ترفندهای پاک کردن لکه جوهر از روی سطوح چرمی

dell ghatar.com ۲۰ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۶

پاک کردن لکه جوهر از روی سطوح چرمی  مانند لباس‌های چرمی ، مبل چرمی و ... یک مشکل واقعی است، زیرا پاک کردن جوهر از هر سطحی بسیار دشوار است.

اگر لباس یا مبلمان چرمی شما با جوهر آغشته شده است باید به سرعت واکنش نشان دهید تا لکه گسترش نیابد و یافتن یک روش موثر برای رفع لکه دشوارتر نشود .
از بین بردن لکه جوهر روی چرم تا حدودی پیچیده است، اما با توصیه ای که در این مقاله ارائه می دهیم، می توانید از شر این لکه ها خلاص شوید.
اگر لکه و چرک های کهنه روی مبل وجود دارد یک گزینه عالی ، خشکشویی مبل در منزل است. مبل شویی در منزل تهران با شوینده های خاص توسط خشکشویی ها انجام می شود .

ترفندهای پاک کردن لکه جوهر از روی سطوح چرمی

 نحوه پاک کردن لکه جوهر از روی سطوح چرمی

۱- مشخص کنید که چرم روی سطح چرم طبیعی است یا مصنوعی.

تمیز کردن چرم مصنوعی (که بسیار جاذب و تقریباً دست نخورده است) دشوار است. یک قطره آب روی سطح کالای چرمی بریزید. اگر آب را جذب کرد ، چرم مصنوعی است و به کمک حرفه ای نیاز خواهید داشت. اگر چرم ، آب را جذب نکرد، چرم طبیعی  است و می توانید شروع به تمیز کردن کنید.
چرم مصنوعی (مانند جیر) را مستقیماً به خشکشویی ببرید تا لکه از بین برود. چرم مصنوعی فوق العاده جاذب است و پاک کردن لکه حتی با روش های حرفه ای بسیار دشوار خواهد بود. تلاش برای استفاده از روش های خانگی برای چرم مصنوعی احتمالاً باعث دردسر بیشتر و اتلاف وقت شما می شود که ارزش تلاش را ندارد

۲- عمق لکه را تعیین کنید.

اگر لکه جوهر روی سطح چرمی تازه است، طبق مراحل زیر شروع به تمیز کردن کنید. اگر لکه جوهر قدیمی است یا عمیقاً در چرم نفوذ کرده است، احتمالاً برای از بین بردن لکه، به رنگ کردن حرفه ای چرم نیاز خواهید داشت.

۳- در صورت امکان دستورالعمل های مراقبت از کالای چرمی را بخوانید.

سازنده ممکن است یک نرم کننده یا پاک کننده خاص را برای از بین بردن لکه های جوهر توصیه کند. همچنین، ممکن است توصیه کند  از موارد خاصی که ممکن است در این مقاله هم ذکر شده  باشد اجتناب کنید، زیرا ممکن است لکه را تمیز نکنند یا به چرم آسیب برسانند.

۴- قبل از اعمال هر یک از روش های زیر یک نقطه کوچک را تمیز کنید.

یک نقطه کوچک روی چرم که نامشخص بوده و غیر قابل مشاهده است را انتخاب و روش حذف لکه جوهر از روی چرم را  صرف نظر از اینکه از چه محلولی استفاده می کنید را بر روی آن اعمال کنید و مقدار کمی از ماده مورد نظر را روی چرم بمالید و به دنبال علائم آسیب یا تغییر رنگ باشید. با این کار، مطمئن می شوید که محلول چرم را خراب نمی کند اگر روش مورد نظر برای نوع خاص چرم جواب ندهد، بدون اینکه وضعیت چرم بدتر شود می توانید روش دیگری را امتحان کنید.

۵- سعی کنید چرم را به آرامی با یک پارچه مرطوب شده با یک پاک کننده صابونی پاک کنید.

پاک کننده های صابونی ملایم تر از پاک کننده های مبتنی بر حلال هستند، بنابراین برای تمیز کردن لکه های جوهر از روی چرم مناسب تر هستند.

۶- لکه را با یک پاک کننده مخصوص جوهر تمیز کنید.

معمولاً وقتی اجناس چرمی خود را برای شستشو به خشکشویی می سپارید، از یک پاک کننده که مخصوص پاک کردن جوهر طراحی شده است برای از بین بردن لکه ها استفاده می کنند. اگرچه این اقلام می توانند گران باشند، اما در مقایسه با هزینه ای که برای خرید یک کالای چرمی طبیعی پرداخت کرده اید، بسیار مناسب است.

استفاده از روش های خانگی برای حذف لکه جوهر از روی سطوح چرمی

 ۱- استفاده از اسپری مو

اگرچه ممکن است بهترین محصول پاک کننده نباشد اما برای برخی از افرادی که لکه های جوهر بسیار موثر واقع شده است . برای از بین بردن لکه باید این کار را انجام دهید:
– یک سواب پنبه ای را به اسپری مو آغشته کنید.
– به سرعت توسط سواب محل لکه را تمیز کنید.
– سپس پاک کننده و نرم کننده چرم را روی نقطه لکه بمالید. انجام این درمان پس از استفاده از اسپری مو بسیار مهم است، زیرا اسپری مو می تواند چرم را خشک کرده و باعث ترک خوردن آن شود.
– مراحل بالا را تا زمانی که لکه جوهر از بین برود تکرار کنید.

۲- ایزوپروپیل الکل را امتحان کنید.

ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد برای پاک کردن لکه جوهر از روی چرم معمولا کارآمد است، اگرچه  احتمالاً مناسب ترین روش نیست .  یک سواب پنبه ای را در کمی الکل ایزوپروپیل خیس کنید و آن را روی سطح چرمی آغشته به جوهر بمالید. از آنجایی که الکل نیز یک عامل خشک کننده است، پس از آن حتما از پاک کننده و نرم کننده چرم استفاده کنید و در صورت لزوم، مراحل را تکرار کنید.

۳- از پاک کننده های لاک ناخن بدون استون استفاده کنید.

بسیاری از افراد در تلاش برای از بین بردن لکه جوهر از روی سطوح چرمی  توسط پاک کننده ناخن غیر استون موفق بوده اند.  مقدار کمی پاک کننده لاک ناخن را روی یک سواب پنبه ای بمالید، سپس از آن بر روی لکه استفاده کنید . در نهایت مقداری پاک کننده و نرم کننده چرم بمالید تا از خشک شدن بی مورد سطح چرمی  جلوگیری کنید.
همانطور که گفته شد ، گزینه بی دردسر و مطمئن برای تمیزکردن مبل ها ، خشکشویی است.
خشکشویی آنلاین حباب در تهران خدمات مختلفی ماییند خشکشویی مبل در منزل ، خشکشویی تشک خوشخواب تهران ، خشکشویی فرش در منزل ، شستشوی پرده و… را در کمترین زمان با مراجعه به محل انجام می دهد .
برای ثبت سفارش ، کافی است به سایت خشکشویی مراجعه کرده یا تماس بگیرید.
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱   –  www.hobabb.com

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx