کرم های ضروری و غیر ضروری در روزهای آفتابی

dell ghatar.com ۲۶ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۹۸

پوست ما همواره به محصولات مراقبتی برای جلوگیری از تاثیرات مخرب اشعه‌های مضر ‌نور آفتاب نیاز دارد و توجه به سلامت‌ پوست صورت در روزهای آفتابی به واسطه استفاده از محصولات ضد آفتاب و آبرسان بیش از هر زمان دیگر حائز اهمیت است.

ضد آفتاب بایودرما اصل

کاربرد برخی از محصولات مراقبتی برای محافظت از سلول‌های پوستی به طور قابل توجه در ساعات آفتابی روز افزایش می‌یابد و این در حالی است که استفاده از برخی دیگر از محصولات مراقبت از پوست در ساعات آفتابی‌ ضرورتی ندارد. در ادامه شما را با تعدادی از ضروری‌ترین محصولات برای استفاده در روزهای آفتابی آشنا کرده و چندی از محصولات غیر ضروری برای استفاده در روزهای آفتابی‌ را نیز ‌معرفی‌ می‌کنیم.

کرم‌های ضروری برای روزهای آفتابی کدامند؟

اگر می‌خواهید در روزهای آفتابی از پوست خود محافظت کنید، حتما این کرم‌ها را خریداری نمایید:

کرم ضد آفتاب

همه ما داشتن‌ پوستی شفاف و درخشان را یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی‌ چهره می‌دانیم و به همین دلیل از روتین مراقبتی پوست برای افزایش‌ سلامت و زیبایی پوست صورت استفاده می‌کنیم. کرم‌های ضد افتاب به صورت موضعی برای جلوگیری از تاثیرات و آسیب‌های ناشی از نفود اشعه‌های نور خورشید در پوست مورد استفاده قرار‌ گرفته و اشعه ماورای بنفش UV را منعکس می‌کنند تا از ایجاد آفتاب سوختگی، لکه‌ها و تیرگی‌های‌ پوست و سرطان‌ پوست ممانعت شود. انواع محصولات ضد آفتاب در انواع مدل‌های زیر به استفاده می‌رسند:

  • کرم ضد آفتاب
  • ژل ضد آفتاب
  • لوسیون ضد آفتاب
  • فوم ضد آفتاب
  • و …

کاهش خطرات ناشی از تابش اشعه‌های نور آفتاب، جلوگیری از پیری پوست، کاهش لکه‌ها و تیرگی‌های سطح‌ پوست و کاهش خطر‌ ابتلا به بیماری‌های پوستی از مهم‌ترین مزایای استفاده از محصولات ضد آفتاب محسوب می‌شوند. کرم‌های ضد آفتاب با توجه به شماره SPF یا فاکتور محافظت در برابر نور آفتاب برای انواع پوست با نیازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. درجه SPF کرم‌ ضد آفتاب نشان دهنده میزان دفاع طبیعی ترکیبات ضد آفتاب از سلول‌های پوستی در برابر اشعه‌های نور خورشید است‌.‌

بنابراین لازم است استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای آفتابی را به عنوان یکی از مهم‌ترین‌ اصول مراقبتی پوست در دستور کار قرار دهید.‌ ضد آفتاب بایودرما اصل از بهترین‌ محصولات ضد آفتاب موجود در بازار است که ضمن محافظ از پوست در برابر ایجاد چین‌ و چروک‌ و سرطان‌های پوست به حفظ رطوبت سلول‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

اگر به دنبال ضد آفتابی با بافت سبک‌ و نرم و اثربخشی بالا هستید نیز می‌توانید با خرید ضدآفتاب لافارر از پوست خود در روزهای آفتابی مراقبت کنید.

خرید اینترنتی ضدآفتاب لافارر

با توجه به فصلی از سال که قصد استفاده از کرم ضدآفتاب را در آن را دارید و همین طور وضعیت منطقه ای و جغرافیای محل زندگی شما در تعیین میزان SPF لازم کرم، تاثیرگذار است. پس از آن شرایط پوستی خود را در نظر گرفته و با توجه به جنس پوست و مشکلات احتمالی آن، بهترین خرید آنلاین ضدآفتاب لافارر از فروشگاه موتن رو را داشته باشید.

کانسیلر

انواع کانسیلر ایرانی و خارجی از دیگر محصولات ضروری در روتین روزهای آفتابی هستند. کانسیلرها به عنوان کرم پودرهای متراکم ‌و فشرده در پوشش نواقصی مانند چین ‌و چروک، لکه‌ها، پف‌ و ورم صورت و دور چشم موثر عمل می‌کنند و می‌توان‌ از آن‌ها برای‌ ایجاد آرایشی طبیعی و یکدست در روزهای آفتابی بهره گرفت. انواع کانسیلرهای مایع، کرمی و مدادی در فرمولاسیون خود محتوی ترکیباتی برای روشن کردن و پوشش دادن تیرگی‌های پوست صورت هستند.

کرم مرطوب کننده

یکی دیگر از ضروری‌ترین محصولات برای استفاده در روزهای آفتابی کرم مرطوب کننده یا آبرسان است که با حفظ سطح رطوبت لازم در پوست و همچنین کنترل میزان‌ چربی در سلول‌های پوستی، از خشکی و شکنندگی پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این کرم‌ها برای افرادی که از‌ ملتهب و پوسته پوسته شدن پوستشان در روزهای آفتابی گلایه دارند توصیه‌ای ضروری به حساب می‌آید.

در ساعات گرم و آفتابی روز سطح تبخیر رطوبت از سطح پوست افزایش می‌یابد و در این زمان سلول‌ها به حجم بالاتری از آب برای نشاط و طراوت خود نیاز دارند. استفاده از کرم های مرطوب کننده در روزهای آفتابی به جذب رطوبت بالاتر در منافذ پوستی کمک‌ می‌کند و به این ترتیب میزان لطافت و شادابی پوست صورت افزایش خواهد یافت.

خرید ضدآفتاب لافارر

کرم ضد چروک

محصولات ضد پیری همواره در میان‌‌ محصولات مراقبتی خانم‌هایی که به شادابی و نشاط پوست خود اهمیت‌‌ می‌دهند وجود دارند. کرم‌های جوانساز و ضد چروک در فرمولاسیون خود حاوی مقادیر مناسبی از ترکیبات آبرسان، روشن کننده، نرم کننده و ضد التهاب هستند.

انواع کانسیلر ایرانی و خارجی

استفاده از کدام کرم‌ها برای روزهای آفتابی ضروری نیست؟

در هنگام شب که اثری از تابش‌ پرتوهای نور آفتاب وجود ندارد، می‌توان در روتین‌ مراقبت از پوست تغییراتی‌ ایجاد کرد و از کرم‌هایی مانند کرم شب برای افزایش‌ روشنایی و لطافت پوست صورت یا تونر برای تنظیم سطح PH پوست صورت بهره گرفت. این در حالی است که در طول ساعات آفتابی استفاده از کرم مخصوص شب ضرورتی ندارد می‌توان کرم‌های روز یا محصولات ضد آفتاب را جایگزین‌ این محصولات مراقبتی نمود.

علاوه بر این از آنجایی که میزان تحریک‌ پذیری پوست برخی افراد در زمان تماس با ویتامین C و تابش و تماس نور خورشید افزایش می‌یابد، ممکن است تاثیرات سرم‌ها یا محصولات حاوی ویتامین‌ سی در حضور نور خورشید بر پوست این‌ افراد کاهش یابد.‌

بنابراین می‌توان به جای استفاده از مکمل‌هاس مراقبتی حاوی ویتامین C در طول ساعات آفتابی روز در هنگام‌ شب از این محصولات برای جذب مقادیر مناسب این‌ ویتامین استفاده نمود.

کلام آخر
در این مطلب با تعدادی از ضروری‌ترین‌ محصولات آرایشی و مراقبتی از پوست در روزهای آفتابی آشنا شدید و برخی از محصولات غیر ضروری برای استفاده در طول ساعات آفتابی روز نیز به شما معرفی شد.

توجه داشته باشید که استفاده از محصولات ضد آفتاب در روزهای ابری و بارانی و در محیط خانه نیز ضروری است و بهتر است در تمام ساعات روز از ضد آفتاب‌هایی با spf مناسب و بافت لطیف و سبک‌ استفاده کنید. علاوه بر این توجه به اصالت و اعتبار برند محصولات مراقبتی و تناسب تاثیرات مواد تشکیل دهنده فرمولاسیون این فراوده‌ها با نوع نیاز پوست صورت‌ نیز باید مد نظر قرار گیرد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx