ایستگاه بعدی قیمت اتریوم رو به چه سمتی است؟

dell ghatar.com ۱۹ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۹

اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. اتریوم در سال ۲۰۲۱ روند صعودی گسترده‌ای را طی کرد و به بالاترین حد فعلی خود (ATH) یعنی ۴۸۴۰ دلار رسید.

قیمت اتریوم در سکوی بعدی

قیمت اتریوم از آن زمان به پایین‌ترین حد خود رسیده و ثابت مانده، اما آینده اتریوم سرمایه‌گذاران را به افزایش نرخ خرید اتریوم امیدوار کرده است. در این مقاله، پیش‌بینی نرخ قیمت اتریوم را بر اساس تاریخچه کوین و پتانسیل اتریوم بازگو خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت اتریوم ۲۰۲۲

نرخ قیمت اتریوم در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ دلار است که ۷۵ درصد کمتر از آخرین ATH اتریوم است. پایان سال ۲۰۲۲ پایین‌ترین قیمت ETH به ثبت رسید. اما برخی پیش بینی کرده بودند که تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت اتریوم می‌تواند به ۲۰۰۰ دلار برسد.

قیمت ETH در اواسط سال ۲۰۲۲ به بالاترین قیمت خود خواهد رسید. پیش بینی می‌شود نرخ خرید ETH به ۶۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ برسد. اما مانند آخرین روند صعودی اتریوم با مقاومت سنگینی مواجه خواهد شد. پس از این که از این مقاومت عبور کرد، ATH خود را پشت سر می‌گذارد و به ۴۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

تا پایان سال ۲۰۲۴ بازار کریپتو و اتریوم یک زمستان طولانی را آغاز خواهد کرد. با نصف شدن پاداش‌های بیت کوین و برخی عوامل دیگر قیمت اتریوم به ۱۴۰۰ دلار سقوط دوباره خواهد داشت. همانطور که در سال ۲۰۱۸ اوج قیمت ETH اتفاق افتاد و مجددا ۹۵% از ارزش اتریوم از دست رفت.

تاریخچه قیمت اتریوم

زمانی که بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۰ روند صعودی خود را از سر گرفت، نرخ خرید اتریوم نیز همین روند را دنبال کرد. اکثر آلت‌کوین‌ها راکد بودند، اما استفاده گسترده از اتریوم در پروژه‌های مختلف باعث شد سرمایه گذاران پتانسیل فوق العاده آن را ببینند. بیشتر سرمایه گذاران انتظار نداشتند که اتریوم به اندازه قبل افزایش یابد، اما نسبت به ATH در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ برابر شد.

در سال ۲۰۱۳، برنامه نویس Vitalik Buterin اتریوم را توسعه داد. کار توسعه و تامین مالی جمعی در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و سال بعد شبکه به صورت آنلاین فعال شد. اتریوم یک بلاک چین باز با قابلیت قرارداد هوشمند، پرداخت‌های جهانی و برنامه‌های کاربردی است. بوترین همچنین اطمینان داد که این پلتفرم به مردم اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) بسازند.

اتریوم در طول سال ۲۰۱۵ در نوسان بود، اما از ابتدای سال بعد افزایش چشمگیری داشت. از ژانویه تا مارس ۲۰۱۶، سرمایه گذاران از رشدی ۱۳۰۰ درصدی از کمی بیش از ۱ دلار به ۱۵.۲۰ دلار سود بسیار بردند. در آن زمان اصلاح قابل توجهی رخ داد که قیمت بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد و قیمت ETH بیش از ۸ دلار در انتهای سال رسید.

از ژانویه تا مارس ۲۰۱۷، قیمت اتریوم تثبیت شد. اما در مارس ۲۰۱۷ نرخ خرید ETH افزایش یافت و زمانی که قیمت ETH در آوریل همان سال به ۵۳ دلار رسید، روند صعودی بیشتر شد. قیمت اتریوم برای بقیه سال ۲۰۱۷ به افزایش ادامه داد اما نرخ خرید اتریوم تا ۴۰٪ کاهش داشت. اما این مانع از رسیدن اتریوم به ATH جدید ۱۴۳۰ دلاری در ژانویه ۲۰۱۸ نشد.

پس از ATH در سال ۲۰۱۸، اتریوم وارد بازار نزولی چند ساله شد. در طول قرنطینه جهانی در مارس ۲۰۲۰، قیمت ETH به ۹۷ دلار سقوط کرد. در آن زمان، سرمایه‌گذاران در ترس شدید بودند، اما افت قیمت اتریوم موقتی بود، زیرا اتریوم یک V-bottom ساخت و در سپتامبر ۲۰۲۰ شروع به صعود به ۴۸۱ دلار کرد.

قیمت ETH تا پایان نوامبر ۲۰۲۰ متغیر بود. نرخ خرید ETH در دسامبر همان سال شروع به افزایش کرد، سپس در می‌ ۲۰۲۱ به ۴۳۰۰ دلار رسید و یک ATH جدید ساخت. سرمایه گذارانی که در مارس ۲۰۲۰ وارد شده اند، از ۴۶۰۰ درصد رشد بهره مند شدند. اما این پایان کار نبود. اگرچه اتریوم پس از ATH در سال ۲۰۲۰، ۶۰درصد از ارزش خود را از دست داد، اما دوباره افزایش قیمت اتریوم شروع شد و در نوامبر ۲۰۲۱ یک ATH جدید با قیمت ۴۸۴۰ دلار تولید کرد.

از زمان ثبت ATH، اتریوم در یک روند نزولی قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۲، اتریوم ۶۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. قیمت ETH تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۰۰۰ دلار باقی ماند. ارزش بازار اتریوم در حال حاضر ۱۴۸ میلیارد دلار است.

پیش بینی قیمت ETH در سال ۲۰۲۳

پیش بینی قیمت ETH در سال ۲۰۲۳

برای انجام یک پیش بینی بلند مدت نیاز است اهرم عرضه و تقاضا را مد نظر داشته باشیم. به همین ترتیب هرچه اتریوم طرفدار بیشتری داشته باشد نرخ قیمت ETH نیز بالاتر خواهد رفت.

در سال ۲۰۲۲ اتریوم ادغام خود را انجام داد و پیشرفت‌های شگرفی در حوزه امنیت، اثبات سهام و افزایش پروژه‌های غیر متمرکز داشت. همین پیشرفت‌ها احتمال بالا رفتن تعداد خریداران توکن اتریوم افزایش می‌دهد. به همین دلیل بی‌تردید قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد داشت.

همچنین رشد NFT‌ها در بستر بلاک چین اتریوم نیز موجب گسترش هرچه بیشتر بازار اتریوم شده است که احتمال افزایش قیمت ETH در سال ۲۰۲۳ را تقویت خواهد کرد.

با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود که قیمت اتریوم، به حدود ۶۰۰۰ دلار برسد.

نتیجه گیری تحلیل قیمت اتریوم

همانطور که اتریوم در مارس ۲۰۲۰ پس از دستیابی به قیمت جدید خود ۹۴٪ ارزش خود را از دست داد. پس از رسیدن به قیمت جدید ۶۰۰۰ دلاری اتریوم به دلیل نصف شدن پاداش‌های بیت کوین و برخی عوامل دیگر به احتمال خیلی زیاد افت قیمت شدید دیگری خواهیم داشت.

منابع:
https://www.tahlilbazaar.com/news/198661/

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx