کربلا بدون پاسپورت | چگونه بدون پاسپورت به کربلا برویم؟

dell ghatar.com ۲۸ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۴۲۳

افراد زیادی وجود دارند که خصوصاً در اربعین حسینی به سمت مرز مهران می‌ آیند در حالی که فاقد گذرنامه معتبر هستند. تجمع افرادی که دارای پاسپورت و بدون پاسپورت باشند باعث ازدحام و شلوغی سر مرز مهران و شلمچه می‌ شود. اگر شما نیز به دنبال راهی برای رفتن به تور کربلا بدون پاسپورت می ‌گردید بهتر است در این باره اطلاعات کافی را به دست آورید تا با خیال راحت به سفر زیارتی بپردازید. حال با ما همراه باشید تا برای سوالات خود پاسخی دریافت کنید.

کربلا بدون پاسپورت

فدای تو یا امام حسین که زائران تو از سراسر دنیا راهی کربلا می‌ شوند و مشتاقانه به زیارت تو می ‌آیند. گاهی اوقات این سوال برای زائرین امام حسین (ع) ایجاد می‌ شود که آیا می‌ توان بدون اخذ پاسپورت به کربلا رفت؟ افراد زیادی وجود دارند که خصوصاً در اربعین حسینی به سمت مرز مهران می‌ آیند در حالی که فاقد گذرنامه معتبر هستند. تجمع افرادی که دارای پاسپورت و بدون پاسپورت باشند باعث ازدحام و شلوغی سر مرز مهران و شلمچه می‌ شود. اگر شما نیز به دنبال راهی برای رفتن به تور کربلا بدون پاسپورت می ‌گردید بهتر است در این باره اطلاعات کافی را به دست آورید تا با خیال راحت به سفر زیارتی بپردازید. حال با ما همراه باشید تا برای سوالات خود پاسخی دریافت کنید.

آیا بدون پاسپورت میشه به کربلا رفت؟

اگر سر مرز مهران و در شلوغی آنجا حضور داشته باشید متوجه خواهید شد که تعداد قابل توجهی از کسانی که می‌ خواهند به کربلا بروند، فاقد پاسپورت هستند. هر چند ممکن است افراد زیادی به صورت رسمی و با گذرنامه معتبر به مرز آمده باشند اما دیگر مردمانی وجود دارند که بدون پاسپورت قصد سفر کرده‌ اند. حدوداً ۳ سال قبل با شروع اولین پیاده‌ روی اربعین حسینی سفرهای زیارتی بدون پاسپورت به سمت عراق نیز آغاز شد. شمار زیادی از ایرانیان از کشور بدون داشتن پاسپورت و دیگر مدارک لازم آن زمان به کشور عراق رفته و بدون هیچ مشکلی به کشور بازگشته ‌اند.

 قوانین عراق برای سفر به کربلا

پس از پایان اولین سال و مشخص شدن آسیب شناسی اوضاع ممنوعیت خروج بدون گذرنامه به کشور عراق بیشتر شد و یکی از شرایط ضروری برای خروج داشتن گذرنامه قرار دادند. سال دوم که مردم به قصد زیارت به سمت عراق راهی شدند باز هم عده ‌ای با وجود محدودیت‌ ها و تأکیدها به دنبال رد شدن از مرز بدون پاسپورت بودند. افراد زیادی بدون پاسپورت به مرزها آمدند اما به دلیل وجود محدودیت ‌ها کسانی که می‌ خواستند بدون گذرنامه عبور کنند ناکام ماندند. امسال نیز افرادی وجود داشتند که بدون داشتن مدارک لازم به سر مرز آمده و در آنجا ازدحام و شلوغی را به وجود آورده بودند.

شایعات متعددی تنها در میان قشر خاصی از جامعه مبنی بر اینکه عده ‌ای توانسته ‌اند بدون پاسپورت به عراق بروند، وجود داشت. افراد هنوز هم بر این باورند که می ‌شود بدون پاسپورت و مدارک معتبر به عراق رفت در حالی که به گفته پلیس ناجای مهران به هیچ عنوان اجازه عبور زائر بدون پاسپورت داده نخواهد شد. بنابراین بهتر است افراد پیش از رفتن به فکر ویزا و پاسپورت باشند و باعث شلوغی و ازدحام سر مرز نیز نشوند. بیشترین محدودیت ‌ها در سال دوم را درباره افرادی که فاقد پاسپورت بوده اند، اعمال کرده و هر ساله چندین اتوبوس از کسانی که مدارک لازم را نداشته اند بازگردانده شده اند.

سه مرز مهران، چذابه و شلمچه مرزهای موجود برای عبور به سمت کشور عراق هستند که شلوغ ‌ترین آن ها مرز مهران است. کسانی که می ‌خواهند به ترافیک کمتری برخورد کنند باید از مرز چذابه و شلمچه عبور کنند، عبور از مرزهای خلوت به این معنا نیست که افراد بتوانند بدون مدرک مورد نیاز به کربلا بروند. بنابراین افرادی که می ‌پندارند مرزهای خلوت و یا شلوغ توجه ماموران به پاسپورت و مدارک معتبر را کمتر می کند سخت در اشتباه هستند. پلیس ‌ها در پایانه‌ های مرزی از افرادی که با مدارک و پاسپورت لازم به مرز می ‌آیند قدردانی و تقدیر می ‌کنند و در مقابل افرادی را که بدون پاسپورت می روند را بر می‌ گردانند.

کربلا بدون پاسپورت

زائران به قوانین عراق برای سفر به کربلا احترام بگذارند

بنا به تأکید مقام معظم رهبری و همچنین فرهنگ و تمدن اسلامی کسانی که به کشور عراق سفر می‌ کنند و قصد زیارت کربلا را دارند باید تمامی قوانین و مقررات این کشور را نیز رعایت نمایند. بهترین راه این است که قبل از سفر اطلاعات صحیحی درباره آداب و فرهنگ کشور عراق جمع آوری نمایید. مردمان عراقی با تمام وجود از زائرانی که به کربلا می‌ روند پذیرایی می‌ کنند و ما نیز موظف به احترام گذاشتن به قوانین و مقررات آن ‌ها هستیم. همچنین امیدواریم همگی با مدارک، ویزا و پاسپورت مورد نیاز کشور عراق به این کشور بروید تا قانون شکنی به وجود نیاید.

حمل مواد مخدر یکی دیگر از قانون شکنی‌ های این کشور محسوب می ‌شود و در صورت شناسایی فرد متخلف، اشد مجازات را برای وی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین به دلیل اینکه باید آنتن دهی تلفن ‌های همراه زائران در ایام سفر و زیارت بالا باشد، همکاری بسیار زیادی را از جانب مخابرات عراق شاهد خواهیم بود. علاوه بر این در زمینه رسانه ‌ای و مطبوعاتی نیز خبرهای به روز و تازه از زائران و تعداد آن ‌ها به تمامی رسانه ‌های ملی و مطبوعات داده می ‌شود. چنانچه در چندین سال اخیر حماسه‌ های میلیونی از زائران امام حسین به کربلا در اربعین حسینی زبانزد مردمان جهان شده است.

علاوه بر این ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی از سوی ستاد مرکزی اربعین با همکاری بانک مرکزی، پرداخت ‌های الکترونیکی زائرین را آسان کرده‌ اند. زمانی که حوادث ناگواری همچون تصادف و بیماری و… در کشور عراق به زائرین اتفاق می ‌افتد تیم درمانی خوبی در اختیار آنان قرار می ‌دهند و همچنین گروه های درمانی خود کشور را نیز اجازه ورود می دهند.

تور کربلا

کلام آخر
چندین سال است که اربعین حسینی بسیار باشکوه و با تعداد زیادی از زائران برگزار می‌ شود. سال اولی که پیاده روی اربعین آغاز شد سیل زیادی از زائرین از کشورهای مختلف از جمله ایران به طرف مرزهای عراق رفتند تا به زیارت کربلا بروند اما آیا می ‌توان بدون پاسپورت به کربلا رفت؟ خیر یکی از الزاماتی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته ‌اند برخورداری زائران از ویزا، پاسپورت و دیگر مدارک لازم برای عبور از مرز عراق است. علاوه بر موارد ذکر شده باید گفت که با ورود به کشور عراق و زیارت کربلا هر فردی موظف به رعایت تمامی قانون و مقررات ‌های موجود در این کشور است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx