چرا باید به متریال های جدیدی مانند بتن اکسپوز توجه بیشتری نشان داد؟

dell ghatar.com ۰۲ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۰

متریالی مانند بتن اکسپوز که در واقع نوع ارتقا یافته بتن است چه مزایایی دارد و در چه قسمت‌هایی از ساختمان می‌توان از پانل‌های بتن اکسپوز استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی این متریال مدرن، زیبا و به صرفه بپردازیم، همراه ما باشید.

مصالح و متریال ها هستند که بخش زیادی از یک ساختمان را تشکیل می‌دهند، چه بخواهید به عنوان یک معمار به این موضوع نگاه کنید، چه فردی باشید که قصد بازسازی خانه یا ساختمان خود را دارید؛ با پیشرفت تکنولوژی و گذشت سال‌ها متریال‌هایی به روی کار آمده اند که لازم است با آن‌ها آشنا شوید و به سراغ آن ها بروید.

پانل های پیش ساخته بخش اعظمی از مصالح جدید ساختمان هستند. سمنت برد، بتن اکسپوز، آکواپنل و بردکس تنها بخش کوچکی از این مصالح پیش ساخته را تشکیل می‌دهند. در این مقاله قصد داریم یکی از این متریال ها یعنی بتن اکسپوز را بررسی کنیم و  از تمامی مزایا و کاربرد آن سخن بگوییم، همراه ما باشید.

احتمالا بتن را به عنوان یکی از پایه ترین متریال‌های ساختمان سازی که برای پی ریزی و استحکام ساختمان استفاده می‌شود می‌شناسید. بله، در گذشته تنها استفاده ای که این متریال در صنعت ساختمان سازی داشت، به عنوان بخشی از سازه یک بنا بود اما در حال حاضر با ایجاد تغییرات در ساختار شیمیایی بتن، انواع مختلفی از آن تولید می‌شود که در قسمت های مختلفی از یک ساختمان کاربرد دارد.

بتن اکسپوز

بتن اکسپوز

بتن اکسپوز تقریبا متداول ترین بتن ارتقا یافته است که نسبت به انواع دیگر بتن بیشتر استفاده می‌شود. این متریال با اجزایی مانند شن، ماسه، سیمان، سیلیس، آب و انواع روان کننده ها تولید می‌شود. هنگام تولید بتن اکسپوز لازم است که مدت زمان اختلاط این مواد نهایتا بین ۷ تا ۱۰ دقیقه باشد و کم‌تر یا بیشتر شدن این مدت زمان کیفیت بتن اکسپوز را کاهش می‌دهد.

بتن اکسپوز را می‌توانید در هر ابعادی که می‌خواهید تهیه کنید؛ زیرا تنوع آن از لحاظ ابعاد بسیار زیاد است. در صورتی که نتوانستید ابعاد مد نظر خود را پیدا کنید. می‌توانید از کارخانه تولید کننده بخواهید که بتن اکسپوز را به صورت سفارشی برای شما تهیه کند.

بتن اکسپوز در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

قبل از اینکه در رابطه با کاربردهای بتن اکسپوز صحبت کنیم، لازم است بگوییم که بتن اکسپوز به عنوان لایه نهایی اجرا می شود و پس از به پایان رسیدن نصب پانل‌های بتن اکسپوز نمی‌توان روی آن را با متریال دیگری پوشاند. بتن اکسپوز رنگ سردی دارد و اگر فکر می‌کنید که پس از مدتی دیدن آن شما را خسته می‌کند، بهتر است از ابتدا به سراغ این پانل ها نروید.

اما رنگ خنثی و سرد این پانل برای طرفداران سبک مدرن به عنوان یک مزیت عالی شناخته می‌شود. بتن اکسپوز به دلیل رنگ خاکستری‌ش به خوبی با متریال های دیگر ترکیب می‌شود. خصوصا قرارگیری متریال چوب در کنار بتن اکسپوز زیبایی بسیار زیادی به یک فضا می‌بخشد

بتن اکسپوز نما

بتن اکسپوز از مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی و محیطی برخوردار است. همچنین مقاومت این پانل ها در برابر آب و رطوبت امکان اجرای آن را در شرایط مختلف اقلیمی به وجد آورده است.

به عنوان متریال نما، بتن اکسپوز انتخاب مناسبی است خصوصا در نمای مدرن. خصوصا افرادی که قصد طراحی یا اجرا ویلا را دارند از انتخاب این متریال پشیمان نخواهند شد.

بتن اکسپوز داخلی

بتن اکسپوز داخلی

انتخاب بتن اکسپوز برای استفاده در فضاهای داخلی، نظیر دیوار اتاق خواب، تی وی وال، بخشی از نشیمن یا … بسیار هوشمندانه است. نوع بتن اکسپوز تری دی یا برجسته نیز از جمله انواع اکسپوز هستند که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

از دیگر کاربردهای بتن اکسپوز می‌توان به بتن اکسپوز کف و سقف اشاره کرد. همانند سمنت برد، انواع متفاوتی از بتن اکسپوز وجود دارد که متناسب با ضخامت بتن اکسپوز می‌توان از آن در قسمت های مختلفی از ساختمان آن را مورد استفاده قرار داد.

روش نصب بتن اکسپوز

پنل های بتن اکسپوز می‌تواند به صورت خشک یا به صورت ملاتی اجرا شوند و نحوه اجرای آن بستگی به نوع پروژه و بودجه دارد. عموما بیشترین روش اجرای بتن اکسپوز به صورت خشک است.

خرید بتن اکسپوز

خرید بتن اکسپوز

اگر قصد خرید بتن اکسپوز را دارید، باید به شما بگوییم که به دلیل اینکه در سالهای اخیر متریال بتن اکسپوز در میان افراد بیشتر شناخته شده است، شرکت‌های تامین کننده و کارخانه‌های تولید کننده بسیاری شروع به کار کرده اند. قبل از اینکه اقدام به خرید بتن اکسپوز کنید، در رابطه با شرکت های تامین کننده تحقیق کنید و مطمئن شوید که با کیفیت ترین بتن اکسپوز را انتخاب کرده اید. قیمت بتن اکسپوز به موارد بسیار زیادی بستگی دارد، در صورتی که در رابطه با قیمت این متریال و عوامل موثر بر آن کنجکاو هستید، می‌توانید به وبسایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/ مراجعه کرده و از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان نمادیزاین در ارتباط باشید.

نمادیزاین با بیش از ده سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان، به عنوان تامین کننده بتن اکسپوز نیز فعالیت دارد و اجرای آن را نیز به صورت صفر تا صد بر عهده می‌گیرد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx