آیا ربات های ارز دیجیتال قابل اعتماد هستند؟

dell ghatar.com ۲۷ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۳

همانطور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال در تمامی ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال است. نوسانات قیمت در تمام ۲۴ ساعت اتفاق می‌افتد و افراد معامله‌گر برای موفقیت در این بازار باید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز عملیات ترید را انجام دهند؛ اما این امر امکان‌پذیر نیست و یک انسان نمی‌تواند در تمامی ساعات شبانه‌روز مشغول تریدکردن باشد.

برای برطرف‌نمودن این مشکل ربات‌ ارز دیجیتال به کمک انسان آمدند. این ربات‌ها می‌توانند در ساعاتی که فرد معامله‌گر توان دسترسی به بازار را ندارد وارد معامله شده و نوسانات بازار را رصد کند و در صورت نیاز خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد.

ما در این مقاله قصد داریم نگاهی اجمالی به مفهوم ربات ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن بیندازیم و سپس بررسی کنیم که آیا می‌توان به بات معامله‌گر اعتماد کرد یا خیر.

ربات ارز دیجیتال

ربات ارز دیجیتال چیست و چطور کار می‌کند؟

در بازار ارز دیجیتال معاملات به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود. کاری که یک تریدر ارز دیجیتال انجام می‌دهد این است که با بررسی نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، در هنگام رسیدن به سود هدف و درست در نقطه حد ضرر به فروش ارز دیجیتال پرداخته و وقتی قیمت ارز مورد نظر کاهش یافته و در حال افزایش قیمت است، آن را خریداری می‌نماید. ملاحظه می‌فرمایید که این کار بسیار حساس بوده و نیاز به رصد دائمی بازار دارد. معمولا انسان صبر کافی برای رصد بازار را نداشته و اگر هم داشته باشد فرصت کافی برای انجام بهترین معاملات را ندارد. در این گونه مواقع ربات ارز دیجیتال که توسط انسان‌ها به صورت هوش مصنوعی طراحی و پیاده‌سازی شده است به کمک انسان می‌آید و عملیت خرید و فروش را انجام می‌دهد.

برخی از این ربات‌ها توسط توسعه‌دهندگانی که به بازار ارز دیجیتال آشنایی دارند با الگوریتم‌هایی که مطابق با تحلیل دقیق بازار عمل می‌کنند برای پیش‌بینی قیمت‌ها برنامه‌نویسی شده‌اند. بسیاری از تریدرها از این بات‌ها برای خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال کمک می‌گیرند. برخی از ربات‌ها نیز هستند که به کپی‌برداری از ترید افراد حرفه‌ای پرداخته و در واقه کپی تریدینگ انجام می‌دهند تا بیشترین سود را در بازار معاملت ارز دیجیتال کسب نمایند.

ربات آربیتراژ

انواع ربات ارز دیجیتال

ربات‌های ارز دیجیتال متنوع بوده و دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نیاز افراد معامله‌گر از یک یا چند مورد از آن‌ها برای ترید بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌شود. در زیر به نمونه‌هایی از ربات‌های ارز دیجیتال اشاره شده است:

ربات آربیتراژ

این نوع ربات به بررسی قیمت‌های ارز در صرافی‌های مختلف می‌پردازد و با توجه به تغییرات قیمت معاملات لازم را انجام می‌دهد. این ربات در بین معامله‌گران بازار ارز دیجیتال بسیار محبوب است؛ زیرا در صرافی‌های ارز دیجیتال نوسان قیمت زیادی وجود دارد.

ربات وام‌دهی ارز دیجیتال

این نوع ربات‌ها با پرداختن وام به سایر تریدرها برای مدت زمان مشخصی سود دریافت می‌کنند و پس از پایان زمان مشخص مبلغ وام را به همراه سود مورد نظر پس می‌گیرند.

ربات ترند

نوع دیگری از ربات‌های ارز دیجیتال که توسط تریدرهای ارز دیجیتال استفاده می‌شود ربات ترند است. کار این ربات این است که به محض این که رشد قیمتی را در یک ارز خاص مشاهده کرد، سفارش خرید خود را در ارز مورد نظر باز می‌کند.

آیا می‌توان به ربات معامله گر ارز دیجیتال اعتماد کرد؟

انواع و اقسام متفاوتی از ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال در بانک‌های نرم‌افزاری منتشر شده‌اند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر قابل خریداری هستند. این ربات‌ها توسط برنامه‌نویسان تازه‌کار و یا حرفه‌‌ای طراحی شده و شکی که در رابطه با آن در میان معامله‌گران وجود دارد این است که آیا می‌شود به ربات ارز دیجیتال اعتماد کرد یا خیر. در جواب این سؤال باید بگوییم که در مورد انتخاب بات معامله‌گر ارز دیجیتال باید بسیار با احتیاط گام بردارید. درست است که در برخی از موارد انواع پیشرفته این بات‌ها برای شما مفید بوده و باعث افزایش سود شما در بازار ارزها می‌شوند؛ اما استفاده از آن‌ها تنها جنبه کمکی داشته و نباید به صورت دائمی جایگزین انسان شوند؛ زیرا هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌اند که بتوانند با هوش انسان رقابت کنند. حتی در معاملات پیشرفته‌ترین نوع بات‌ها نیز ریسک وجود دارد و اگر شما برای انجام ماملات خود به تنهایی به آن‌ها تکیه کنید، احتمال ضرر برایتان وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر، نوع رباتی که در معامله از آن استفاده می‌کنید را باید با دقت انتخاب نمایید. عوامل بسیاری را باید در انتخاب ربات معامله‌گر ارز دیجیتال در نطر بگیرید؛ مانند سابقه و تجربه توسعه‌دهندگان در برنامه‌نویسی، میزان آشنایی آن‌ها با تحلیل بازار ارزها و برخی موارد دیگر. توجه داشته باشید که در کنار استفاده از آن‌ها در معاملات خود آموزش کافی را درباره ابزارها و نحوه تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال ببینید و همیشه اطلاعات خود را در زمینه نحوه ترید ارز دیجیتال به روز نگه دارید و تنها به این ربات‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال تکیه نکنید.

نمونه‌هایی از ربات‌های ارز دیجیتال

در این قسمت نام چند ربات ارز دیجیتال را به عنوان بهترین ربات ارز دیجیتال آورده‌ایم:

  • تری کاماز (۳Commas)
  • کریپتو هاپر (Cryptohopper)
  • شِرِمپی (Shrimpy)
  • هاس بات (Hassbot)
  • ترید سانتا (TradeSanta)
  • کریپتو تریدر (cryptotrader)
  • گکو (GEKKO)
  • گان بات (Gun bot)
  • مارجین (Margin)
  • زیگنالی (Zignaly)
  • بیتس گپ (Bitsgap)
  • لایو تریدر (Live Trader)
  • زِن بات (Zen bot)
  • کَپ کلاب (cap.club)
  • پروفیت تریلر (Profit Trailer)
  • بوتی ترید (Botee.Trade)

    ربات معامله گر ارز دیجیتال والکس

جمع‌بندی

در بازار ارز دیجیتال شما می‌توانید معاملات خود را در طول شبانه‌روز و بدون وقفه انجام دهید. برای استفاده از همه فرصت‌هایی که در طول شبانه‌ روز برای کسب سود در بازار ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی وجود دارد، ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال به میدان آمدند که برخی از تریدرها از آن‌ها در مواقعی که نمی‌توانند معامله کنند، از آن‌ها کمک می‌گیرند. استفاده از ربات‌ها برای ترید ارز دیجیتال به تنهایی پیشنهاد نمی‌شود و افراد معامله‌گر همگی باید اطلاعات لازم در زمینه انواع تحلیل بازار ارز‌ها داشته باشند. انتخاب این ربات‌ها نیز باید بسیار به دقت صورت بگیرد تا از عوارض احتمالی آن‌ها جلوگیری شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx