کفپوش ورزشی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

dell ghatar.com ۲۳ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۶

امروزه افراد بسیاری هستند که به سالن های ورزشی مراجعه می کنند و به ورزش و انجام تمرینات خود مشغول می شوند. اما ممکن است در حین انجام این تمرینات افراد دچار آسیب هایی شوند و مدت ها با این آسیب ها درگیر شوند. یکی از مهم ترین وسایلی که باید در هر سالن و باشگاه ورزشی وجود داشته باشد، کفپوش ورزشی می باشد.

در این مطلب قصد داریم که به کفپوش ورزشی ، انواع و ویژگی های آن بپردازیم.

همانطور که گفته شد ممکن است در هنگام ورزش حوادثی رخ دهد و افراد دچار آسیب فیزیکی شوند. در این مواقع کفپوش های ورزشی شدت ضربات وارد شده را کاهش می دهند و آسیب ها و صدماتی را که ممکن است رخ دهند را به حداقل می رسانند.
خوب است بدانید که به دلیل گسترده و متفاوت بودن انواع ورزش ها و نحوه انجام آن ها، کفپوش های ورزشی متفاوتی نیز تولید می شود که با توجه به نوع ورزش، ویژگی های مختلفی دارند.
اما به طور کلی کفپوش های ورزشی به دو دسته کفپوش ورزشی سالنی و کفپوش ورزشی فضای باز تقسیم می شوند.
کفپوش های ورزشی دارای ویژگی های مشترکی نیز می باشند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

کفپوش ورزشی چیست  و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برخی از ویژگی های کفپوش ورزشی

۱- مقاومت بالا در برار ساییدگی و پاره شدن

بدون توجه به نوع و جنس کفپوش های ورزشی، همگی آن ها از استحکام و مقاومت بالایی در برار پارگی و ساییدگی دارند.

این موضوع باعث می شود که از کفپوش های ورزشی بتوان به راحتی در فضا های باز استفاده کرد. در  هنگام باران های شدید، یخ زدگی و گرمای بسیار زیاد این کفپوش ها به خوبی عمل می کنند.

۲- کاهش شدت ضربات وارد شده به ورزشکاران

همانطور که قبل تر اشاره شد کفپوش های ورزشی از رسیدن آسیب های سخت و شدید به ورزشکاران جلوگیری می کنند و شدت ضربات را کاهش می دهند.
کفپوش های ورزشی به دلیل این که الاستیسیته می باشند، در هنگام انجام ورزش هایی مانند والیبال، بسکتبال و غیره فشاری را که به مفاصل پا وارد می شود را کاهش می دهند و از رسیدن آسیب به آن ها جلوگیری می کنند.

۳- ضریب اصطکاک مناسب

در هنگام انجام فعالیت های ورزشی مخصوصا در فضای باز و هنگامی که باران می بارد، این احتمال وجود دارد که افراد بر روی زمین بلغزند. در نتیجه کفپوش های ورزشی را طوری طراحی می کنند که ضریب اصطکاک مناسبی داشته باشند و احتمال لغزیدن افراد را بسیار کاهش می دهند.

۴- ضد حساسیت و آنتی باکتریال بودن

کفپوش های ورزشی کاملا با محیط سازگاری دارند و دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشند. کفپوش های ورزشی به این دلیل دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشند که در هنگامی که بدن ورزشکار با سطح کفپوش برخورد می کند، فرد دچار حساسیت و بیماری های پوستی نشود.
همچنین کفپوش های ورزشی ضد آب می باشند و شما می توانید به راحتی آن ها را بشویید و کثیفی ها و گرد و غبار را از بین ببرید.

 انواع کفپوش های ورزشی

۱- کفپوش ورزشی فوم دار

این نوع کفپوش ها دارای ایمنی و دوام بالایی می باشند و معمولا از این کفپوش ها در فضا های باز استفاده می شود. جنس این کفپوش ها از فوم پلی اورتان می باشد.
پلی اورتان یک فوم سلول باز می باشد و هوا به راحتی از لابلای آن عبور می کند و سطح کفپوش را بسیار نرم می کند.
از این کفپوش ها علاوه بر این که در زمین های ورزشی فضای باز استفاده میشود، در پارک ها، محل بازی کودکان و همچنین سالن های ورزشی نیز استفاده می شود.

ویژگی کفپوش های ورزشی فوم دار

•    مقاومت بالا در کثیفی و گرد و غبار
•    دارای لایه وینیلی که دوام بالایی دارد
•    باقی نماندن رد پای افراد در هنگام ورزش کردن

۲- کفپوش مناسب برای مهدکودک

از این کفپوش ها در اتاق ها و فضا هایی که مخصوص بازی کودکان است استفاده می شود. هدف اصلی و اهمیت استفاده از کفپوش مهد کودک حفظ و بالا بردن ایمنی کودکان است.

از آنجایی که کودکان به طور مداوم با این کفپوش ها در تماس هستند، در ساختار کفپوش های مهد کودکی  هیچگونه مواد شیمایی و مضری استفاده نمی کنند و این محصولات را کاملا ضد آلرژی و بدون بو طراحی می کنند.
همچنین تمیز کردن این کفپوش ها بسیار راحت می باشد و باکتری های مضر بر روی سطح آن ها شیوع پیدا نمی کنند.

۳- کفپوش ورزشی سالنی

کفپوش های ورزشی سالنی با توجه به نوع فعالیت و ورزشی که انجام می شود، دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام جنس و ویژگی های منحصر به خودشان را دارند.
برخی از این کفپوش ها شامل کفپوش ورزشی چوبی، PVC ، لاستیکی و غیره می باشد.
یکی از کفپوش هایی که در بسیاری از سالن ها و باشگاه ورزشی از آن استفاده می شود، کفپوش ورزشی چوبی می باشد. این نوع از کفپوش های سالنی بسیار مقاوم می باشد و به دلیل چوبی بودن جنس آن به راحتی می توان بر روی آن خطکشی، نقطه گذاری و علامت ها خاص را رسم کرد.

به طور کلی در هر سالن و محیط ورزشی باید از کفپوش های ورزشی استاندارد و مناسب استفاده شود تا افراد بتوانند به بهترین نحو و با ایمنی بالا به فعالیت های ورزشی خود بپردازند.
امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با کفپوش های ورزشی و برخی از ویژگی ها و انواع آن ها آشنا کنیم.
برای کسب اطلاع از قیمت کفپوش ورزشی با پایافلور تماس بگیرید. ۰۹۱۲۳۱۰۰۷۳۶
www.payafloor.com

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx