پلمپ دفتر قانونی شرکت تازه تاسیس

dell ghatar.com ۱۷ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۹

درخواست پلمپ دفاتر تازه تاسیس، یکی از مهم‌ترین مواردی است که صاحبان شرکت، باید نسبت به آن اقدام کنند. این امر برای کلیه شرکت‏ها اعم از شرکت‌های فعال و غیرفعال، ضروری است و حتما باید انجام شود.

پلمپ دفتر قانونی شرکت تازه تاسیس

گزارش تمام هزینه‌ها، درآمدهای روزانه، هفتگی و سالانه، باید توسط شرکت‏ها، اشخاص حقیقی و حقوقی در دفترهای رسمی ثبت و سپس به اداره دارایی و مالیات، تحویل داده شوند. پس از ثبت شرکت، برای اخذ کارت بازرگانی و دریافت کد اقتصادی، به پلمپ شرکت نیازمندیم. در این مقاله قصد داریم شما را با مراحل اخذ شرکت‌های تازه تاسیس آشنا کنیم.

پلمپ شرکت‌های تازه تاسیس، چه مراحلی دارد؟

بعد از انجام تمام مراحل خدمات ثبت شرکت، صرف نظر از میزان ثبت فعالیت خود، باید تمامی فعالیت‌‏های مالی خود را به طور دقیق در اختیار سازمان امور مالیاتی استان قرار دهد. در صورت وجود اشتباه در تکمیل دفتر قانونی، صاحبان شرکت مشمول پرداخت جریمه‌های و خسارت، می‌شوند. از مراحل پلمپ شرکت‌های تازه تاسیس شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرحله اول

برای انجام این امر، لازم است به بخش پلمپ دفاتر تجاری در سامانه ثبت شرکت‌ها به آدرس اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید. سپس باید فرم اطلاعات متقاضی، شامل نوع شخص متقاضی، تابعیت متقاضی، کد ملی، آدرس، کد پستی و شماره همراه با دقت پر شود.

  • مرحله دوم

در این مرحله باید اطلاعات شخصیت حقوقی، اطلاعات مربوط به تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری، نام هیئت مدیره شرکت و سمت آن، به درستی وارد شود. فرم اظهارنامه موجود در سایت نیز باید پر شده و سپس از روی آن پرینت گرفته شود.

  • مرحله سوم

اطلاعات در صورت بدون نقص و کامل بودن، توسط کارشناسان مربوطه تایید می‌شوند. مدارک مورد نیاز همراه با پرینت اظهارنامه را به اداره ثبت، تحویل دهید. اداره ثبت پس از بررسی مدارک، بعد از چند روز پلمپ را به نشانی که قبلا در سامانه وارد کرده‌اید، ارسال می‌کند.

هزینه پلمپ شرکت‌های تازه تاسیس

مدارک مورد نیاز برای پلمپ شرکت‌های تازه تاسیس

این مدارک برای اشخاص حقیقی و حقوقی با هم تفاوت دارد. بر اساس ماده قانون تجارت، در صورت عدم پلمپ شرکت‌های تازه تاسیس، صاحبان شرکت باید جریمه نقدی بپردازند. از جمله این مدارک مورد نیاز برای پلمپ دفاتر عبارت است از:

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

از کارت ملی مدیرعامل شرکت کپی گرفته شود.

اصل اظهارنامه ای که قبلا در سامانه پر شده است، باید توسط یکی از مدیران شرکت امضا شود.

از آخرین تغییرات ثبت شرکت از جمله تغییر مدیران، دارندگان امضا، نام و نوع شخصیت حقیقی و حقوقی، کپی گرفته شود.

تصویر مصدق وکالت نامه و معرفی نامه

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

متقاضی باید از کارت ملی خود، یک نسخه کپی تهیه کند.

هم‌چنین کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت‌های کسبی متقاضی نیز مورد نیاز است.

هزینه پلمپ شرکت‌های تازه تاسیس چقدر است؟

دریافت پلمپ برای شرکت پس از ثبت شرکت بسیار ضروری است و سبب معتبر شدن شرکت و تمام معاملات انجام شده در آن می‌شود. اخذ کارت بارزگانی یکی از مواری است که تمام شرکت‌ها پس از ثبت باید داشته باشند، این کارت فقط در صورت دریافت پلمپ به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

هزینه اخذ پلمپ تمام شرکت‌های تازه تاسیس با هم یکسان نیست و توسط کارشناسان مربوطه مشخص می‌شود. پس از تعیین هزینه‌ها، شخص باید آن را به صورت اینترنتی پرداخت نماید. پس از تکمیل کامل مدارک و پرداخت هزینه اینترنتی، پلمپ شرکت توسط پشت پیشتاز به آدرس فرد متقاضی ارسال می‌شود.

دلایل رد شدن دفاتر پلمپ جیست؟

در صورت استفاده کردن از دفاتر سال‌های گذشته، وارد کردن اطلاعات نادرست و غیر واقعی، عدم ثبت فعالیت‌های مربوط به شعب شرکت، سفید گذاشتن صفحات به منظور سواستفاده، ثبت نکردن برخی از فعالیت‌های شرکت، پاک کردن، تراشیدن و مخدوش کردن مندرجات، از جمله مواردی هستند که در رد پلمپ شرکت‌های تازه تاسیس نقش دارند.

توجه داشته باشید که کلیه فرم‌ها و اظهارنامه ها با خودکار پر شود، زیرا استفاده از وسایل گرافیتی مانند مداد، احتمال پاک شدن اطلاعات شما و در نهایت رد درخواست برای پلمپ را افزایش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین مراحل پس از ثبت شرکت، اخذ گواهی پلمپ دفاتر از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها است. بعد از دریافت پلمپ دفاتر تازه تاسیس شده، می‌توان جهت اخذ کارت بازرگانی اقدام کرد. این کارت یکی از مهم‌ترین کارت‌های مورد نیاز برای هر شرکت تجاری است که از مزیت‌های آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان واردات و صادرات‌ کالاهای مجاز گمرکی
  • ثبت سفارشات مختلف
  • امکان داد و ستد کالاهای متنوع و مجاز از مناطق آزاد کشور
  • بهره‌مندی از دانش تاجرین خارجی
  • امکان ثبت علائم تجاری لاتین

سفیر صلح، مجموعه‌ای معتبر همراه با تیمی تخصصی است که خدمات ثبتی را در حداقل زمان ممکن و بهترین کیفیت انجام می‌دهد. کلیه امور مربوط به خدمات ثبت شرکت، اخذ برند و لوگو و اخذ کارت بازرگانی، در این مجموعه همراه بهترین کارشناسان و وکلای درجه یک دادگستری انجام می‌گیرد. اگر قصد ثبت شرکت و یا ثبت برند و لوگو در تهران یا دیگر شهرها را دارید، با این مجموعه در ارتباط باشید‌.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx