تخته زیرپایی ایرانی خوب است یا روسی؟

dell ghatar.com ۱۵ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۸

تخته زیرپایی ایرانی خوب است یا روسی؟ همه شما به خوبی می‌دانید که در خرید هر محصولی، کیفیت حرف اول را می‌زند و از بین محصولات مشابه، محصولی در اولویت خرید قرار می‌گیرد که کیفیت برتری داشته باشد. این ویژگی در خرید محصولی همچون تخته زیرپایی یا همان تخته بنایی نیز مطرح می‌شود. از آنجا که تخته‌های بنایی بیشتر در امور ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، توجه به کیفیت آن‌ها در طول عمر تخته و مهم‌تر از آن جلوگیری از خسارت‌های جانی اهمیت بسیار زیادی دارد.

به همین خاطر است که اکثر کاربران هنگام خرید تخته زیر پایی از خود می‌پرسند تخته زیرپایی ایرانی بهتر است یا روسی؟ اگر این سوال برای شما نیز مطرح شده، لازم است که با ویژگی‌ها و مزایای هر یک آشنا شوید تا به انتخاب درستی در خرید برسید.

ویژگی‌های تخته زیرپایی روسی

قبل از اینکه تخته بنایی روسی و ایرانی را در جایگاه قیاس قرار دهیم، بهتر است با ویژگی‌های هر یک به صورت مجزا آشنا شوید. همان‌طور که مشخص است تخته‌های بنایی روسی  و یا تخته سه لایی ها  از چوب‌های روس تولید شده‌اند. احتمالا راجع به کیفیت و استحکام چوب‌های روسی چیزهای زیادی به گوشتان خورده است. این الوارها از چوب درختان سوزنی برگ روسی تولید شده و وارداتی هستند.

با توجه به اینکه تخته‌های روسی کیفیت و استحکام بالایی دارند، می‌توان تأمین ایمنی کارگران ساختمانی را مهم‌ترین مزیت آن دانست. از آنجا که این تخته‌ها استحکام زیادی دارند، هنگام قرارگیری روی داربست کاملا ثابت بوده و حرکت یا لغزش نخواهند داشت. در نتیجه کارگران می‌توانند با اطمینان به کیفیت و امنیت الوارهای چوب روسی روی تخته زیرپایی روسی بایستند و با دسترسی آسان به نقاط مرتفع بهترین عملکرد و سرعت را داشته باشند.

تخته زیرپایی روسی

تخته‌های روسی در سایزها و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. نکته اینجاست که حتی در بین انواع تخته زیرپایی روسی نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود. در کیفیت الوارهای روسی که شکی نیست اما در کل هر چه این تخته‌ها سبک‌تر و مقاوم‌تر باشند، کیفیت بهتر، کاربرد گسترده‌تر و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. علاوه بر تأثیر کیفیت متریال ساخت در استقامت این تخته‌های بنایی، فناوری تولید و شیوه ساخت نیز در کیفیت آن‌ موثر است.

بر این اساس تخته‌های بنایی روسی هیچ‌گونه تاب یا خمیدگی ندارند، در نتیجه به راحتی شکسته نمی‌شوند. قرارگیری این تخته‌های روسی روی داربست نیز تعادل آن را برهم نمی‌زند. خود الوارهای چوب روسی نیز لطافت یا لغزندگی ندارند.

مسلما می‌دانید که این تخته‌ها بدون استثنا در تمام پروژه‌های ساختمانی کاربرد دارند. در نتیجه باید مقاومت آن‌ها در شرایط محیطی مختلف، بسیار بالا باشد. تخته بنایی روسی در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. این تخته‌ها به هیچ وجه دچار پوسیدگی یا قارچ‌زدگی و ترک خوردگی نمی‌شوند. جالب است بدانید تخته زیرپایی روسی به گواهینامه آزمایش سلامت مجهز است. تخته‌های بنایی روسی معمولا در اندازه‌های شش متری و چهارمتری عرضه می‌شوند و کاربران می‌توانند متناسب با شکل چیدمان داربست، تخته مناسبی تهیه کنند.

تخته زیرپایی ایرانی

تخته‌های زیرپایی ایرانی در کارگاه‌ها و شرکت‌های ایرانی با استفاده از چوب‌های مختلف تولید می‌شوند و هر یک کیفیت، مقاومت و ضخامت مختلفی دارند اما در کل از لحاظ کیفی در سطح قابل قبولی قرار دارند. غالبا برای تولید تخته‌های ایرانی از چوب صنوبر استفاده می‌شود. با وجود اینکه تخته‌های بنایی ایرانی کیفیت خوبی دارند، از وزن نسبتا سنگینی برخوردارند.

در واقع وزن این تخته‌ها نسبت به ضخامت و ابعادشان بالاست و طبیعتا این ویژگی در جابه‌جایی و حمل و نقل آن مشکل ایجاد می‌کند. تخته‌های ایرانی در طول ۴ متر و پهنای مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

تخته زیرپایی ایرانی

قیمت تخته بنایی روسی و ایرانی

گذشته از ویژگی‌های کیفی که در مورد تخته‌های بنایی ایرانی و روسی بررسی کردیم، قیمت نیز به عنوان یک فاکتور مهم در خرید این محصولات چوبی مطرح می‌شود. طبیعتا محصولی که کیفیت بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. تخته‌های روسی در کل به دلیل کیفیت بالا قیمت گران‌تری دارند. این در حالی است که وارداتی بودن آن‌ها نیز بر افزایش قیمتشان بی تأثیر نیست. با این حساب تخته‌های بنایی ایرانی از لحاظ قیمت خرید صرفه اقتصادی دارند.

در نظر داشته باشید، هر چند قیمت خرید تخته‌های روسی بیشتر است اما کیفیت آن‌ها سبب شده در درازمدت صرفه اقتصادی داشته باشند. خرید تخته‌های ایرانی برای کارفرمایانی که بودجه آن‌ها در حال حاضر محدود است، انتخاب بهتری به نظر می‌رسد. گذشته از نوع تخته قیمت آن‌ها به ابعاد و اندازه تخته زیرپایی نیز بستگی دارد.

تخته سه لایی

تخته سه لایی یکی از انواع تخته‌های چندلایی است و همان‌طور که مشخص است از اتصال سه لایه تخته به هم تشکیل شده است. این نوع تخته در انواع روسی و ایرانی تولید می‌شود. در بررسی تفاوت‌های بین برند تخته بنایی می‌توان تخته سه لایی را به عنوان یک مثال مناسب مطرح کرد. این نوع از تخته‌های بنایی از ورقه‌های چوبی روسی کیفیت بسیار عالی دارند. ورقه‌های چوبی این نوع از تخته چندلایه با موادی همچون رزین به هم متصل شده و در نهایت با روکش مخصوص تخته را ضد آب می‌کنند.

با توجه به اینکه کاربرد این تخته بیشتر در صنعت قالب‌بندی ساختمان‌ها دیده می‌شود، توجه به کیفیت آن‌ها بسیار حائز است. تخته سه لایه روسی استحکام بسیار بالایی دارد و هنگام قالب‌بندی سطح صافی را برایتان به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید تخته‌های سه لایی در دو نوع داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند و بر اساس آن سطح کیفی مختلفی دارند.

تخته زیرپایی ایرانی یا روسی

جمع بندی

همان‌طور که می‌دانید تخته زیرپایی کاربردهای گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی دارد. با توجه به استفاده گسترده از این تجهیز چوبی و نقش آن در افزایش ایمنی کارگران، توجه به کیفیت و استقامت این تخته‌ها به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. تخته‌های بنابی در کل در دو نوع روسی تولید شده با الوار چوب روسی و تخته‌های ایرانی با تولید شده با چوب صنوبر تقسیم می‌شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

تخته‌های روسی کیفیت بیشتر اما قیمت گران‌تری نسبت به تخته‌های ایرانی دارند‌. با این حال کاربران می‌توانند برای انجام یک خرید مقرون‌به‌صرفه به مجموعه مدرن چوب مراجعه کرده و خرید هوشمندانه‌ای را برای خود رقم بزنند. در این مجموعه انواع تخته‌های روسی و ایرانی در ابعاد و اندازه مختلف با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx