با ویژگی های بهترین وکیل در تهران آشنا شوید!

dell ghatar.com ۰۹ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۸

انتخاب بهترین وکیل در تهران یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که با مشکل حقوقی مواجه هستند.

از آنجایی که تعداد وکلا در جامعه مانند همه اصناف بسیار زیاد است، وقتی از مردم می خواهیم وکیل مجرب را معرفی کنند، باید بدانیم که برای انتخاب یک وکیل خوب یک سری اصول وجود دارد. شناخت آنها به ما کمک می کند تا یک وکیل خوب را انتخاب کنیم تا منجر به انتخاب بد و عواقب جدی آن در پرونده قضایی نشود. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های بهترین وکیل در تهرات آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بهترین وکیل در تهران

بهترین وکیل در تهران چه ویژگی هایی دارد؟
برای انتخاب بهترین وکیل در تهران، باید ویژگی های خاصی را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسبی برای پرونده خود داشته باشید. در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد:

  • یک وکیل خوب علاوه بر مهارت و تخصص لازم در موضوع پرونده باید دارای ویژگی هایی مانند پاکیزگی، وفاداری و تلاش برای صلح و سازش بین طرفین در صورت امکان صلح باشد. یعنی اگر وکیل فقط به خاطر منافع خود و دریافت حق الوکاله بیشتر پرونده شما را بپذیرد، اما شما را راهنمایی و یا دعوت به سازش نکند، این فرد شایسته و باوقار نخواهد بود.
  • یک وکیل خوب باید چیزهایی را که به او می گویید در امانت نگه دارد و اسرار شما را برای دیگران فاش نکند. زیرا قابلیت اطمینان از ویژگی های وکلای خوب است.
  • این نکته را در نظر داشته باشید تا فردی را انتخاب کنید که در جلسات دادگاه حاضر شود و با حفظ آرامش از شما دفاع کند.
  • وکیل خوب وکیلی است که دستور دادگاه یا قرارها یا تذکرات لازم را به موکل اطلاع می دهد تا موکل برای اثبات حق خود مدارک و مدارکی را تهیه و در دادگاه ارائه کند. عدم اطلاع موکل از این موارد ممکن است موجب صدور حکم علیه وی شود.
  • توانایی دفاع یا بیان ادعای موکل به دو صورت شفاهی و کتبی (در قالب تفاهم نامه) توسط وکیل یکی از مهمترین نکات انتخاب می باشد. ارائه شفاهی و کتبی این موارد نیازمند دانش حقوقی و اعتماد به نفس وکلا است. زیرا اگر فردی به او اعتماد نداشته باشد یا شناخت کافی نداشته باشد، نمی تواند در جلسات دادرسی حضور موثر و کارآمد داشته باشد.
  • برای انتخاب صحیح در نظر داشته باشید که وکیل موظف است موکل را به درستی راهنمایی کند. یعنی به قصد گرفتن حق الوکاله بیشتر، او را درگیر دعواهای حاشیه ای نکنید. زیرا این رفتار به دور از اخلاق و شأن وکیل است.
  • بهترین وکیل کسی است که حقیقت قضیه را از موکل پنهان نکند. یعنی اگر اسناد و ظواهر دعوی حاکی از عدم برنده شدن موکل در دادگاه باشد; او نباید به دروغ به او وعده پیروزی بدهد. از آنجایی که او هیچ تعهدی نسبت به نتیجه ندارد، وظیفه او این است که تمام تلاش خود را برای احترام به حقوق موکل خود انجام دهد و به قاضی اجازه دهد تا در مورد نتیجه پرونده تصمیم گیری کند.

بهترین وکیل در کرج

برای آشنایی با بهترین وکیل در کرج اینجا کلیک کنید ، همچنین می توانید به سایت وکیل چی مراجعه فرمایید ،مجله وکیل چی بهترین و بزرگ ترین مجله حقوقی در ایران میباشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران و تهران میپردازد.

نکات مهمی که قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

قبل از استخدام وکیل، بهتر است از حیطه تخصصی وکیل، میزان حق الوکاله و توان علمی و عملی او در دفاع از حقوق موکل مطلع شوید تا بتوانید پرونده را به او بسپارید. که سرنوشت زندگی شما را تعیین می کند. در بسیاری از موارد، تبلیغات بیش از حد در مورد وکلا خاص در انتخاب وکیل قابل اعتماد نیست. بنابراین بهتر است انتخاب خود را صرفاً بر اساس چنین تبلیغاتی متمرکز نکنید. از طرفی راه حل بهتری هم وجود دارد و آن اینکه می توانید به کانون وکلا مراجعه کنید و از سوابق وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید. سن و جنس وکیل (زن یا مرد) برای وکیل ملاک خوب یا بد نیست، همچنان که در انتخاب پزشک به چنین معیاری توجه نمی شود.

گاهی اوقات یک وکیل جوان و تحصیلکرده می تواند بسیار بهتر از یک وکیل مسن تر و به ظاهر باتجربه کار کند. بنابراین بهتر است در انتخاب یک وکیل مجرب از نگاه مغرضانه خودداری شود. حال با دانستن ویژگی های یک وکیل خوب و همچنین دانستن نکاتی که در انتخاب وکیل باید به آن ها توجه کنیم، ممکن است یک نکته ذهن ما را به خود مشغول کرده باشد و آن اینکه انواع وکیل چیست؟

وکیل چی

انواع وکلا با تخصص های مختلف کدامند؟
بسته به میزان دخالت در امور حقوقی و امور مربوط به این حوزه، ممکن است چندین بار عبارات وکیل اداری، وکیل تجارت، وکیل دادگستری، وکیل پایه یک، وکیل پایه دو، وکیل دادگستری، کمک وکیل، بازخرید وکیل را شنیده باشید. و غیره مهم ترین این دسته ها عبارتند از:

  • وکیل قضایی: وکیل دادگستری، وکیلی است که دارای پروانه وکالت است و بنابراین حق دارد وکالت اشخاص را در دادگاه ها و سایر مراجع قانونی داشته باشد. برای اینکه فردی وکیل شود باید حقوق بخواند و پس از قبولی در آزمون وکالت از کانون وکلا یا مرکز امور وکلا و کارشناسان دادگستری پروانه وکالت بگیرد.
  • وکیل اداری: وکیل اداری کسی است که طبق قرارداد وکالت اداری برای انجام کارهای اداری برای شخص دیگری در دفاتر مختلف وکیل شخصی شده است. نکته مهم این است که برای اینکه یک فرد وکیل اداری شخصی شود نیازی به داشتن دانش حقوقی حرفه ای نیست و به عبارتی هرکسی می تواند وکیل اداری کسی شود.
  • وکیل تسخیری: وکیل تسخیری وکیلی است که از سوی دادگاه کیفری برای دفاع از متهم به وکلا معرفی می شود. در دادرسی کیفری هم شاکی و هم متهم حق دارند وکیل داشته باشند. از این پس اگر متهم توانایی مالی برای انتخاب و ارائه وکیل خوب را نداشته باشد، می تواند از دادگاه بخواهد که برای او وکیل تعیین کند. چنانچه دادگاه تشخیص دهد که متهم قادر به انتخاب وکیل نیست، با استفاده از بودجه دادگاه برای متهم وکیل تسخیری تعیین می کند.

 
کلام آخر
برای مراجعه به بهترین وکیل، بهتر است با بهترین وکیل در تهران که در سایت وکیل چی یا vakilchi.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل در تهران مراجعه کردید تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید .

به نظر شما دوستان تاثیر سن و جنسیت وکیل در روند پرونده به چه صورت است؟

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx