معرفی جعبه اورینگ و وی سیل

dell ghatar.com ۳۰ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۴

در مقاله امروز میخواهیم به مواردی در دنیای بسته بندی و پکینگ نگاهی بیندازیم. در این راستا، به معرفی عناصر متفاوتی می پردازیم. حال بیایید نگاهی به جعبه اورینگ ، وی سیل و ایکس رینگ بیندازیم.

فروش انواع جعبه اورینگ

به طور کلی می‌توان گفت مشاغلی مانند تعمیرکار و مکانیک و لوله کشی یا دیگر مشاغل مرتبط از بیشترین مشاغلی هستند که بالاترین استفاده را از اورینگ می کنند. به طور کلی انواع اورینگ اینچی و میلی متری در بازار وجود دارد بنابراین برای دسترسی راحت تر به این قطعه احتیاج است تا از جعبه اورینگ اینچی و یا میلی متر استفاده نمایید. در حقیقت جعبه اورینگ یک کیت مخصوص به حساب می‌آید که مدل های مختلفی در بازار وجود دارد.

برای مثال می‌توان گفت بعضی از انواع جعبه های اورینگ دارای قسمت بندی هایی با سطح مقطع دایره ای شکل هستند که در ابعاد گوناگون وجود دارند شما می توانید اورینگ ها را در درون آنها قرار دهید. در این جعبه ها از حداکثر فضای موجود استفاده شده و به همین علت برآمدگی های استوانه چه شکلی روی قسمت درب تعبیه شده است که می توان انواع اورینگ ها را با سایز های مختلف در درون آن نگهداری کرد.

جعبه اورینگ و وی سیل

انواع وی سیل چیست؟

پس از پر شدن پکینگ در حفره بسته بندی، توسط پیچ های گلند به صورت محوری فشرده می شود. هنگامی که شفت و پکینگ حرکت نسبی داشته باشند، به دلیل پلاستیکی بودن بسته بندی، نیروی شعاعی ایجاد می کند و در تماس نزدیک با شفت قرار می گیرد. در همان زمان، روان کننده آغشته به پرکننده اکسترود می شود و یک فیلم روغنی بین سطوح تماس تشکیل می دهد. از آنجایی که حالت تماس به خصوص یکنواخت نیست، حالت روانکاری مرزی در قسمت تماس ظاهر می شود که به آن اثر یاتاقان می گویند. فرورفتگی بدون تماس یک شیار روغن کوچک با یک لایه روغن ضخیم را تشکیل می دهد.

قسمت تماس و قسمت غیر تماس یک هزارتوی نامنظم را تشکیل می دهند که در جلوگیری از نشت جریان مایع نقش دارد. به این اثر لابیرنت می گویند. این اصل آب بندی بسته بندی است. بدیهی است که آب بندی خوب اثر بلبرینگ و اثر لابیرنت را حفظ می کند. این به معنای حفظ روانکاری خوب و فشرده سازی مناسب است. اگر روغن کاری خوب نباشد یا فشار خیلی سفت باشد، لایه روغن قطع می شود و در نتیجه اصطکاک خشک بین پرکننده و شفت ایجاد می شود و در نهایت باعث سوختن شفت و سایش شدید می شود.

طبقه بندی وی سیل

۱- نمدی

مهر و موم نمدی یک ساختار آب بندی است که از حلقه های نمدی تشکیل شده است که در شیارهای پوسته پر شده اند. در دستگاه آب بندی نوع تماسی، مهر و موم نمدی ساده ترین است. این به طور گسترده ای در سرعت کم، دمای معمولی، موتورهای فشار معمولی، جعبه دنده و سایر ماشین آلات برای آب بندی کره و روغن استفاده می شود. نمدهای نمدی نیز برای محافظت در برابر گرد و غبار مناسب هستند، اما نباید به عنوان آب بند گاز استفاده شوند. هنگامی که نمد مهر و موم به عنوان آب بند مایع استفاده می شود، هر چه ویسکوزیته محیط بیشتر باشد، اثر آب بندی بهتری دارد. برای مایعات با ویسکوزیته کمتر مانند نفت سفید، اثر مهر و موم نمدی ضعیف است. در صورت استفاده از نمد در نمدهای نمدی، سرعت محیطی شفت فقط کمتر از ۳ متر بر ثانیه مجاز است.

۲- بسته بندی

مهر و موم بسته بندی را می توان برای دمای بالا و فشار بالا استفاده کرد. به عنوان مثال، بسته بندی آزبست غوطه ور در روغن دارای فشار آب بندی ۱۲ کیلوگرم بر سانتی متر و دمای متوسط ​​۲۵۰ درجه سانتی گراد است. اما درزگیرهای بسته بندی کندتر هستند. به عنوان مثال، هنگام استفاده در پمپ های آب، حداکثر سرعت ۶ متر بر ثانیه است، زیرا بسته بندی مقاوم در برابر سایش نیست و سطح اصطکاک بین پکینگ و شفت بسیار بزرگ است و فشار پکینگ بر روی آن شفت نیز بسیار بزرگ است، بنابراین سایش جدی است. اگر فشار محیط آب‌بندی زیاد باشد، پیچ‌ها نیز باید محکم‌تر شوند تا نیروی بسته‌بندی روی شفت بیشتر شود تا از عدم نشتی آب‌بند پرفشار اطمینان حاصل شود.

مزایای ایکس رینگ

مزایای ایکس رینگ چیست؟

ایکس رینگ در مقابل اورینگ: اصل آب بندی ایکس رینگ تقریباً مشابه اورینگ آب بندی است. آب بندی اولیه با فشار قطری در یک شیار با زاویه راست به دست می آید. فشار سیستم خود یک نیروی آب بندی مثبت ایجاد می کند.

در زیر برخی از مزایای ایکس رینگ آورده شده است:

  • با ایکس رینگ شیارهای استاندارد در مقایسه با غدد اورینگ عمیق تر هستند. بنابراین اسکیز قطری کمتر از حلقه های O است. این امر آب بندی دینامیکی را با کاهش اصطکاک امکان پذیر می کند.
  • چهار لبه ایکس رینگ ظرفیت آب بندی بیشتر و در عین حال شیاری برای روانکاری ایجاد می کند که برای آب بندی دینامیکی بسیار مطلوب است.
  • مهمترین مزیت ایکس رینگ پایداری بالای آن برای کاربردهای پویا است. در شرایطی که یک اورینگ در شیار می‌غلتد و پیچ خوردگی ایجاد می‌کند، ایکس رینگ بدون نتیجه منفی می‌لغزد.
  • در برابر شکست مارپیچ مقاوم تر است.

sealgostar.com شرکت سیل گستر

حال که با این موارد، کاربرد یا تعریف آنها آشنا شدید، بیایید به وب سایتی سر بزنیم که این محصولات را میفروشد و خدماتی بخصوص در این زمینه ارائه میدهد. برای دریافت خدمات این چنینی و خرید این محصولات، به وب سایت sealgostar.com سری بزنید و از محصولات متنوع آنها دیدن کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx