مزایای تحصیل در کانادا: ۷ دلیلی که شما را متقاعد خواهد کرد!

dell ghatar.com ۲۸ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۲

در سال‌های اخیر کشور کانادا همواره در لیست پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان و دانش‌آموزان قرار داشته است. این کشور به لطف فرهنگ مهاجرپذیر و سیستم آموزشی پیشرفته خود، یک مکان ایده‌آل برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود.

با این وجود اگر در مورد انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرتی خود شک دارید، آشنایی با مزایای تحصیل در کانادا به طور کامل تردیدهای شما را برطرف خواهد کرد! در این مطلب مزایای تحصیل در کشور پیشرفته و زیبای کانادا را به شما شرح داده‌ایم.

مزایای تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

کشور کانادا با جاذبه‌های توریستی و فرهنگی، سیستم آموزشی فوق‌العاده پیشرفته، مدیریت کارآمد دولتی و مردم مهربان و مهاجرپذیر خود شناخته می‌شود. مزایای تحصیل و زندگی در این کشور به اندازه‌ای است که نمی‌توان تنها در یک مقاله تک‌به‌تک آن‌ها را معرفی و بررسی کرد.

در ادامه ۷ مورد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای تحصیل در کانادا را به شما معرفی کرده‌ایم. آشنایی با شرایط بی‌نظیر تحصیل در این کشور باعث خواهد شد تا هرچه سریع‌تر به فکر انجام اقدامات اولیه برای دریافت ویزای کانادا نظیر آماده‌سازی مدارک، گرفتن وقت سفارت و پیکاپ ویزای کانادا باشید! مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور عبارت‌اند از:

۱- آموزش ارزان و مقرون‌به‌صرفه

یکی از منحصربه‌فردترین مزایای انتخاب کانادا به عنوان مقصد مهاجرتی، هزینه مقرون‌به‌صرفه دانشگاه‌ها و کالج‌های آموزشی آن است. در حال حاضر رشته‌های بسیاری در این کشور با هزینه مناسبی قابل تحصیل بوده و از طرفی بورسیه‌های متنوع آن، شرایط را برای یک زندگی و تحصیل کم‌هزینه در کانادا فراهم کرده‌اند. علاوه‌براین، ویزای دانشجویی کانادا نیز مزایای بسیاری را برای مهاجران به همراه دارد.

با تحصیل در کشور کانادا می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از یک سیستم آموزشی پیشرفته و مدرن، در مقایسه با بیشتر کشورهای غربی و اروپایی توانایی پس‌انداز بیشتری داشته باشید. هرچند که هزینه‌های تحصیل در این کشور بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر شما متفاوت خواهد بود؛ اما در یک مقایسه نظیر به نظیر، متوجه مقرون‌به‌صرفه بودن رشته مورد نظر خود نسبت به دانشگاه‌های معتبر کشورهای دیگر خواهید شد.

۲- کیفیت بالای آموزشی

کشور کانادا چه در سطح مقاطع ابتدایی و چه در سطح دانشگاه‌ها و کالج‌های خود، به سیستم آموزشی باکیفیت خود معروف است. از هر پنج دانشگاه کانادا، دو دانشگاه قابلیت ارائه مدارک بین‌المللی را دارند. در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، ۲۶ دانشگاه از کشور کانادا در لیست برترین‌های جهان حضور دارند. همین موضوع باعث شده تا دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان خارجی بسیار جذاب باشد.

مؤسسات آموزش عالی این کشور طیف گسترده‌ای از انواع رشته‌ها نظیر مهندسی، فناوری، اقتصاد، رشته‌های علوم پایه و بسیاری دیگر از موارد را به دانشجویان ارائه می‌دهند. در نتیجه شما دستی کاملاً باز در انتخاب رشته مورد نظرتان برای ادامه تحصیل خواهید داشت. البته از طرفی تقاضای بالا برای مهاجرت به این کشور ممکن است باعث طولانی شدن صف وقت سفارت کانادا شود. درنتیجه اگر در مورد زمان محدودیت دارید، اقدامات مورد نیاز را هرچه سریع‌تر آغاز کنید.

پیکاپ ویزای کانادا

۳- استاندارد بالای زندگی

شاید در نگاه اول هزینه‌های زندگی در کشور کانادا بالا به نظر برسد؛ اما اگر کیفیت زندگی در این کشور را به عنوان یک معیار دیگر در نظر بگیریم، خواهید دید که هزینه کردن برای زندگی در چنین شرایطی کاملاً ارزش خود را دارد. هنگامی که کیفیت بالای آموزش، امکان رشد و پیشرفت، فرصت‌های شغلی متنوع و فرهنگ دلپذیر کانادا را در کنار یکدیگر قرار دهیم، استانداردهای زندگی در این کشور به خوبی نمایان خواهند شد.

اقتصاد رو به رشد این کشور و دسترسی به انواع امکانات رفاهی عمومی، یکی دیگر از جنبه‌های مهم برای دانشجویان متقاضی تحصیل در یک کشور خارجی است و از همین رو می‌توان این موارد را به عنوان مزایای تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور در نظر گرفت.

۴- وجود تعادل بین کار و تحصیل در کانادا

دولت کانادا امکان کار در این کشور را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. دانشجویان این کشور طبق مجوز شرایط تحصیلی خود، می‌توانند در طول هفته تا ۲۰ ساعت به فعالیت‌های جانبی برای کسب درآمد بپردازند. این فعالیت در کنار ایجاد یک منبع درآمد برای زندگی بهتر در کانادا، باعث تعامل بیشتر دانشجویان با مردم شهر تحصیل خود و تقویت مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای آن‌ها می‌شود.

با این حال در صورت تمایل به کار هم‌زمان با تحصیل، حتماً باید به محدودیت زمانی تعیین شده توجه داشته باشید. چرا که در غیر این صورت ممکن است جرایم سنگینی نظیر از سلب امکان تحصیل یا کار شامل حال شما شود. اما با توجه به امکان تبدیل ویزای کانادا به حالت‌های مختلف، اغلب دانشجویان در این باره دچار مشکل نمی‌شوند.

۵- کشور ایمن و مهاجرپذیر

ایمنی و فرهنگ‌پذیری، می‌تواند مهم‌ترین مورد در میان مزایای تحصیل در کانادا باشد. تصور کنید شما به عنوان یک دانشجو، از یک کشور بسیار دور قصد مهاجرت به کانادا و زندگی و تحصیل در آن را دارید. در چنین شرایطی امنیت و البته تطابق فرهنگی همسایگان شما، بسیار مهم خواهد بود. خوشبختانه وجود انواع فرهنگ‌های مختلف در این کشور باعث شده تا محیطی کاملاً مهاجرپذیر را در آن تجربه کنید.

مردم این کشور به هیچ وجه رفتار نامناسبی با افراد مهاجر و غریبه نداشته و از این بابت کاملاً در آسایش خواهید بود. اغلب دانشجویان مهاجر در کشور کانادا، همواره از امنیت بالای محل تحصیل و زندگی خود و البته وجود همسایه‌های خوب رضایت دارند.

در میان کشورهای غربی، کانادا جزو کشورهایی است که نژادپرستی در آن جایی نداشته و در چشم مردم شما یک شهروند درجه دوم نخواهید بود. به همین علت، تغییر ناگهانی فرهنگ جزو مشکلات شما در این کشور نبوده و می‌توانید با تمرکز بیشتری به تحصیل و ایجاد پایه‌های زندگی خود در این کشور بپردازید.

ویزای تحصیلی کانادا

۶- امکان اقامت دائم پس از پایان تحصیلات

پایان تحصیلات در کشور کانادا به معنای پایان اقامت شما در این کشور نیست. خوشبختانه دولت کانادا فرصت‌های بسیاری را برای دریافت اقامت دائمی کانادا برای دانشجویان فراهم کرده که چه در طول تحصیل و چه پس از به اتمام رساندن آن، می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید. در صورتی که قصد دائمی کردن اقامت و آشنا شدن با روش‌های موجود برای انجام این کار را داشته باشید، می‌توانید از مشاوران مهاجرتی فعال در این زمینه کمک بگیرید.

۷- فرصت‌های شغلی فراوان

در صورتی که قصد ورود به بازار کار پس از پایان تحصیلات خود را داشته باشید، کانادا بهشت شماست! دولت کانادا با ارائه مجوز کار پس از پایان تحصیلات یا همان PGWP، تا ۳ سال امکان فعالیت و کسب درآمد برای دانشجویان خارجی خود فراهم می‌کند. شما می‌توانید بسته به رشته تحصیلی و مهارت‌های خود، در شرکت‌های معتبر کانادایی مشغول به کار شده و به زندگی و اقامت در این کشور زیبا و جذاب ادامه دهید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا به ساده‌ترین روش!

دریافت ویزا و بهره‌مندی از تمام مزایای تحصیل کانادا به هیچ وجه دشوار و غیرقابل دسترس نیست! تنها کافی است تا برنامه تحصیلی خود را مشخص کرده و اقدامات لازم و اولیه را آغاز کنید. البته مانند تمامی اهداف بزرگ دیگر، مسیر دریافت ویزا و تحصیل در کانادا نیز دارای پیچ و خم‌های منحصربه‌فرد خود است. درنتیجه اگر قصد آغاز این مسیر را دارید، توصیه می‌کنیم از مشاوران باتجربه مهاجرتی و فعال در زمینه دریافت ویزای کانادا کمک بگیرید.

آژانس مسافرتی سالیان سفر با سال‌ها تجربه در زمینه می‌تواند برای طی کردن این مسیر به شما کمک کند. راهنمایی کارشناسان و مشاوران سالیان سفر، یک آغاز مناسب برای علاقه‌مندان به مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا است. برای برقراری ارتباط با مشاوران باتجربه این آژانس، می‌توانید به وب‌سایت ircanada.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۹۶۷۶تماس بگیرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx