده می‌کنید و آن‌ها جذب پوستتان می‌شوند، وضو صحیح است و می‌توانید با اطمینان خاطر نماز بخوانید.

حکم کرم پودر برای وضو

شاید تصور کنید که تیمم با آرایش مشکلی نداشته باشد. اکثر مراجع تقلید بر این باورند که اگر آرایش غلیظ نباشد و محصولات استفاده شده مانع از کشیده شدن دست به پوست نشوند، تیمم با آرایش اشکالی ندارد اما اگر مانع ایجاد کنند، تیمم صحیح نیست.

حکم شرعی کرم پودر برای وضو می‌تواند به ترکیبات محصول مرتبط باشند. با بررسی ترکیبات شیمیایی کرم می‌توانید متوجه شوید که از رسیدن آب به پوست جلوگیری می‌کنند یا خیر. همچنین با تست بافت کرم‌ها، می‌توانید ببینید که جذب پوست می‌شوند یا روی آن لایه ایجاد می‌کنند.

علاوه بر آن کرم‌ها و پمادهایی که برای مصارف مختلف استفاده می‌شوند، با ماساژ دادن جذب پوست شده و مانعی برای پوست ایجاد نمی‌کنند. همچنین برای انجام غسل نیز اشکالی ندارند. اما در صورت ایجاد چربی بیش از حد، باید قبل از غسل و وضو پاک شوند.

با توجه به حکم وضو با کرم پودر ، بهتر است انواع پاک‌کننده‌های مخصوص برای صورت و چشم‌ها را تهیه کنید و قبل از انجام واجبات دینی،‌ میکاپ خود را به راحتی پاک کنید. استفاده از محصولات نامناسب مانند انواع صابون‌ها می‌تواند پوست را دچار خشکی کند.

شما می‌توانید به کمک پد آرایشی و مقدار مناسبی از میسلار واتر تمامی کرم پودر را از سطح پوستتان تمیز کنید و سپس با استفاده از شوینده‌های متناسب با نوع پوستتان، آرایش باقیمانده را به طور کامل از روی پوست صورت پاک نمایید.

علاوه بر وضو، انجام غسل‌های واجب برای خانم‌ها با آرایش جایز نیست و باید قبل از انجام آن، میکاپ خود را با محصولات بهداشتی مخصوص صورت تمیز کنید. فراموش نکنید که در تهیه این محصولات، نوع پوست شما اهمیت زیادی دارد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx