دلایل گریه کردن کودک بعد از غذا خوردن

dell ghatar.com ۰۷ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۷

همه مادران دوست دارند که کودک سالم و سرحالی داشته باشند و در این زمینه از انواع روش‌ها استفاده می‌کنند.

به طور قطع گریه کردن کودک نشان‌دهنده وجود یک عامل ناراحت‌کننده برای او است. برخی از مادران گزارش داده‌اند که کودک آن‌ها بعد از خوردن غذا گریه می‌کنند. این مشکل تقریبا فراگیر است و بسیاری از افراد آن را گزارش می‌کنند. دلایل متعددی برای بروز این مساله وجود دارد که هر کدام از آن‌ها باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.

گریه کودک به دلیل قولنج کردن

گریه کودک به دلیل قولنج کردن

بسیاری از والدین دلیل بی‌قراری‌های کودک خود را متوجه نمی‌شوند که همین موضوع آ‌ن‌ها را آزار می‌دهد. یکی از دلایل اصلی گریه‌های بیش از حد کودک مربوط به قولنج کردن است. متاسفانه قولنج مساله‌ای است که پزشکان نیز آن را بسیار سخت تشخیص می‌دهند. اگر متوجه شدید که نوزاد شما ۳ ساعت در طول روز گریه می‌کند، احتمال اینکه به قولنج مبتلا شده باشد وجود دارد. با توجه به شرایط خاصی که در این بخش وجود دارد حتما باید مراحل درمان را برای کودک انجام دهید تا مشکل وخیم‌تر نشود.

همچنین این احتمال وجود دارد که کودک شما سه روز در هفته بعد از غذا خوردن یا در سایر زمان‌ها گریه کند. در این موارد نیز نوزاد مشکوک به قولنج است که باید از این نظر بررسی‌های لازم را انجام دهید. بررسی‌ها ثابت کرده است که این مساله در حدود ۲۰ درصد از نوزادان را درگیر می‌کند. از همین رو شما هم باید بررسی‌های لازم را انجام دهید تا در صورت وجود این مساله آن را برطرف کنید.

گریه نوزاد به دلیل رفلاکس معده

اگر نوزاد شما بعد از دادن شیر و غذا شروع به گریه کرد، حتما باید دلیل اصلی آن را کشف کنید. در حال حاضر بسیاری از کودکان با مشکل رفلاکس معده روبرو هستند که این مورد می‌تواند باعث گریه کودک شود. در این حالت محتویات معده دوباره به داخل مری برمی‌گردند. از آنجایی که محتویات معده آغشته به اسید هستند، ورود آن‌ها به مری باعث ایجاد آسیب به آن خواهد شد. اسید معده به بافت دیواره مری آسیب می‌زند که در نهایت باعث ایجاد احساس سوزش می‌شود.

در نهایت این احساسات بد منجر به گریه کردن کودک خواهد شد. این مساله معمولا به سرعت توسط پزشک شناسایی می‌شود. با این حال در برخی از موارد حادتر نیاز به آزمایشات مختلف نیز خواهد بود. با توجه به اینکه رفلاکس معده در کودکان بسیار آزاردهنده است، معمولا پزشکان در چنین شرایطی درمان دارویی را در برنامه خود قرار می‌دهند. بررسی‌های انجام شده ثابت می‌کند که دلیل اصلی گریه کودکان بعد از غذا خوردن مربوط به همین موضوع است.

گریه کودک بر اثر آلرژی

شاید برای شما جالب باشد که میزان آلرژی در کودکان بیشتر از بزرگسالان است. از همین رو بسیاری از مواد غذایی می‌توانند منجر به آلرژی و حساسیت شوند. از آنجایی که بسیاری از کودکان برای بیان احساس خود مشکل دارند، در چنین مواقعی شروع به گریه کردن می‌کنند. همچنین این مورد برای نوزادان شیرخوار از اهمیت بالاتری برخوردار است. ممکن است که برخی از مواد موجود در شیر مادر منجر به بروز حساسیت در کودک شود که باید برای درمان آن دست به کار شوید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از نوزادان به پروتئین‌های شیر گاو حساسیت نشان می‌دهند.

حال اگر این نوع از پروتئین‌ها در شیر مادر یافت شود، احتمال بروز حساسیت بیشتر خواهد بود. البته فقط در ۱ درصد نوزادان چنین مشکلی گزارش شده است که باید به آن توجه کافی را داشته باشید. یکی از نشانه‌های وجود حساسیت در کودکان وجود مدفوع خونی است. چنان‌چه چنین مساله‌ای را در کودک خود دیدید، حتما در اولین فرصت برای درمان آن اقدام کنید. به طور کلی داشتن یک رژیم غذایی درست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. در چنین مواردی مولتی‌ویتامین مخصوص کودکان نیز در تقویت هر چه بیشتر آن‌ها اثرگذار خواهد بود.

مکمل‌های مخصوص کودکان با اهداف متفاوتی مورد مصرف قرار می‌گیرند. کودکان در حال رشد، به مواد مغذی، مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و غیره احتیاج دارند. مصرف مواد غذایی سالم و داشتن یک رژیم تغذیه‌ای صحیح برای کودکان، می‌تواند تا حدودی نیازهای رشدی کودکان را تامین کند. البته منظور از رشد، صرفا رشد جسمی کودک نبوده و کودک نیاز به رشد مغزی هم دارد.

در صورتی که کودک، از رشد جسمی و مغزی خوبی برخوردار نباشد، ممکن است به انواع نواقص نظیر کوتاهی قد و یا حتی رکود مغزی دچار شود. به منظور جلوگیری از ابتلا به چنین نواقصی، بهتر است کودکان در کنار رژیم غذایی مناسب، به مصرف مکمل‌های مخصوص کودکان بپردازند.

مولتی‌ویتامین مخصوص کودکان

گریه کودک به خاطر بلع هوا

یکی از دلایل مهم گریه کودک بعد از غذا مربوط به بلع هوا است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید. این اتفاق به خصوص در زمان‌هایی می‌افتد که نوزاد شیر می‌خورد. همچنین نوزادانی که با کمک شیشه شیر می‌خورند بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. تجمع هوا در داخل معده منجر به ایجاد فشار در آن می‌شود که معمولا با درد همراه می‌شود. در چنین شرایطی کودک شروع به گریه کردن می‌کند. معمولا آروغ زدن در کودکان می‌توان این مساله را تا حد زیادی جبران کند.

برای حل این مساله باید کاری کنید که نوزاد بتواند به راحتی آروغ بزند. برای این کار کافی است که پس از شیردهی کامل نوزاد را به صورت عمودی نگهدارید. سپس چند ضربه آرا به کمر او بزنید تا راه برای خروج گاز از دهان باز شود. چنان‌چه کودک شما سن بیشتری دارد، حتما نگاه ویژه‌ای به برنامه غذایی آن داشته باشید. به طور کلی این امکان برای شما وجود دارد که از دادن غذاهای نفاخ به کودک خود خودداری کنید. معمولا مواد غذایی نفاخ فشار زیادی به معده وارد می‌کنند که بعد از آن با گریه کودک مواجه خواهید شد. از همین رو همیشه رژیم غذایی کودک را از این نظر بررسی کنید. یحتی حس یسب تسیب

فرمولاسیون شیر خشک؛ عامل مهم گریه نوزاد

در بسیاری از موارد دیده شده است که شیر مادر به تنهایی جوابگوی نیاز نوزاد نیست. به همین علت در چنین وضعیتی بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که یک شیر خشک مناسب را برای کودک آماده کنید. شرکت‌های زیادی در حال ارائه شیر خشک هستند که هر کدام از آن‌ها فرمولاسیون خاصی را برای محصولات خود به کار می‌برند. برخی از شیر خشک‌ها ممکن است که با ذائقه نوزاد شما همخوانی نداشته باشد. به همین علت معمولا در چنین مواقعی نوزاد شروع به گریه کردن می‌کند. خوشبختانه در چنین مواقعی با تعویض شیر خشک این مشکل حل خواهد شد.

برخی از نوزادان دارای معده حساس‌تری هستند که به همین دلیل باید از شیر خشک مخصوص نوزادهای حساس استفاده کرد. برای انتخاب یک شیر خشک باکیفیت بهتر است که حتما با پزشک خود مشورت کنید تا اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهد. اگر بعد از تعویض شیر خشک طی مدت یک هفته گریه‌ها برطرف شد، در ادامه نیز حتما از شیر خشک جدید برای نوزاد استفاده کنید. مصرف مولتی‌ویتامین مخصوص کودکان در کنار شیر خشک باکیفیت می‌تواند سرعت رشد نوزاد را افزایش دهد.

خرید مکمل‌های مخصوص کودک

گریه کردن کودک بعد از غذا خوردن عوامل متعددی دارد که هر کدام از آن‌ها باید به صورت ویژه بررسی شوند. در صورتی که مواد غذایی مناسب به کودک برسد، بی‌قراری‌های زیادی در او ایجاد می‌شود که باید به آن توجه کنید. در چنین شرایطی می‌توان از مکمل‌های غذایی مختلف برای کودکان استفاده کرد. در این حالت تمامی عناصر غذایی مورد نظر به کودک خواهد رسید. خوشبختانه داروخانه‌های آنلاین انواع مختلف این مکمل‌ها را عرضه می‌کنند. به همین جهت متقاضیان می‌توانند ثبت سفارش خود را انجام داده و مکمل‌های مختلف را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx