سطح بالای آلودگی و اشعه UV در کشور و مضرات آن

dell ghatar.com ۰۱ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۳

بیشتر سرطان‌های پوستی ناشی از برخورد اشعه UV با پوست هستند. البته راه‌هایی برای جلوگیری از اثرات و عوارض اشعه‌ی UV وجود دارد که در ادامه‌ی این مقاله به آن می‌پردازیم.

به احتمال زیاد راجع به اثرات مخرب اشعه UV بر پوست انسان چیزهایی شنیده باشید. اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که همیشه به مراقبت پوست خود اهمیت می‌دهند و به دنبال راهی برای جلوگیری از اثرات زیانبار اشعه‌ی ساطع شده از نور خورشید هستند، این مطلب برای شما نوشته شده است. در این مقاله بهترین روش برای پیشگیری از مضرات اشعه فرابنفش را توضیح داده‌ایم. پس لطفا تا پایان مقاله را با دقت مطالعه بفرمایید.

مراقبت از پوست در برابر اشعه UV با زدن ضد آفتاب ایزدین

مراقبت از پوست در برابر اشعه UV با زدن ضد آفتاب ایزدین

نور خورشید دارای امواج الکترومغناطیسی است و اشعه فرابنفش که به آن ماوراء بنفش یا اشعه UV نیز گفته می‌شود بخشی از این امواج است. طول موج اشعه‌ی UV بین ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر است. به عبارتی طول موج این اشعه کوتاهتر از طول موج مرئی است؛ از این جهت چشم انسان قادر به مشاهده‌ی آن نیست.

علم ثابت کرده است که اشعه‌ی فرابنفش دارای اثر مخرب بر روی میکروب‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها است. اثر مخرب اشعه‌ UV ناشی از قدرت و انرژی این اشعه در خارج کردن الکترون‌ها از اتم خود است. اشعه‌ی یو وی می‌تواند مولکول‌ را تخریب کند. پس بر روی موجودات زنده اثر مخرب دارد و به سلول‌ها و ژن‌ها صدمه می‌زند. بیشتر سرطان‌های پوستی ناشی از برخورد این اشعه با پوست هستند. البته راه‌هایی برای جلوگیری از اثرات و عوارض اشعه‌ی UV وجود دارد که در ادامه‌ی این مقاله به آن می‌پردازیم.

اشعه UV در کشور ایران

کشورمان ایران نیز در معرض عوارض اشعه UV قرار دارد. به گفته‌ی یکی از متخصصین پوست “اشعه‌ی فرابنفش اثرات مفید و مخربی دارد که اثر مفید آن سنتز ویتامین D است. ” در حقیقت با وجود اثرات مفید یو وی نمی‌توان اثرات مخرب و جبران ناپذیر آن را بر بدن انسان به ویژه پوست انکار کرد. به گفته‌ی دکتر سیما رسایی: ” برخی از عوارض اشعه‌ی فرابنفش شامل سوختگی، قرمزی، خشکی، سوزش، خارش و پوسته پوسته شدن پوست است. به گفته‌ی این متخصص پوست اگر این عوارض شدید شوند، منجر به ایجاد تاول، سوختگی و زخم خواهند شد. که خوشبختانه با دارو درمان می‌شوند.

خانم دکتر رسایی همچنین بیان کردند که در موارد شدیدتر قرار گرفتن مداوم در برابر نور خورشید و به تبع آن در معرض اشعه‌ی فرابنفش بودن منجر به ایجاد سرطان‌های پوستی از جمله ملانوم بدخیم می‌شود. ‌ایشان در مورد نوع دیگری از سرطان پوستی با نام b. c. c اشاره کردند که در اثر اشعه فرابنفش ایجاد می‌شود و مبتلایان به این سرطان بیشتر کشاورزان و کارگران ساختمانی هستند که مدت زمان زیادی در معرض تابش نور خورشید و اشعه فرابنفش قرار داشته‌اند.

بنابراین در کشورمان ایران نیز آلودگی ناشی از اشعه فرابنفش چه بر اثر تابش نور خورشید و چه قرار گرفتن در معرض دستگاه‌ها و وسایلی که این که اشعه را از خود ساطع می‌کنند، زیاد است. دانشمندان و متخصصان سلامت همواره در حال چاره‌سازی و یافتن راهی برای پیشگیری از اثرات و عوارض اشعه‌ی فرابنفش هستند.

روش‌های پیشگیری از عوارض اشعه فرابنفش

خوشبختانه بهترین راه پیشگیری از چین و چروک و پیری زودرس ناشی از تابش نور خورشید پیدا شده و آن زدن کرم ضد آفتاب است. در ادامه‌ی یکی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی یعنی ضد آفتاب ایزدین را از زاوا – نمایندگی محصولات ایزدین معرفی می‌کنیم. اما قبل از آن مطلب کوتاهی در مورد اینکه چرا باید ضد آفتاب استفاده کنیم را بخوانید.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم

امروزه لزوم استفاده از ضد آفتاب و تأثیری که بر سلامتی پوست و پیشگیری از برخی بیماری‌های پوستی دارد برای همگان ثابت شده است. در واقع اولین قدم برای مراقبت پوست و بهترین راه برای جلوگیری از عوارض اشعه فرابنفش نیز زدن کرم آفتاب مخصوص است.

کرم‌‌های ضد آفتاب از پوست انسان در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می‌کنند. این کرم‌ها دارای فیلترهای شیمیایی هستند که قدرت جذب اشعه‌ی فرابنفش را دارند. کار اصلی ضد آفتاب این است که تشعشعات فرابنفش را جذب و آن را پس از ضعیف کردن به محیط بازگرداند. از این رو از رسیدن این اشعه به سطح پوست جلوگیری می‌کند.

نکته‌ی ضروری و لازم به ذکر این است که باید در انتخاب و خرید ضد آفتاب حساس باشید. یعنی اینکه ضد آفتابی خریداری کنید که با پوست‌تان سازگار باشد. از بین برند‌های معروف ضد آفتاب می‌توان به ضد آفتاب ایزدین اشاره کرد. کرم‌های این برند بیشترین کارایی و بیشترین تنوع پوستی را دربرمی‌گیرند.

ضد آفتاب ایزدین

نقد و بررسی ضد آفتاب ایزدین

در این بخش سعی داریم با بررسی انواع ضد آفتاب ایزدین و بیان معایب و مزایای آن در انتخاب و خرید بهترین ضد آفتاب به شما کمک کنیم. برند ایزدین را می‌توان یکی از برند‌های پُر فروش ضد آفتاب به شمار آورد. برترین ویژگی ضد آفتاب‌های این برند تنوع آن است. به عبارتی حتی برای مشکل پسند‌ترین‌ها و حساس‌ترین پوست‌ها یک نوع مناسب از ضد آفتاب ایزدین تولید شده است.

ضدآفتاب ایزدین فیوژن واتر

ضد آفتاب فیوژن واتر یکی از محبوب‌ترین محصولات برند ایزدین است. این ضد آفتاب فاقد چربی است و هیچ‌گونه ترکیباتی که موجب جوش شود در آن یافت نمی‌شود. سبکی، سرعت جذب بالا و بدون ایجاد حساسیت از دیگر ویژگی‌های این ضد آفتاب هستند. در نقد این محصول باید بگوییم هرچند که ادعا می‌شود برای انواع پوست مناسب است

ضد آفتاب ایزدین از انواع دیگری از جمله ضد آفتاب فیوژن واتر رنگی و ضد آفتاب ایزدین مدل اکتیو یونیفای برخوردار است. برای خرید ضد آفتاب ایزدین و همچنین خرید محصولات آرایشی اصل و اورجینال بهتر است به سایت زاوا – مرجع تخصصی ادکلن آرایشی و مراقبت پوستی که از نماد اعتماد برخوردار است مراجعه نمایید. در این صورت از بابت اصلی بودن محصول و قیمت مناسب آن خیالتان راحت خواهد بود.

سخن پایانی

اگرچه نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش به مقدار کم برای انسان مفید است اما اثرات زیانبار این تشعشعات بر روی پوست بسیار عذاب و‌آور و گا‌هاً غیرقابل جبران است. بهترین کار پیشگیری است. راه‌کار‌های زیادی برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های پوستی ناشی از تابش نور خورشید وجود دارد. از جمله می‌توان به ضد آفتاب و استفاده از ضد آفتاب‌های مناسب پوست اشاره کرد. در این صورت با محافظت از پوستتان در برابر انواع بیماری‌های پوستی ناشی از نور خورشید در‌امان خواهید بود. روش آسان برای خرید ضد آفتاب خارجی اورجینال از جمله خرید ضد آفتاب ایزدین خرید لوازم آرایشی از سایت معتبر زاوا است. همانطوری که در بالا نیز ذکر کردیم با خرید از سایت معتبر از بابت اصلی و اورجینال بودن محصولات خیالتان راحت است. هم اینکه محصولی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری خواهید کرد. ‌امیدوارم این مقاله و مطالبی که در آن ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx