مهاجرت کاری به کانادا

dell ghatar.com ۱۲ آذر ۱۴۰۱ (۲) دیدگاه ۶۴

بسیاری از افرادی که علاقه‌مندند به کانادا مهاجرت کنند، به‌دنبال مهاجرت کاری به کانادا هستند، زیرا در حال حاضر کشور کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است و به همین دلیل کمبود نیروی خود را از متقاضیانی که مایل به مهاجرت هستند تامین می‌کند.

هرساله کشور کانادا لیستی از مشاغلی که برای آن‌ها به نیروی کار نیاز دارد را ارائه می‌کند. به همین منظور، آمار مهاجرت کاری به کانادا هم با توجه به این موضوع در این سال‌ها افزایش داشته است. ما در این مطلب سعی داریم به چگونگی کار در کانادا پرداخته و اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم.

دربارۀ کشور کانادا

پیش از آن‌که به موضوع مهاجرت کاری به کانادا اشاره کنیم، بهتر است اطلاعات اولیه‌ای از آن را با شما در میان بگذاریم. کانادا در شمال قارۀ آمریکا و در نزدیکی قطب شمال واقع شده‌است و بر همین اساس دارای هوای سردی است. کانادا از ۱۳ ایالت یا استان تشکیل شده‌است که اغلب این شهرها در بخش جنوبی این کشور، یعنی نزدیک به مرز آمریکا قرار دارند، بنابراین از آب‌وهوای معتدل‌تری هم برخوردارند. به همین جهت بسیاری از افراد برای داشتن زندگی بهتر و بهره‌مندی از استانداردهای بالای زندگی، تلاش می‌کنند تا با دریافت ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری و … زندگی در این کشور را انتخاب کنند.

هزینه‌های زندگی در کانادا نیز بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت است. لازم است بدانید اقتصاد کشور کانادا همواره رو به رشد است و به همین جهت فرصت‌ها و قابلیت‌های خوبی در اختیار مهاجران قرار داده خواهد شد، بنابراین اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، این کشور می‌تواند امکانات و شرایط را به‌سادگی در اختیار شما قرار دهد.

از دیگر ویژگی‌های کانادا می‌توان به وجود تنوع نژاد و زبان اشاره کرد. در کانادا مردم به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند که البته زبان انگلیسی در اولویت می‌باشد. همچنین ۷۶ درصد مردم کانادا نژاد اروپایی داشته و ۱۴ درصد آن‌ها را آسیایی‌ها تشکیل می‌دهند.

مهاجرت کاری به کانادا

برای دریافت شغل در کانادا از چه راه‌هایی می‌توان اقدام کرد؟

به روش‌های مختلفی می‌توان ویزای کاری در کانادا را به‌دست آورد. ما در ادامۀ این مطلب سعی داریم روش‌های مهاجرت کاری به کانادا را با شما در میان بگذاریم:

  • اجازۀ کار از طریق کارفرما

در این روش متقاضی می‌تواند برای مهاجرت کاری به کانادا تقاضانامه‌ای در کنار نامۀ کارفرما و مدارک مالی و بیزنسی خود ارائه کند، پس از آن‌که این تقاضانامه توسط ادارۀ کار کانادا مورد تایید قرار گرفت، نامۀ موافقت LMIA صادر می‌شود. نامۀ موافقت به کنسولگری و یا مرزهای کانادا ارائه می‌شود و سپس اجازۀ کار دریافت می‌گردد.

  • اجازۀ کار از طریق خرید و یا ایجاد بیزینس

در این روش شما می‌توانید مدارک خرید و یا ایجاد بیزینس خود را به دولت ارائه کرده و در صورت موافقت ادارۀ مهاجرت، موافقت‌نامۀ LMIA را دریافت کنید. با این اجازه‌نامه قادر به مهاجرت کاری به کانادا هستید و می‌توانید به مدت یک سال در این کشور اقامت داشته باشید.

  • اجازۀ کار از طریق استانی

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت کاری به کانادا از طریق دریافت اجازۀ کار استانی است، زیرا استان‌های مختلف می‌توانند به‌صورت مستقل، اجازۀ کار و یا مجوزی برای اقامت صادر کنند.

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

اگر به آمارهای امروز کانادا نگاهی بیندازیم، متوجۀ این موضوع خواهیم شد که بیشترین جمعیت این کشور را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند که این امر به‌لحاظ نداشتن جامعه‌ای جوان می‌تواند یک معضل محسوب شود. به همین دلیل دولت کانادا سالانه تعداد قابل توجهی از مهاجران را برای تحصیل و یا کار در کانادا می‌پذیرد. این مهاجران اغلب نیروهای کار جوان و متخصص در حوزه‌های مختلف‌اند که کشور کانادا به آن‌ها نیازمند است. اما یک نکته هم در این میان وجود دارد؛ با توجه به اینکه راهکار پیشنهادی دولت پذیرش مهاجر است، اما برای این مورد نیز قوانین سختی وضع شده‌است که سبب می‌شود افرادی بتوانند مهاجرت کاری به کانادا داشته باشند که در حوزۀ مربوطه متخصص و واجد شرایط باشند.

از سال ۲۰۱۵ بود که این کشور برنامۀ اکسپرس اینتری کانادا EXPRESS ENTRY یعنی «ورود سریع» را معرفی کرد. اکسپرس انتری برنامه‌ای است که توسط دولت کانادا در سطح فدرال یا استانی طراحی شد تا بتواند نیاز کشور را نسبت به نیروی کار رفع کند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کانادا جهت پیش‌برد اهداف اقتصادی خود، نیاز به نیروی کارآزموده و متخصص دارد و با سیاست‌گذاری فعلی، نیروی کار موردنیاز را از طریق افرادی که مایل به مهاجرت کاری به کانادا هستند تامین می‌کند. ضمن آن‌که در کنار آن مزایایی از قبیل اقامت دائم و بهره‌مندی از همۀ مزایای اجتماعی و اقتصادی، این کشور را برای نیروی کار در کانادا مهیا خواهد کرد.

اکسپرس اینتری کانادا درواقع شرایطی را مهیا می‌کند تا مهاجران بتوانند سیستم و شرایط مهاجرت کاری به کانادا را هرچه سریع‌تر و آسان‌تر طی کنند. سیستماتیک شدن روند کاری ازجمله ثبت‌نام، ارسال مدارک و امتیازبندی سبب می‌شود تا نه تنها این مورد با سرعت بالایی انجام شود، بلکه متقاضی بتواند با استفاده از سیستم آنلاینی که برای این امر طراحی شده‌است، موقعیت و میزان موفقیت خود را در پنل کاربری‌اش ببیند.

مزایای اکسپرس اینتری کانادا

  • اکسپرس اینتری کانادا برای افرادی که پذیرش می‌شوند مزایای زیادی خواهد داشت. یکی از آن‌ها امکان دریافت اقامت دائم از همان بدو ورود به کاناداست. همچنین این افراد می‌توانند بدون سابقۀ تحصیل یا کار در کانادا نیز برای خود و خانواده‌شان اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و از همان ابتدا، آزادانه اقدام به تحصیل و کار در این کشور کنند و از تمامی حقوق شهروندی کانادا بهره‌مند شوند.
  • افرادی که از طریق برنامۀ اکسپرس اینتری کانادا پذیرفته می‌شوند، می‌توانند پاسپورت کانادا را دریافت کنند و با داشتن این پاسپورت قدرتمند و بدون نیاز به ویزا، به ۱۰۰ کشور دنیا سفر کنند.
  • تحصیل و آموزش رایگان در مدارس دولتی کانادا برای فرزندان.
  • امکان اسپانسر شدن برای یکی از اعضای خانوادۀ خود جهت دریافت اقامت دائم کانادا.
  • بهره‌مندی از امکانات درمانی و بهداشتی رایگان برای تمام اعضای خانواده.
  • امکان اقدام برای کسب شهروندی دائمی کانادا پس از سه سال.
  • تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا با یک‌دهم مخارج تحصیل دانشجویان بین‌المللی.

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم به‌طور جامع شرایط مهاجرت کاری به کانادا را به خصوص از طریق اکسپرس اینتری کانادا معرفی کنیم. چنانچه مایلید به قصد کار در کانادا به این کشور مهاجرت کنید، بهتر است با شرایط اکسپرس اینتری آن به‌خوبی آشنا شوید و در این خصوص اطلاعات وسیعی به‌دست آورید، زیرا این مسیر یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت کاری به کانادا به شمار می‌آید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx