تولید ارده با دستگاه ارده گیری AG

dell ghatar.com ۲۹ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۵

شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از ۱۸ سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.

دستگاه ارده گیری ای جی

دستگاه ارده گیری از جمله تجهیزات فرآوری و عمل آوری مواد غذایی به حساب می آید. دستگاه روغن گیری در گروه ماشین آلات آماده سازی در صنایع غذایی قرار می گیرد. برای تولید ارده از دانه‌های کنجد و کره مغزیجات از دانه های روغنی مختلف مانند فندق، بادام زمینی و… بسیار کاربرد دارد.

دستگاه ارده گیری با توجه به راندمان کاری و میزان ظرفیت تولید می تواند به صورت مصارف خانگی، فروشگاهی، عطاری و… استفاده شود. البته کاربرد اصلی این دستگاه در راه اندازی خط تولید ارده طبیعی و ارگانیک به صورت خانگی یا فروشگاه محلی می باشد.

میزان ظرفیت تولید دستگاه ارده گیر از ۱۵ الی ۲۰ کیلوگرم در ساعت متفاوت است. به طور کلی بر همین اساس میزان بازده دستگاه و نیز قدرت موتور و سرعت آن به انواع مختلف خانگی و صنعتی دسته بندی می شود.

از این دستگاه، برای تولید کردن ارده از کنجد و همچنین تولید کره از انواع دانه های روغنی و گیاهی مثل بادام زمینی، گردو، بادام و پسته استفاده می کنند. دستگاه های ارده گیری(کره گیری)، بنا به بازده کاری و ظرفیت تولیدی به انواع مدل های خانگی، فروشگاهی، عطاری و لبنیاتی دسته بندی می شوند.

برای راه اندازی خط تولید خانگی، بیشتر برای تولید ارده طبیعی و ارگانیک کنجد در منزل یا مغازه و فروشگاه های کوچک دستگاه ارده گیری خانگی کاربرد زیادی دارد، که با توجه به اندازه دستگاه، ظرفیت تولید ارده بین ۱٫۵ تا ۳۰ کیلوگرم ارده در ساعت متغیر است.

دستگاه ارده گیری صنعتی

دستگاه ارده گیری صنعتی، جزو مجموعه دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی محسوب می شود که در اندازه ای بزرگ تراز نوع خانگی با ظرفیت بازدهی بالا طراحی و ساخته می شوند و کاربرد مصرفی آن بیشتر در کارخانه های بزرگ یا فروشگاه هایی با تولید حجم بالای ارده در مدت زمان کمتری می باشد.

نکته مهم و حائز اهمیت هنگام خرید دستگاه ارده گیر صنعتی، به قدرت موتور دستگاه و همچنین میزان انرژی مصرفی دستگاه باید توجه کرد. در ساخت دستگاه از سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی و ماردون فلزی استفاده می شود. در حال حاضر تولید کنندگان ایرانی برای تولید ارده نرم تر و با کیفیت بالا تر از سنگ مهریز یزد در ساخت انواع دستگاه ارده گیری استفاده می کنند که کوچک ترین لرزش و صدایی ندارد و ارده ای با کیفیت و خالص را تحویل مشتری می دهد.

انواع دستگاه ارده گیری

دستگاه ارده گیری AG

دستگاه های ارده گیری با توجه به اندازه دستگاه، قدرت موتور و میزان بازده تولید ارده به انواع دستگاه ارده گیری خانگی یا صنعتی دسته بندی می شود. مدل خانگی دستگاه نسبت به نوع صنعتی آن، طبعا از قدرت موتور پایین تر و ظرفیت تولیدی کمتر برخوردار است و موارد مصرفی آن بیشتر برای راه اندازی کسب و کار کوچک در مغازه، کارگاه یا منزل کاربرد دارد و مناسب تر است.

 دستگاه ارده گیر با استفاده از سنگ طبیعی

دستگاه هایی با این سبک، از سرعت پایین و قیمت بالایی برخوردار هستند و همچنین اندازه دستگاه در ابعاد بزرگ ساخته می شود، که به همین خاطر وزن سنگینی دارند و به راحتی قابل حمل نیست. گفته می شود طعم ارده به دست آمده از این دستگاه مطبوع تر است. امکان کره گیری با این دستگاه وجود ندارد و ضمنا زبری و نرمی ارده قابل تغییر نیست.

در ضمن نظافت و تمیز کردن این دستگاه ارده گیری نسبت به سایر مدل ها کمی سخت تر است. این سبک از دستگاه از انواع صنعتی و قدیمی محسوب می شود و معمولا سنگ مورد استفاده در دستگاه از سنگ مهریز یزد می باشد، زیرا با استفاده از این نوع سنگ می توان ارده ای به نسبت نرم تر و با طعم لذیذ تر تولید کرد.

دستگاه ارده گیری و کره گیری با استفاده از سنگ مصنوعی

سرعت تهیه ارده در این سبک از دستگاه بالا است و همچنین قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده را دارد که این مکانیزم با استفاده از تکنیک تنظیم فاصله تیغه ها امکان پذیر است. از این نوع دستگاه برای تهیه کره بادام زمینی، کره پسته و کره گردو استفاده می شود. این مدل از دستگاه در ابعاد کوچک تر و ظرفیت بیشتر و بازدهی بهتر ساخته شده است و بیشتر به صورت رومیزی کاربرد دارد، به همین دلیل متقاضیان زیادی تمایل به خرید و استفاده از این دستگاه را دارند. معمولا جنس دستگاه تمام استیل است و نظافت آن به آسانی انجام می پذیرد.

دستگاه ارده گیری و کره ساز با ماردون فلزی

سبک جدیدی از دستگاه های ارده گیر و کره گیر که وارد بازار کشور شده و کاربری آسانی دارد ولی از لحاظ اقتصادی زیاد به صرفه نیست و امکان تنظیم زبری و نرمی ارده را ندارد. کاربرد این دستگاه بیشتر برای کره گیری است ولی در ایران به عنوان یکی از دستگاه های ارده گیری شناخته شده است. این سبک از دستگاه دارای ظاهری جذاب است ولی کاربری چندانی ندارد.

بیشتر تولید کنندگان ارده، مایل به استفاده از دستگاه ارده گیری سنگ مصنوعی تمام استیل هستند که توانسته با داشتن بدنه و قطعات تمام استیل و ظاهر زیبا و جذابی، رضایت اکثر مشتریان را به دست آورد و دستگاه پر طرفداری به شمار می رود. از دستگاه های ارده گیر برای کره گیری و تولید کره گیاهی هم می توان استفاده کرد. همینطور این امکان وجود دارد که با اضافه کردن مواد دیگری به این دستگاه، ارده طعم دار تولید کرد، مانند: حلوا ارده، حلوا شکری و. نکته حائز اهمیت برای تولید ارده شفاف، نحوه تهیه ارده می باشد که با رنگ و کیفیت دانه های کنجد ارتباط مستقیم دارد.

از دیگر نکات مهم هنگام خرید دستگاه ارده گیری، توجه به قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده می باشد. برای اینکه هنگام خرید دستگاه، بهترین دستگاه ارده گیر را انتخاب کنیم بهتر است به ویژگی های زیر توجه کنید:

طرز کار دستگاه ارده گیری

دستگاه ارده گیری صنعتی

دستگاه ارده گیر با چرخش دو سطح سنگی دایره ای شکل و آج دار با سرعت بالا، باعث له شدن انواع دانه های روغنی می شود و با توجه به مواد مصرفی ارده یا کره گیاهی تولید می شود. وجود این مکانیزم در این دستگاه، موجب سرعت بخشیدن در تولید ارده با کیفیت بالا می شود.

با له شدن کنجد بین دو سطح سنگی دستگاه، ارده طبیعی با طعم مطبوع تولید می شود. زبری و نرمی ارده تولید شده با توجه به فناوری تنظیم  فاصله ی ما بین سنگ ها بستگی دارد که هرچه فاصله سنگ ها کمتر باشد، ارده به دست آمده نرم تر و باکیفیت تر است و روغن کنجد به دست آمده به راحتی جدا سازی می شود.

با وجود این مکانیزم در دستگاه، قادر خواهیم بود کره بادام زمینی، کره پسته، کره گردو و کره دیگر دانه های روغنی را تولید کنیم. تکنیک تولید ارده در دستگاه ارده گیری به این صورت است که سنگ بالایی ثابت می ماند و سنگ پایینی به سرعت می چرخد. از این تکنیک در دستگاه های سنتی ارده گیری البته با سرعت و دقت کمتری نیز استفاده می شده است.

برای تولید کره گیاهی باید فاصله بین سنگ ها را تغییر دهیم که این کار به راحتی در زمان کار با دستگاه امکان پذیر است و با استفاده از دسته اهرمی آبکاری شده، تنظیم دستگاه قابل تغییر خواهد بود. ویژگی خاص این دستگاه همین دو سطح سنگی است که قابل تغییر و تنظیم دوباره است.

هرچه فاصله سنگ ها کمتر باشد، دانه های کنجد کاملا له می شود و روغن کنجد و ارده به راحتی قابل جداسازی می باشد. برای دیگر دانه های روغنی هم همین کاربرد را دارد. امروزه به دلیل انرژی زا بودن و خواص زیاد ارده و روغن کنجد، تقاضا برای خرید ارده و روغن آن افزایش دارد، که این امر باعث رونق بازار کسب و کار و تولید و فروش ارده با استفاده از دستگاه های ارده گیری شده است.

دستگاه ارده گیری شرکت AG در مدل های رومیزی و کم جا عرضه شده و به افراد برای راه اندازی کسب و کار خانگی و تولید ارده ارگانیک و همچنین روغن کنجد و تولید کره گیاهی از انواع دانه های روغنی کمک می کند. از این نظر که مصرف ارده به همراه شیره انگور یا خرما به دلیل داشتن املاح معدنی، آهن وکلسیم به عنوان محصولی مقوی، با ارزش غذایی بالا در وعده صبحانه رو به افزایش است، راه اندازی خط تولید آن به صرفه است و به درآمد بالا دست می یابند.

ویژگی های کاربردی دستگاه ارده گیری

  •       به کار گیری دو صفحه سنگی در دستگاه
  •       استفاده از ورق استیل در ساخت قطعات دستگاه
  •       مصرف انرژی بهینه برق
  •       داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش
  •       نظافت قطعات دستگاه به راحتی
  •       کاربری آسان دستگاه بدون نیاز به آموزش خاص

شرکت ای جی وارد کننده دستگاه ارده گیری صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.

برای خرید دستگاه ارده گیری به سایت ای جی (AG777.com) مراجعه کنید 

برای خرید دستگاه ارده گیری مورد نظر خود از کارشناسان AG شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید

شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: ۴۶۰۹۶۷۲۴-۰۲۱

شعبه اصفهان : اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امام‌زاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: ۹۱۰۱۰۱۱۸-۰۳۱

شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از ۱۸ سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx