ارزان‌ترین قیمت دوچرخه را از کدام فروشگاه بخواهیم

dell ghatar.com ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ (۳) دیدگاه ۶۰

از جمله اصول مهم در زمان انتخاب قطعا توجه به قیمت دوچرخه است. هر فروشگاهی بنا بر اصول و سیاست‌های فروش خود نحوه قیمت‌گذاری متفاوتی دارد. اکثر متقاضیان خرید دوچرخه با تنوع بالایی در قیمت مواجه شده و در انتخاب و خرید دچار تردید می‌شوند.

بنابراین قبل از خرید بهتر است آگاهی خود را از علل تفاوت قیمت انواع دوچرخه در بازار بالا برده و با اطلاعات کامل برای خرید یک دوچرخه مناسب اقدام کنید. دوچرخه‌های برند در ایران معمولاً قیمت بالایی دارند و به همین دلیل باید با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین دوچرخه با بهترین قیمت را انتخاب و خریداری کنید.

در مورد قیمت دوچرخه بسیار تحقیق کنید

اما قیمت دوچرخه چگونه تعیین می‌شود و چرا مدل‌های مختلف در برندهای گوناگون تفاوت قیمت چشمگیری دارند؟ به طور کلی بالا بودن قیمت دوچرخه نشانی از برتر بودن آن نیست. دوچرخه سوار باید دوچرخه‌ای را انتخاب کند که نیازهای او را برطرف کند. بنابراین سبک دوچرخه سواری و هدف شما از خرید دوچرخه است که میزان تجهیزات پیشرفته موجود در دوچرخه و در نهایت قیمت آن را تعیین می‌کند. به طور کلی قیمت دوچرخه بر اساس سبک دوچرخه، میزان پیشرفته بودن قطعات، سطح تکنولوژی‌های به کار رفته در مرحله ساخت آن، سایز دوچرخه، جنس بدنه، برند تولید کننده و غیره تعیین می‌شود.

قیمت دوچرخه

درباره سبک دوچرخه دقت کنید

اگر به هنگام خرید دوچرخه به دنبال ارزان ترین دوچرخه‌ها هستید، ابتدا بودجه و سبک دوچرخه سواری خود را تعیین کنید. دوچرخه‌ها با توجه به مسیری که قصد سواری در آن را دارید در چند سبک مختلف شهری، کوهستان، کورسی، جاده ای، توریستی، نمایشی و غیره دسته بندی می‌شوند. اگر قصد سواری در مسیرهای شهری را دارید و برای رفت و آمد درون شهری به دوچرخه سواری روی آورده‌اید، دوچرخه شهری بهترین انتخاب برای شما است. اما برای عبور از مسیرهای سنگلاخ و شیب دار نمی‌توانید از دوچرخه شهری استفاده کنید. در این مواقع، بهترین انتخاب برای شما دوچرخه‌های کوهستان خواهند بود. این دوچرخه‌ها از نظر سبک طراحی و سطح تجهیزات فنی با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل قیمت دوچرخه در سبک‌های مختلف کاملاً متفاوت است.

به سطح پیشرفته بودن قطعات دوچرخه توجه نمایید

از دیگر عواملی که قیمت دوچرخه را تغییر می‌دهد، نوع قطعات، برند تولید کننده آن‌ها و میزان پیشرفته بودن قطعات است. در همه سبک‌ها از قطعات پیشرفته استفاده نمی‌شود. میزان پیشرفته بودن قطعات یک دوچرخه با توجه به میزان حرفه ای بودن آن و سبک دوچرخه تعیین می‌گردد. به طور مثال سیستم دنده و تعلیق در دوچرخه‌های کوهستان بسیار اهمیت دارند و لازمه یک دوچرخه کوهستان برای تأمین ایمنی دوچرخه سوار در مسیرهای ناهموار هستند. هر چه تعداد دنده‌ها و کمک فنرها بیشتر باشد و از ترمزهای پیشرفته تری از برندهای مشهور در دوچرخه‌ها استفاده شده باشد قیمت آن‌ها بالاتر است.

جنس تنه بسیار مهم است

از دیگر موارد تأثیر گذار بر قیمت دوچرخه، جنس تنه آن است. البته جنس فریم علاوه بر قیمت بر استحکام، وزن و دوام یک دوچرخه نیز تأثیر می‌گذارد. امروزه اکثر دوچرخه‌ها از فریم آلومینیومی تولید شده اند و وزن و استحکام مناسبی دارند. اما دوچرخه‌های نسل جدید به خصوص دوچرخه‌های حرفه ای مسابقه ای از فریم کربن تولید شده‌اند. لازم به ذکر است که فریم‌های کربنی قیمت به مراتب بالاتری در مقایسه با فریم‌های آلومینیومی دارند و بسیار سبک تر هستند.

از برند تولید کننده دوچرخه غافل نشوید

اگر قصد خرید دوچرخه دارید بهتر است برندهای متفرقه را فراموش کرده و به سراغ برندهای مشهور بروید. کیفیت ساخت و بدنه، ایمنی، دوام و ماندگاری و راحتی دوچرخه‌های تولید شده توسط برندهای مشهور قابل تضمین است. زیرا این برند­ها سال ها است که زمان و تجربه خود را صرف طراحی و تولید بهترین دوچرخه­ها برای حضور در بازار جهانی و رقابت با سایر رقبای قدرتمند خود کرده اند. بنابراین بهتر است بودجه خود را صرف خرید محصولی کنید که سال‌ها بتوانید آن را بدون کوچک‌ترین دغدغه برای تعمیر و نگهداری، مورد استفاده قرار دهید. برندهای المپیا، گالانت، جاینت، ویوا، فلش، سانت کروز، بونیتو، مریدا، بلست و اسکات از بهترین برندهای تولید کننده دوچرخه در جهان هستند. محصولات مشابه در برندهای جاینت، ویوا، فلش و المپیا قیمت بالاتری در مقایسه با سایر برندها دارند.

دوچرخه 26

سایز دوچرخه کیفیت سواری را تعیین می‌کند

دوچرخه ۲۶ کوچک‌ترین سایز در رده بزرگسال است که به عنوان دوچرخه آموزشی برای مبتدیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوچرخه قدرت مانور بالایی دارد و کنترل آن آسان است. اما معمولاً بعد از فراگیری مهارت دوچرخه سواری، نیاز دوچرخه سواران را برطرف نمی‌کند. در نتیجه دوچرخه سواران، سایز ۲۷٫۵ را به عنوان یک دوچرخه کاربردی تر انتخاب می‌کنند. کنترل دوچرخه سایز ۲۹ هم برای دوچرخه سواران آماتور معمولاً بسیار سخت است. بنابراین خرید دوچرخه ۲۹ تنها به دوچرخه سواران حرفه ای که در مسابقات شرکت می کنند توصیه می‌شود. سایز دوچرخه به تنهایی تأثیر چشمگیری روی قیمت دوچرخه ندارد، اما دوچرخه‌ها در سایزهای مختلف اختلاف قیمت دارند.

دوچرخه ۲۶ محبوب و پرکاربرد

قیمت دوچرخه ۲۶ با تجهیزات یکسان در برندهای مختلف متفاوت است. همچنین این سایز، قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایزهای ۲۷٫۵ و ۲۹ دارد. دوچرخه‌های ۲۶ در سبک‌های مختلف کوهستان، شهری و دو منظوره تولید می‌شوند. دوچرخه‌های شهری ۲۶ سبک و سریع هستند و برای رفت و آمد در مسیرهای شهری مناسب می‌باشند. دوچرخه‌های کوهستان ۲۶ مقاوم تر بوده و به تجهیزاتی چون سیستم دنده، ترمز قدرتمند، فرمان عریض و مستقیم و تایرهای پهن مجهز هستند. این دوچرخه‌ها برای مسیرهای کوهستانی طراحی شده اند و ایمنی دوچرخه سوار را در این مسیرها فراهم می‌کنند. دوچرخه‌های ۲۶ دو منظوره هم دارای سیستم تعلیق، تایرهای پهن و بادوام، دنده سنگین و غیره بوده و در هر دو مسیر قابل استفاده هستند. بهترین سایز در سبک‌های شهری و کوهستان سایز ۲۶ است. زیرا قدرت مانور، شتاب گیری اولیه، تنوع در مدل، در دسترس بودن قطعات و کیفیت سواری در این سایز بیشتر است.

اگر قصد خرید دوچرخه سایز ۲۶ را دارید یکی از برندهای تولید کننده سایز ۲۶ چون جاینت، المپیا، ویوا، فلش، سانت کروز، بونیتو، اینتنس، گالانت، مارین، مریدا، بلست و اسکات را انتخاب کنید. برندهای چینی اینتنس، گالانت، ترینکس و بونیتو محصولات ارزان قیمت تری دارند. انواع دوچرخه ۲۶ تولید شده توسط این برندها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. اما کیفیت آن‌ها به پای تولیدات برندهای مشهوری چون جاینت، ویوا، فلش و المپیا نمی رسد. محصولات برندهای جاینت و ویوا گران قیمت ترین ها هستند. اما اگر به دنبال خرید یک دوچرخه ارزان قیمت تر با کیفیت قابل قبول هستید می‌توانید برندهای فلش و المپیا را انتخاب کنید.

خرید دوچرخه از آریا چرخ

خرید دوچرخه با بهترین قیمت

فروشگاه آریا چرخ بهترین مرکز برای خرید دوچرخه از برندهای معتبر و مشهور جهانی است. فروشگاه آریا چرخ نمایندگی بهترین برندهای جهانی از جمله جاینت، ویوا، فلش و المپیا در ایران است. این فروشگاه تولیدات اورجینال این برندها را با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. کلیه محصولات این فروشگاه، دارای ضمانت نامه بوده و به همراه خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می‌شوند.

قیمت دوچرخه در این فروشگاه توسط کارشناسان متخصص در این حوزه تعیین می‌شود. فروشگاه دوچرخه آریا چرخ با دریافت پایین‌ترین سود، امکان بهره مند شدن همه اقشار جامعه از تولیدات بهترین برندهای جهانی را میسر کرده است. زیرا معتقد است که مشتریان آریا چرخ مستحق بهترین‌ها هستند. شما می‌توانید انواع دوچرخه ۲۶ از برندهای مشهوری چون جاینت و ویوا را در این فروشگاه مشاهده کرده و پس از مقایسه قیمت با سایر آنلاین شاپ ها ثبت سفارش کنید. جهت رفع هر گونه ابهام و دریافت پاسخ پرسش‌های خود می‌توانید با کارشناسان فنی این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
3
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx