تکنولوژی های جدید برنامه نویسی

dell ghatar.com ۱۷ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۲

همراه با توسعه وب و نرم‌افزار، زبان‌های برنامه‌نویسی هم رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. امروزه تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی نوینی برای توسعه‌دهندگان وجود دارد. فرقی نمی‌کند قصد شروع آموزش برنامه ‌نویسی را دارید یا به دنبال توسعه مهارت‌های خود هستید؛ یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی جدید برای پیشرفت در این حوزه ضروری است. چیزی در حدود ۷۰۰ زبان برنامه‌نویسی مختلف وجود دارد. همین موضوع کار را برای انتخاب زبان مناسب کمی دشوار می‌کند.

تکنولوژی های جدید برنامه نویسی

۱۰ تکنولوژی جدید و برتر برنامه‌نویسی در دنیا

برنامه نویسی با کمک تکنولوژی‌های جدید، پیشرفت‌ها و تغییرات بنیادین زیادی را تجربه می‌کند. اغلب این تکنولوژی‌ها، فرصت خلاقیت و نوآوری را برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کنند. با ظهور این تکنولوژی‌ها به دنیای توسعه‌دهندگان، شرایط جدیدی پیش روی اپلیکشین‌ها برای پیشرفت قرار گرفته است. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از جدیدترین و مهم‌ترین تکنولوژی‌های برنامه‌نویسی اشاره خواهیم کرد.

۱-زبان برنامه‌نویسی پایتون

پایتون زبان برنامه‌نویسی بسیار سطح بالا و همه فن حریف شناخته می‌شود! از زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌توان برای توسعه وب، تجزیه و تحلیل داده‌های مالی، اتوماسیون و … استفاده کرد. این زبان به سرعت توانسته جایگاه خود را بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به عنوان زبان برنامه‌نویسی محبوب پیدا کند. با استفاده آموزش پایتون، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا از الگوهای برنامه‌نویسی امری، تابعی، رویه‌ای و … استفاده کنند.

زبان پایتون منبع باز محسوب می‌شود. به این ترتیب برنامه‌نویسان با توجه به شرایط، می‌توانند منبع کد را تغییر دهند. این زبان تا حدود زیادی ساده‌تر از سایر زیان‌های برنامه‌نویسی است. پایتون یک نقطه آغاز مناسب برای توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود.

۲- زبان برنامه‌نویسی C#

این زبان نرم‌افزارها را اطراف اشیاء سازماندهی می‌کند. به همین دلیل یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا محسوب می‌شود. سی شارپ عملکرد بسیار سریع و پایداری دارد. به همین دلیل بین توسعه‌دهندگان بسیار محبوب است. یادگیری این زبان برنامه‌نویسی سختی زیادی ندارد. استفاده از این زبان در ابتدا برای فریمورک دات نت مایکروسافت آغاز شد. سی شارپ در حال حاضر، تطابق بسیار خوبی با لینوکس و ویندوز دارد. به این ترتیب بهترین زبان برنامه‌نویسی برای توسعه برنامه‌های دسکتاپ محسوب می‌شود.

از زبان برنامه‌نویسی سی شارپ، می‌توان در نرم‌افزارهای سازمانی و موبایل هم استفاده کرد. با توجه به تقاضای بالای سی شارپ در شرکت‌های توسعه وب، بازار کار بسیار مناسبی دارد. این زبان برنامه‌نویسی برای مبتدیان بسیار عالی است.

۳- زبان برنامه‌نویسی C++

زبان برنامه‌نویسی C++

یکی دیگر از تکنولوژی‌های جدید برنامه‌نویسی که نسخه پیشرفته C محسوب می‌شود، C++ است. یکی از مهم‌ترین مزایای C++ تطبیق‌پذیری بسیار بالای آن است. به همین دلیل خیلی راحت می‌توان آن را یاد گرفت. با توجه به سرعت بالای این زبان برای توسعه‌دهندگان، امکان طراحی نرم‌افزارهای گرافیکی، بازی‌های ویدئویی و مرورگرهای وب بیشتر می‌شود.

این زبان برنامه‌نویسی یک زبان چند پارادایم شناخته می‌شود که از برنامه‌نویسی OOP پشتیبانی می‌کند. البته یادگیری زبان برنامه‌نویسی سی شارپ، ممکن است برای برنامه نویسان مبتدی کمی چالش‌برانگیز باشد. از جمله فرصت‌های شغلی این زبان برنامه‌نویسی می‌توان به معماران برنامه‌نویسی و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اشاره کرد. مشاغل این حوزه با استقبال گسترده توسعه‌دهندگان مواجه شده است.

۴- زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت

یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی توسعه وب فرانت اند (Front-End) محسوب می‌شود. تقریبا می‌توان گفت تمام وب‌سایت‌ها از زبان برنامه‌نویسی و تکنولوژی نوین جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند. از این زبان برنامه‌نویسی، برای بهبود تعامل با کاربر در صفحات وب استفاده می‌شود. با زبان جاوا اسکریپت، می‌توان دکمه‌ها یا لینک‌های قابل کلیک، عناصر گرافیکی متحرک و جلوه‌های ویژه ایجاد کرد.

این زبان با طراحی بصری جالب خود، برای توسعه انواع برنامه‌های وب گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. از طرف دیگر یادگیری و آموزش جاوا اسکریپت بسیار ساده است. اگر قصد ورود به حوزه توسعه‌دهنده وب را دارید، جاوا اسکریپت را انتخاب کنید.

۵- زبان برنامه‌نویسی PHP

زبان برنامه‌نویسی PHP

پی اچ پی را می‌توان یکی از اولین زبان‌های بک اند، برای توسعه‌دهندگان وب دانست. این زبان تقریبا در تمام وب‌سایت‌ها، برای زبان اصلی وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادگیری PHP پیچیدگی زیادی ندارد؛ هم منابع در دسترس بسیار خوب دارد و هم نحوه استفاده از آن ساده است. این زبان برای توسعه وب‌سایت و برنامه‌ها، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

PHP را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین زبان‌ها با تکنولوژی جدید در نظر گرفت که به عنوان زبان منبع باز استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان از PHP می‌توانند برای نوشتن اسکریپت‌های سرور و توسعه اپ‌های دسکتاپ استفاده کنند.

۶- زبان برنامه‌نویسی Swift

این زبان را می‌توان یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های برنامه نویسی در نظر گرفت که در ابتدا جایگزینی برای زبان اصلی محصولات اپل بود. این زبان از ویژگی‌های نوین مثل مدیریت خودکار حافظه و برنامه‌نویسی همزمان بهره می‌برد. به این ترتیب سوئیفت را می‌توان یکی از در دسترس‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی و توسعه محصولات اپل دانست.

اگر به توسعه محصولات جذاب اپل علاقه دارید، سوئیفت را به عنوان زبان برنامه‌نویسی خود یاد بگیرید. از طرف دیگر تقاضا برای برنامه‌های ios بیشتر از گذشته شده است. همین موضوع باعث وضعیت خوب بازار کار زبان برنامه‌نویسی سوئیفت می‌شود.

۷- زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی شرکت اوراکل آمریکا است. این زبان به عنوان یکی از سطح‌ بالاترین زبان‌های برنامه‌نویسی شناخته می‌شود. با استفاده از این زبان، توسعه‌دهندگان انواع برنامه‌ها را ایجاد می‌کنند. این زبان را می‌توانید یک بار بنویسید و همه‌جا اجرا شود؛ به این ترتیب خیلی راحت می‌تواند در هر سیستم‌عاملی اجرا شود.

از این زبان برای علم داده، توسعه وب، کلان داده و مهندسی نرم‌افزار استفاده می‌شود. مهارت زبان برنامه‌نویسی جاوا به شما این امکان را می‌دهد تا خیلی زود زبان‌های جدید را یاد بگیرید. به همین دلیل آموزش برنامه نویسی جاوا محبوبیت بالایی دارد.

۸- زبان برنامه‌نویسی Go

از این زبان برای توسعه انواع برنامه‌ها، کاربری گرافیکی و … استفاده می‌شود. با وجود این که تازه به این عرصه پا گذاشته است، اما سریعا در حال رشد و پیشرفت است. با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی، می‌توان برنامه‌نویسی همزمان انجام داد. همچنین برای توسعه‌دهندگان امکان کار با CPUهای چندهسته‌ای را فراهم می‌کند. این زبان برای ایجاد وب‌سرورها، الگوریتم‌ها و … بسیار مناسب است. این زبان برنامه‌نویسی بسیار ساده‌تر از سایر زبان‌هاست.

۹- زبان برنامه‌نویسی SQL

با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی می‌توان علم داده و محاسبات آماری را انجام داد. زبان SQL به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا داده‌های ذخیره‌شده را تجزیه و تحلیل و دستکاری کنند. این زبان نقش مهمی در مدیریت پایگاه داده ایفا می‌کند. همچنین در بازاریابی به ارزیابی کمپین‌های بازاریابی می‌پردازد. به همین دلیل استفاده از این زبان برنامه‌نویسی تقاضای بسیار زیادی دارد.

۱۰- زبان برنامه‌نویسی Ruby

یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی پیشرفته که منبع باز است، زبان Ruby نام دارد. معمولا از این زبان برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب استفاده می‌کنند. زبان Ruby برای تجزیه و تحلیل داده‌ها هم مناسب است. یادگیری این زبان برنامه‌نویسی هم بسیار ساده خواهد بود. از جمله مزایای استفاده از این زبان برنامه‌نویسی، می‌توان به تعمیر و نگهداری کم، امنیت برنامه‌های وب و … اشاره کرد.

خلاصه

آشنایی با انواع تکنولوژی‌ها و زبان‌های نوین برنامه‌نویسی، برای توسعه‌دهندگان ضروری است. در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین تکنولوژی‌های زبان برنامه‌نویسی را مورد بررسی قرار دادیم. هر کدام از این زبان‌ها دارای مزایا و کاربردهای خاص خود هستند. یادگیری اغلب این زبان‌ها هم بسیار ساده است. توسعه‌دهندگان با توجه به زمینه علاقه خود، اقدام به یادگیری زبان برنامه‌نویسی می‌کنند.

مداد سبز تنها پلتفرم آموزشی پروژه‌محور در ایران محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی به این پلتفرم مراجعه کنید. در این پلتفرم انواع زبان‌های برنامه نویسی با روشی نوین آموزش داده می‌شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx