کارهایی که در برزیل نباید انجام داد

dell ghatar.com ۱۱ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۱۵

برزیل یکی از زیباترین کشورهای آمریکای جنوبی است که دارای جاذبه های بسیار متنوع می باشد. مجموعه آبشارهای دیدنی، سواحل زیبا و جنگل آمازون تنها بخشی از جاهای دیدنی برزیل است که می توانید بازدید کنید.

در این کشور مردم بومی بسیار راحت و صمیمی هستند اما مانند بسیاری از کشورها، مردم برزیل دارای فرهنگ غنی، آداب و رسوم و هنجارهای اجتماعی خاصی هستند که گردشگران باید از آنها آگاه باشند. علاوه بر مسائل عرفی، بعضی کارها نیز از لحاظ قانونی، ممنوع هستند که در مورد آن ها نیز صحبت خواهیم کرد.

نبایدهای سفر برزیل

فرض این که همه انگلیسی بلد هستند

در برزیل، حدود ۵ درصد از مردم تا حدودی انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین، فرض انگلیسی صحبت کردن برزیلی ها، انتظاری نا به خواهد بود. بنابراین برای ارتباط با مردم برزیل باید پرتغالی بلد باشید. اگر هم افرادی که با آنها مواجه می شوید، بتوانند انگلیسی صحبت کنند، باید کلاهتان را به هوا بیندازید. در کل اگر همراه با یک مجموعه گردشگری مانند نارون اکوتور در تور برزیل سفر کنید، برای شما راحت تر خواهد بود. در حالی که اکثر کشورهای آمریکای جنوبی به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، برزیل به زبان پرتغالی صحبت می کند و این هم یک فرض اشتباه رایج است که برزیلی ها هم به زبان اسپانیایی حرف می زنند.

انتظار وقت شناسی از مردم برزیل

در برزیل، وقت شناسی در بهترین حالت فقط یک توصیه است. در برزیل همه چیز با سرعت آهسته پیش می رود و افراد وقت شناس باید به این شیوه زندگی عادت کنند. چه منتظر وسایل نقلیه باشید یا بخواهید در رستوران غذا بخورید، سعی کنید حوصله تان سر نرود. به یاد داشته باشید که تاخیر یکی از عادت زندگی برزیلی هاست.

ناآگاهانه یک ژست ناپسند انجام دهید

در حالی که در بیشتر نقاط جهان، نشان دادن علامت انگشت اشاره روی شست به معنای خوب و مطلوب بودن است اما در برزیل این یک حرکت بی ادبانه تلقی خواهد شد. سعی کنید از علامت ها پرهیز کنید اما می توانید برای این که نشان دهید منظورتان خوب و “اوکی” است، انگشت شست خود را بالا ببرید.

این که فکر کنید برزیل فقط ریو است!

کارهایی که در برزیل نباید انجام داد

در حالی که ریودوژانیرو شهری جذاب و شگفت‌انگیز است و منصفانه نخواهد بود اگر آن را بهترین شهر گردشگری برزیل ننامیم، اما اشتباه است که جاهای دیگر این کشور وسیع را نگردیم. برزیل دارای ۲۲ مکان میراث جهانی یونسکو از جمله آبشار ایگواسو، مناظر طبیعی سرسبز، جنگل های بارانی آمازون و شهرهای فرهنگی زیبا از جمله برازیلیا و سائوپائولو است که پر از موزه های شگفت انگیز هستند.

وسایل خود را در جایی رها کنید

در هیچ کشوری، به خصوص در برزیل، رها کردن وسایلتان و مراقب نکردن از آنها، کار مطمئنی نخواهد بود. اگر چیزی را روی زمین بگذارید، و لحظه ای رها کنید، احتمالا دیگر آن را نخواهید دید. در برزیل، هرگز نباید انتظار همکاری از پلیس را داشته باشید. فقط باید مراقب وسایلتان باشید.

ثروت خود را به رخ کشید

به رخ کشیدن ثروت خود در برزیل نه تنها بی ادبانه است، بلکه شما را به یک هدف سرقت تبدیل می کند! به طور کلی، برزیل کشوری فقیر با نابرابری عمیق است و سرقت بسیار زیاد اتفاق می افتد. اما این بدان معنا نیست که نباید از آن بازدید کنید. میلیون‌ها گردشگر هر ساله از برزیل دیدن می‌کنند و با چیزی جز اوقات خوش و خاطرات و سوغاتی های خوب، آن جا را ترک نمی کنند. با این حال، گردشگران هنوز هم باید هوشیار باشند و داشتن طلا و پول نقد زیاد همراه خود، چندان عاقلانه نخواهد بود.

این که با مردم بومی بحث های سیاسی و مذهبی کنید

از بحث یا مناظره در مورد سیاست، فقر یا مذهب خودداری کنید. در حالی که این موضوعات تابو نیستند، همه حاضر به بحث در مورد آنها نیستند. حال اگر به عنوان موضوع گفتگو، چنین بحثی پیش آمد، از بیان نظرات انتقادی خودداری کنید. اگرچه برزیلی ها ممکن است نسبت به دولت و ساختار اجتماعی خود بدبین باشند، اما انتقاد یک خارجی را ممکن است برنتابند. به جای این مسائل، می توانید درباره فوتبال و سواحل صحبت کنید که برزیلی ها عاشقش هستند.

نوشیدن یک مشروب الکلی به تنهایی

توصیه می کنیم که در برزیل، وقتی که تنها هستید، در بار مست نشوید. اما اگر دوست دارید که تنهایی یک لیوان آبجو در برزیل نوش جان کنید، این یک عادت مرسوم است که آبجو خود را با دیگران بنوشید و گاهی اوقات، حتی افراد غریبه نیز با شما همراه می شوند. بنابراین وقتی در یک بار در برزیل هستید، از نوشیدن در کنار افراد غریبه نترسید. زیرا تنهایی آبجو خوردن برای مردم محلی، خودخواهانه و عجیب به نظر می رسد.

برای نشان دادن پوست بدن خود خیلی خجالتی نباشید

نبایدهای سفر برزیل

برزیل پر از سواحل محبوب در بین گردشگران جهان است. علاوه بر این، مردم بومی عاشق آفتاب و سواحل هستند و به راحتی با بیکینی در سواحل و اطراف آن، تردد می کنند. حتی افرادی که دارای بدن های خیلی زیبا نیستند، به بدن خود افتخار می کنند. برزیلی‌ها از دیده شدن بدنشان خجالت نمی کشند و از سواحل لذت می برند. پس شما هم نگران نباشید و بدون خجالت، از سواحل زیبا و آفتاب دلنشین برزیل لذت ببرید.

انعام دادن

انعام دادن یک روش معمول در برزیل و اطراف آن نیست و بسیاری از مردم محلی از شما انتظار انعام دادن ندارند. در حالی که برخی از کارکنان شایسته هتل یا رستوران از آن قدردانی می کنند، اما بسیاری از مؤسسات کوچک مانند میخانه ها و بارها، یا کافه ها آن را کمی عجیب می دانند. پس انعام ندهید مگر اینکه در یک غذاخوری خوب یا یک هتل یا رستوران کوچک متمدن باشید.

کارهای غیرقانونی در برزیل

کارهای غیرقانونی در برزیل

قمار

جالب است بدانید که قمار کردن در برزیل ممنوع است. هر گونه بازی به عنوان قمار در برزیل جرم محسوب می شود. چرا که دولت برزیل به دلیل عدم امکان نظارت بر بردهای حاصل از این بازی ها، آن ها را ممنوع اعلام کرده است. اما قمار آنلاین مجاز است. زیرا اینترنت به عنوان بخشی از قلمرو برزیل تعریف نشده است.

شکار

از سال ۱۹۶۷ شکار به عنوان یک حرفه در برزیل شدیدا ممنوع است. اگرچه شکار معیشتی مجاز است، اما فقط به منظور حفظ سبک زندگی قبایل بومی برزیل انجام می شود. از سوی دیگر، مقررات شکار ورزشی از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. از سال ۲۰۱۳، شکار گراز وحشی اروپایی برای اهداف کنترل جمعیت مجاز بود زیرا این یک گونه مهاجم به شمار می رود.

سیگار کشیدن در مکان های عمومی

در برزیل مانند بیشتر کشورها، سیگار کشیدن در مکان عمومی ممنوع است. حتی جالب است بدانید که از سال ۲۰۰۹، هر گونه فروش سیگار الکترونیکی جرم محسوب می شود. پس اگر سیگار الکترونیکی استعمال می کنید، حواستان به این مسئله نیز باشد.

استفاده از کلاه در مکان های عمومی

اکثر ایالت های برزیل قانونی دارند که استفاده از ایمنی یا هر نوع شی یا پارچه دیگری را که صورت افراد را در هنگام ورود به یک مکان عمومی می پوشاند، ممنوع می کند. این قانون به منظور کاهش تعداد تلاش برای سرقت توسط دوچرخه سواران تصویب شد. با برداشتن کلاه ایمنی یا تکه پارچه، فرد به راحتی توسط نوارهای امنیتی شناسایی می شود.

استفاده از تلفن همراه در بانک

اگر در برزیل، مجبور شدید که به بانک مراجعه کنید، سعی کنید تا حد امکان از گوشی همراه خود استفاده نکنید. قانونی در بعضی از ایالت های برزیل وجود دارد که استفاده از گوشی همراه را در داخل بانک ممنوع می کند.

پوشیدن ماسک در مهمانی ها

پوشیدن ماسک در مهمانی های برزیل به جز در جشن های کارناوال یا با اخذ مجوز، خلاف قانون است!

قانون کارت مصرف

چندین کافه و کلوپ شبانه در برزیل تحت سیستم کارت مصرف کار می کنند و هر مشتری برای در نظر گرفتن سفارشات غذا و نوشیدنی حق دریافت کارت مصرف فردی دارد. باید قبل از تسویه حساب، اقدام به تهیه کارت مصرف خود کرده باشید و اگر این کار را انجام ندهید، جریمه های سنگینی را در پی خواهد داشت. پس به هیچ وجه کارت مصرف خود را گم نکنید.

نتیجه گیری

برزیل قطب گردشگری آمریکای جنوبی است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. برزیل کشور فوتبال، آفتاب و سواحل است و مرددم گرم و صمیمی دارد. برای این که در برزیل، خاطرات بسیار خوشی را سپری کنید، لازم دیدیم که در قالب یک راهنمای سفر به برزیل توضیح دهیم چه کارهایی در برزیل نباید انجام داد. انجام این کارها یا از لحاظ عرفی نامناسب هستند یا در برزیل، غیرقانونی محسوب می شوند. با رعایت این مسائل، می توانید یک سفر بی دردسر به کشور زیبای برزیل داشته باشید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx