پروفیل مبلی و محصولات فولادی در خانه شما چه کاربردی دارد؟

dell ghatar.com ۲۳ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۵

ورق روغنی، سیاه، استیل و مقاطع آن ها از بهترین و کاربردی ترین اشکال فولاد هستند که کاربرد تجاری و صنعتی زیادی دارند. از اقلام مصرفی روزانه تا اجزا ماشین آلات سنگین همه و همه از این محصولات فولادی تولید می شوند. از این ورق ها همچنین برای ساخت لوازم کوچک و مصرفی چون قاشق و چنگال هم استفاده می شود. در ادامه قصد داریم به ۶ مورد از کاربردهای این مقاطع در خانه اشاره کنیم.

پروفیل مبلی و محصولات فولادی

محصولات دکوراتیو:
برای ساخت محصولات دکوراتیو اما از ورق های کم ضخامت استفاده می شود که هم وزن کمی داشته باشد هم قیمت مناسب و هم به راحتی بتوان در آن تغییرات ظاهری ایجاد کرد. لوله و پروفیل استیل و سبک برای این منظور بسیار کاربردی و پر استفاده هستند. از این لوله و پروفیل ها برای ساخت بدنه ی مبلمان، پایه ی انواع میز و حتی نرده های محافظ راه پله استفاده می شود. قیمت پروفیل مبلی به خاطر مواد اولیه ی ارزان قیمتی که برای تولیدش مورد استفاده قرار گرفته با اختلاف قابل توجهی ارزان تر از لوله و پروفیل استیل است اما هرکدام با وجود این اختلاف قیمت زیاد کاربرد خاص خود را دارند. قیمت لوله استیل برای مصارفی چون نرده شاید منطقی به نظر نرسد اما استفاده از آن برای بخش های بیرونی و حیاط ضروری است چرا که مدام در معرض نور خورشید، سرما، گرما، گرد و غبار و از همه مهم تر برف و باران قرار دارد که تمامی این ها نهایتا منجر به زنگ زدگی فولاد می شوند.

قیمت پروفیل مبلی

ظروف و وسایل مصرفی:
از جمله مهم ترین وسایلی که در خانه یا به عبارت بهتر در آشپزخانه روزانه مورد استفاده قرار می گیرد اول ظروف و بعد از آن انواع کارد و چنگال است. برای ساخت آن ها اما نه فقط از فولاد بلکه از فولاد ضدزنگ هم استفاده می شود که مقاوم تر و ضد باکتری است. سطح صیقلی و بدون تخلخل فولاد مانع از تجمع آلودگی و عوامل بیماری زا می شود و دقیقا به همین خاطر است که برای این منظور مفید و کاربردی است.

انبار، کمد، کابینت:
به منظور ساخت فضایی برای نگه داری و انبار وسیله از ورق روغنی و سیاه استفاده می شود. برای اقلام ظریف تری جون کمد و کابینت که اتفاقا مستقیما هم در معرض دید قرار دارند عموما از ورق روغنی استفاده می شود. قیمت ورق روغنی مناسب و فرآیند پذیری آن بسیار بالا است به علاوه ی این که سطح با کیفیت بسیار بالایی دارد که با انواع آبکاری و پرداخت ها سطحی، می توان تغییرات ظاهری مطلوبی ایجاد کرد و آن ها را مناسب استفاده در فضایی چون خانه کرد.  برای ساخت انبار کنار فضای حیاط اما، اصولا از ورق سیاه استفاده می شود که قیمت کمتر، ضخامت و استحکام بیشتری دارد. اما با توجه به این که این سازه در فضای باز مستقیم در معرض باران و برف قرار می گیرد به منظور جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی آن یا از رنگ های پودری و یا از گالوانیزاسیون استفاده می شود. این پوشش مانع از نفوذ اکسیژن به لایه ی فولادی و تولید اکسید آهن می شود.

لولا و پیچ اتصال:
بدیهی است که ابزار اتصال باید مقاومت بالایی داشته باشد، هم از لحاظ تحمل وزن و هم در برابر زنگ و خوردگی. این ویژگی ها را می توان از آلیاژی چون استیل انتظار داشت. با استفاده از اتصالات استیل احتمال بروز مشکل به حداقل می رسد.

لوازم برقی خانگی:
امروز لوازم برقی چون یخچال، ماشین لباس شویی و ماشین ظرفشویی بخش جدایی ناپذیر از آشپزخانه ها هستند. ابعاد بزرگ آن ها باعث شده به شدت در معرض دید قرار داشته باشند و ظاهر آن ها اهمیت ویژه ای پیدا کند. این لوازم باید از ماده ای تولید بشود که در عین زیبایی قابل شستشو هم باشند. بی شک بهترین گزینه فولاد ضدزنگ است. سطح ورق ها و لوله و پروفیل استیل دکوراتیو را می توان با انواع رنگ و پرداخت تزئین کرد و به لطف سطح صاف و صیقلی که دارند با ایمنی بالایی ضدعفونی می شوند بدون این که مواد ضدعفونی کننده صدمه ای به آن وارد کند. با توجه به این که یخچال، سینگ یا ماشین ظرفشویی مستقیما با خوراک مصرف کننده در تماس هستند تمیز و ضدعفونی بودن آن ها بسیار با اهمیت است. قیمت لوله استیل با توجه به کاربرد گسترده ای که برای ساخت این لوازم برقی دارد تاثیر چشم گیری بر قیمت نهایی آن ها دارد.

رادیاتور:
سیستم گرمایش هر ساختمان با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر، دما و رطوبت هوا انتخاب می شود. رادیاتور یکی از بهترین انواع سیستم های گرمایشی است اما به دلیل عبور دائم آب از داخل آن به شدت در معرض زنگ زدگی قرار دارد. بخش داخلی رادیاتورها عموما از لوله گالوانیزه یا استیل است و قیمت بیرونی آن با لایه ای از ورق فولادی پوشیده شده است. استفاده از فولاد برای ساخت رادیاتور چند مزیت دارد. اول این که فولاد رسانای بسیار خوب حرارت است و گرما آب داخل خود را به سرعت به هوای اطراف انتقال می دهد. دوم این که به سرعت یرد نمی شوند و زمان نسبتا طولانی برای کامل سرد شدن رادیاتور نیاز است. به لطف فولاد ضدزنگ هم مشکل زنگ زدگی برطرف می شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx