چگونه اقامت فرانسه بگیریم؟

dell ghatar.com ۱۱ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۵

فرانسه کشوری آرام و زیبا در قاره اروپا و مقصدی محبوب برای مهاجران از سراسر جهان است. رویای زندگی در فرانسه با مطالعه رمان‌ها، دیدن فیلم‌ها و شنیدن موسیقی‌هایی در ذهن و روان شکل می‌گیرد که این کشور را به تصویر می‌کشند و داستان‌هایی عمیق و احساسی را در این کشور روایت می‌کنند.

اخذ اقامت فرانسه

مردم جهان، فرانسه را کشور شور و نشاط می‌نامند، به غذاهای فرانسوی عشق می‌ورزند، سعی در یادگیری زبان فرانسه می‌کنند و حتی اگر در فرانسه نباشند، با سبک زندگی کافی کالچر فرانسوی از زندگی خود لذت می‌برند؛ یعنی رفتن به کافه، سفارش قهوه و خواندن کتاب.

اگر قصد اقامت در فرانسه داشته باشیم، چه کاری باید انجام دهیم؟ چگونه اقامت فرانسه بگیریم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ‌تان را پیدا کنید.

انواع اقامت فرانسه

اگر تصمیم به اقامت در فرانسه گرفته‌اید، اطلاع از تنوعی که در روش‌های اخذ اقامت فرانسه وجود دارد یا به عبارتی دیگر، دانستن انواع اقامت فرانسه به شما در تصمیم‌گیری کمک بسیاری خواهد کرد. در واقع پاسخ سوال «چگونه اقامت فرانسه بگیریم؟» در این نهفته است که بدانیم چند نوع اقامت فرانسه وجود دارد. بنابراین، اجازه دهید وقت را محترم بشماریم و مستقیم برویم سراغ اصل مطلب.

انواع اقامت فرانسه به شرح زیر است:

  • اقامت فرانسه از طریق تحصیل
  • اقامت فرانسه از طریق کار
  • اقامت فرانسه از طریق ازدواج
  • اقامت فرانسه از طریق اثبات تمکن مالی (اقامت تمکن مالی فرانسه)
  • اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری
  • اقامت فرانسه از طریق گردشگری
  • اقامت فرانسه از طریق تولد در این کشور

حال به توضیح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

اقامت تحصیلی فرانسه

برای بسیاری از دانجشویان، دانشگاه پاریس یا دانشگاه لیون فرانسه بهشت روی زمین است. آن‌ها عاشق این هستند که در دانشگاه‌های فرانسه تحصیل کنند و نه تنها از زندگی در فرانسه لذت ببرند، بلکه در یکی فرهیخته‌ترین کشورهای جهان به کسب علم بپردازند.

برای اقامت در فرانسه از طریق تحصیل، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارید که سه نوع است:

  • ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت (کمتر از ۳ ماه)
  • ویزای تحصیلی میان‌مدت (۳ تا ۶ ماه)
  • ویزای تحصیلی بلندمدت (بیشتر از ۶ ماه)

هر کدام از انواع ویزای تحصیلی فرانسه را بر اساس دوره تحصیلی‌ای که در این کشور خواهید گذراند، اخذ می‌کنید. پس از اینکه تحصیل خود در فرانسه را به اتمام رسانید، می‌توانید همچنان در این کشور بمانید. البته به شرطی که پس از تحصیل، به کار در این کشور مشغول شوید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. البته این تنها شرط برای اخذ اقامت فرانسه از طریق کار نیست.

اقامت کاری فرانسه

اگر شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برای شما فراهم نیست، می‌توانید این نوع ویزا را از طریق دیگری دریافت کنید.

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق کار، باید جزو افرادی باشید که می‌خواهند برای کار به فرانسه بروند و حداقل ۹۰ روز در این کشور خواهند ماند. اگر اقامت شما کمتر از ۹۰ رو طول خواهد کشید، ویزای شینگن کافی است و نیازی به اقامت کاری ندارید.

اما داشتن یک پیشنهاد کار یکی از شرط‌های اصلی برای اخذ اقامت کاری فرانسه است. اگر قبل از اخذ ویزا در یک کشور فرانسوی کار پیدا کنید، کارفرما کار شما را آسان خواهد کرد. او موظف است که قرارداد شما را تنظیم کرده و به اداره مهاجرت فرانسه ارسال کند. اداره مهاجرت نیز پس از تایید قرارداد، تاییدیه را به سفارت می‌فرستد. سپس تنها کافیست که مدارک خود را بردارید و به سفارت بروید.

اگر یکی از این افراد باشید، می‌توانید برای اخذ اقامت کاری فرانسه اقدام کنید:

  1. کارمند حقوق‌بگیر در فرانسه
  2. دانشمند یا محقق
  3. کارگر با مهارت بسیار بالا
  4. فارغ‌التحصیل ماهر
  5. هنرمند مشهور
  6. ورزشکار مشهور

اقامت از طریق ازدواج

اگر درگیر فرنچ لاو شوید، فرانسه به شما و معشوق‌تان اجازه اقامت در دل خود را خواهد داد. البته به شرطی که ازدواج خود را رسما ثبت کنید. برای اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  1. ازدواج با یک فرانسوی
  2. ازدواج با یک غیر فرانسوی که اجازه قانونی اقامت در فرانسه را دارد

با اینکه ازدواج با یک تبعه فرانسوی یکی از کامل‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت فرانسه است و برای شما اجازه کار و تحصیل را نیز فراهم می‌آورد، اما به این سادگی‌ها قابل اخذ نیست. از آن‌جایی که ازدواج جعلی می‌تواند یک روش برای فریب دادن دولت فرانسه باشد، به همین خاطر باید به آن‌ها ثابت کنید که حداقل ۵ سال سابقه زندگی مشترک دارید و همچنان نیز با هم هستید.

ازدواج شما باید در کنسولگری یا ثبت احوال فرانسه ثبت شده‌باشد و باید دارای سند رسمی باشد. راه‌های مختلفی برای اثبات ۵ سال زندگی مشترک وجود دارد که هنگام اقدام برای اخذ اقامت، از شما خواسته خواهد شد.

همچنین، باید ثابت کنید که در ماه حداقل ۱۱۴۹ یورو درآمد دارید.

اقامت تمکن مالی فرانسه

یکی دیگر از راه‌های محبوب برای اخذ اقامت فرانسه، اثبات تمکن مالی است. برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، باید به دولت این کشور ثابت کنید که از نظر مالی و اقتصادی، توانایی لازم را برای پوشش خود و خانواده‌تان (در صورت حضور) دارید.

برای اثبات تمکن مالی خود به سفارت فرانسه، باید مدارکی مانند فیش حقوقی، فیش بازنشستگی، صورتحساب بانکی یا نامه تمکن مالی اخذ شده از بانک را هنگام درخواست برای اخذ ویزا ارائه دهید.

از تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴، کمیسیون اروپا هر مهاجر خارجی را که قصد اقامت در فرانسه دارد ملزم کرده که برای هر روزی که می‌خواهد در این کشور بماند، ۱۲۰ یورو در اختیار دارد.

برای ایرانیان، فرد یا خانواده‌ای که قصد اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه را دارند، باید به سفارت فرانسه ثابت کنند که به ازای هر نفر حداقل ۱ میلیارد تومان در اختیار دارند. این ۱ میلیارد تومان برای یک سال، یعنی مدت زمان اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه است.

مدرک تمکن مالی باید حاوی اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، حساب‌های فرد یا سرپرست خانوار، موجودی حساب‌ها، میانگین موجودی حساب در طول مدت ۶ ماه اخیر و… باشد. از همه مهم‌تر، این اطلاعات باید روی سربرگ رسمی یک موسسه مالی چاپ شده و ممهور به مهر آن موسسه باشد.

روش‌های مختلف برای اخذ اقامت فرانسه

اقامت سرمایه‌گذاری فرانسه

اقامت سرمایه‌گذاری فرانسه، زدن دو تیر با یک نشان است. زیرا هم می‌توانید اقامت فرانسه را بگیرید، هم سرمایه خود را وارد بازاری مطمئن خواهید کرد. با اینکه سرمایه‌گذاری نیز نوعی کار است، اما ویزای سرمایه‌گذاری فرانسه نسبت به ویزای کاری فرانسه شرایط بهتری دارد. زیرا اگر ویزای شما پذیرفته شود، همسرتان نیز اجازه کار در فرانسه را به دست خواهد آورد.

برای اخذ اقامت سرمایه‌گذاری فرانسه، باید یکی از شرایط زیر را برآورده سازید:

  1. کارآفرینی یا ایجاد شغل برای مردم فرانسه
  2. حداقل ۳۰۰۰۰۰ یورو سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند سهام، اوراق قرضه و…

نکته: فرانسه برای خرید املاک و مستغلات ویزای سرمایه‌گذاری صادر نمی‌کند.

اقامت گردشگری فرانسه

بسیاری از افراد هستند که قصد اقامت دائم در فرانسه را ندارند و می‌خواهند به عنوان گردشگر یا توریست، برای مدت کوتاهی در این کشور باشند. اگر جزو این دسته از افراد هستید و قصد اقامت کمتر از ۹۰ روز در فرانسه را دارید، تنها ویزای شینگن را لازم دارید.

البته توجه داشته باشید که شرایط اثبات تمکن مالی نیز برقرار است و باید ثابت کنید که هزینه زندگی خود را در اختیار دارید. همچنین، لازم است بلیط رفت و برگشت را به سفارت ارائه دهید و ثابت کنید که قصدتان گشت و گذار است. به علاوه، باید پاسپورتی با اعتبار حداقل ۶ ماه داشته باشید.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد

اگر در فرانسه از پدر و مادری غیر فرانسوی متولد شده‌اید، در صورتی که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و پس از ۱۱ سالگی حداقل ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشید، می‌توانید برای اخذ اقامت در این کشور اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله، ۷ روش برای اخذ اقامت فرانسه تقدیم حضورتان شد. به یاد داشته باشید که دریافت اقامت هر کدام از کشورهایی که قصد رفتن به آنجا را دارید کاری پیچیده و نه‌چندان آسان است. یک اشتباه ممکن است منجر به رد درخواست شما یا حتی بروز دردسرهای قانونی شود.

به همین منظور توصیه اکید می‌شود که برای اخذ اقامت فرانسه با هر کدام از روش‌هایی که قصد دارید، کار را به متخصص بسپارید. موسسه مهاجرتی النورا با تمام تجربه‌ای که در اختیار دارد در خدمت‌رسانی به شما آماده است تا بتوانید با خیالی آسوده، به سادگی و زیبایی اقامت کشور مورد نظر خود را دریافت کنید. موسسه مهاجرتی النورا قدم به قدم در کنار شما حضور دارد تا بتوانید اقامت کشورهایی از قبیل فرانسه، یونان، اسپانیا، پرتغال و… را اخذ نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx