طرح توجیهی شهرسازی چیست؟

dell ghatar.com ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۶

طرح توجیهی شهرسازی تمام جزئیات مربوط به پروژه های شهرداری را مورد بررسی قرار می دهد.

منظور از تمام جزئیات پروژه‌های شهرداری، قوانین مربوط به ساخت و ساز، برآورد هزینه های پروژه، محاسبه سرمایه مورد نیاز برای به اتمام رساندن پروژه و بسیاری دیگر می باشد. به این نکته توجه کنید که طرح توجیهی مربوط به شهرسازی می بایست توسط افرادی متخصص و با تجربه تدوین شود. به این دلیل که این طرح می‌بایست مورد تایید کمیسیون ماده پنج شهرداری و انجمن معماران ایران قرار بگیرد. تنها در این صورت می‌توان مجوزهای مورد نیاز برای ساخت و ساز و بازآفرینی شهری را دریافت کرد. به این نکته توجه کنید که با استفاده از طرح امکان سنجی مربوط به شهرسازی شما می‌توانید با دیدی بازتر و آگاهانه‌تر وارد این حوزه کاری شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح امکان سنجی، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طرح توجیهی شهرسازی چیست؟
طرح توجیهی شهرسازی چیست؟

طرح امکان سازی شهرسازی و دریافت تسهیلات مالی
از اصلی‌ترین معضلاتی که موجب شکست پروژه های شهرداری می‌شود، مشکلات مالی مربوط به آن است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مشکلات مالی می‌تواند روند رشد یک پروژه شهرسازی را مختل نماید. به این نکته توجه کنید که با استفاده از طرح توجیهی شهرسازی می‌توان مسیر دریافت وام و تسهیلات مالی را به راحتی طی کرد. بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، تنها بر اساس اطلاعات موجود در طرح توجیهی شهرداری، اقدام به اعطای وام و تسهیلات مالی می‌نمایند.  همچنین در این طرح، اطلاعات بسیار دقیقی در مورد سود و درآمد نهایی پروژه ارائه می‌شود. با بهره گیری از این اطلاعات می‌توان نظر سرمایه گذاران را به پروژه مورد نظر، جلب نمود. به این نکته توجه نمایید که برای دریافت وام، می‌بایست در ابتدا بانکی که قصد دریافت تسهیلات از آن را دارید را مشخص نمایید. به این دلیل که کارشناسان، طرح توجیهی را بر اساس قوانین مورد تاکید بانک‌ها نگارش می‌کنند.

در حقیقت افرادی که به نگارش طرح توجیهی شهرسازی می‌پردازند، می‌بایست به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز رسانی نمایند. به این دلیل که هرساله قوانین مربوط به اعطای وام در بانک‌ها تغییر می‌کنند.
 
مطالعات بازار در طرح امکان سنجی پروژه
در حقیقت یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که در طرح توجیهی شهرسازی، انجام می‌شود، مطالعات یا همان تحقیقات بازار است. به این نکته توجه نمایید که تمام پروژه‌های شهرسازی با هدف کسب سود اقتصادی انجام می‌شوند. در حقیقت مهندسین مشاور هفت شهر آریا، با تحقیقاتی که در زمینه وضعیت بازار ساخت و ساز انجام می‌دهند، سعی در یافتن خلا‌های موجود در این حوزه کاری را دارند. همچنین این مهندسین با ارائه راهکارهایی کارشناسی شده، شما را در پر کردن این خلاها راهنمایی خواهند کرد. مهندسین مشاورشهرسازی می‌بایست اطلاعات بسیار دقیقی در زمینه اقتصادی و شهرسازی داشته باشند. در حقیقت، تنها با آگاهی از این اطلاعات می‌توان به سود قابل قبولی دست یافت.

بررسی مطالعات فنی در طرح توجیهی شهرسازی
بررسی مطالعات فنی در طرح توجیهی شهرسازی

تغییر کاربری ساختمان
مهندسان مشاور هفت شهر آریا با ارائه طرح توجیهی شهرسازی، تغییر کاربری ساختمان را نیز امکان پذیر می‌کنند. این مهندسین با تحقیق در مورد زیر ساخت‌ها و همچنین موقعیت ملک مورد نظر، سعی در ارائه بهترین مشاوره‌ها در زمینه تغییر کاربری ساختمان خواهند داشت. به عنوان مثال تغییر کاربری برخی ساختمان‌ها از مسکونی به تجاری، موجب کسب سود اقتصادی بسیار زیاد خواهد شد. این موضوع به دلیل موقعیت ملک و دسترسی آن به امکانات مختلف می‌باشد. برای انجام این کار لازم است از شهرداری منطقه مجوزهایی را دریافت کرد. مهندسین مشاوری که در شرکت هفت شهر آریا مشغول بکار هستند، راه دریافت این مجوزها را به شما نشان خواهند داد.
 
بررسی مطالعات فنی در طرح توجیهی شهرسازی
در طرح توجیهی شهرسازی، تاکید فراوانی به کسب اطلاعات فنی پروژه خواهد شد. در این بخش از طرح توجیهی، به این نکته توجه می‌شود که برای به اتمام رساندن پروژه، به چه تعداد نیروی انسانی و تجهیزات نیاز است. به عنوان مثال: برای انجام پروژه‌های بازآفرینی شهری، نیاز بسیار زیادی به نیروی انسانی و دستگاه‌های مخصوص وجود دارد. کارشناسانی که به تدارک طرح امکان سنجی پروژه می‌پردازند، هزینه بکارگیری این نیروهای انسانی را محاسبه و به شما اعلام خواهند کرد. همچنین این موضوع در مورد تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز نیز صدق خواهد کرد. به این صورت که مهندسین مشاور هفت شهر آریا، هزینه خرید یا اجاره ماشین آلات و دستگاه‌ها را محاسبه خواهند کرد.

پیش‌بینی چالش‌ها در طرح توجیهی شهرسازی
پیش‌بینی چالش‌ها در طرح توجیهی شهرسازی

پیش‌بینی چالش‌های مسیر در طرح امکان سنجی شهرسازی
در حقیقت در طرح امکان سنجی شهرسازی تمامی برآوردهای مالی پروژه، از صفر تا صد مورد محاسبه قرار می‌گیرد. به این نکته دقت کنید که با استفاده از این طرح، شما از هزینه هر بخش از کار به صورت کلی آگاه شده‌اید. همین موضوع موجب پیش‌بینی چالش‌های مسیر کار خواهد شد. آگاهی از مشکلات مسیر موجب آمادگی شما برای مقابله با آنها خواهد شد. به عنوان مثال: دریافت مشاوره از مهندسین مشغول بکار در شرکت هفت شهر آریا، موجب حرکت هوشمندانه شما در مسیر خواهد شد. در حقیقت طرح امکان سنجی مربوط به شهرسازی مانند چراغ راهی است که تمام فراز و نشیب‌های مسیر را برای شما روشن خواهد کرد. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی اعلام شده در وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.
 
ارائه برنامه زمانی
یکی از اصلی‌ترین وظایف افرادی که به نگارش طرح توجیهی شهرسازی می‌پردازند، تنظیم یک برنامه زمانی مشخص برای هر مرحله از کار است. چنانچه شما بتوانید هر مرحله از کار را طبق برنامه زمانی مشخص شده به اتمام برسانید، می‌توانید در هزینه‌های کلی پروژه صرفه جویی نمایید. در طرح توجیهی ارائه شده برای ساختمان سازی برای اتمام هر مرحله از کار مانند: خاکبرداری، نازک کاری و غیره زمانی مشخص شده است.

بهترین مرکز برای دریافت طرح توجیهی شهرسازی
بهترین مرکز برای دریافت طرح توجیهی شهرسازی

بهترین مرکز برای دریافت طرح توجیهی شهرسازی
شرکت مهندسی مشاوره‌ای هفت شهر آریا، شما را در انجام صفر تا صد پروژه راهنمایی خواهد کرد. این شرکت تجربه به انجام رساندن پروژه های موفق بسیاری را در کارنامه کاری خود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه‌ها، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین باید گفت: مهندسین مشاور این شرکت مورد تایید سازمان بودجه کشور نیز قرار گرفته‌اند. با توجه به این اطلاعات، به راحتی می‌توانید از تخصص این کارشناسان استفاده نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx