عوارض آزادراهی را آنلاین پرداخت کنید + عوارضی پردیس اضافه شد

dell ghatar.com ۲۴ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۰

در دهه‌های گذشته یکی از صنایعی که در دنیا پیشرفت چشمگیری داشت، صنعت خودروسازی است. سواری‌های جدید افراد زیادی را حیرت‌زده کرده‌اند و آپشن‌های نوین آنها طرفداران زیادی به خود جذب نموده‌اند. با این‌که همه دوست دارند تا یک خودروی تمیز در اختیار داشته باشند، اما دغدغه‌های آن را نیز باید تحمل کنند.

پرداخت خلافی، نمره منفی گواهینامه، پرداخت عوارض آزادراهی و … همگی از مشکلاتی است که رانندگان را دچار چالش می کند. این در حالی است که می­توان با استفاده از خدمات آنلاین خودرویی، آن­ها را مرتفع نمود.

آنلاین شدن پرداخت عوارضی

عوارض آزادراهی

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که پس از چندین سال به یک استان دیگر بخواهید سفر کنید و راه‌های سفر برایتان جدید و مناسب بیاید. حقیقت این است که راه‌سازی پروسه‌ای زمان‌بر و هزینه‌بر است و ساخت آزادراه‌ها برای افزایش رفاه مردم انجام می‌شود. در تمام کشورها از مسافرینی که از آزادراه‌ها کمک می‌گیرند، هزینه‌ای با نام عوارضی اخذ می‌کنند تا در رسیدگی به امور جاده از نظر هزینه تامین شوند.

در ایران نیز ۲۸ آزادراه در کشور وجود دارد که فرآیند اخذ عوارض آزادراهی در همه آنها انجام می‌شود. شاید شما هم در برخی از سفرها از ترافیک عوارضی کلافه شده‌اید و با همراهان خود به این بحث پرداخته‌اید که چرا باید برای پرداخت هزینه‌ای ناچیز چندین دقیقه در صف بایستید.

آنلاین شدن پرداخت عوارضی

در سال گذشته تصمیم بر این شد که پرداخت عوارضی را در تمام آزادراه‌ها الکترونیکی کنند. این تصمیم در حدود نیمی از آزادراه‌ها عملی گردید و این به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم برای این کار بود. برای اینکه در تمامی آزادراه‌ها این پرداخت الکترونیکی نیز انجام شود، باید پلیس و بیمه نیز به وزارت راه سازی بپیوندد و زیرساخت‌های لازم را در آزادراه‌های باقی مانده تکمیل کنند.

خوشبختانه، در آزادراه‌هایی که شاهد پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی از ابتدای امسال هستیم، مسافرین رفاه بیشتری دارند و نیازی به توقف در عوارضی­ها نیست. البته در ابتدای سال، به دلیل اینکه بسیاری از افراد از این مسئله آگاه نبودند، این عوارضی را پرداخت نکردند و مشمول جریمه شدند. این روزها با تبلیغات لازم اکثر افراد از این مسئله مطلع هستند و به آسانی هر چه تمام این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

عوارضی پردیس نیز آنلاین شد

همانطور که در طول متن اشاره شد، قرار بر این است که در تمام آزادراه‌های کشور ، عوارض به صورت آنلاین اخذ شود. هر جاده‌ای که یزرساخت‌های لازم را داشته باشد، وزارت راه و شهرسازی خیلی سریع پروژه را عملی خواهد کرد. عوارضی پردیس که از این زیرساخت‌ها بهره‌مند بود، در روزهای اخیر به جمع عوارضی‌های پرداخت الکترونیکی اضافه شد.

هموطنان عزیز، از این پس با عبور از این عوارضی، باید به صورت آنلاین این هزینه را پرداخت نمایند. برخی افراد برای پرداخت این هزینه به کافی‌نت مراجعه می‌کنند و شاید اطلاع ندارند که این امکان را می‌توانند به راحتی در گوشی خود انجام دهند. برای پرداخت عوارضی بهتر است از یک مرجع معتبر و مطمئن استفاده کنید.

جریمه عوارض آزادراهی

یکی از قوانینی که درباره عوارض آزادراهی باید بدانید، جریمه‌ای است که در ازای عدم پرداخت آن مصوب شده است. در اولین تصمیم قرار بر این بود که جریمه‌ای تصاعدی از کسانی که این هزینه را پرداخت نکنند، اخذ شود. به این معنا که در ماه اول، ۲۰ درصد هزینه به عنوان جریمه و در ماه‌های بعدی درصد مشخصی نیز به آن افزوده شود.

این تصمیم خیلی سریع کنسل شد و به جای آن مبلغ ۴۲ هزار برای فردی که تا یک ماه عوارضی را پرداخت نکند در نظر گرفته شد. با اینکه این هزینه توسط دوربین ثبت می‌شود اما دو برابر نمی‌شود. در ادامه شما را با یک مرجع معتبر برای پرداخت عوارضی آشنا می‌کنیم.

جریمه عوارض آزادراهی

با تاپ عوارضی را راحت‌تر بپردازید

شاید در اوایل سال، دلیل اصلی جریمه شدن افراد، عدم اطلاع آنها از آنلاین شدن پرداخت عوارض آزادراهی بود، اما در حالت کلی همه ما دغدغه‌هایی داریم که شاید اگر در لحظه این هزینه را پرداخت نکنیم، کلا از یاد ببریم. اگر شما هم در این دسته از افراد قرار دارید، بهتر است خیلی سریع سوپراپلیکیشن تاپ را نصب کنید.

با تاپ شما می‌توانید عوارضی پردیس و دیگر آزادراه­ها را به صورت آنلاین پرداخت کنید. شما به راحتی می‌توانید پس از نصب برنامه به سراغ پرداخت عوارض بروید و در این بخش پلاک خودروی خود را تعریف نمایید. در ادامه لازم است کیف پول تاپ خود را شارژ کرده و مابقی کارها را به خود اپلیکیشن بسپارید.

به محض اینکه شما از عوارضی رد می‌شوید، سرویس تاپ فعال می‌شود و این مبلغ را به صورت اتوماتیک پرداخت می‌کند. با تاپ می‌توانید خدمات خودرویی دیگر را نیز به همین آسانی به کار بگیرید.

سوپراپلیکیشن تاپ

تاپ برای همه

اگر به دنبال مرجع معتبری برای انجام خدمات مختلف آنلاین از جمله پرداخت عوارض آزادراهی هستید، بهتر است با سوپراپلیکیشن تاپ بیشتر آشنا شوید. تاپ قدرت گرفته از بانک پارسیان است و تمام فعالیت‌های آن زیر نظر پلیس فتا انجام می‌شود و به این ترتیب امن بودن محیط آن تضمین می‌شود.

در این سوپراپلیکیشن شما می‌توانید از ۷۳ سرویس کاربردی بهره‌مند شوید که از خدمات آن می‌توان به خدمات خودرویی، گردشگری، مالی و … اشاره کرد. شما برای کارت به کارت، ثبت چک صیادی، پرداخت خلافی، استعلام ممنوع الخروجی، استعلام نمره منفی گواهینامه، رزرو تور و هتل، خرید بلیط هوایی و زمینی و … می‌توانید از تاپ استفاده کنید. بدون شک داشتن یک سوپراپلیکیشن کاربردی در گوشی می‌تواند به شما در انجام امور مختلف کمک بزرگی باشد و در هر زمان و مکان از آن بهره ببرید.

جمع‌بندی

در دنیای مدرن، توجه بسیار زیادی به جاده‌ها و آزادراه‌ها می‌شود تا رانندگان با آرامش کامل بتوانند از سفر لذت ببرند. در داخل کشور ۲۸ آزادراه وجود دارد که در تمام آنها عوارض آزادراهی اخذ می‌شود. از ابتدای امسال در بیش از نیمی از آنها اخذ این هزینه به صورت آنلاین انجام شد که رضایت هموطنان را در بر داشت. عوارضی پردیس نیز پس از آماده سازی زیرساخت‌های لازم به جمع این آزادراه‌ها پیوست. برای پرداخت عوارضی آزادراهی می‌توانید از سرویس اتوپی تاپ استفاده کنید تا هیچوقت مشمول جریمه نشوید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx