آیا مواد غذایی در لکنت تاثیرگذارند؟

dell ghatar.com ۱۶ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۵

امروز مواردی بیشمار و متعددی در زمینه تجربه درمان لکنت زبان به چشم میخورد.

تاثیر مواد غذایی در لکنت

تجربه درمان لکنت زبان هم در کودکان و هم در بزرگسالان قابل مشاهده است. وجود تجربه درمان لکنت زبان در افراد مختلف بیانگر است که این عارضه یک مشکل همیشگی نیست و تنها باید نهایت تلاش را در زمینه رفع آن به کار برد. با مراجعه به مراکز گفتار درمانی می توانید افرادی را که تجربه درمان لکنت زبان دارند از نزدیک ملاقات کنید.

لکنت زبان نوعی اختلال در گفتار است. در این اختلال، همانطور که میدانید، شخص بیمار به راحتی نمیتواند کلمات را ادا کند. برای مثال ممکن است در گفتن کلمه‌ای مانند مادر، حرف م را برای چندین بار تکرار کند:

م م م م مادر!

آیا موز باعث دیر حرف زدن کودک می شود؟

فرهنگ جامعه ی ما به گونه ای است که ما بعد از شروع یک بیماری یا اختلال خاص ترجیح می دهیم در ابتدا درمان های خانگی را امتحان کنیم ، به همین علت طب سنتی در میان فرهنگ ایرانی طرفداران بی شماری دارد. در رابطه با لکنت هم خانواده ها ترجیح می دهند در ابتدا خوددرمانی را در منزل داشته باشند ! برای همین به توصیه هایی نظیر : استفاده از تخم کبوتر، عدم استفاده از غذاهای طبع سرد، عدم استفاده از موز و … که توصیه هایی بی پایه و اساس اما بسیارشایع هستند، عمل می کنند. متاسفانه این قبیل توصیه های غیرعلمی در جامعه و حتی در فضای مجازی به کرات مشاهده می شود. اما آیا واقعا استفاده یا عدم استفاده از یک غذای خاص می تواند موجب حذف لکنت شود ؟!

یکی از دلایلی که خانواده ها مدام به دنبال پیدا کردن ارتباط بین لکنت و مواد غذایی هستند، نوسان لکنت است.به محض شروع نوسان ها افراد به دنبال یافتن دلیل هستند.که گاها والدین یا بزرگسالان دارای لکنت ، علت نوسان را با تغذیه ی خود مرتبط می دانند.گزارش هایی که ما در مورد این موضوع ( تغذیه و لکنت) دریافت کرده ایم ضد و نقیض و ضعیف بوده اند.

اما باید بدانیم که لکنت یک اختلال چندفاکتوری است یعنی برای شروع لکنت ، برای مزمن شدن لکنت ، برای تشدید لکنت ، عوامل متعددی دخیل هستند. فرض کنیم برای یک فرد دارای لکنت، یک ارتباط قوی بین لکنت و تغذیه پیدا کنیم . آیا اگر صرفا روی این موضوع تمرکز کنیم  می توانیم لکنت فرد را درمان کنیم ؟ طبیعتا نه ! این (  نه ) برمبنای شواهدعلمی است که ارتباطی قوی بین لکنت و تغذیه را تایید نمی کنند و همینطور والدین بسیاری وجود داشتند که با وجود کنترل تغذیه ، بهبودی قطعی و دایمی درلکنت کودکشان ندیده اند.

موز سرشار از مواد معدنی و ویتامین های گوناگون است. این میوه دارای منگنز، فیبر، پتاسیم، آهن و ویتامین های C و B  می باشد. حضور همزمان این مواد در موز آن را یک ماده مغذی برای هر انسانی کرده است. در ادامه تاثیر هر کدام از این مواد مغذی را بر بدن انسان بیان می کنیم.

فیبر: فیبر از جمله موادی است که به گوارش غذا در بدن انسان کمک می کند. این ماده که در مغز گردو هم موجود می باشد باعث می شود که فرد احساس سیری کند. همچنین این ماده اجابت مزاج کودک را بهبود می بخشد. پس خوردن موز باعث گوارش راحت تر مواد غذایی و دفع آسان می شود. همچنین از گرسنه شدن زود هنگام شما جلوگیری می کند.

پتاسیم و آهن: پتاسیم در استحکام استخوان ها و دندان ها تاثیر دارد. از آنجایی که کودکان در سن رشد قرار دارند استفاده از این ماده به استحکام استخوان و دندان های آنها در آینده کمک می کند. آهن نیز جزو مواد ضروری برای بدن انسان است. آهن ماده اصلی سازنده گلبول های قرمز است و به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx