هدف از برگزاری کلاس آموزش هواوفضا چیست؟

dell ghatar.com ۱۹ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۶

هواوفضا یکی از شاخه های مهندسی مکانیک است. این رشته یکی از جذاب ترین حوزه های مهندسی به شمار می رود و یکی از اهداف آن بررسی پدیده های فضاست.

به عبارت دیگر مهندسی هواوفضا رشته ای از علم و توانایی علمی است که در طراحی، تحلیل و ساخت وسایل نقلیه فضایی مانند هواپیما، هلیکوپتر، گلایدر، موشک و فضاپیماها مانند موشک، ماهواره و… مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از کلاس آموزش هوا و فضا ایجاد شرایطی برای فارغ التحصیلان برای فعالیت در زمینه های طراحی، ساخت و آزمایش در صنعت هواوفضا است. مهندسی هواوفضا یک رشته علمی میان رشته ای مانند متالورژی، محاسبات، مکانیک و الکترونیک است. اشتباه بزرگی که خیلی ها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند این رشته همان رشته هایی است که نام آنها مشابه بهم هستند، مثل هوانوردی یا خلبانی که در عین حال رشته هواوفضا تفاوت های زیادی با سایر رشته های مشابه دارد.

کلاس هوا و فضا

اهمیت آموزش هوا و فضا

امروزه هواوفضا یکی از برجسته ترین صنایع هر کشوری به شمار می رود و به عنوان یک رشته یکی از جدیدترین دانش های علمی کامل است. این رشته با استفاده از جدیدترین علوم دنیا در بین صنایع مختلف رشد فوق العاده ای داشته و به عنوان قله صنعت شناخته می شود. جالب است بدانید که بیشتر علوم مختلف قبل از هر صنعت دیگری از پیشرفته ترین و دقیق ترین محصولات خود در صنعت هواوفضا استفاده می کنند. فقدان قابل توجه روند آموزشی و پژوهشی مناسب در روند آموزشی کشور، نیاز به کلاس آموزش هواوفضا را برجسته می کند. کشورهای پیشرفته سالهاست که این آموزش ها را در سرفصل دوره های آموزشی خود دارند، این کشورها راه دستیابی به پیشرفت و پایداری صنعت توسط آموزش و امثال آن را در نظر گرفته اند.

کلاس های آموزشی بهترین راه برای افزایش خلاقیت، شکوفایی استعدادها و تربیت نسلی با مهارت های فنی، مهندسی و کار گروهی است. کشور عزیزمان ایران، کودکان و جوانان بسیار توانمند و باهوشی دارد. وجود نسلی با ایده های ناب فنی و مهندسی در رقابت های آینده جهان در بحث هایی مانند نوسازی صنعت، کارآفرینی و ایجاد فناوری های جدید بسیار کارآمد است.

نحوه آموزش در کلاس های آموزشی هواوفضا

کلاس آموزش هواوفضا، با تجارب ارزشمند کادر آموزشی خود سعی در ارائه آموزش باکیفیت در این فناوری به روشی نوآورانه و مطابق با جامعه کشور عزیزمان دارد و همچنان به بررسی آن می پردازد.

آموزش بصورت گروهی است و در این کلاس ها، افراد کار گروهی، مدیریت گروهی و تعامل با دیگران را در قالب انجام آزمایش های علمی تجربه می کنند و برای هر گروه یک برنامه کامل و هدفمند ایجاد می شود. این برنامه ها از سیستم STEAM الهام گرفته شده اند، جایی که پنج حوزه علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات پایه و اساس آموزش هستند و همیشه مورد بحث قرار می گیرند. علاقه مندان به این مطالعات، با کسب تجربیات ارزشمند در زمینه های مختلف و مواجهه با روش های فنی و عملی کار و ارزش های متفاوت، دنیای جدیدی را برای گزینه های شغلی آینده خود به دست می آورند.

دوره های آموزشی هواوفضا

با شرکت در کلاس آموزش هواوفضا، داوطلبان می توانند آموزش های لازم را ببینند. در این دوره ها مطالب جامع مرتبط با مهندسی هواوفضا به صورت پروژه محور آموزش داده می شود. در پایان دوره آموزشی مهندسی هواوفضا، کارآموزان می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

رشته های مهندسی هواوفضا

موضوعاتی که می توان در کلاس آموزش هواوفضا پوشش داد شامل موارد زیر است:

مهندسی هواوفضا رشته‌ای از مهندسی است که با هواپیما و فضاپیما سروکار دارد و اغلب به آن مهندسی هوانوردی می گویند، به ویژه هنگامی که فقط به هواپیما اشاره می شود، و زمانی که به فضاپیما اشاره می شود، مهندسی هواوفضا نامیده می شود. برخی از عناصر مهندسی هواوفضا عبارتند از:

آیرودینامیک – علم سیال اطراف اجسام مانند بالها یا سیالاتی که از موادی مانند تونل باد جریان می یابد.

پیش رانش – انرژی تولید شده توسط یک موتور احتراق داخلی، موتور جت یا موشک برای به حرکت درآوردن وسیله نقلیه در هوا (یا فضای بیرونی)

کنترل پرواز یا دینامیک – مطالعه یک وسیله نقلیه در حال پرواز برای دستیابی به مکان و ارتفاع مورد نظر (یعنی نحوه صعود هواپیما یا فضاپیما به آسمان)

طراحی ساختاری – طراحی پیکربندی فیزیکی پرنده برای مقاومت در برابر نیروهای وارد شده در هنگام پرواز.

آئروالاستیسیته – رابطه بین نیروهای آیرودینامیکی و انعطاف پذیری ساختاری که می تواند باعث ارتعاش، جدایی و غیره شود.

کلاس آموزش هواوفضا

مهارت های مورد نیاز برای شرکت در کلاس آموزش هواوفضا

فردی که در زمینه مهندسی هواوفضا تحصیل می کند باید فردی سازمان یافته باشد و برنامه داشته باشد زیرا مطالبی که به این افراد ارائه می شود زیاد است و بدون برنامه ریزی دقیق و منسجم قادر به مطالعه آن ها نخواهند بود. این افراد باید پایه محکمی در ریاضیات، فیزیک و شیمی داشته باشند و همچنین دارای یک دوره زبان خارجی قوی باشند، زیرا اکثر دوره های این رشته به زبان انگلیسی بستگی دارد. دانشجویان هواوفضا باید آمادگی کار در کارخانه ها را داشته باشند زیرا این رشته یک رشته فنی است و اکثر کسانی که وارد رشته مهندسی می شوند باید آمادگی کار در کارخانه ها را داشته باشند و قوی و پیگیر باشند.

سرفصل های دوره کلاس آموزشی هواوفضا

استاتیک، مقدمه ای بر مهندسی هواوفضا، مکانیک سیالات، ریاضیات مهندسی، دینامیک، ترمودینامیک، مبانی مهندسی برق، ارتعاشات، مقاومت مواد، علم مواد، انتقال حرارت، آزمایشگاه

دوره های ویژه

آیرودینامیک، آئرومکانیک، آزمایشگاه آیرودینامیک، طراحی هواپیما، تحلیل سازه، اصول رانش، زبان های خاص، طراحی سازه های هوایی، برنامه ریزی(درس های این حوزه اغلب با آزمایشگاه ها ترکیب می شود).

موقعیت های شغلی پس از شرکت در دوره های آموزشی

شرکت کنندگان پس از طی این دوره می توانند در کلیه موسسات و مراکز تحقیقاتی که در زمینه تولید، ساخت و طراحی هواپیما یا فضاپیما می باشند مانند هواپیما، هلیکوپتر، ماهواره، موشک، سیستم های دفاعی و غیره فعالیت کنند. ضمناً در فرودگاه ها و کلیه شرکت ها و سازمان هایی که به هر دلیلی از هواپیما استفاده می کنند، می توانند به عنوان متخصص در تعمیر، نگهداری و بهره برداری از آن عمل کنند.

منبع: تونومیک

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx