چه زمانی برای استخراج بیت کوین لازم است؟

dell ghatar.com ۰۷ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۴

فرایند استخراج بیت کوین

فرایند استخراج بیت کوین جزو آن دسته از مواردی است که برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال باید با آن آشنا باشید. فکر می‌کنید زمان استخراج یک بیت کوین چقدر است؟ برای اینکه پاسخ این سوال را پیدا کنید ابتدا باید با مفهوم کلی استخراج بیت کوین آشنا شوید.

زمان لازم برای استخراج بیت کوین

ماینینگ بیت کوین یک عملیات داوطلبانه است که ماینرها یا همان استخراج کننده‌ها آن را انجام می‌دهند. طی این عملیات، یک ماینر قدرت دستگاه استخراج خود را در اختیار بلاکچین بیت کوین قرار می‌دهد تا علاوه بر حفظ امنیت شبکه به تأیید تراکنش‌های آن نیز کمک کند.

ماینرها در ازای این عملیات پاداش می‌گیرند که این پاداش برابر با واحدهای بیت کوین است. در واقع زمانی که شما طی یک تراکنش ارزی برای طرف مقابل خود بیت کوین ارسال می‌کنید، این ماینرها هستند که تراکنش شما را تأیید می‌کنند. بنابراین می‌توان این گونه نتیجه گرفت که در استخراج بیت کوین سه کار مهم تأیید تراکنش‌ها، حفظ امنیت شبکه و تولید واحدهای بیت کوین به شکل غیرمتمرکز انجام می‌شود.

استخراج بیت کوین باید توسط دستگاه‌های مخصوص

استخراج بیت کوین باید توسط دستگاه‌های مخصوص این کار انجام شود. زمان استخراج یک بیت کوین ممکن است به نوع این دستگاه بستگی داشته باشد. زیرا دستگاه‌های استخراج انواع مختلفی دارند و نمونه‌های آن از عرضه اولین این رمز ارز تاکنون تغییرات زیادی کرده است. نکته مهم دیگری که وجود دارد، محدود بودن تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج است. فقط ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود دارد که می‌توان به استخراج آن پرداخت.

فرایند استخراج بیت کوین بر اساس الگوریتم اثبات کار

فرایند استخراج بیت کوین بر اساس الگوریتم اثبات کار فعالیت می‌کند. طبق این الگوریتم ماینرها به واسطه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانند یک بلاک معتبر ایجاد کنند و سپس به بیت کوین دسترسی داشته باشند. این تولید بلاک جدید و اتصال آن به بلاکچین، پاداش چشمگیری دارد.

زمان مورد نیاز برای استخراج یک بیت کوین

زمان استخراج یک بیت کوین در بازه‌های زمانی مختلف ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی طبق نظرات تیم توسعه دهنده شبکه بیت کوین، فرایند کشف بلاک جدید در بیت کوین نهایتا ممکن است ۱۰ دقیقه زمان ببرد و پاداش این کشف نیز معادل ۶٫۲۵ بیت کوین است. اما مسئله مهمی که وجود دارد، تعداد زیاد رقبا برای کشف بلاک جدید است. در واقع تعداد زیادی از ماینرهای بیت کوین برای این کشف و رسیدن به پاداش آن با یکدیگر رقابت می‌کنند. حال برای اینکه زمان استخراج هر بیت کوین را به طور حدودی تخمین بزنیم، باید موارد تاثیرگذار روی آن را بررسی کنیم.

سختی شبکه

یکی از متغیرهایی که زمان استخراج یک بیت کوین را تعیین می‌کند سختی شبکه است. استخراج بیت کوین در اصل همان حل مسائل ریاضی سخت و پیچیده است. زمانی که تعداد ماینرهای یک ارز دیجیتال افزایش یاد، سختی آن شبکه نیز به مراتب بیشتر می‌شود. زیرا این افزایش ماینر، معادلات ریاضی را نیز پیچیده‌تر می‌کند. در این صورت اگر دستگاه ماینر خوب و قدرتمندی نداشته باشید ممکن است با شکست مواجه شوید.

کار کردن به صورت تیمی

یکی دیگر از مواردی که زمان استخراج یک بیت کوین را تعیین می‌کند تعداد ماینرهایی است که روی این عملیات فعالیت می‌کنند. ممکن است فکر کنید که کار کردن به صورت فردی سود زیادی به همراه دارد. اما باید در نظر داشته باشید که در این صورت هزینه‌ها و سختی کار نیز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که اکثر ماینرها به صورت تیمی و در قالب یک استخر استخراج با یکدیگر همکاری می‌کنند.

اعضای یک استخر استخراج نرخ هش خود را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا برای کشف یک بلوک جدید شانس بیشتری داشته باشند. در این صورت است که زمان استخراج یک بیت کوین نیز به مراتب کم‌تر خواهد شد. در نهایت نیز پس از کشف بلوک جدید و اتصال آن به بلاکچین، پاداش به دست آمده را با یکدیگر تقسیم می‌کنند.

منبع :
https://wallex.ir/blog/time-needed-to-mine-1-btc/

رپورتاژ اگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx