کتراک

dell ghatar.com ۲۷ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۵

شاید بپرسید کتراک چیست؟ سیمان هم همینطور؟

کتراک نوعی پودر مانند سیمان و سفید است که برای شکستن انواع سنگ و بتن مورد استفاده در صنایع ساختمانی و معدنی استفاده می شود. پس از مخلوط شدن با آب و ورود به سوراخ هایی که آماده شده است، پس از مدتی باعث تخریب سنگ و ساروج و … می شود.

سوراخ های بیشتر برای استفاده بهتر و عمق بیشتر و برای عملکرد بهتر. یک راه حل خوب استفاده از کمپرسور هوا و پانچ برای حفاری است.

کتراک چیست

همچنین می توان گفت کتراک ماده ای منبسط است که حالت انفجاری ندارد و تنها با ایجاد استحکام کششی بالا بدون تولید گاز و حرارت، موادی را تولید می کند که خاصیت انفجاری دارند.

خوب، کاربرد کتراک کجاست؟ اکثر افرادی که به دنبال طلا هستند یا در زمینه سخت افزار کار می کنند از کتراک استفاده می کنند. همچنین می توانید اضافه کنید که می توان از آن برای از بین بردن هر سنگ، بتن یا سیمانی استفاده کرد. همچنین سر و صدای زیادی خواهد داشت، نگران نباشید.

البته کار اصلی کتراک انفجار است، اما شما باید چند ساعت آنجا باشید تا متوجه شوید که چه اتفاقی می افتد. مراقب باشید حرکت نکنید، اما با این وجود، این محصول از سایر مواد منفجره ایمن تر است.

این مواد در کیسه های ۵ تا ۲۵ کیلوگرمی بسته بندی در بازار به فروش می‌رسند.

کتراک یک ماده منبسط کننده انفجاری است، اولین مرحله حفر چاله ها است و پس از این مرحله مواد کتراک با آب ترکیب می شود و سپس در سوراخ ها ریخته می شود تا تحت فشار وارده به قسمتی از دیواره های خود بشکنند. سوراخ ها تبدیل به سنگ می شود

قیمت کتراک

کتراک نیم ساعته
اساسا، کتراک این یک ماده شیمیایی بی خطر است که به طور گسترده عمل می کند. مراقب باشید پودر کتراک ماده وارد چشم نشود و در صورت تماس چشم ها را با آب سرد بشویید. از یخ زدن آب مخلوط خودداری کنید.

آماده سازی کتراک
اولین کاری که باید انجام دهید این است که کتراک را با آب مخلوط کنید. مخلوط این دو ماده یک ملات تشکیل می دهد و می توانید بدون اتلاف وقت فعالیت های مربوط به عملیات تخریب بتن را انجام دهید.

یکی از مهم ترین ویژگی های کتراک قابلیت انبساط برای تخریب ساختمان است. به همین دلیل می گویند ایجاد سوراخ در سطح سنگ یا بتن و پرکردن آن با مصالح ساخته شده از کتراک یکی از مهم ترین قسمت ها و مراحل است.

البته قطر سوراخ ها را فراموش نکنید، آنها باید در محدوده ۴۰-۵۰ میلی متر باشند. اما این را هم در نظر بگیرید که میزان سختی هر سنگ متفاوت است و می توانید بسته به نوع سختی، فاصله سوراخ ها را از ۱۵ تا ۵۰ سانتی متر در نظر بگیرید.

نکته مهم: هر چه قطر سوراخ بیشتر باشد، کار تخریب بتن و ملات و فعالیت های مربوط به بتن بهتر است.

استفاده از کتراک

هنگام خرید کتراک دانستن نحوه استفاده از کتراک حرف اول را می زند، زیرا در صورت عدم انجام صحیح، مواد خریداری شده از بین می رود و کیفیت کار برای هدف مورد نظر از بین می رود.

بدانید که نسبت مواد به آب باید سه به یک باشد یعنی سه قسمت به عنوان تراک و یک قسمت آب. آبی که مخلوط می کنید نباید داغ باشد تا مواد خرد شوند. سرد یا معمولی استفاده کنید.

قیمت کتراک

انواع حلال

ظرف اختلاط آب و حلال باید پلاستیکی باشد و در نهایت قبل از گرم شدن محیط این فعالیت ها و فعالیت ها آغاز شود. حالا بیایید ببینیم که چگونه از آن در محل کار استفاده کنیم. ابتدا کمتر از ۹۰ درصد سوراخ را پر کنید تا قطر مورد نیاز را برآورده کنید و سر سوراخ را خالی بگذارید.

ملاتی که می ریزید باید شل باشد تا مقداری از آن در سوراخ ته نشین شود، حالا می بینید که مقداری آب در سوراخ باقی مانده است، پس مقداری گچ روی سوراخ بریزید تا کاملا ببندد و احتمال خروج گاز کتراک از سوراخ وجود خواهد داشت.

حالا زمان ساخت گاز شیمیایی است. اما باید حداقل یک ساعت و حداکثر دو ساعت به کتراک فرصت بدهید.

فراموش نکنید که عمل شکستگی بستگی به نوع و سختی سنگ و بتن دارد.

توصیه های ایمنی برای استفاده از کتراک

هر کس این کار را انجام می دهد باید بسیار مراقب باشد. در غیر این صورت چشمان شما تحریک می شود. بهتر است بدانید برای استفاده از خاک کتراکی حتما باید عینک بزنید. هنگامی که کارهای فوق به پایان رسید و زمان انتشار گاز شیمیایی فرا رسید، محیط را ترک کنید تا از مسمومیت خود جلوگیری کنید.

اگر به طور تصادفی ماده را به چشم یا صورت خود پاشیدید، حتماً با آب سرد بشویید و مواد را کاملاً پاک کنید. در نهایت، اگر مبتدی هستید، این کار را بدون مشورت با یک گروه معتبر از کارشناسان و مشاوران متخصص مانند کمپرسور انجام ندهید.

قیمت کتراک با توجه به برند، زمان تخریب سنگ و بتن و ویژگی های مخرب متفاوت است. مثلاً هر چه سنگ سخت‌تر باشد، زمان کار کتراک بیشتر می‌شود و معمولاً باید نیم ساعت تا دو ساعت به کتراک وقت بدهیم تا کار تخریب را انجام دهد.

بنابراین در این شرایط کتراک از سنگ مرمر گرانتر است. قیمت های کتراک به طور کلی پایین و مقرون به صرفه است. وزن هر کیسه حدود ۲۰ کیلوگرم است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx