چرا تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد؟

dell ghatar.com ۲۱ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۳

کاربران تلویزیون به این واقعیت عادت کرده اند که کانال های تلویزیون را بدون بلند شدن از روی مبل و رفتن به طرف دستگاه تغییر دهید. اما هنگامی که تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد و فقط با دکمه های روی صفحه کنترل روشن و خاموش می شود، باعث ناراحتی می شود. علت چنین مزاحمتی کجاست؟ در کنترل از راه دور یا در خود تلویزیون؟

نحوه بررسی کنترل از راه دور وقتی تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد

دوربین تلفن همراه خود را روشن کنید و آن را روی چراغ کنترل از راه دور بگیرید. یک کلید را روی کنترل از راه دور فشار دهید. اگر نور مادون قرمز از طریق دوربین گوشی قابل مشاهده باشد، کنترل از راه دور کار می کند و سالم است و مشکلات مربوط به نقص تلویزیون است. اما اگر با فشار دادن دکمه روی کنترل چراغ روشن نمی شود؟ بنابراین، عیب را باید در کنترل از راه دور جستجو کرد.

چرا تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد؟

چه مشکلاتی را خودتان می توانید برطرف کنید؟

۱- باتری ها در کنترل از راه دور تمام شده اند.

ساده ترین دلیلی که تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد تمام شدن باتری ها است. سعی کنید آنها را عوض کنید و دوباره کنترل از راه دور را بررسی کنید.

۲- کنتاکت های برد کنترل از راه دور اکسید شده اند.

قاب کنترل از راه دور تلویزیون را باز کرده و با یک سواب پنبه ای آغشته به الکل، کنتاکت های برد کنترل از راه دور را پاک کنید. این کار همیشه زمانی که کنتاکت ها کثیف هستند کمک می کند.

۳- تداخل خارجی

گاهی اوقات سیگنال های کنترل از راه دور به دلیل تداخل سایر تجهیزاتی که در کنار تلویزیون قرار دارند به تلویزیون نمی رسد. این اتفاق زمانی می افتد که تلویزیون نزدیک مایکروویو یا یخچال در آشپزخانه باشد. تلویزیون را به مکان دیگری ببرید و دوباره با کنترل از راه دور آن را روشن کنید.
متأسفانه در سایر موارد دلیل آن خرابی ریموت کنترل یا خود تلویزیون است.

خرابی های احتمالی کنترل که باعث می شوند تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ ندهند ، کدامند؟

۱- لایه رسانای دکمه های لاستیکی فرسوده شده است.

با فشار دادن دکمه، کنتاکت های روی برد کنترل از راه دور بسته شده  و دستور تغییر کانال ها و سایر موارد اجرا می شود. معمولاً لایه رسانای روی آن دسته از دکمه هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مانند دکمه های روشن / خاموش، صدا، تعویض کانال پاک می شود . در این حالت، کنترل از راه دور تنها به برخی از دکمه ها پاسخ ضعیفی می دهد یا اصلاً پاسخ نمی دهد. دکمه های لاستیکی ریموت باید تعویض شوند.

۲- برد کنترل از کار افتاده است.

ممکن است کنتاکت ها، شیار ها یا اجزا الکترونیکی روی برد خراب شده ، سوخته یا اکسید شده باشند. برای از بین بردن خرابی، لازم است شیارها و کنتاکت های سوخته را لحیم کنید، و همچنین اجزاء معیوب روی برد را تعویض کنید.
توجه داشته باشید که بطور کلی تعمیر ریموت کنترل تلویزیون توصیه نمی شود، خرید یک کنترل از راه دور جدید آسان تر و ارزان تر است.

خرابی های احتمالی تلویزیون که باعث می شود تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ ندهد ، کدامند؟

هنگامی که کنترل از راه دور کار می کند، اما دستگاه فقط به دکمه های روی قاب تلویزیون  پاسخ می دهد، دلیل آن در خود تلویزیون است. این مشکلات عبارتند از:

۱- خرابی آشکار ساز نوری تلویزیون

آشکار ساز نوری دستورات را از کنترل پنل دریافت کرده و به برد اصلی منتقل می کند. هنگامی که آشکارساز نوری از کار بیفتد ، تلویزیون به دستورات کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد اما دکمه های روی خود تلویزیون کار می کنند.
برای رفع این مشکل آشکار ساز نوری تلویزیون باید تعویض شود.

۲- ایرادات سیم کشی و کنتاکت ها در منطقه ای  از برد کنترل از راه دور تا برد اصلی

به دلیل سیم کشی آسیب دیده یا کنتاکت های پوسیده، سیگنال ردیاب نوری به برد نمی رسد. در نتیجه تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد اما دکمه های روی قاب تلویزیون کار می کنند.
برای رفع مشکل تعمیرکاران محل خرابی را پیدا می کند، سیم را بازیابی می کند یا کابل را به طور کامل تغییر می دهد. کنتاکت ها تمیز و لحیم می شوند.

۳- خرابی نرم افزار برد اصلی

به دلیل خرابی سیستم عامل، برد اصلی به سیگنال های ردیاب نوری به درستی پاسخ نمی دهد. اغلب اوقات این مشکل به دلیل نوسانات برق در شبکه برق دستگاه ، خ رخ می دهد و باعث می شود که تلویزیون به کنترل از راه دور کار پاسخ ندهد اما کنترل پنل روی خود تلویزیون کار می کند.
برای رفع این مشکل در تلویزیون ، تعمیرکار حافظه روی مادربرد را از لحیم خارج می ‌کند، آن را دوباره برنامه‌ ریزی می ‌کند و در انتها حافظه را دوباره لحیم می‌ کند.

سخت پایانی
در صورتیکه پس از بررسی و تست احتمالات گفته شده ، مشخص شد مشکل در تلوزیون است ، لازم است تشخیص و تعمیر ایراد را به تعمیرکار مجاز بسپارید که در همه شهرها با جستجو در دسترس هستند.
در کرج، تابان سرویس مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون می باشد . تعمیر تلویزیون دوو در کرج ، تعمیر تلویزیون پاناسونیک در کرج ، تعمیر تلویزیون تی سی ال در کرج و  … توسط تابان سرویس در کمترین زمان در منزل انجام می شود.
برای درخواست تعمیرکار تلوزیون در کرج ، با تابان سرویس تماس بگیرید . ۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰
www.tabanservice.com

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx