قیمت ارز دیجیتال به چه عواملی بستگی دارد؟

dell ghatar.com ۲۴ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۵

نوسان قیمت ارز دیجیتال این روزها فرصت‌های سرمایه گذاری بسیاری به سرمایه گذاران و تریدرها داده است. بیت کوین به عنوان پادشاه رمز ارزها، برای اولین ارز دیجیتال در بازار ارز دیجیتال قرار گرفت. پس از مدتی ارزهای دیجیتالی متعدد به وجود آمدند.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

تا کنون بیش از ۱۹ هزار ارز دیجیتال به وجود آمده است که امروزه ۵ هزار ارز دیجیتال در جدول ارز دیجیتال صرافی‌های آنلاین در سراسر دنیا یافت می‌شود. همانطور که می‌دانید قیمت ارز دیجیتال، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تا حد بسیار زیادی به هم مرتبط هستند. همین مسئله باعث شد که در اکتبر ۲۰۲۱ با بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، سایر قیمت‌های ارز دیجیتال رشد کند. اما قیمت بازار ارز دیجیتال به چه عواملی بستگی دارد؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

اهمیت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال این روزها از جمله مهمترین موضوعات در کشورهای مختلف است. به علاوه رونق بازار ارز دیجیتال بدون دخالت هیچ دولت یا مقررات کنترل کننده‌ای، انگیزه بسیاری را برای کسب ثروت و درآمد از ارزهای دیجیتال را برانگیخته است. اما تمام این انگیزه‌ها در کنار نوسانات شدید ارزهای دیجیتال کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. بنابراین راه چاره چیست؟ چطور می‌توان از ارزهای دیجیتال کسب درآمد کرد و هم زمان از نوسانات ارز‌های دیجیتال هم سود برد؟ برای این کار شما به یک تحلیل حرفه‌ای نیاز دارید.

یک تحلیل حرفه‌ای

یکی از مهمترین دلایل وجود قیمت لحظه ای ارز دیجیتال، کمک به تحلیلگران و پژوهشگران حوزه ارزهای دیجیتال است. تحلیلگران برای نوشتن و طراحی یک تحلیل بی‌نقص همزمان از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال مطالعه و بررسی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در بازار است که امکان پیش‌بینی نوسانات در قیمت ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. با پیش بینی نوسانات می‌توان برای هر نوسان استراتژی طراحی و اجرا کرد تا جلو ضررهای بی‌حد و حصر را گرفت.

تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیلگران علاوه بر مطالعه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال عواملی را مطالعه می‌کنند که می‌توانند بر ارزش یک اوراق بهادار تاثیر بگذارند. از شرایط صنعت و اقتصاد گرفته تا جزئی ترین عوامل اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. تحلیل بنیادی سعی می‌کند ارزش واقعی یک دارایی را بشناسد و به اشتراک بگذارد.

قیمت ارز دیجیتال غیر واقعی

ممکن است قیمت ارز دیجیتال در جدول ارز دیجیتال اشتباه قیمت‌گذاری شده باشد، اما بازار ارز دیجیتال بر اساس عوامل مختلف به آن توجه بیش از اندازه داشته و قیمت واقعی ارز دیجیتال از بین رفته باشد. به کمک تحلیل بنیادی می‌توان لیست ارز دیجیتال کاملتری نوشت. قیمت ارز دیجیتال را در کشورهای مختلف بررسی کرد و قبل از اصلاح روند بازار ارز دیجیتال، ارزش واقعی دارایی‌ها را دریافت.

عوامل موثر بر ارزش یک ارز دیجیتال

ارزش یک ارز دیجیتال

لیست ارز دیجیتال در سایت‌های Coinmarketcap و Wallex با قیمت ارز دیجیتال قابل مشاهده است. این قیمت‌ها در هر ثانیه یا دقیقه می‌توانند جابه‌جا شوند. اما چه عواملی بر قیمت ارز دیجیتال در لیست ارز دیجیتال تاثیر گذار است؟

تعداد گره‌ها

تعداد گره‌ها تعداد کیف پول‌های فعال در یک شبکه بلاک چین را نشان می‌دهد. تعداد گره‌ها نشان‌دهنده قدرت یک ارز دیجیتال است. بنابراین، تعداد گره پایین ضعف یک شبکه ارز دیجیتال را نمایش می‌دهد. همچنین تعداد گره‌های بالا در یک شبکه بلاک چین می‌تواند بیانگر عدم تمرکز یک شبکه نیز باشد. هر دو از عوامل مهم در نوسان قیمت ارز دیجیتال در یک لیست ارز دیجیتال هستند.

هزینه‌های سرمایه گذاری

اگر در یک صرافی چندین توکن ارائه شود، به معنای پایین آمدن هزینه سرمایه گذاری است. اما برعکس اگر سرمایه گذاران برای مبادله کریپتوهای خود به دو یا چند صرافی نیاز داشته باشند، باید برای هر سوآپ هزینه‌ای بپردازند. همین امر باعث افزایش هزینه سرمایه گذاری می‌شود. در نهایت، بالا یا پایین بودن هزینه سرمایه گذاری می‌تواند تاثیر به سزایی در نوسان قیمت ارز دیجیتال در جدول ارز دیجیتال یک صرافی داشته باشد.

هزینه ماینرها و سرورها برای استخراج

ماینرها یا سرورها از سخت افزارهای ویژه برای تولید توکن‌های جدید و اثبات تراکنش‌های روزانه شبکه استفاده می‌کنند. به دلیل محاسبات سختگیرانه، ماینرها توکن‌های مجازی پاداش می‌گیرند. تهیه این سخت افزارها هزینه‌های استخراج هستند. اگر هزینه استخراج افزایش یابد، ممکن است قیمت یک ارز دیجیتال خاص افزایش یابد. بنابراین هزینه استخراج از دیگر عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال است.

رفتار دولت و سازمان‌ها

وجود یک توکن در جدول ارز دیجیتال چند صرافی ارز دیجیتال، نشان دهنده بازار رو به رشد ارز دیجیتال مذکور است. از آنجایی که اگر یک ارز دیجیتال پتانسیل لازم را داشته باشد می‌تواند شتاب قابل توجهی در رشد قیمت خود داشته باشد. در نتیجه احتمال وضع مقررات خاص توسط دولت یا برخی نهادها بسیار بالا می‌رود.

بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان از ماهیت غیرمتمرکز بودن ارز دیجیتال حمایت نمی‌کنند. در نتیجه اقدامات خاصی که از طرف یک نهاد برای کنترل بازار ارز دیجیتال انجام می‌شود بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و نوسان قیمت ارز دیجیتال در لیست ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد.

میزان عرضه و تقاضا

اگر یک ارز دیجیتال به خصوص عرضه محدودی داشته باشد، قیمت ارز دیجیتال مورد بحث را افزایش خواهد داد. همچنین به طرق مختلف کنترل تعداد کوین‌های موجود در شبکه، می‌تواند میزان عرضه و تقاضا را کنترل کند. هر ارز دیجیتال از استراتژی مخصوصی برای این کار استفاده می‌کند. در نهایت میزان عرضه و تقاضا تاثیر مستقیم بر قیمت ارز دیجیتال در جدول ارز دیجیتال در یک صرافی دارد. اگر عرضه بیشتر از میزان تقاضا باشد قیمت ارز دیجیتال مذکور را کاهش خواهد داد؛ اما اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، موجب افزایش قیمت ارز دیجیتال می‌شود.

کلام آخر

روش‌های مختلفی برای تعیین ارزش ارز دیجیتال وجود دارد. اما در نظر داشته باشید که هیچ راه بدون خطایی برای تعیین قیمت واقعی ارز دیجیتال وجود ندارد. بنابراین، سرمایه گذاران باید تحقیقات بازار مناسبی را انجام دهند و قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، تمام ریسک‌ها را در نظر بگیرند تا بتوانند تحلیل بی‌نقض و کاملی انجام دهند. برای مطالعه لیست قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌توانید از صرافی‌های ایرانی، مانند صرافی والکس استفاده کنید. یکی از سرویس‌های صرافی والکس، ارائه لیست ارز دیجیتال با قیمت‌های لحظه‌ای است تا کاربران و تحلیل گران ایرانی بتوانند به راحتی به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx