ثبت طرح صنعتی چیست؟

dell ghatar.com ۳۰ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۶

آیا شما هم می‌خواین طرح صنعتی خودتون رو ثبت کنین، و یا می‌خواین تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود رو متوجه بشین؟ خوب پس با ما همراه باشین.

ثبت طرح صنعتی

در حالت کلی بهتره بدونین که ثبت طرح صنعتی یه نوع حمایت از مالکیت معنوی برای دریافت حق انحصاری یه محصول صنعتی محسوب میشه.

به گزارش ایسنا به نقل از های ثبت، وقتی شما طرح صنعتی خودتون رو ثبت کنین، در واقع حق استفاده و حفظ ظاهر محصول مورد نظر فقط برای شما خواهد بود. در این فرآیند جنبه‌های مختلف محصول، مثلاً با یه ترکیب مناسب از طرح‌های صنعتی دیگه، علائم تجاری و یا حتی حق چاپ محافظت میشه.

ثبت طرح صنعتی

اگه شما می‌خواین برای ثبت طرح صنعتی خودتون اقدام کنین، باید حتما یه طرح نوآورانه و جدید رو ایجاد کنین. در واقع شما با ثبت طرح صنعتی خودتون، از ویژگی‌های بصری و قابل مشاهده محصول در برابر رقبای خودتون حفاظت می‌کنین. برای صاحبان مشاغل مختلف، ثبت یه طرح صنعتی یه دارایی تجاری ارزشمند محسوب میشه. چرا که موفقیت یه محصول با ظاهر اون ارتباط مستقیمی داره. برای مشتریان، ظاهر مناسب محصول، تقریباً هم ارزش با عملکرد اونه. شما خودتون هم اگه کمی دقت کنین، متوجه میشین که در زمان انتخاب کالا، به ظاهر اون توجه زیادی دارین و همین موضوع اهمیت ثبت طرح صنعتی رو بالاتر می‌بره. ثبت طرح صنعتی مورد نظرتون، باعث بازگشت قابل توجه سرمایه‌گذاری شما و افزایش سوددهی کسب و کارتون میشه. چرا که شما با ثبت طرح صنعتی خودتون، از بازتولید اون طرح توسط رقبا جلوگیری کردین. این موضوع به معنی اینه که شما می‌تونین قیمت کالای مورد نظر رو بدون توجه به رقبا تعیین کنین. بهتره بدونین که اگه ثبت طرح صنعتی رو انجام داده باشین، به راحتی می‌تونین در صورت استفاده رقبا از اون طرح، کار رو به دادگاه بکشونین و خسارت دریافت کنین. این موضوع هم باعث سود شما میشه. با ثبت طرح صنعتی خودتون، دیگه می‌تونین بدون نگرانی از ضربه‌ی رقبا، روی ایجاد طرح‌های برتر تمرکز کنین. حتی اگه بخواین می‌تونین بعد از ثبت طرح صنعتی خودتون، اون رو به دیگران بفروشین و یا بهشون مجوز استفاده رو بدین. شما با ثبت طرح صنعتی، محبوبیت خودتون رو هم افزایش می‌دین و مخاطبان بیشتری بهتون اعتماد می‌کنن. اما اگه تصمیم دارین که طرح صنعتی خودتون رو ثبت کنین، بهتره بدونین که شرکت‌های زیادی هستن که می‌تونن این خدمات رو بهتون ارائه بدن. یکی از بهترین‌های اونا، شرکت «های ثبت» محسوب میشه. این شرکت از جمله معدود شرکت‌هایی هست که تونسته با ارائه بهترین خدمات، همیشه رضایت مشتریان رو بدست بیاره و در زمینه ثبت طرح‌های صنعتی، همیشه موفق عمل کرده.

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

و اما می‌رسیم به دومین موضوعی که می‌خوایم درباره اون بحث کنیم. آیا شما تا الان می‌دونستین که تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود چیه؟ اگه شما هم می‌خواین تفاوت بین اونا رو بدونین، باید مزایا و معایب راه‌اندازی هر کدوم رو هم بشناسین. یه شرکت سهامی خاص، یه ساختار تجاری رایجه که معمولاً با علامت Limited و یا Ltd در انتهای نام تجاری مشخص میشه. اما شرکت‌های مسئولیت محدود، با LLC مشخص میشن. این نوع از شرکت‌ها انعطاف‌پذیری و مزایای مالیاتی بیشتری دارن. LLC رو می‌تونیم به عنوان یه شخص حقوقی مجزا از اعضای اون در نظر بگیریم. در شرکت‌های سهامی خاص هم تعهد در برابر بدهی‌های شرکت به اعضا ارائه میشه. در نتیجه اگه شرکت با شکایت‌های قانونی مواجه بشه، دارایی‌های شخصی مالک حفظ میشه. سهام یه شرکت سهامی خاص رو نمیشه به عموم مردم عرضه کرد و فقط باید به صورت خصوصی ارائه بشه. شما با یه شرکت سهامی خاص، اعتبار بیشتری بدست میارین. همچنین کمک مالی از بانک‌هایی که سهامی خاص دارن هم راحت‌تر میشه. اما معایبی هم هست، مثلاً حریم خصوصی کمتری وجود داره. برای استخدام یه فرد، مثلاً حسابدار، شما باید هزینه بیشتری بپردازین. شرکت‌های سهامی خاص باید حتماً اطلاعات خودشون رو ارائه بدن، اما از اون طرف ما شرکت‌های مسئولیت محدود رو داریم. این شرکت‌ها مسئولیت محدودتری از نظر بدهی‌ها و تعهدات دارن. همچنین این شرکت‌ها عموماً به رسمیت شناخته میشن و مشکلی از این نظر ندارین. اما خوب مثلاً از طرف دیگه یه شرکت LLC نمی‌تونه سهام صادر کنه و مالکان هم نمی‌تونن سود شرکت رو برای کاهش مالیات تقسیم کنن. در حالت کلی در شرکت‌های مسئولیت محدود سرمایه به قطعات مختلف سهم تقسیم نمیشه و برای شرکت‌های مسئولیت محدود حداقل به ۲ نفر نیاز است، ولی در سهامی خاص شما باید حداقل ۳ نفر باشین. همچنین مدیران در شرکت سهامی خاص از بین خود سهامداران همون شرکت مشخص میشن. همون‌جوری که می‌بینین شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود تفاوت‌های زیادی با همدیگه دارن. ما سعی کردیم یه بخش کوچکی از این تفاوت‌ها رو براتون بیاریم. اگر شما هم می‌خواین یه شرکت رو برای خودتون ثبت کنین، و یا نیاز به پشتیبانی‌های بیشتر دارین، شرکت «های ثبت» می‌تونه بهتون بهترین مشاوره رو در این زمینه ارائه بده.

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx