معیار های مهم انتخاب وکیل مجرب در سال ۱۴۰۱

dell ghatar.com ۲۲ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۴

وکیل پایه یک دادگستری فردی است که در آزمون کارآموزی وکالت پذیرفته شده و پس از گذراندن دوره کارآموزی و قبولی در آزمون وکالت موفق به دریافت پروانه وکالت پایه شده است.

از جمله وظایف اساسی بهترین وکیل در ارومیه در دادگاه عبارتند از: ارائه رونوشت وکالتنامه به موکل، ارائه امکان مشاوره با وکیل، حضور در جلسه دادرسی و … از آنجایی که طرح دادخواست یا شکایت و از طرف دیگر پیگیری موضوع در مراجع مذکور مستلزم علم حقوقی است، چنانچه افراد عادی به دلیل عدم آگاهی و تجربه حقوقی نسبت به طرح شکایت یا اقامه دعوا اقدام نمایند اغلب شکست می خورند و حقوق آنها پایمال می شود، بنابراین توصیه می کنیم برای موفقیت و جلوگیری از ضرر و زیان با بهترین وکیل در ارومیه مشورت کنید.

چگونه وکیل خود را انتخاب کنیم؟
در یک نگاه وکلا به دو دسته تقسیم می شوند. وکلای دادگستری که نهادی مستقل از قوه قضائیه است و وکلای مرکز مشاوران قضایی وابسته به قوه قضاییه. آنچه در جامعه حقوقی مشهور است این است که به دلایل مختلف وکلای وکلا از استقلال و عملکرد بهتری برخوردارند اما این یک قاعده مطلق نیست. از سوی دیگر، ممکن است شنیده باشید که برخی افراد «آموزش وکالت» را می گذرانند. یعنی هنوز دو سال از ورود آنها به وکالت نگذشته است و وکیل پایه یک دادگستری محسوب نمی شوند و محدودیت هایی در پذیرش پرونده دارند.

بهترین وکیل در ارومیه

شاید در همان ابتدا فکر کنید که بهتر است پرونده خود را به کارآموز نسپارید، اما بدانید که در موارد بدون عارضه، وکلای کارآموز – به خصوص در سال دوم – گزینه های بسیار مناسبی هستند. مهم این است که سعی کنید وکیل خود را از میان وکلایی انتخاب کنید که فردی که می شناسید با آنها کار کرده و از او راضی بوده است.

تحصیلات و سابقه کار بهترین وکیل در ارومیه: سوال بعدی آموزش و تجربه کاری وکلا است. صرف داشتن آموزش – حتی در رابطه با موضوع پرونده – نمی تواند ملاک کافی برای انتخاب وکیل باشد. آنچه در این حرفه اهمیت بیشتری دارد، تجربه یک وکیل است.

یک یا دو وکیل انتخاب کنید: از دیگر مسائل تعداد وکلا است. در پرونده های دادگاه، ممکن است یک یا دو وکیل داشته باشید. اگر دو وکیل را انتخاب می کنید، مراقب باشید اگر می خواهید هر یک از آنها به تنهایی قادر به انجام تمام مراحل لازم باشند، یا اگر هر دو باید عمل کنند. در حالت اول در وکالتنامه قید کنید که وکالتنامه را منفرد یا مشترک می دانید و همچنین به اختیاراتی که تحت وکالت به وکیل خود می دهید توجه کنید. آیا می خواهید وکیل شما بتواند بدون مشورت با شما با طرف دعوا برخورد کند و مثلاً درخواست را پس بگیرد؟ پس این را بیان کنید؛ در غیر این صورت چنین اختیاری به آن ندهید. منطقی است که از وکیل خود بپرسید هر چیزی که در وکالتنامه متوجه نمی شوید به چه معناست و از آن خجالت نکشید.

برای شناخت بهترین وکیل خانواده در ارومیه  اینجا کلیک کنید،همچنین می توانید به سایت وکیلچی مراجعه فرمایید تا بهترین وکلا در این زمینه را بشناسید و بهترین وکیل را برای خود انتخاب کنید.

بهترین وکیل خانواده در ارومیه

انواع رشته های وکالت
وکیل رسمی دادگستری، دارنده پروانه وکالت و عضو یکی از مراکز حقوقی، در محاکم، دادسرا، ادارات ثبت و املاک اشخاص حقیقی یا حقوقی، دولتی یا غیردولتی از حق موکل دفاع می کند. برخی از وکلا در زمینه های خاصی تخصص دارند و موکل با توجه به نوع تخصص به آنها مراجعه می کند. انواع تخصص های وکلا به شرح زیر است:

  • وکیل خانواده: وکیل خانواده به قوانین و مقررات خانواده اشراف کامل دارد. چنین فردی به امور خانواده و حقوق از دست رفته اعضای خانواده رسیدگی می کند.
  • وکیل چک و سفته: وکیل چک و سفته با تسلط بر قوانین و مقررات اسناد تجاری و به دلیل دانش حقوقی و آشنایی با مراحل قانونی و نحوه درخواست اسناد مالی می تواند اقدامات لازم را انجام دهد.
  • وکیل ملکی: معاملات ملکی به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارند نیاز به تخصص و دانش دارند. وکیل ملکی به شخصی گفته می شود که در مورد انواع املاک اعم از بایر و غیر بایر و … اطلاعات لازم و کافی را داشته باشد.
  • وکیل مهاجرت: وکیل مهاجرت در زمینه مسائل مربوط به مهاجرت به سایر کشورها و اخذ تابعیت از دولت های مساعد دانش حقوقی کافی دارد. وکیل مهاجرت در خصوص مواردی مانند دفاع از حقوق مهاجران در کشورهای محل اقامت و اخذ تابعیت اقدامات لازم را انجام می دهد.
  • وکیل قراردادی: وکیل مذکور به دلیل داشتن اطلاعات حقوقی کافی در خصوص قراردادهای بین اشخاص می تواند برای تنظیم قراردادها به اشخاص حقیقی یا حقوقی کمک شایانی کند. وکیل قراردادی می تواند تا حد زیادی از آسیب و احتمالاً کلاهبرداری و سایر جرایم و مسائل حقوقی که ممکن است در آینده ایجاد شود جلوگیری کند.
  • وکیل شرکتی: وکیل شرکت دارای اطلاعات حقوقی کامل و جامع در مورد موضوعات شرکتی مانند شرکت های LLC، سرمایه گذاری مشترک و غیره است.

بهترین وکیل ملکی در ارومیه

نکات مهمی که قبل از انتخاب یک وکیل خوب باید در نظر بگیرید!
قبل از استخدام وکیل، بهتر است از حیطه تخصصی وکیل، میزان حق الوکاله و توان علمی و عملی او در دفاع از حقوق موکل مطلع شوید تا بتوانید پرونده را به او بسپارید. که سرنوشت زندگی شما را تعیین می کند. در بسیاری از موارد، تبلیغات بیش از حد در مورد وکلا خاص در انتخاب وکیل قابل اعتماد نیست. بنابراین بهتر است انتخاب خود را صرفاً بر اساس چنین تبلیغاتی متمرکز نکنید. از طرفی راه حل بهتری هم وجود دارد و آن اینکه می توانید به کانون وکلا مراجعه کنید و از سوابق وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید.

سن و جنس وکیل (زن یا مرد) برای وکیل ملاک خوب یا بد نیست، همچنان که در انتخاب پزشک به چنین معیاری توجه نمی شود. گاهی اوقات یک وکیل جوان و تحصیلکرده می تواند بسیار بهتر از یک وکیل مسن تر و به ظاهر باتجربه کار کند. بنابراین بهتر است در انتخاب یک وکیل مجرب از نگاه مغرضانه خودداری شود.

کلام آخر
برای مراجعه به بهترین وکیل ملکی در ارومیه بهتر است با بهترین وکیل که در سایت وکیل چی  یا  vakilchi.comبه شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx