نتایج لاتاری امسال کی اعلام میشه؟ | پایگاه، دانش مهاجرتی لایزرو

dell ghatar.com ۲۶ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۷۱

به همین دلیل بیشتر ثبت نام کنندگان لاتاری امسال آمریکا به دنبال زمان اعلام جواب لاتاری ۲۰۲۴ هستند. لاتاری ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش مهاجرت به آمریکاست و برندگان این قرعه کشی می‌توانند همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کنند و برای همیشه در این کشور زندگی کنند.

نتایج لاتاری 2024 کی اعلام میشه

موضوع جذاب شد؟ بله! لاتاری گرین کارت آمریکا واقعا موضوع جذابی است. فقط با داشتن مدرک دیپلم می‌توانید در این برنامه مهاجرتی ثبت نام کنید و منتظر قرعه کشی آن باشید. اگر جز برندگان خوش شانس لاتاری باشید تا زندگی در آمریکا فاصله زیادی نخواهید داشت.

اگر به تازگی با لاتاری و این فرصت عالی مهاجرت به آمریکا آشنا شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سال بعد در لاتاری ثبت نام کنید، ولی اگر امسال ثبت نام کرده‌اید و بی صبرانه منتظر اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴ هستید، این مقاله مخصوص شماست. تا انتهای این مطلب با پایگاه، دانش مهاجرتی لایزرو باشید.

تاریخ و زمان دقیق اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴

اگر سال ۱۴۰۱ شمسی، ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا را انجام داده باشید، باید بدانید که در واقع شما در لاتاری ۲۰۲۴ آمریکا ثبت نام کرده‌اید و بر طبق دستورالعمل لاتاری، زمان دقیق اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴ در ۶ می سال ۲۰۲۳ است. بنابراین زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴ به تاریخ شمسی در ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

اعلام نتیجه لاتاری به چه شکل است؟

نکته مهمی که باید بدانید این است که نهاد اصلی برگزار کننده لاتاری در زمان اعلام نتایج هیچگونه ایمیل یا پیامی برای ثبت نام کنندگان لاتاری ارسال نمی‌کند. حتی اگر جز برندگان لاتاری نیز باشید، باز هم هیچ ایمیل یا پیامی از طرف برگزار کننده لاتاری دریافت نخواهید کرد.

معمولا در نزدیکی زمان اعلام جواب لاتاری، عده‌ای سودجو یک ایمیل با عنوان برنده شدن در لاتاری را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنند و هدف آن‌ها کلاهبرداری از افراد ناآگاه است. بنابراین مواظب باشید که به هیچ وجه فریب ایمیل‌های برنده شدن در لاتاری را نخورید. قرار نیست هیچ ایمیلی برای نتیجه لاتاری خود دریافت کنید، بلکه باید خودتان نتیجه لاتاری را از سایت استعلام کنید.

برای استعلام جواب لاتاری چه کار کنیم؟

برای فهمیدن قبولی یا عدم قبولی در لاتاری، باید در زمان اعلام نتایج به سایت اصلی لاتاری آمریکا مراجعه کنید. برای فهمیدن جواب لاتاری خود به نام خانوادگی، سال تولد و کد کانفرمیشن نامبر نیاز دارید. کد کانفرمیشن نامبر لاتاری همان کدی است که بعد از ثبت نام لاتاری به شما داده شده است.

اگر کد کانفرمیشن نامبر دریافت شده در زمان ثبت نام لاتاری را گم کرده‌اید، نگران نباشید. امکان بازیابی کانفرمیشن نامبر لاتاری وجود دارد. بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، با نتیجه لاتاری شما نشان داده می‌شود.

انواع نمونه جواب های لاتاری (صفحه قبولی و عدم قبولی در لاتاری)

اگر هنگام استعلام نتیجه لاتاری خود با صفحه زیر روبرو شدید، به این معنی است که در قرعه کشی لاتاری آمریکا انتخاب نشده‌اید و یا به اصطلاح عامیانه با صفحه بازندگان لاتاری رو به رو شده‌اید. در صفحه عدم قبولی لاتاری هیچ اسم یا مشخصاتی از شما وجود ندارد. فقط پیامی یک خطی در آن وجود دارد که عبارت HAS NOT BEEN SELECTED (به معنای: انتخاب نشده‌اید) را با حروف بزرگ و به صورت درشت در آن مشاهده می‌کنید.

پیام عدم قبولی در لاتاری برای همه افراد یکسان است و همانطور که گفتیم شامل چند جمله ساده به زبان انگلیسی و بدون ذکر مشخصات ثبت نام کنندگان لاتاری است. چنانچه صفحه رد شدن در لاتاری را مشاهده کردید، نیاز به انجام کار خاصی نیست. شانس با شما یار نبوده است، در لاتاری سال بعد ثبت نام کنید.

صفحه قبولی در لاتاری

اما اگر با صفحه زیر روبرو شدید، به شما تبریک می‌گوییم. چرا که جز برندگان خوش شانس لاتاری آمریکا هستید. اولین چیزی که صفحه قبولی لاتاری می‌بینید، نشان دولت آمریکاست که یک عقاب است و در یک پنجه آن تیر و در پنجه دیگر آن شاخه زیتون قرار دارد. با دیدن این نشان در صفحه اعلام نتیجه لاتاری، می‌توانید خوشحالی را شروع کنید.

اگر در صفحه قبولی لاتاری پایین‌تر بروید، زیر نشان دولت آمریکا نام و نام خانوادگی برنده لاتاری نوشته شده است و در زیر نام، آدرس برنده لاتاری قابل مشاهده است. این آدرس همانی است که متقاضی در زمان ثبت نام لاتاری درون فرم وارد کرده است.

برنده لاتاری می‌تواند با مشاهده نام و نام خانوادگی و همچنین آدرس خود، مطمئن شود که برنده شدن او در لاتاری کاملا درست است و هیچ فرد سودجویی قصد فریب او را ندارد. برنده لاتاری در ادامه صفحه قبولی لاتاری، اطلاعات دیگری همچون کیس نامبر را مشاهده می‌کند. این کیس نامبر اطلاعات مهمی است و در ادامه مراحل برندگان لاتاری کاربرد زیادی دارد.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

بعد از برنده شدن در لاتاری باید مراحلی را به منظور دریافت ویزای لاتاری و ورود به خاک کشور آمریکا انجام دهید. اولین مرحله این است که فرم مهاجرتی آنلاین DS-260 را تکمیل کنید که به فرم برندگان لاتاری نیز معروف است.

در فرم DS-260 باید اطلاعات کاملی از خود و همسر و فرزندانتان ارائه دهید که شامل اطلاعات هویتی، آدرس‌های محل سکونت، سوابق سفر به کشورهای خارجی و… می‌شود. همچنین تعدادی سوال امنیتی مهم نیز در فرم برندگان لاتاری وجود دارد که باید با دقت جواب داده شود. هرگونه خطا در پاسخ به این سوالات امنیتی می‌تواند برنده لاتاری را در مراحل بعدی به دردسر بیاندازد.

بعد از تکمیل فرم DS260 باید منتظر نامه دعوت به مصاحبه در سفارت آمریکا باشید. برندگان لاتاری برحسب شماره کیس نامبرشان به مصاحبه دعوت خواهند شد. بدیهی است که هرچه شماره کیس نامبر برنده لاتاری پایین‌تر باشد، سریع‌تر به مصاحبه دعوت می‌شود.

محل مصاحبه درون نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری، تعیین شده است. هنگامی که نامه دعوت به مصاحبه را دریافت کردید، باید در زمان تعیین شده همراه همسر و فرزندان خود به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای خارجی ترکیه، ارمنستان یا امارات مراجعه کنید.

برندگان لاتاری معمولا قبل از مصاحبه در سفارت، مرحله مدیکال را نیز انجام می‌دهند. این مرحله شامل انجام معاینات، آزمایشات پزشکی و عکس از قفسه سینه است که باید در مطب دکترهای معتمد سفارت آمریکا انجام شود. این مطب ها نیز در خارج از کشور هستند.

در نهایت، برنده لاتاری در روز مصاحبه همراه با مدارک خود و جواب آزمایشات مدیکال، در سفارت آمریکا حضور پیدا می‌کند و با افسر مهاجرتی مصاحبه می‌کند. اگر مشکلی در فرم یا مدارک برنده لاتاری وجود نداشته باشد، افسر برای او ویزا صادر می‌کند و برنده لاتاری با این ویزا به آمریکا سفر خواهد کرد.

اگر با ویزای لاتاری وارد خاک آمریکا شوید، به محض ورود کارت اقامت دائم آمریکا را دریافت خواهید کرد و با داشتن این کارت می‌توانید برای همیشه در این کشور زندگی کنید. به همین دلیل است که گفته می‌شود، لاتاری آمریکا ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکاست.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx