تیم ملی ایران؛ از جام جهانی تا حذف از مرحله گروهی

dell ghatar.com ۱۴ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۸

اخبار پیرامون تیم ملی ایران در روزهای اخیر به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است چرا که تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتواست موفقیت‌های مورد انتظار خود را کسب کند.

اخراج اسکووچیچ و آمدن کیروش از یک سو و کسب نتایج ضعیف باعث شد تا خبرهای پیرامون تیم ملی به حاشیه تبدیل شود. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به بررسی تیم ملی ایران از جام جهانی قطر تا حذف از مرحله گروهی صحبت کنیم. در صورتی که به دنبال اخبار ورزشی هستید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

اخبار ورزشی | جدیدپرس

وضعیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی ایران پس از اعلام قرعه کشی در یک گروه نسبتا آسان قرار گرفت. این امر باعث شد تا یاران کیروش و بسیاری از اصحاب رسانه به فکر صعود از گروه جام جهانی باشند. ایران در بازی نخست با اشتباه در ترکیب نتوانست مقابل انگلیس حرفی برای گفتن داشته باشد. ترکیب عجیب کیروش به گونه‌ای بود که بسیاری از اهالی ورزش نسبت به ترکیب ابتدایی انتقادهایی داشتند. ایران در بازی نخست با شکست سنگین و روحیه متزلزل زمین را ترک کرد. این شکست با واکنش‌های زیادی از سوی منتقدان همراه شد.

بسیاری از ورزشکاران و کارشناسان ورزش به ویژه مربی سابق تیم ملی ایران یعنی اسکووچیچ، مقصر این باخت سنگین را ترکیب اشتباه کیروش بیان کردند. اسکووچیچ بیان داشت که اگر به دنبال حدس ۱۰ ترکیب از تیم ملی در مقابل تیم فوتبال انگلیس بودم، هرگز نمی‌توانستم چنین ترکیبی را انتخاب کنم. کارشناسان فوتبال نیز دفاعی بازی کردن ایران را دلیل بر شکست سنگین مقابل انگلیس دانستند.

در بازی دوم ورق برگشت چرا که ایران با یک ترکیب هجومی پا به میدان گذاشت. این امر باعث شد تا ولز برخلاف بازی اول که تیم ملی ایران را آنالیز کرده بود، اسیر بازی هجومی ایران شود. حملات ایران به سمت دروازه ولز تا جایی پیش رفت که تیرک دروازه مانع گلزنی ایران شد. آخرین دقیقه وقت اضافه نیمه دوم روزبه چشمی با یک شوت سرکش توانست قفل دروازه ولز را بشکند تا ایران با دو گل به سه امتیاز شیرین برسد.

در بازی سوم با حساسیت سیاسی که بین بازی ایران و آمریکا وجود داشت، ایران با یک تساوی نیز راهی مرحله بعد می‌شد اما جو رسانه‌ای باعث شد تا ایران تحت تاثیر قرار بگیرد تا در نهایت با یک بازی بد در مقابل با آمریکا شکست بخورد و از جام جهانی حذف شود.

تیم ملی؛ دو شکست و یک برد در تورنمنت قطر

خبر و حواشی تیم ملی نشان می‌دهد که بعد از حذف ایران از جام جهانی قطر، حواشی زیادی ایجاد شده است. حدود ۲ ماه قبل، همه اهالی فوتبال پیش بینی کردند که با سرکار آمدن مهدی تاج و وعده‌هایی که داده است، تیم ملی به راحتی می‌تواند به مرحله بعد صعود کند. انتخاب کیروش به عنوان سرمربی توسط تاج حواشی زیادی را به دنبال داشت. اخراج اسکوچیچ و روی کار آمدن کیروش در حدود ۲ ماه مانده به جام جهانی این ذهنیت را برای اکثریت مردم به وجود آورد که این تغییر می‌تواند روند صعود را در پی داشته باشد. اما چنین چیزی رقم نخورد.

کیروش در سمت مربیگری در سال‌های اخیر نتوانست موفقیت‌های چشمگیری را کسب کند، لذا انتخاب وی پس از موفقیت اسکووچیچ به عنوان یک انتخاب عجیب در تیم ملی شناخته شد.

اخبار تیم ملی | جدیدپرس

توافق شفاهی ایران با کیروش

بعد از حذف از جام جهانی و اخبار مرتبط با تیم ملی، حواشی ایجاد شده نشان می‌داد که کارلوس کیروش ممکن است از تیم ملی جدا شود. با وجود گذشت چند روز از بازگشت تیم ملی ایران به کشور، هنوز مسئولات فوتبال اظهارنظر درباره شرایط و آینده تیم نداشتند. با توجه به این که مسابقات جام ملت‌های آسیا در جریان است و قرار است در سال آینده در کشور قطر برگزار شود، صحبت‌هایی مبنی بر توافق شفاهی با کیروش به گوش می‌رسد.

صفحه گل در مورد خبر توافق کیروش نوشت: منابع نزدیک با کارلوس به گل تایید کرده‌اند که فدراسیون فوتبال با کارلوس به توافق شفاهی دست پیدا کرده است. در حال حاضر با توجه به اخبار منتشر شده می‌توان گفت که کیروش تا پایان جام ملت‌های آسیا که در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود، قرار است به عنوان سرمربی تیم ملی در کنار بچه‌های ایران باشد.

جمع بندی

تیم ملی ایران در سال‌های اخیر همواره به عنوان یکی از برترین تیم‌های آسیا شناخته می‌شده است. با حذف ایران از جام جهانی و کسب نتایج ضعیف، رده بندی جدید منتشر شده از فیفا نشان می‌دهد که ایران در رنکینگ فیفا سقوط کرده است. افرادی که به دنبال مطالعه اخبار تیم ملی ایران هستند، می‌توانند خبر مرتبط را از سایت خبری جدیدپرس دریافت کنند. وب سایت خبری جدیدپرس یک وب سایت جامع در زمینه اخبار اقتصادی، ورزشی، بازار بورس و غیره است. در صورت تمایل برای مشاهده اخبار مرتبط با تیم ملی ایران کافی است به آدرس جدیدپرس مراجعه کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx