مهاجرت به کانادا

dell ghatar.com ۱۸ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۵

کشور کانادا یکی از مرفه ترین کشورهای جهان است که به دلیل سطح بالای کیفیت زندگی و بازار کار عالی، به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است.

dornamigration com migrate to canada

در این میان کشور کانادا روش های مهاجرتی بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آن ها بتوانند با دریافت انواع ویزای کانادا به این کشور سفر کنند. کسانی که قصد مهاجرت دارند قطعا به دنبال راهی برای مهاجرت آسان و امن خود خواهند بود و در ذهن خود خواهند پرسید که بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟

شما با توجه به شرایط زندگی خود، میزان تمکن مالی، سن، تحصیلات و سوابق کاری خود می توانید از روش های مختلف برای اقامت در کانادا اقدام کنید. توجه داشته باشید که الزاما روشی که شما انتخاب کرده اید برای فرد دیگر مناسب نخواهد بود. با هر روش قانونی که به کشور کانادا مهاجرت کنید، تقریبا بعد ۳ الی ۵ سال، می توانید اقامت دائم کانادا یا پاسپورت کانادایی خود را دریافت کنید. از مهم ترین روش های مهاجرت به کانادا برای متقاضیان ایرانی روش های اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اخذ ویزای کاری و همینطور ویزای سرمایه گذاری کانادا را می توان نام برد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا نه تنها فرصتی برای دریافت اقامت دائم به این کشور، بلکه راهی برای تحصیل در بهترین سطح آموزش است. ویزاهای مختلفی برای تحصیل در کانادا صادر می‌شود که با توجه به شرایط‌تان می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کانادا مهاجرت کنید.

کانادا یکی از مقاصدی است که بیشترین میزان جذب دانشجو را به صورت سالانه دارد. هر سال تعداد زیادی ویزای تحصیلی برای متقاضیان و دانشجویان خارجی صادر می‌شود. دانشجویان پس از دریافت ویزا و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، شرایط مساعدی برای ادامه زندگی با استانداردهای بالا را دارند، چون بخش مهمی از  مسیر (تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها) را پیموده‌اند. از طرفی هر دانشجو حین تحصیل با زبان رسمی و فرهنگ این کشور آشنا می‌شود که خود عامل مهمی در دریافت اقامت خواهد بود.

متقاضیان بنا به دلایل فراوانی کشور کانادا را در بالاترین فهرست مقاصد مهاجرتی خود قرار داده اند. بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی، بالا بودن استانداردها و کیفیت دانشگاه های کانادا، بالا بودن سطح درآمدها، امکان کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی و امکان اخذ تابعیت و شهروندی با چند سال کار در این کشور، تحصیل کم هزینه در دانشگاه ها از مهم ترین دلایلی است که متقاضیان به خاطر آن به کانادا مهاجرت تحصیلی می کنند.

متقاضیانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند اما به حمایت مالی نیاز دارند، می‌توانند از کمک ‌هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی استفاده کنند. این کمک هزینه‌ها توسط دولت کانادا، دانشگاه محل تحصیل و برخی سازمان‌های دولتی و خصوصی تأمین می‌شوند. کانادا نیز مانند دیگر کشورهای درجه یک جهان، بورسیه‌های متفاوتی را برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است که متقاضیان دریافت بورسیه باید دارای شرایط لازم باشند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

رفاه اجتماعی، نرخ پایین بیکاری، بالا بودن دستمزد، پایین بودن مالیات و هزینه های راه اندازی کسب و کار و پشتیبانی توسط قوانین و مقررات کانادا از مهاجرین برای شروع کسب و کار، کانادا را به مقصدی مناسب برای مهاجرت بسیاری از افراد قرار داده است. با کمبود نیروی کار در کانادا این کشور سالانه بخش زیادی از نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق مهاجران ماهر و متخصص تامین می‌کند. دولت کانادا با پذیرفتن مهاجران ماهر و متخصص به اقتصاد رو به رشد کانادا کمک می‌کند.

آمار مهاجرت کاری به کانادا در سال‌های آتی به ‌شدت افزایش یافته و این کشور درصد بالایی از مهاجران را از روش‌های کاری جذب می‌کند. طبق برنامه ۳ ساله کانادا برای پذیرش مهاجران، در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، قصد دارد سالانه بیش از ۴۰۰۰۰۰ مهاجر جدید را پذیرش کند، که بالاترین سطح در تاریخ این کشور است. شرایط ویزای کار کانادا این گونه است که متقاضی باید دارای سابقه کار قابل استناد و پیگیری باشد، بسته به موقعیت شغلی باید مدرک تحصیلی داشته و به زبان فرانسه یا انگلیسی مسلط باشد، از فاکتورهای مهم دیگر سن است که مورد ارزیابی قرار می گیرد.

از انواع ویزای کاری می توان ویزای کاری اسکیل ورکر و جاب آفر را نام برد که به طور خلاصه بیان می کنیم.

ویزای جاب آفر Job Offer کانادا

همانطور که گفتیم مهاجرت به کانادا با روش های متفاوتی صورت می گیرد، جاب آفر کانادا یک پیشنهاد شغلی است که شما طی آن به صورت رسمی دعوت به شروع یک شغل در این کشور می شوید، این پیشنهاد از طرف کارفرمایان و شرکت های مختلف اعطا می شوند. شما با در دست داشتن این نامه کاری و ارائه مدارک دیگر می توانید موفق به اخذ ویزای کاری کانادا گردید. لازم به ذکر است این امکان وجود دارد تا فرد برای همراهان خود شامل همسر و فرزندان نیز اقدام به اخذ ویزای همراه کند. از مزایای این روش برخورداری از تحصیل و بیمه درمانی رایگان برای فرد و خانواده او می باشد.

در این روش یک کارفرمای کانادایی باید به دولت کانادا اعلام کند که شخصی با تخصص و مهارت شما برای مدتی مشخص نیاز دارد. در اینجا کارفرما باید دولت کانادا را قانع کند که شخصی با شرایط، حقوق و مهارت شما در کانادا وجود نداشته تا آن کار را انجام دهد بنابراین او مجبور به استخدام یک نیروی خارجی شده است. این کار برای کارفرما زمان بر و دارای هزینه می باشد.

ویزای کار از طریق اسکیلد ورکر Skilled Worker

ویزای کار اسکیل ورکر یا کارگر ماهر یکی از روش‌های اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به کانادا است. کشور کانادا برای جذب نیروی ماهر و متخصص از سراسر جهان، برنامه اسکیل ورکر را ارائه داده است. این برنامه دارای یک سیستم امتیاز بندی است که متقاضی متناسب با شرایط خود نظیر سن، تحصیلات، سطح زبان، پیشنهاد شغلی و تجربه کاری امتیاز کسب می کند و در صورتی که به امتیاز مورد نظر دست یافت، می تواند اقامت کانادا را اخذ نماید.

این ویزا بر اساس توانایی‌ها و به‌منظور کاهش و رفع کمبود نیروی متخصص در کانادا، برای متقاضیان کار صادر می‌شود. دولت کانادا با توجه به فاکتورهای از پیش تعیین‌شده‌، به ارزیابی شرایط و قابلیت‌های متقاضیان اخذ ویزای اسکیل ورکر کانادا می‌پردازد. بنابراین متقاضیان اخذ ویزای کاری کانادا، در صورت داشتن تجربه و مهارت در تخصص خاصی می‌توانند ویزای کار کانادا را دریافت کنند. پس از آن نیز می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. مهارت در این نوع از ویزا حرف اول را می‌زند. به عبارتی در این روش کانادا می‌خواهد از افراد دارای مهارت در زمینه‌های شغلی مورد نیاز خود بهره ببرد.

 مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی و فناوری است. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه‌های رسیدن به اقامت دائم کانادا است، بنابراین می تواند فرصت های سرمایه گذاری بیشماری را برای سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان این امر، قرار دهد و مقصدی امن و جذاب برای این مقوله باشد. کانادا قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرت تجاری و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، افرادی را که توانایی قابل توجهی برای کمک به اقتصاد، توسعه اقتصادی و بهبود بازار کانادا دارند، به این کشور جذب نماید. این برنامه‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و افراد خوداشتغال در خارج از کانادا که دارای سرمایه‌ کافی برای فعالیت اقتصادی، بینش قابل توجه در کسب و کار و مهارت‌های کارآفرینی هستند، ارائه می‌شوند.

افراد با سرمایه گذاری در کانادا اهداف متفاوتی را دنبال می کنند برخی تنها به دنبال کسب سود می باشند در حالی که برخی دیگر از این طریق به دنبال مهاجرت به کانادا و اقامت در این کشور هستند. مسیرهای سرمایه گذاری در کانادا بسیار متنوع می باشد که سرمایه گذاران خارجی با هر سلیقه و هدفی را به خود جذب می کند.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی، سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی، سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، خرید بیزینس یا ثبت شرکت، سرمایه گذاری از طریق فدرال از مسیرهای سرمایه گذاری است که فرد سرمایه گذار با توجه به تمکن مالی و شرایط خود یکی از مسیرها را برای سرمایه گذاری انتخاب می کند.

سرمایه گذاری از طریق استارت آپ

سرمایه گذاری از طریق استارت آپ

با توجه به ویزای استارتاپ کانادا (Start-up) این کشور به دنبال جذب کارآفرینانی است که پتانسیل راه اندازی شرکت های نوآور را داشته و می‌توانند ایجاد شغل نمایند. ویزای استارتاپ کانادا با هدف رقابتی تر بودن کانادا در حوزه جذب استارتاپ ها راه اندازی شده است و نگاه کانادا به آینده این ویزا بسیار روشن است. در این نوع ویزای سرمایه گذاری تجارت شما باید نوآورانه باشد، برای کانادایی‌ ها امکان اشتغال فراهم نماید و بتواند در سطح بین المللی رقابت کند.

داشتن مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵ و برخورداری از تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا از جمله شرایط دیگر جهت اخذ ویزای استارت‌آپی کانادا هستند.

از سال ۲۰۱۳ که برنامه آزمایشی استارت‌آپ ویزا (Start Up Pilot) در کشور کانادا راه‌اندازی شد، صدها نفر با این برنامه به راه‌اندازی بیزنس خود در کانادا مشغول شدند و هر ساله میزان درخواست‌های افراد متقاضی برای ورود به این برنامه بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. در سال ۲۰۱۷ این برنامه برای افراد کارآفرین تبدیل به یک برنامه همیشگی در سیستم مهاجرتی کانادا شد.

 بهترین شرکت مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا در ایران

کانادا یکی از اصلی ترین کشورهای هدف برای مهاجرت ایرانیان است هرچند که این موضوع فقط برای ایران نیست و بسیاری از متقاضیان از سرتاسر جهان برای مهاجرت به کانادا اقدام میکنند و از این رو این کشور  چندین مسیر متفاوت را برای مهاجران درنظر گرفته است و شما براساس شرایط و توانایی های خود یکی از این مسیرهای تحصیلی، کاری ، سرمایه گذایر استارتآپف را انتخاب میکنید شرکت مهاجرتی درنامایگریشن https://dornamigration.com/fa/ مهاجرت به کانادا را یکی از اصلی ترین تخصص های خود میداند و هرساله صدهانفر از مشاوره های رایگان مهاجرتی این شرکت استفاده میکنند تا به این صورت بتوانند بهترین تصمیم را برای خود بگیرند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx