انواع درب ضد سرقت ساختمان

dell ghatar.com ۱۲ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۲

درب چه از نوع داخلی و چه از نوع ورودی، یکی از اصلی‌ترین اجزای هر ساختمانی است که بدون وجود آن، روند تکمیل ساختمان با مشکل مواجه خواهد شد.

انواع درب ضد سرقت ساختمان

در حال حاضر انواع مختلفی از درب ساختمانی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مشخص و منحصربه‌فردی دارند و برای یک بخش از ساختمان مناسب هستند. این روزها یکی از پرطرفدارترین درب‌های ساختمانی که از آن بیشتر به عنوان درب ورودی یا درب بخش‌های مجزایی مانند لابی استفاده می‌شود؛ درب ضد سرقت است که ساختار بسیار ویژه‌ای نسبت به دیگر درب‌های ورودی دارد. همین ساختار ویژه به بدنه محصول کمک کرده است که در برابر عوامل خارجی به خصوص فشار و ضربه بسیار مستحکم شود و به سادگی نتوان آن را تخریب کرد. جالب است بدانید که خود این محصول نیز از انواع مختلفی تشکیل شده که هر کدام نسبت به دیگری ویژگی‌های شاخص متفاوتی دارد. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با انواع درب ضد سرقت ساختمان آشنا کنیم تا بتوانیم هنگام خرید این محصول بهترین تصمیم را بگیرید.
 
درب ضد سرقت چیست؟
قبل از اینکه بحث اصلی مقاله در مورد انواع درب ضد سرقت ساختمان را شروع کنیم؛ ابتدا باید بدانید که درب ضد سرقت چیست و چرا این درب نسبت به دیگر محصولات مشابه طرفداران بیشتری دارد. درب‌های ضد سرقت از نظر ظاهری بسیار شبیه به درب‌های چوبی معمولی هستند؛ اما در لایه میانی آنها یک ورق فولادی ضخیم وجود دارد که در برابر ضربه بسیار مقاوم است.

روی این ورق فولادی یک پوشش از جنس چوب یا فلز وجود دارد که بدنه اصلی نامیده شده و هم به عنوان محافظ و هم با هدف زیباسازی بیشتر محصول از آن استفاده می‌شود. درب‌‌هایی که روکش نهایی آنها از جنس فلز است به درب ضد سرقت فلزی شهرت دارند و به درب‌های بدنه چوبی نیز درب ضد سرقت چوبی گفته می‌شود.

درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت ساختمان از نظر کشور سازنده
یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که به کمک آن می‌توان درب‌های ضد سرقت را به انواع مختلفی تقسیم کرد؛ کشور سازنده محصول است. از این رو می‌توان گفت که انواع درب ضد سرقت ساختمان عبارتند از:

  • درب ضد سرقت چینی

درب‌های ضد سرقت ساخت کشور چین تقریبا ارزان‌ترین و در عین حال ضعیف‌ترین درب‌های موجود در بازار هستند. البته نمونه‌های باکیفیت ساخت این کشور نیز در بورس فروش انواع درب ضد سرقت وجود دارد؛ اما غالب این محصولات نسبت به دیگر نمونه‌ها ضعیف‌تر هستند.

  • درب ضد سرقت ایرانی

درب‌های ایرانی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در میانه طیف قرار دارند. این محصولات در واقع همان درب‌هایی هستند که به صورت مونتاژ نشده از کشور ترکیه وارد شده و کار مونتاژ و ساخت چهارچوب‌شان در داخل انجام می‌شود. کیفیتی برابر با درب‌های ضد سرقت ترک و قیمتی ارزان‌تر از آنها، مهم‌ترین مزیت درب‌های ضد سرقت ساخت داخل است. به همین خاطر اغلب سازندگان و مشتریانی که به صورت شخصی برای بازسازی ساختمان خود اقدام به خرید درب می‌کنند؛ درب ضد سرقت ایرانی را ترجیح می‌دهند.

  • درب ضد سرقت ترک

گرچه محصولات ساخت کشور ترکیه از نظر کیفیت کمی بهتر از درب‌های ایرانی هستند؛ اما از نظر قیمت، قابل رقابت با نمونه‌های تولید شده در داخل کشور نمی‌باشند. اکثر محصولاتی که تحت عنوان درب ضد سرقت ترک در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند به صورت کامل در کشور مبدا ساخته و مونتاژ شده و فقط کافیست آن را روی محل ورودی ساختمان نصب کنید.
 
دیگر انواع درب ضد سرقت ساختمان
به غیر از کشور سازنده، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توان بر اساس آنها درب‌های ضد سرقت را به انواع مختلفی تقسیم کرد. به عنوان مثال در برخی از منابع از جنس روکش درب به عنوان عاملی برای این تقسیم‌بندی یاد می‌شود. به عنوان مثال محصولاتی که جنس روکش‌شان از نوعی ماده نازک پلاستیکی به نام PVC است به عنوان درب ضد سرقت پی وی سی در بازار شناخته می‌شوند. این درب‌ها در برابر رطوبت مقاومت‌تر از محصولاتی هستند که با دیگر انواع روکش پوشیده شده‌اند. نوع دیگری از درب‌های ضد سرقت ساختمانی، محصولاتی هستند که روکش آنها از جنس چوب طبیعی است. گرچه این نوع روکش از نظر فاکتورهای زیبایی‌شناسی شکیل‌تر از روکش‌های ساخته شده از مواد مصنوعی است؛ اما مقاومت کمتری در برابر رطوبت و تماس مستقیم با آب دارد.

طراحی ظاهری نیز دیگر عامل مهمی است که درب‌های ضد سرقت بر اساس آنها به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. در طراحی برخی از این محصولات از قاب‌هایی استفاده می‌شود که شیشه‌خور هستند. به این نوع درب‌ها، درب ضد سرقت شیشه ای گفته می‌شود. جنس شیشه‌ای که روی این درب‌ها نصب می‌شود کاملا نشکن است و دقیقا مثل بدنه، در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد. در نقطه مقابل، برخی از درب‌های ضد سرقت کاملا چوبی یا فلزی هستند و قاب یا طرح برش‌داری روی آنها اجرا نمی‌شود.

تجهیز ساختمان با درب ضد سرقت

مزایای تجهیز ساختمان با درب ضد سرقت
مزایای تجهیز ورودی ساختمان با یک درب ضد سرقت استاندارد و مقاوم به شرح زیر می‌باشد:

  • افزایش امنیت ساختمان در برابر ورود افراد متجاوز با استفاده از قابلیت مقاومت درب‌های ضد سرقت در برابر فشارهای خارجی و ضربه
  • امکان نصب انواع قفل مرغوب و باکیفیت روی درب برای افزایش قابلیت‌های درب و مقاومت آن در برابر تخریب قفل
  • ایمن‌سازی ساختمان در برابر حرارت. این روزها اکثر درب‌های ساختمانی به خصوص درب‌هایی که به شکل ضد سرقت طراحی و تولید می‌شوند؛ عایق خوبی در برابر جلوگیری از ورود حرارت به داخل ساختمان هستند.
  • عایق‌بندی سازه در برابر تبادل سرما، گرما و صدا
  • کیفیت و عمر طولانی این درب‌ها در مقایسه با دیگر مدل‌های درب ساختمانی

 
همانطور که مشاهده می‌کنید؛ درب‌های ضد سرقت با تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های خود می‌توانند گزینه‌ای بسیار عالی برای پوشش مدخل ورود ساختمان باشند. این محصولات نه در برابر ضربه ضعیف هستند و نه قفل‌شان مانند قفل‌های معمولی خیلی ساده باز می‌شود. درب‌های ضد سرقت حتی قابلیت این را دارند که قفل دیجیتالی یا هوشمند روی آنها نصب کرده و به کمک آن امنیت ساختمان را بیشتر ارتقا دهید. ضمنا در فضای خالی که بین ورق فولادی و بدنه اصلی درب وجود دارد؛ نوعی ماده قرار داده می‌شود که عایق خوبی در برابر تبادل دما و صدا هستند. بنابراین با تجهیز ساختمان خود به این درب می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و آلودگی صوتی را نیز به حداقل برسانید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx