معروف ترین زنان خلبان در جهان!

dell ghatar.com ۱۸ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۰۷

باید بگویم سال‌های زیادی دنیای هوانوردی و هواپیمایی زیر سلطه آقایان بوده و تنها از زنان به‌عنوان کمک‌خلبان آن‌هم به‌ندرت کمک گرفته‌شده است. حال در دنیای مدرن امروز با فتح زنان در حوزه صنعت پرواز دیگر کمتر کسی است که با تلاش و ممارست آرزوی رویای پرواز خود را در خواب های خود ببیند.

معروف ترین خلبان زن جهان- بلیط هواپیما

باید به شما بگویم این روزها در صنعت حمل‌ونقل هوایی خانم‌ها بسیار خوش درخشیده‌اند و این امر نه‌تنها در دنیا که در ایران بسیار مشهود است. از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا به معرفی برترین زنان خلبان در سطح دنیا بپردازیم که نام آن ها جهانی شده است. تا شما هم با تاریخ هوانوردی و پیشرفت‌های که در این راه از آن خانم‌ها شده است بیشتر از هر زمان دیگری آشنایی پیدا کنید. پس پیش از خرید بلیط هواپیما با ما برای شگفت‌زده شدن همراه شوید.

خلبان‌های زنی در سطح جهان را بشناسید

می‌خواهیم به شما بگویم که هیچ‌چیزی اگر به کسب مهارت در آن راستا پرداخته شود غیرممکن نیست. شاید زمانی پرواز با یک غول آهنی برای زنان امری خنده‌دار و یا حتی وحشت‌آور بوده باشد؛ اما این روزها این امر به واقعیت بدل شده است و دیگرکسی نه می‌خندد و نه از سر ترس زبان به دندان می‌گیرد.

آملیا ارهارت

اولین زن خلبان که آملیا ارهارت نام دارد در سال ۱۹۳۲ پرواز بر فراز اقیانوس اطلس را به‌صورت انفرادی تجربه کرده است. از همین رو این زن نشان اولین خلبان زن در جهان را از آن خودکرده است. بر اساس مصاحبه‌های صورت گرفته این زن موفق توانسته است از نیوفاندلند تا پاریس تجربه‌های پروازهای هوایی خود را به ثبت برساند. باید به شما بگویم رکورد پرواز وی به دلیل سفر بر فراز اقیانوس اطلس در رکوردهای گینس جای گرفته است. در سال ۱۹۳۷ درست در سن ۳۹ سالگی وقتی این بانوی توانمند قصد داشت رکورد دیگری را از خود بر فراز اقیانوس آرام به ثبت برساند ناپدید شد و هیچ‌گاه جسد وی نیز پیدا نشد.

کیت مک ویلیامز

برای شما اگر بخواهیم از جوان‌ترین زن خلبان در جهان بگویم باید به معرفی کیت مک ویلیامز بپردازیم. شاید برایتان جالب باشد که تجربه پرواز با هواپیمای مسافربری برای این بانوی برگزیده تنها در سن ۲۶ سالگی به ثبت رسیده است. او در خاطرات خود عنوان کرده است که رویای پرواز درست از سن ۱۳ سالگی در وجودم ریشه دواند و تا ۲۶ سالگی که اولین پروازم به ثبت رسید با من همراه بود است. البته کیت مک ویلیامز در سن ۲۱ سالگی به مدت ۵ سال در ایرلاین ایزی جت مشغول پرواز بود و بعدازآن توانست فعالیت خود را در سمت کاپیتان پرواز مسافربری آغاز کند.

الی باینهورن

خلبانی آلمانی‌تبار که در ۱۳ اوت ۱۹۳۵ توانست در طی یک روز از آلمان به قاره آسیا سفر کند و به آلمان برگردد کسی نیست به‌غیراز الی باینهورن نیست. او در خاطرات خود عنوان کرده است کمتر فرودگاهی در سطح جهان وجود دارد که من با هواپیمای خود به آن سری نزده باشم. این زن زیبا برای اولین بار توانست رکورد سفر به دور دنیا را از آن خود کند. از همین رو او را با عنوان دختر زیبایی که سرنشین جعبه پرنده است می‌شناسند.

آملی بزه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید موفقیت‌های بزه در حدی بود که همیشه مردها انگشت‌به‌دهان و متحیر می‌مانند. به شکلی که درست در آستان جنگ جهانی اول او پا به عرصه خلبانی گذاشت یعنی در روزگاری که مردان به تنهای در این حوزه سلطنت می‌کردند و هیچ‌کس چشم دیدن زنی را در کنار خود نداشت. بزه جوایز بسیار زیادی را در حوزه مسابقات هوایی توانسته بود از آن خود کند اما بنا به دلایلی بسیار نامعلوم در سال ۱۹۲۵ دست به خودکشی زد. باوجود موفقیت‌های بسیار و داشتن آموزشگاه خلبانی این کار وی همیشه برای همه یک سؤال بی‌جواب باقی‌مانده است.

هانا رایچ

اگر بخواهیم از هانا رایچ برای شما بگویم. می‌توانیم بگویم این چهره یکی از مشهورترین هوانوردهای آلمانی بوده است که بیش از ۴۰ رکورد جهانی را با هواپیماهای متفاوت از آن خودکرده است. او در سال ۱۹۳۸ توانست برای اولین بار هدایت یک هلی کوپتر را به دست بگیرد. درست در طی جنگ جهانی دوم هانا رایچ با پروازهای آزمایشی که برای ارتش آلمان انجام داد توانست چهره متفاوتی را از خود به ثبت برساند. از مهم‌ترین دستاوردهای وی افتتاح آموزشگاه خلبانی وی بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در کشور غنا بوده است.

هریت کوئیمبی

برای شما اگر بخواهیم از تأثیرگذارترین زن خلبان در کشور آمریکا بگویم بدون شک نام هریت کوئیمبی به زبان خواهد آمد. او نخستین زن آمریکایی بود که توانست پروانه خلبانی را در کشور آمریکا از آن خود کند. همچنین وی در پروازی تک نفره کانال مانش که بین انگلیس و فرانسه است را پشت سر گذاشت. هریت کوئیمبی به‌شدت زنان را تشویق می کرد که برای داشتن زندگی مستقل کار کنند وی به‌راحتی خرج خود را تأمین می کرد و به‌عنوان یک زن آزاده و مستقل در آمریکا شهرت گرفته بود. از سرنوشت وی اگر بخواهیم بگویم متأسفانه در سال ۱۹۱۲ در پی سقوط هواپیمایش جان خود را از دست داد.

زنان خلبان معروف در دنیا

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید مردان هیچ‌وقت تمایلی به دادن ناوگان‌های هوایی به دست خانم‌ها را نداشتند. این امر تنها به دلیل سلطه و سلطنت آن ها در آسمان‌ها برای نشان دادن قدرتشان بوده است؛ اما ما شاهد این قانون‌شکنی در سرتاسر دنیا هستیم و نمونه بارز آن را می‌توانید در آسمان‌های ایران با بانوان ایرانی شاهد باشید.

زنان موفقی در دنیا بوده‌اند که نه‌تنها خود استقلال مالی داشتند که دیگران را هم به این امر تشویق می‌کردند. زنانی که با قامتی مردانه در آسمان‌های بین‌المللی و فرودگاه‌های متفاوت هواپیمای خود را به پرواز درآوردند و با به زمین نشاندن آن غرور و افتخاری ماندگار را برای خود به ثبت رساندند. امید است مطالب ارائه‌شده توانسته باشد نظر شما عزیزان را در راستای معرفی برگزیده‌ترین زنان در سطح دنیا در حرفه خلبانی جلب کرده باشد. بدون شک با این شناخت دیگر با خرید بلیط هواپیما آن‌هم با کاپیتان زن خیلی شگفت‌زده نخواهید شد و از این‌همه افتخار به خود می‌بالید.

معروف ترین خلبان زن جهان-خرید بلیط هواپیما

معروف ترین خلبان زن جهان خرید بلیط هواپیما

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx