آشنایی با یک بیزینس پر سود و راحت

dell ghatar.com ۲۶ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۵

خیلی از افراد به دنبال این موضوع هستند تا بتوانند درآمد زیادی کسب کنند. اما خیلی از این افراد با بیزینس های پر سود آشنا نیستند. در این مقاله می خواهیم یک بیزینس را به شما آموزش بدهیم تا با کمک آن بتوانید خیلی سریع به درآمد بالایی برسید.

راه اندازی فروشگاه لباس و پوشاک:

بله راه اندازی فروشگاه لباس شاید در نگاه اول چیز عجیبی نباشد اما وقتی با آمار و ارقام و حاشیه سود این حوزه نگاه می کنید متوجه می شوید که داشتن یک فروشگاه لباس و پوشاک می تواند سود خوبی را نصیب شما بکند.

فقط باید در این زمینه به نکات مهمی که وجود دارد توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

چرا که در هر کاری جزئیات مهم هستند و شما با توجه به جزئیات می توانید جزء افراد موفق این حوزه شوید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزیت های فروشگاه لباس:

قبل از اینکه به نکات مهم در زمینه راه اندازی فروشگاه لباس اشاره کنیم بهتر است کمی در مورد مزیت ها و نکات مثبت راه اندازی یک فروشگاه کوچک یا بزرگ پوشاک اشاره کنیم.

نکته اول در این زمینه حاشیه سود لباس می باشد. حوزه لباس جزء یکی از پر حاشیه ترین حوزه های اقتصادی می باشد. شما به راحتی می توانید حاشیه سود ۵۰ درصدی را در بیزینس خود تجربه کنید.

اگر سراغ لباس های خاص و متفاوت بروید که حاشیه سودهای بالاتری را هم تجربه خواهید کرد.

اگر بتوانید خرید جنس خود را از کسانی که لباس عمده ارزان تامین می کنند انجام دهید می توانید سود خوبی از این راه کسب کنید.

راه اندازی فروشگاه پوشاک

مزیت مهم دوم برای راه اندازی یک فروشگاه لباس، تعداد بالای تامین کننده در این حوزه می باشد.

اگر سری به بازار بزرگ تهران بزنید متوجه این موضوع می شوید که تامین کنندگان مختلفی در حوزه پوشاک وجود دارند که در زمینه تامین لباس از ترکیه، دبی، چین، بنگلادش و … مشغول به فعالیت هستند.

همچنین سایت آی بنکدار نیز به عنوان یک مرجع در این زمینه می تواند کمک شایانی به کسانی که به دنبال راه اندازی فروشگاه پوشاک هستند نماید.

مزیت سوم دیگر این بیزینس، حمل و نقل آسان آن می باشد. شما به راحتی می توانید اجناس را با پست یا سایر شرکت های حمل و نقلی به دست مشتریان برسانید. همچنین دریافت عمده محصولات نیز از طریق بسته بندی های مخصوص به خوبی صورت می گیرد و نگرانی بابت خرابی، شکستگی یا فساد محصول نخواهید داشت.

مزیت چهارم کسب و کار پوشاک، تقاضای همیشگی این محصولات می باشد. از قدیم گفته اند خوراک و پوشاک از نیازهای تمامی جوامع است. پس حوزه غذا و پوشاک جزء اولین هزینه های یک زندگی می باشد و مردم نمی توانند از آن صرف نظر کنند.

در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی راه اندازی یک مغازه یا بوتیک لباس صحبت کنیم پس در ادامه همراه این خبر باشید.

چگونه فروشگاه لباس پر سود راه اندازی کنیم؟

اگر در تیتر دقت کرده باشید کلمه پر سود را گذاشته ایم. ما در اینجا نمی خواهیم به مسائلی بپردازیم که در همه جا بیان می شود، به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که شما بتوانید یک بیزینس پر سود داشته باشید.

انتخاب موقعیت مکانی فروشگاه:

قطعا موثرترین عامل در اینکه یک فروشگاه پر سود باشد یا کم سود موقعیت فیزیکی فروشگاه لباس می باشد.

شما در انتخاب مکان فروشگاه گزینه های مختلفی را پیش روی دارید.

می توانید داخل یک پاساژ مغازه اجاره کنید، می توانید حاشیه خیابان را انتخاب کنید و یا حتی می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید که نیازی به جا نداشته باشید.

اما چه نکاتی در انتخاب مکان فروشگاه وجود دارد؟

قبل از اجاره یا خرید مکان، حتما به مدت یک الی دو هفته حضوری در آنجا چندین ساعت حضور داشته باشید تا میزان مشتریان گذری و همچنین جنسیت و موقعیت اجتماعی افرادی که از آن محل عبور می کنند را شناسایی کنید.

شاید محصولات شما لوکس باشد و آن محله هم مشتریان گذری  زیاد داشته باشد اما همگی از قشر متوسط به پایین جامعه باشند که آن پوشاک به درد آن ها نخورد.

با حضور در محل، حتما به فروشگاه های موجود در آن محله یا پاساژ دقت کنید و با مالکان و مستاجران آن مکان ها به گفتگو بشینید تا متوجه دغدغه های آنان نسبت به فضای فیزیکی آن محله شوید.

انتخاب نوع جنس:

دومین مورد در تعیین میزان سود شما انتخاب نوع پوشاک مربوطه می باشد. همان طور که می دانید پوشاک طیف وسیعی از اقلام و محصولات را شامل می شود.

  • لباس زنانه
  • لباس مجلسی زنانه
  • لباس ترک زنانه
  • لباس راحتی زنانه
  • لباس شب زنانه
  • لباس بچه گانه
  • لباس مردانه
  • لباس مجلسی مردانه
  • لباس زیر زنانه
  • لباس زیر مردانه
  • لباس بنگلادشی

اینکه شما بخواهید کدام نوع از لباس ها را برای فروش بیاورید و چه سبکی از همان نوع رو کار کنید می تواند در میزان فروش و سود شما متفاوت باشد.

احتمالا برخی از فروشگاه های لباس را دیده اید که قیمت همه لباس پایین و یک قیمت ثابت هست و میزان فروش بالایی دارند. آن ها معمولا لباس ها را به صورت کیلویی تهیه و به صورت تکی به فروش می رسانند.

انتخاب نوع لباس می تواند در انتخاب مکان فیزیکی فروشگاه و همچنین دکور فروشگاه تاثیر به سزایی داشته باشد.

اگر لباس مجلسی زنانه کار کنید قطعا نیاز خواهد بود در یکی از خیابان های بالاشهر استان یا شهر خود این فروشگاه را تاسیس کنید و قطعا نیازمند یک دکور لاکچری خواهید بود که هزینه های کار را به شدت بالا می برد.

اما اگر فروش جوراب داشته باشید نیازمند یک مغازه بزرگ نیستید و می توانید با یک مغازه کوچک نیز بیزینس خود را راه اندازی کنید.

سود هر کدام از اجناس بالا نیز متفاوت خواهد بود. در برخی از آن ها باید فروش بالایی داشته باشید تا بتوانید سود خوبی کنید. اما در برخی با روزی یک فروش نیز می توانید درآمد خوبی داشته باشید چرا که با هر فروش چند میلیون تومان سود می کنید. این دیگر بستگی به توانایی و بودجه شما دارد.

طراحی ویترین و فضای داخلی فروشگاه:

در بخش قبل کمی در مورد اهمیت این موضوع در فروشگاه لباس صحبت کردیم اما می خواهیم کمی تخصصی تر و عمیق تر در این مورد صحبت کنیم.

دکوراسیون فروشگاه لباس

ویترین جذاب:

قطعا ویترین به مثابه یک قلاب عمل می کند. باید بهترین و خاص ترین محصولات خود را در ویترین قرار دهید. مشتریان گذری با مشاهده ویترین تصمیم می گیرند که وارد فروشگاه شوند یا خیر؟

البته نوع ویترین قطعا به سبک محصول شما و مشتریان شما بستگی دارد اما برای فروشگاه های ساده و ارزان قیمت نیز می توان ویترین را به گونه طراحی کرد تا بیشترین ورودی را از مشتریان گذری دریافت کند.

مسیر عبور مشتری داخل فروشگاه:

بسیاری از فروشگاه ها در خارج کشور به گونه ای طراحی شده اند که برای مشتری از لحظه ورود تا خروجش یک برنامه مشخصی تدوین می شود. به طور مثال در موقع ورود محصولات با تخفیف را ببینند، در ادامه کالکشن های جدید و در آخر هم محصولات روزمره و پر نیاز مثل جوراب، کیف پول و … قرار داده شود. شما هم باید برای مشتریان خود با توجه به ماهیت محصولات و فروشگاه یک مسیر جذاب طراحی کنید تا مشتری بیشترین خرید را از شما انجام دهد.

نورپردازی:

در  فروشگاه های لوکس قطعا نورپردازی می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. با کمک نورپردازی علاوه بر اینکه جلوه خاصی به فروشگاه خود می دهید می توانید یک بخشی از محصولات فروشگاه خود را بلد کنید.

مشتری را داخل فروشگاه حفظ کنید:

در بسیاری از فروشگاه ها، مشتریان به سرعت داخل و به سرعت خارج می شوند. باید در طول مسیر مشتری با ایجاد وقفه هایی سرعت حرکت مشتری را کم کنید. مثلا می توانید از تابلو استفاده کنید و یا حتی می توانید با ایجاد یک سری بازی های کوچک مشتری را در فروشگاه نگه دارید.

قیمت را آشکار کنید:

در برخی از فروشگاه ها مشاهده می کنید که روی هیچ محصولی قیمت وجود ندارد و باید برای تک تک محصولات قیمت را از فروشنده بپرسیم. اینکار هم باعث هدر رفت وقت مشتری و هم خود فروشنده می شود، مخصوصا زمانی که فروشگاه از آدم پر می شود.

پس حتما قیمت ها را بر روی کالا درج کنید و قیمت ها در معرض عموم باشد. می توانید بج قیمت را طوری طراحی کنید که هم اختصاصی برند شما باشد و هم امکان قرار دادن آن داخل جیب یا داخل خود لباس وجود داشته باشد.

با مشتری مهربان باشید:

اگر کمی با دقت بیشتری به فروشگاه هایی بیندازید که مشتریان زیادی دارند متوجه می شوید که اکثر آن ها دارای رفتار مناسبی با مشتری هستند و سوالات مشتریان را با آرامش خوبی جواب می دهند و از این مشتری سوال بپرسد ناراحت نمی شوند. برخی از فروشندگان این توقع را دارند که وقتی مشتری وارد فروشگاه شد حتما باید محصول را خریداری کند. در صورتی که این مسئله اصلا وجود ندارد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx