متخصص سئو کیست؟

dell ghatar.com ۰۸ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۱

متخصص سئو کسی است که به موتورهای جستجو کمک می کند. به بیان ساده؛ یک متخصص سئو شخصی است که باعث می شود وب سایت ها در نتایج جستجو بهتر ظاهر شوند.

متخصص سئو کیست؟
متخصص سئو کیست؟

بیایید وظایف یک متخصص سئو و نحوه تبدیل شدن به یک متخصص خوب را با جزئیات بررسی کنیم.    راهنمای تخصصی سئو ۲۰۲۲ ما موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  1. ۱٫ وظایف یک متخصص سئو چیست؟
  2. ۲٫ چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم؟
  3. ۳٫ گام به گام تخصص سئو
  4. ۴٫ کارشناسان سئو کجا می توانند کار کنند؟
  5. ۵٫ حقوق متخصص سئو

 
وظایف یک متخصص سئو چیست؟
تخصص کارشناسان سئو را می توان به زیر تخصص هایی تقسیم کرد که می توانند بر همه زمینه ها در یک وب سایت تسلط داشته باشند. وظایف اصلی کارشناسان به شرح زیر است:

  1. تحلیل مقدماتی و نقشه راه

قبل از اینکه متخصص سئو شروع به کار کند، با انجام یک تحلیل اولیه، نقشه راه را تعیین می کند. در تجزیه و تحلیل اولیه، تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل ترافیک فعلی و تجزیه و تحلیل SWOT را انجام می دهد. این تحلیل اولیه مسیر پروژه را مشخص می کند و میانگین زمان موفقیت را محاسبه می کند. همچنین ذکر این نکته مفید است. مهم نیست که یک متخصص چقدر تجزیه و تحلیل اولیه انجام دهد، نمی تواند زمان دقیق موفقیت را اعلام کند. نمی تواند تضمین یا تعهدی بدهد.

وظایف یک متخصص سئو چیست؟
وظایف یک متخصص سئو چیست؟

 تجزیه و تحلیل فنی SEO در صفحه
همانطور که در ابتدای مقاله خود گفتیم، یک متخصص سئو به موتورهای جستجو کمک می کند. موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند وب سایت ها را با دقت بررسی کنند و آنها را به لیست نتایج خود اضافه کنند. اگر وب‌سایتی از نظر ربات‌های موتور جستجو عقب مانده است و نمی‌توان آن را فهرست کرد، گوگل اعلام می کند که با مشکلات فنی مواجه است. اینجاست که کارشناسان سئو وارد عمل می شوند. کارشناسان شبیه‌سازی ربات‌های گوگل، ایندکس نشدن و خطاها را شناسایی کرده و به تیم‌های نرم‌افزاری گزارش می‌دهند. متخصصان سئو نیازی به دانستن زبان برنامه نویسی ندارند.

  1. تجزیه و تحلیل تجربه کاربر

اگر یک وب سایت باعث خوشحالی کاربر شود، موتورهای جستجو را نیز خوشحال می کند. هدف موتورهای جستجو ارائه نتایج مفید برای کاربران در سریع ترین زمان ممکن است. دقیق ترین موتور جستجو در شرایط امروزی گوگل بوده است. کارشناسان سئو به درستی تجربه کاربر را تجزیه و تحلیل می کنند و به پروژه توصیه می کنند.

  1. تجزیه و تحلیل محتوا

تحلیل محتوا یکی از مهمترین وظایف متخصص سئو است. موضوعات محتوایی مختلفی وجود دارد که یک وب سایت را تشکیل می دهد. به عنوان مثال، محتوای متنی، محتوای چند رسانه ای، محصولات و غیره. در مطالعات سئو باید بر کیفیت محتوا تمرکز کرد و در این موارد بهبودهایی ارائه داد. محتوایی که قرار است ایجاد شود باید برای کاربر ایجاد شود نه برای موتورهای جستجو. محتوای موفقی که کاربران با آن وقت می گذرانند توسط Google پاداش می گیرند.

  1. گزارش عملکرد (KPI)

کارایی و عملکرد همه این مطالعات باید تجزیه و تحلیل و گزارش شود. گزارش عملکرد را می توان به صورت ماهانه یا هفتگی تهیه کرد. به عنوان مثال، مقایسه ترافیک ارگانیک را می توان از ابزار Google Analytics در مقایسه با ماه گذشته انجام داد. (ترافیک ارگانیک ترافیکی است که با جستجو از طریق گوگل به سایت ما وارد می شود.) علاوه بر این، داده هایی مانند ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل عملکرد کنسول جستجو تجزیه و تحلیل شده و گزارش های ارائه توسط کارشناسان تهیه می شود.

گام به گام تخصص سئو
گام به گام تخصص سئو

گام به گام تخصص سئو

  1. آشنایی با موتورهای جستجو

موتورهای جستجوی مورد استفاده زیادی در دنیا وجود دارد. با این حال می توان گفت پرکاربردترین موتور جستجو در بین آنها گوگل است. به خصوص در کشور ما، هر کسب و کاری آرزوی کسب رتبه اول در گوگل را دارد. بنابراین، دانستن اصل کار و عملکرد گوگل بسیار مهم است. با روش خزیدن و نمایه سازی گوگل کار می کند. وب سایت ها ابتدا توسط ربات ها خزیده و ایندکس می شوند. سپس ربات ها وب سایت را می فهمند، دسته بندی و فهرست می کنند.

  1. پیروی از نوآوری ها

شما به عنوان یکم متخصص سئو لازم است همیشه صنعت سئو و نوآوری های موتورهای جستجو را دنبال کنید. فاکتورهای رتبه بندی امروز گوگل ممکن است فردا تغییر کنند. وبلاگ های موتورهای جستجوی مختلفی وجود دارند که در سراسر جهان منتشر می شوند. توصیه می کنیم روزانه آن را دنبال کنید. علاوه بر این، می توانید گروه های رسانه های اجتماعی و انجمن های همکاری را دنبال کنید که در آن کارشناسان صنعت سئو گرد هم می آیند.

  1. مهارت های فنی و گزارش

اگرچه متخصص سئو زبان نرم افزار را نمی داند، اما باید مهارت و توانایی های فنی داشته باشد. حداقل باید دانست که در یک نرم افزار چه کارهایی را می توان انجام داد و چه کارهایی را نمی توان انجام داد و توسعه دهندگان را به درستی راهنمایی کرد. گزارش مهمترین مورد کارشناس است. هر مرحله باید گزارش شود. مواردی مانند خطاهای شناسایی شده سئو، خطاهای فنی، تجزیه و تحلیل ترافیک، گزارش های گوگل، خرابی های ابزارهای مختلف سئو باید به صورت هفتگی یا ماهانه گزارش شود. متخصص سئو باید گزارش های ارائه رتبه بندی بسیار خوبی تهیه کند.

  1. استفاده از ابزارهای SEO

با ابزارهای سئو می توان تحلیل های مختلفی انجام داد. مثلا؛ بررسی های فنی، تجزیه و تحلیل لینک، امتیازات سرعت صفحه و غیره متخصصان باید بتوانند از همه این ابزارها به خوبی استفاده کنند.

  • گوگل آنالیتیکس (رایگان)

یک ابزار رایگان گوگل است که در آن می توانید ترافیک سایت و تمام معیارها را مشاهده کنید.

  • کنسول جستجوی گوگل (رایگان)

ابزاری رایگان که با آن می توانید عملکرد سایت خود را زیر نظر داشته باشید و اطلاعات مهمی در مورد سایت خود به گوگل بدهید.

  • PageSpeed ​​Insights

تست سرعت صفحه رایگان ارائه شده توسط گوگل

  • COM SEO Analysis Tool

ابزاری رایگان برای تحلیل تکنیکال با وارد کردن URL صفحه مورد نظر برای تجزیه و تحلیل.

  • Ahrefs

ابزاری برای یافتن پیوندهای سایت شما. در عین حال، می توانید با تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا، تحلیل رقبا را انجام دهید.

متخصص سئو
متخصص سئو

  1. با تمرین تجربه کسب کنید

شما باید آموخته های خود را به کار بگیرید. می توانید با ایجاد یک وب سایت ساده، این مورد را آزمایش کنید. یا می توانید با مثال زدن یک وب سایت را تحلیل کنید. شما می توانید اطلاعات زیادی را در اینترنت پیدا کنید، اما هیچ یک از آنها جایگزین تجربه یا موارد واقعی نمی شود. آموزش هایی که شرکت خواهید کرد از شما متخصص نمی سازد، بلکه شما را راهنمایی می کند. تخصص واقعی از طریق تجربه به دست می آید.
 
کارشناسان سئو کجا می توانند کار کنند؟
حوزه کاری کارشناسان سئو بسیار گسترده است. به عنوان دلیل کلی این امر، می توان نشان داد که بیشتر صنایع در حال حرکت به سمت اینترنت هستند و مفهوم مشتری درب به تدریج از بین می رود. هیچ کس دیگر به دنبال محصول یا خدماتی در بیرون نیست. به همین دلیل، برخی از شرکت ها متخصصان را در ساختار خود استخدام می کنند، در حالی که برخی دیگر این خدمات را از یک آژانس دریافت می کنند.

یک متخصص سئو می تواند در بخش بازاریابی دیجیتال هر شرکتی کار کند یا می تواند به عنوان یک فریلنسر از خارج خدمت کند. آنها همچنین می توانند در موقعیت های خاصی در آژانس های سئو کار کنند.

صرف نظر از رشته، کارشناسان سئو در شرایط امروزی بسیار مورد نیاز هستند. نیاز به پرسنل آموزش دیده در این بخش همچنان در حال افزایش است. داوطلبانی که می خواهند در این زمینه شغلی را دنبال کنند، می توانند با پیروی از دستورالعمل هایی که در بالا ارائه کرده اید، به سطح خاصی برسند.

به منظور بهینه سازی و بالا آوردن سایت در گوگل توصیه میکنیم به وب سایت آپ­سئو به آدرس اینترنتی https://upseo.ir مراجعه نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx