معرفی ۵ شیرینی ایرانی که شهرت جهانی دارند

dell ghatar.com ۰۷ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۷۰

با توجه به قدمت چند هزار‌ساله ایران، صنعت خوراکی در این کشور بسیار غنی است. البته امروزه تنوع شیرینی‌ها بسیار زیاد است؛ اما در گذشته باقلوا، مسقطی، گز و سوهان از مهم‌ترین گزینه‌ها برای جشن­ها و تشریفات مختلف بودند. این شیرینی‌ها از گذشته تابه‌حال توانسته‌اند که جایگاه خود را در میان خوردوخوراک ایرانیان حفظ کنند. اقوام ایرانی در زمان هخامنشیان بیش از ۱۷۰۰ نوع شیرینی و نان مخصوص تهیه ‌کرده­اند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت تغذیه در کشور ما بوده است.

۵ شیرینی ایرانی وجود دارد که بیشتر از سایر انواع خورد و خوراک قندی معروف شده‌اند و شهرت جهانی پیدا کرده‌اند‌. این ۵ شیرینی شامل سوهان قم، سوجوق تبریز، نان برنجی کرمانشاه، حلوای ارده یزد و گز اصفهان است. هرکدام از این شیرینی‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که از مواد مختلفی تهیه می‌شوند. گز اصفهان یکی از این محصولات است که نام آن نسبت به سایر شیرینی‌های ایرانی بیشتر به گوش می‌خورد. شما برای خرید گز و انتخاب گز با کیفیت نیاز به آشنایی بیشتر با این محصول دارید؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی گز اصفهان، یک شیرینی بی­نظیر!

گز اصفهان از شیرینی‌های ایرانی معروف است که محبوبیت زیادی دارد و صادرات آن هر سال از کارخانه‌های مختلف ایرانی به کشور‌های همسایه انجام می‌شود. این شیرینی سنتی سوغات شهر اصفهان است که قدمت آن به بیش از یک قرن نیز می‌رسد. برای تهیه این شیرینی از سفیده تخم مرغ، آب و شکر استفاده می‌شود. فرایند تهیه آن نیز به مهارت و دقت خاصی نیاز دارد. به همین دلیل فقط شیرینی­پز‌های حرفه‌ای شهر اصفهان می‌توانند این خوراکی را تهیه کنند.

در محتویات این شیرینی از گلاب، هل، پسته یا مغز بادام استفاده می‌کنند و شما اگر فقط یک­بار مزه آن را بچشید، دیگر طعم آن را فراموش نخواهی کرد. البته باید گز تازه اصفهان را بخورید که توسط برخی از برند‌های خاص تولید می‌شود. امروزه کارخانه‌های مختلف در شهر‌های گوناگون این خوراکی را تولید می‌کنند که مزه متفاوتی دارند و نمی‌توان طعم آن را با گز اصفهان مقایسه کرد‌.

گز شاهکار بهترین گز اصفهان

انواع گز اصفهان

برند شاهکار به‌عنوان بهترین کارخانه گز اصفهان انواع مختلف این شیرینی محبوب را تولید می‌کند که شامل موارد زیر است:

  • گز آردی اصفهان: گز آردی به‌صورت قطعات مربع و دایره‌ای تهیه می‌شود که تمام سطح آن آرد دارد. برای تولید این نوع گز اصفهان از گز انگبین استفاده می‌کنند که باعث می‌شود قیمت بالایی داشته باشد. شیرینی آغشته شده به آرد ماندگاری بیشتری دارد و می‌توان از آن برای زمان طولانی‌تری استفاده کرد. علاوه­براین، طعم و مزه آن نیز بسیار مطلوب است؛ به همین دلیل خرید گز آردی اصفهان به‌عنوان سوغاتی یک گزینه مناسب است و شما می‌توانید آن را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

گز آردی اصفهان

  • برشی: در تهیه این شیرینی از انواع مغزها استفاده می‌شود و برش‌های آن شکل‌های مختلفی دارد.
  • لقمه‌ای: قطعات این نوع شیرینی کوچک‌تر هستند و به‌صورت لقمه برش داده می‌شوند تا خوردن آن راحت‌تر باشد.
  • سوهان گزی: این نوع شیرینی با سوهان ترکیب شده و طعم خاصی از سوغاتی‌های قم و اصفهان را دارد.
  • سکه‌ای: این خوراکی به‌صورت دایره تهیه می‌شود که در داخل آن مغز بادام و پسته استفاده می‌شود.
  • شکلاتی: این نوع گز به‌صورت شکلاتی تهیه می‌شود و کودکان آن را بیشتر دوست دارند. وجود روکش شکلات بر روی شیرینی باعث می‌شود رطوبت و نرمی آن افزایش پیدا کند و برای مدت‌زمان طولانی‌تر باقی بماند.

خاصیت‌های موجود در گز

تصورات عمومی در میان افراد مختلف جامعه در مورد شیرینی‌هایی مثل گز، خاصیت چاق‌کنندگی آن است؛ اما باید بدانید شیرینی خواص بسیار زیادی دارد و خوردن آن می‌تواند برای سلامتی انسان مفید باشد. مواد مورد استفاده در این خوراکی ارزش غذایی بالایی دارند و شامل انواع املاح معدنی و ویتامین‌ها هستند. مغز خشکبار به‌کاررفته در تهیه گز اصفهان خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. همچنین این مغز‌ها می‌توانند به تقویت توانایی‌های مغز کمک کنند و با آرام‌کردن اعصاب، ضربان قلب را تنظیم کنند.

در این شیرینی از سفیده تخم‌مرغ استفاده شده که کلسیم زیادی دارد و می‌تواند برای استخوان‌ها مفید باشد. همچنین وجود پسته در آن با تأمین آهن می‌تواند میزان کم‌خونی بدن را کاهش دهد. البته شما برای بهره‌مندی از این خواص باید گز تازه بخورید که محصول کارخانه‌های درجه یک اصفهان باشد. در نتیجه خرید اینترنتی گز اصفهان از مجموعه شاهکار می‌تواند کاربردی باشد.

ویژگی‌های شیرینی گز با کیفیت

هنگام خرید اینترنتی گز اصفهان خیلی از کاربران نگران کیفیت و مرغوبیت شیرینی هستند‌. به همین دلیل مهم‌ترین ویژگی شیرینی مرغوب گز را بیان می‌کنیم تا هنگام خرید بتوانید آن‌ها را بررسی کنید. البته اگر محصول مورد نظرتان را از برند معتبر بخرید، دیگر نگران کیفیت آن نخواهید بود. عطر و طعم شیرینی خریداری شده بسیار مهم است و باید در هنگام گازگرفتن کش بیاید و در عین‌حال به دندان‌ها نچسبد. همچنین ویژگی اساسی گز مرغوب، بافت نرم و تازه آن است.

در هنگام خرید بهتر است بسته‌بندی محصول را بررسی کنید و تاریخ تولید و انقضای آن را بادقت ببینید. علاوه‌براین، پس از خوردن گز بهتر است دندان‌هایتان را مسواک بزنید که مانع آسیب رسیدن به آن‌ها شوید. شما برای خرید بهترین گز اصفهان می‌توانید از طریق برند معتبر شاهکار اقدام کنید‌. این مجموعه تمام ویژگی‌های لازم برای افزایش مرغوبیت شیرینی را رعایت می‌کند و محصولی باکیفیت در اختیار مشتری قرار می‌دهد. این مجموعه بهترین خدمات خرید اینترنتی گز اصفهان را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

گز لقمه ای اصفهان

نتیجه‌گیری

یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های ایرانی در سطح بین‌المللی، گز اصفهان است که قدمت چندصدساله دارد. این شیرینی ایرانی از مواد اولیه درجه یک تولید می‌شود و بهترین نوع آن محصول، شهر اصفهان است. علاوه­براین، گز اصفهان تنوع زیادی دارد. برند‌های مختلفی در شهر اصفهان به تولید شیرینی اشتغال دارند که می‌توانند در کنار تأمین نیاز داخلی، صادرات نیز انجام دهند. گز شاهکار، یکی از این برند‌های بسیار مشهور اصفهانی است که چندین شعبه مختلف دارد. این برند برای افزایش رفاه حال مشتریان خود امکان خرید اینترنتی گز اصفهان را فراهم کرده است.

گز شاهکار انواع مختلف این شیرینی را تولید می‌کند و در حوزه صادرات نیز فعال است. کیفیت و رعایت استاندارد‌های لازم در تهیه شیرینی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این مجموعه است. شما می‌توانید برای سفارش شیرینی مورد نظر خودتان از طریق سایت‌ گز شاهکار اقدام کنید و محصول موردنظرتان را در حداقل زمان ممکن تحویل بگیرید. این روش خرید گز بدون واسطه انجام می‌شود و کارخانه به‌صورت مستقیم با مشتری در ارتباط است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx