تاریخچه ساعت کاسیو و هرچیزی که باید از آن بدانید

dell ghatar.com ۳۰ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۶۸

ساعت کاسیو امروزه جایگاه ویژه‌ای بین دوستداران ساعت پیدا کرده و در تمام سنین از محصولات این برند استقبال می‌کنند. استحکام، عملکرد با دقت، قیمت مناسب و طراحی مدرن از عوامل محبوبیت برند کاسیو در کل جهان است.

با اینکه برندهای سازنده ساعت سوئیسی همیشه حرف اول را میزنند، اما کاسیو که یک برند ژاپنی است توانسته رقیب جدی برای سوئیسی‌‌ها باشد. می‌پرسید چرا؟ جواب این سوال در عملکرد کاسیو و تاریخچه درخشانی است که در ادامه بیشتر به شما توضیح میدهیم. اگر قصد خرید ساعت کاسیو اصل را دارید، بد نیست با قدمت و فعالیت‌‌های این برند هم آشنایی بیشتری داشته باشید.

ساعت کاسیو

تاریخچه برند کاسیو و موسس آن

موسس کمپانی کاسیو (Tadao Kashio)، در سال ۱۹۴۶ و بعد از جنگ جهانی دوم کسب کار جدیدش را در میتاکا توکیو و به نام شرکت کاشیو سیساکو جو (Kashio Seisakujo) راه اندازی کرد. در ابتدای فعالیتش به تولید ماشین‌حساب، لوازم الکترونیکی و اَدوات موسیقی پرداخت. با توجه به عملکرد موفقی که داشت در سال ۱۹۵۰ نمونه‌‌های بسیاری از ماشین حساب‌‌هایش روانه بازار شد. و ماشین حساب‌‌هایش را به عنوان اولین ماشین حساب‌‌های الکترونیکی ژاپنی در سال ۱۹۵۷ به ثبت رساند. روند موفقیت کمپانی کاشیو در تولید انواع ماشین حساب‌‌ها و لوازم الکترونیکی تا قبل از سال ۱۹۷۴ ادامه داشت. اما در این سال رشد چشمگیر و تغییری در سرنوشت کمپانی (Kashio Seisakujo) ایجاد شد.

ساخت اولین ساعت مچی کاسیو

در سال ۱۹۷۴ کاسیو اولین ساعت مچی دیجیتالی به نام Casiotron را با قابلیت نمایش تاریخ (تقویم، روز هفته و سال) روانه بازار کرد. شاید در حال حاضر تولید چنین ساعتی به نظر ساده برسد، اما در آن زمان که اکثر ساعت‌‌ها مکانیکی بودند، تولید ساعت کوارتز یک تحول عظیم بود. اولین ساعت دیجیتالی کاسیو به نحوی مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت که رشد چشمگیری در گسترش نام برند کاسیو در کل جهان را در پی داشت. دیگر مردم، کاسیو را با تولید ساعت‌‌های کوارتز ارزان قیمت می‌شناختند. به همین خاطر است که میگوییم کاسیو رقیب جدی برای برندهای سوئیسی است. ساعت‌‌های ارزان قیمت با موتورهای با دقت کوارتز، به سرعت فراگیر شدند و خیلی‌‌ها این نوع ساعت را به ساعت‌‌های سوئیسی مکانیکی که دقت کم و قیمت بالا داشتند ترجیح دادند. طراحی مدرن و به روز بودن فناوری ساعت‌‌های کاسیو از دیگر عواملی بود که باعث میشد این کمپانی فعالیتش را ادامه دهد. تا امروز ما شاهد تولید ساعت کاسیو اورجینال با به روز‌ترین و پیچیده‌ترین فناوری‌‌ها و طراحی‌‌های مدرن باشیم. به دلیل استقبال فراوان از نخستین ساعت‌‌های کاسیو، این کمپانی تصمیم گرفت تا فعالیتش را به مرزهای بیشتر از آسیا گسترش دهد. برای این کار نیاز به ایجاد فضای رقابتی‌تر بود. درسته که کاسیو همان موقع هم با تولید ساعت‌‌های آنالوگ یا دیجیتال با موتور کوارتز مطرح شد، اما نیاز بیشتری را برای این رقابت میدید. به همین خاطر دست به تولید فناوری‌‌های جدید زد. و نتیجه این فناوری‌‌ها خلق محبوب‌ترین خانواده ساعت کاسیو، یعنی جی شاک شد.

اولین ساعت جی شاک کاسیو، چه زمانی عرضه شد؟

“ایجاد ساعتی که هرگز نمی‌شکند” رویای برند کاسیو بود. جالبه بدونید که ایده تولید ساعت‌‌های قدرتمند جیشاک هم از شکسته شدن ساعت جیبی یادگاری پدر یکی از طراحان خلاق برند کاسیو شکل گرفت. کیکو “Kikuo Ibe” نام این طراح خلاق و خالق جی شاک است. در سال ۱۹۸۳ کاسیو موفق شد آرزوی خودش را برای تولید ساعت نشکن و ضد ضربه با تولید اولین ساعت جی شاک به واقعیت تبدیل کند. طراحی ساعت‌‌های جیشاک انقلابی برای تغییر تفکر منسوخ شده در طراحی ساعت‌‌های ظریف بود. برای تولید ساعت جی شاک کاسیو، آزمایشات سختی انجام می‌شود که نتیجه آن باید پیروی از قانون سه گانه ۱۰ باشد. قانون سه گانه ۱۰ که توسط “Kikuo Ibe” ایجاد شد میگوید برای ایجاد ساعت مقاوم و ضد ضربه باید یک ساعت جی شاک این ۳ قانون را رعایت کنند:

  • حداقل تا ۱۰ بار فشار هوا زیر آب، ضد آب باشند
  • حداقل تا ۱۰ سال طول عمر باتری داشته باشند
  • و حداقل تا ۱۰ متر سقوط را تحمل داشته باشند

ساعت جی شاک کاسیو

مدل DW-5000C اولین مدل عرضه شده در خانواده جی شاک کاسیو که به عنوان ساعت نوستالژی جیشاک شناخته می‌شود. در دوسال اول تیم کیکو توانست بیش از ۲۰۰ نمونه از این ساعت را روانه بازار کند. جالب است بدانید، در سال ۱۹۸۵ برای تست ساعت‌‌ها  آنها را از طبقه ی سوم می‌انداختند تا مقاومت آن را بررسی کنند! اما در حال حاضر دستگاه‌‌های مخصوصی برای کنترل کیفیت و تست ساعت‌‌ها موجود است. با پیشرفت کاسیو در سری ساعت‌‌های جی شاک و ایجاد فناوری‌‌های به روز، به سرعت خرید ساعت جی شاک به عنوان مقاوم‌ترین ساعت جهان تبدیل و شناخته شد. و اینطور بین همه سنین و همه سبک سلیقه‌‌ها محبوبیت پیدا کرد.

خانواده‌‌های ساعت کاسیو:

کاسیو برای دربرگرفتن نیاز تمام سلایق در تمام سنین از ساعت بچه گانه تا ساعت زنانه و مردانه در سبک‌‌های مختلف کلاسیک و ورزشی تنوع ایجاد کرده. برای اینکه بتواند کارش را به صورت حرفه‌ای‌تر و تخصصی پیش ببرد، نیاز بود تا ساعت‌‌ها را دسته بندی کند. به همین خاطر در حال حاضر سری خانواده‌‌های مختلفی بر اساس دسته بندی متفاوت ایجاد شده که نیاز است قبل از خرید ساعت اورجینال کاسیو از آن آگاهی داشته باشید. خانواده ساعت‌‌های کاسیو:

  • ساعت کاسیو ادیفایس: لاین تخصصی ساعت مردانه در کاسیو با سبک کلاسیک و یا نیمه اسپرت. با داشتن قابلیت‌‌های به روز و کاربردی مثل باتری سولار، اتصال هوشمند از طریق بلوتوث، کرنوگراف و … .
  • ساعت کاسیو شین: لاین تخصصی ساعت زنانه کاسیو با سبک کلاسیک یا فشن. در این سری هم از قابلیت‌‌های به روزی که در ادیفایس‌‌ها گفتیم استفاده می‌شود.
  • ساعت جی شاک کاسیو: محبوب‌ترین و لاین تخصصی ساعت‌‌های ورزشی کاسیو با کامل‌ترین قابلیت‌‌ها و فناوری‌‌های به روز. علاوه بر قابلیت‌‌های زیاد، جی شاک‌‌ها ضدضربه، ضدآب و ضد شوک تولید می‌شوند.
  • ساعت بیبی جی کاسیو: این سری ساعت‌‌ها کاملا مثل ساعت‌‌های جیشاک هستند. با این تفاوت که ابعاد ساعت مناسب خانم‌‌هاست. اینطور می‌شود گفت که لاین تخصصی ساعت زنانه ورزشی کاسیو‌‌ها هستند.
  • ساعت کاسیو پروترک: اگر ورزش خاصی مثل کوهنوردی، ماهیگیری، صخره نوردی، غواصی و یا … را به صورت حرفه‌ای انجام میدهید، ساعت‌‌های پروترک برای شما بهترند. در این سری خانواده کاسیو تمام ویژگی‌‌های به کار رفته در ساعت بصورت تخصصی و با دقت بالاتری به نسبت جیشاک‌‌ها تولید شده.
  • ساعت نوستالژی یا جنرال: ساعت‌‌هایی با طراحی‌‌های قدیمی کاسیو که خیلی پرطرفدارند و پایین‌ترین رنج قیمتی رو دارند.

ساعت کاسیو ساخت کجاست؟

همانطور که در توضیحات ابتدای این مقاله گفتیم، برند کاسیو ژاپنی است. اما با توجه به پیشرفت و گسترش ساعت‌‌های کاسیو، در حال حاضر چند لاین مخصوص برای تولید محصولات کاسیو وجود دارد. ساعت‌‌هایی که دارای فناوری‌‌های پیچیده و جدید هستند (مانند بعضی سری ساعت‌‌های جی شاک و پروترک) داخل خود ژاپن تولید و اسمبل می‌شوند. بعضی مدل‌‌ها که نه خیلی ساده و نه خیلی پیچیده هستند (مانند یک سری از ساعت‌‌های پروترک و ادیفایس) داخل کشور تایلند با قطعات ژاپنی اسمبل می‌شوند. و برای کمتر شدن هزینه تولید ساعت‌‌های ارزان قیمت و اقتصادی کاسیو بسیاری از مدل‌‌های این برند تحت لیسانس ژاپن و با قطعات خود کمپانی در کشور‌‌هایی مانند چین و هنگ کنگ اسمبل می‌شوند. اما بصورت کلی باید برند کاسیو را یک برند با اصالت کشور ژاپن بدانید.

خرید ساعت کاسیو اورجینال:

با توجه به پیشرفت و محبوبیت بیش از اندازه ساعت‌‌های کاسیو میان مردم، سودجویان این عرصه به فکر تولید ساعت‌‌های تقلبی از کاسیو افتادند. در حال حاضر و متاسفانه در ایران هم شاهد ساعتهای تقلبی کاسیو هستیم. روش‌‌هایی برای تشخیص ساعت اصل کاسیو از تقلبی وجود دارد که میتوانید برای اطلاع از آن به سایت ایران تایمر سر بزنید. اما بهترین راه حل برای داشتن یک خرید مطمئن و اصل، انتخاب نمایندگی و فروشگاه معتبر است. سایت و فروشگاه ایران تایمر با بیش از ۱ دهه تجربه حرفه‌ای در زمینه فروش ساعت‌‌های اورجینال یک مرجع کامل و مطمئن برای شماست. فروشگاه آنلاین ایران تایمر بیش از یک دهه نمایندگی ساعت اورجینال کاسیو و بیش از ۱۸۰ برند جهانی را دارد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx