اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

dell ghatar.com ۱۱ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۰

خرید ملک در قبرس شمالی، بهترین راه برای مهاجرت و گرفتن اقامت دائم این کشور است. در سال‌های اخیر قبرس شمالی به دلیل فاصله‌ی کم با ایران، دانشگاه‌های معتبر، هزینه‌های مقرون به صرفه، به یکی از مقصدهای جذاب برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت تبدیل شده است.

با بررسی شرایط اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک و دانستن مدارک مورد نیاز و هزینه‌های خرید ملک، قصد داریم تا به افرادی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند، کمک کنیم. همچنین با توضیح مراحل قانونی و شرایط گرفتن وام، قصد داریم تا به شما کمک کنیم با کمترین چالش ممکن برای اقمت قبرس با خرید ملک، اقدام کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما برای خرید ملک در قبرس کمک کنیم.

قبرس شمالی کجاست

قبرس، جزیره‌ای در آب‌های مدیترانه و اتصال میان سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقاست. قبرس شمالی، یا قسمت ترک‌نشین، یکی از اعضای دائمی اتحادیه‌ی اروپاست که تحت قیومیت کشور ترکیه قرار دارد. برخلاف قبرس جنوبی، برای اخذ اقامت قبرس شمالی، لزومی به داشتن ویزای شینگن نیست.

قبرس شمالی سومین جزیره‌ی بزرگ در دریای مدیترانه است که به علت طبیعتی چشمگیر و آب و هوای معتدل، صنعت گردشگری قوی‌ای داشته که به مقصد بسیاری از توریست‌ها تبدیل شده است. همچنین به دلیل داشتن مدارس و دانشگاه‌های خوب و با اعتبار، تعداد افراد تحصیلکرده در این کشور روز به روز در حال افزایش است.

اقامت قبرس با خرید ملک

هزینه‌های خرید ملک در قبرس شمالی چگونه است؟

هزینه‌های خرید ملک در شهرهای مختلف قبرس شمالی با یکدیگر متفاوت است. برای مثال هزینه‌ی خرید هر متر مربغ ملک در شهر نیکوزیا، حدود ۱۷۷۱ یورو است. در جدول زیر قیمت خرید خانه در شهرهای معروف قبرس شمالی جمع‌آوری شده است:

شهرهزینه هر متر مربع (یورو)
نیکوزیا۱۷۷۱
فاماگوستا۱۰۱۹
گرینه۹۱۸
لیماسول۲۷۶۲
لاکارنا۱۵۷۵

خرید ملک در قبرس شمالی چه شرایطی دارد؟

به عنوان یک سرمایه‌گذاری خوب، خرید ملک در کشور قبرس پیشنهادی عالی برای مهاجرت و ارتقا شرایط زندگی است. با خرید ملک در کشور قبرس، این امکان برای تمام اعضای خانواده فرآهم خواهد شد که اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

موسسات معتبر خرید ملک، تسهیلات و شرایط ویژه‌ای برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند. برای مثال برای عقد قرارداد میان شما و فروشنده‌ی ملک، کافیست تا میزان ۴۰ درصد از کل قیمت ملک را بپردازید تا امکان فروش ملک به چند نفر وجود نداشته باشد.

در ضمن، با همین پرداخت ۴۰ درصدی، امکان شروع فرآیند درخواست برای اخذ اقامت کلیه‌ی اعضای خانواده وجود خواهد داشت و خریداران مابقی هزینه را می‌توانند به صورت اقساط بلند مدت پرداخت کنند.

چگونه از طریق خرید ملک می‌توان اقامت قبرس را به دست آورد؟

با خرید ملک در قبرس شمالی، شخص خریدار می‌تواند برای خود، همسر و فرزندان کوچکتر از ۲۵ سال خود، درخواست اقامت دائم ارائه دهد. در ادامه نیز می‌توانید برای اخذ اقامت والدین خود نیز اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اقامت قبرس با خرید ملک

برای حفظ اقامت قبرس، نیازی به حضور دائم در این کشور نیست؛ بلکه در طول دو سال، تنها کافیست که یک روز در این کشور حضور داشته باشید.

اخذ تابعیت و پاسپورت کشور قبرس شمالی، مستلزم این است که شما ۷ سال در این کشور حضور داشته باشید. با دریافت تابعیت این کشور، امکان سفر به تمام کشورهای اروپایی را خواهید داشت.

خرید ملک برای اقامت قبرس

برای خرید ملک در قبرس شمالی چه مدارکی نیاز است؟

برای خرید ملک در قبرس شمالی، به اصل پاسپورت و تمامی صفحات آن، ۴ قطعه عکس و گواهی عدم سو پیشینه نیاز دارید. همچنین شناسنامه‌ی همه‌ی اعضای خانواده به همراه ترجمه‌ی آن‌ها و ترجمه‌ی سند ازدواج با تایید وزارت امور خارجه را نیز باید تهیه کنید.

برای مهاجرت به قبرس شمالی، چه راه‌هایی وجود دارد؟

راه‌های زیادی برای مهاجرت به قبرس وجود دارد. شما می‌توانید از طریق مشورت با موسسات معتبر و وکلای حاذق، بهترین راه‌ را با توجه به سن، شرایط مالی و شغلی و تحصیلی خود، انتخاب کنید. تحصیل در قبرس، خرید ملک، اخذ ویزای کار و سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به قبرس هستند.

خرید ملک، محبوب‌ترین روش برای اخذ اقامت قبرس شمالی در میان متقاضیان است. شرایط کلی برای مهاجرت از طریق این روش‌ها را در جدول مشاهده می‌کنید:

روش مهاجرتویزای لازممدرک زبانبازه سنیتمکن مالی
تحصیلیویزای تحصیلینیاز ندارد۱۸-۳۰۸۰ میلیون تومان+هزینه‌ی شهریه‌ی دانشگاه
کاریویزای کاریمدرک زبان انگلیسی، ترکی یا هر دوحداقل ۲۵۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان
سرمایه‌گذاریویزای سرمایه‌گذارینیاز نداردبدون محدودیتحداقل ۱۰۰ هزار دلار
خرید ملکویزای سرمایه‌گذارینیاز نداردبدون محدودیتحداقل ۱۲۵ هزار یورو

هزینه‌های زندگی روزمره در قبرس چگونه است؟

اگر هزینه‌های مسکن را در نظر نگیریم، درآمد ۵۰۰ دلار در ماه برای مدیریت یک زندگی متوسط در قبرس شمالی کافی خواهد بود. برق و سوخت، درصد بالایی از مخارج روزمره را به خود اختصاص می‌دهند. با این همه، هزینه‌های معمول زندگی در قبرس تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از ایران بالاتر است.

زندگی در قبرس چه مزایایی دارد؟

بازار کاری کم رقابت، مالیات کم و هزینه‌های پایین، از جمله اصلی‌ترین جذابیت‌های زندگی در قبرس شمالی است. همچنین امکان کسب درآمد ارزی نیز در این کشور وجود دارد. خرید ملک نیز در در این کشور از شرایط آسانی برخوردار است.

بسیاری از افراد به شرایط طبیعی و آب و هوایی این کشور زیبا جذب می‌شوند. در مقابل، دانشجویان عموما به دلیل فضای تحصیلی بین‌المللی و مدارک معتبر دانشگاه‌های این کشور، به اخذ اقامت در قبرس علاقه نشان می‌دهند.

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

چگونه باید برای خرید ملک در قبرس درخواست وام داد؟

شما می‌توانید برای وام‌هایی با حداکثر میزان ۷۰ درصد از ملک کورد نظرتان، درخواست وام‌های دولتی ارائه کنید. این وام‌ها دارای بهره‌های ۲ تا ۴ درصدی بوده و یک فرصت خوب برای خریداران به حساب می‌آید.

این موضوع یکی از بهترین تسهیلاتی است که دولت قبرس برای خریداران ملک در این کشور در نظر گرفته است.

نتیجه‌گیری

قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. قبرس شمالی از طبیعت زیبا و امکانات بی‌شماری برخوردار است. دولت قبرس با ارائه‌ی خدماتی چون اعطای وام با اقساط بلند مدت و امکان معامله‌ی مستقیم با فروشندگان از جمله مزایایی است که بسیاری از متقاضیان را به خرید ملک در قبرس شمالی ترغیب می‌کند.v

برای خرید ملک در قبرس شمالی، بهترین روش مشاوره با وکلا و متخصصان خبره در این زمینه است که می‌توانند با توجه به شرایط مالی، سنی و شغلی شما، بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

منبع: اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx